Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Audiofil, High End Audio
 
Témaindító: konyak6, idő: Márc 25, 2018
Lapozás: OK   67 / 67
(#) cua válasza shany hozzászólására (») Csü, 11:11 /
 
Ez a dokumentum nem emliti, hogy az iras hogyan sikerult.
Az osszes lemezre bitre ugyanaz az informacio kerult?
(#) kistee válasza shany hozzászólására (») Csü, 11:31 /
 
Idézet:
„Még csak azt sem kötötted ki, hogy mivel legyen lejátszva a CD lemez....CD játszó vagy számítógépes CD olvasó/író....elve más a működés elve...
Ahhoz, hogy értelmes következtetéseket lehessen levonni, ahhoz pontosan definiálni/ismerni kell a körülményeket...”


Azt írtam: Már annyi van csak hátra, hogy otthon, a saját rendszereden összehasonlítsd a két lemez hangját.

Mivel mi itt hifizünk, audiofilezünk, gondoltam, természetes, hogy nem a PC CD meghajtóját használjuk. De igazad van: le kellett volna írnom. De ha az eredeti és az írott lemezen is ugyanaz a bithalmaz van, az olvasófejnek nem tökmindegy, hogy miről olvassa le? A beépített D/A konverter ugyanazt a bitsort kapja, így ugyanolyan hangot kellene produkálnia, nem? Józan parasztként legalábbis így gondolnám...
(#) tki válasza kistee hozzászólására (») Csü, 12:06 /
 
A jelenség akár lehetséges is lenne, mert mindig akadnak meglepetések, mikor teljesen más történik, mint az elvárások, semmit sem lehet ránézésre kijelenteni, de ehhez is kellett volna legalább egy jó műszaki ember, aki képes rá és megvan az igénye a körülmények, teszteszközök vizsgálatára, az állandók és változók feltárására és rendszerezésére stb. Meghallgatták egyáltalán ugyanazt a CD-t kétszer egymás után? : -) Feltételezhető, de egy szó sincs róla, senki sem tett fel releváns kérdéseket.
A hozzászólás módosítva: Csü, 12:06
(#) Massawa válasza tki hozzászólására (») Csü, 13:09 /
 
Ami talán a legérdekesbb az egész irománybol, hogy valamelyik lemez hangosabb volt a többinél. Jo lenne tudni, hogy ez mit is jelent müszakilag, mert igy elég értelmetlen fogalom.
(#) tki válasza Massawa hozzászólására (») Csü, 13:21 /
 
Nyilván csúcsot mértek, az, gondolom, megvalósítható. És: "Az 1-es szám egy hirtelen beütéssel indul, ez alkalmas volt arra, hogy hangnyomásmérővel ellenőrizzük a lemezek hangerejét."
(#) Suba53 válasza shany hozzászólására (») Csü, 14:07 / 1
 
Szerintem amennyire idejét múlt volt már húsz éve is az analóg hangrögzítés, ugyanannyira idejét múlt ma már a CD, mint hanghordozó.
Eleve a magasabb hanghűséget biztosító Hi-Res formátumok minimuma a 24 bit vagy magasabb felbontás, és a 96 kHz, vagy magasabb mintavételezési frekvencia.
Egy audiofilnek minimum ilyen hanganyagokat érdemes gyűjteni, és a CD formátum csak ha ló nincs, szamár is jó alapon jöhet számításba.
(#) mek-elek válasza Suba53 hozzászólására (») Csü, 14:26 2 /
 
Főleg a Te PC-n LP-ről másolt CD-id verik az audiofilt. Még az is lehet, hogy kérek tőled egy párat...
(#) mek-elek válasza cua hozzászólására (») Csü, 14:35 2 /
 
"Az összes lemezre bitre ugyanaz az információ került? " Jó kérdés! Ez az alapanyag, az író, és a gyártás milyenségének összeredménye. És még nem is esett szó a lejátszó egység ehhez való viszonyulásáról. Nem elfelejtendő, hogy a hordozó, és a lejátszó csak nyitott optikai kapcsolatban van egymással.
(#) Suba53 válasza mek-elek hozzászólására (») Csü, 14:48 / 2
 
Erről csak egy népi mondás jut eszembe: Bolond lyukból bolond szél fúj.
Értsd ahogy akarod.
(#) shany válasza cua hozzászólására (») Csü, 14:54 /
 
Valóban nem említik, hogy analizálták volna.
Arra gondolsz, hogy a 9 írott CD-ből legalább 8 estében végig interpolált a Marantz CD játszó?
(#) shany válasza kistee hozzászólására (») Csü, 15:02 /
 
A "modern" CD játszók, SACD játszók, CD lemezjátszásra képes digitális futóművek, streamerek jó része CD/DVD meghajtót használ, akár highend ársávokban is. Az "audio PC"-k szintén, amelyet pl. én is használok otthon, a saját rendszerem műsorforrásaként ( stream+CD )...

Idézet:
„...A beépített D/A konverter ugyanazt a bitsort kapja, így ugyanolyan hangot kellene produkálnia, nem?”
Nem
(#) shany válasza Suba53 hozzászólására (») Csü, 15:07 /
 
Hatalmas CD gyűjteményeket használnak aktívan manapság is, avagy tekintenek rá mint fő műsorforrás. Van ismerősöm, aki számára magasan a CD nyújtja a legjobb hangot...

A stream szolgáltatók HiRes formátum szolgáltatásaival, már még inkább szorul vissza a gyűjtés.
(#) shany válasza mek-elek hozzászólására (») Csü, 15:10 /
 
Ha jól emlékszem, ennek a CD lemezemnek is van olyan száma, amelyet LP-ről vettek fel....

https://www.discogs.com/release/1936804-Various-Reference-Highlight...QvM-xg
(#) Suba53 válasza shany hozzászólására (») Csü, 15:55 /
 
Ezt nem vitatom, ugyanúgy hatalmas LP gyűjtemények vannak, amelyeknek gazdái is hatalmas kincsként tekintenek rájuk
Én csak azt állítom, hogy a műszaki fejlődés nem állt meg, sőt exponenciálisan fejlődik, és a jelenlegi műszaki háttér sokkal jobb hangélményt tud biztosítani, mint bármelyik korábbi.
Lehet hogy a mostani boomer generációnak ki kell halni ahhoz, hogy átadja a stafétát egy az új technológiákon felnövő következő generációnak, akik ugyanúgy mosolyognak majd rajtunk, mint ahogy mi mosolyogtunk a kurblis gramofonokat szuper műsorforrásnak tekintő elődeinken.
(#) Massawa válasza tki hozzászólására (») Csü, 16:56 /
 
S miota határozza meg a csucsérték a hangeröt? Meg ha volt kéznél SPL mérö, akkor lehetne akár egy számot is közölni arról hangeröröl amit mértek.
A fül ugyanis minden, csak nem lineáris eszköz és egészen másképp hallja a hangos zenét a meg másképp a csendeset.
(#) mek-elek válasza shany hozzászólására (») Csü, 17:01 2 /
 
Nem tartom magamat valami etalonfélének... Azonban, ha eszembe jut a Szindbád hajdani éttermi jelenete, amikor Latinovits húslevest fogyaszt, és a moziban ezt hét közepén látva eszembe jutott, hogy vasárnapig erre várnom kell, és nyeltem közben magyokat. Hogy milyen amikor a cseresznye paprika szétfut a leves tetején, meg a leves alapanyagok házias íze... Hát sem a Meki, sem a Kentucky a nyomában sincs. Mindenkinek az jut, amit szeretne.
CD, hi-res, LP. Kinek mi tetszik. Elég jó cuccom van ezekhez. És a digitális dolgok, akár milyen felbontásúak is mesterséges hangzást produkálnak. Ezért nem szoktam sokáig hallgatni őket. És ha már így, a zenehallgatás oldaláról nézve a digitális verziókat, van a lejátszó, olyan amilyen, a maga olvasási képességeivel, mert innentől ez az alap, utána jönne a DAC fokozat, ami megint egy kritikus egység, beleértve a procit, és külön a kimenő hangfokozatát. És ezután jönne az erősítő, és tovább nem is mennék, mert már erről épp eleget diskurzáltunk. Ennyi bőven elég, hogy belátható lehessen, hogy mindezt általánosítani lehetetlen, hogy a valósághoz bármi köze is lenne.
(#) benjami válasza mek-elek hozzászólására (») Csü, 18:56 / 2
 
Az elmúlt 30-35 év zenei anyaga egy két analóg demo kiadvány kivételével mind digitális eljárással készült. Ha egy ilyen kiadványt meghallgatva neked jobban tetszik az LP változat, az azt jelenti, szükséged van arra a torzításra és zajra amit az analóg rendszerek hozzáadnak.
(#) benjami válasza shany hozzászólására (») Csü, 19:59 /
 
Azért én kíváncsi lennék egy olyan tesztre is, ahol rögzítenék a DAC-ra érkező digitális adatokat. IIS DAC esetén nem is lenne olyan bonyolult rálépni arra a 3 jelvezetékre (+GND). A jittert meg az órajel lábra kötött FM demodulátorral lehetne mérni.
Ha egyszer annyi időm lesz, lehet hogy meg is csinálom a rögzítőt egy stm32h743 board-al, bár jelenleg csak a külső hangkártyámra tudnám rákötni (focusrite scarlett 2i2), abban IIS DAC van.
(#) mek-elek válasza benjami hozzászólására (») Csü, 20:02 2 /
 
"neked jobban tetszik az LP változat, az azt jelenti, szükséged van arra a torzításra és zajra amit az analóg rendszerek hozzáadnak. "
Anélkül, hogy megszeretnélek bántani, mondják mindenki magából indul ki. Sajnálom, hogy neked csak ilyen rendszered van. És azért nem kellene egy céges digitalizálást egy amatőr kivitelezéssel összehasonlítani. No meg, ami a youtubon fenn van, az igen kérdéses minőségű anyag, persze tisztelet a kivételeknek. És az ne tévesszen meg senkit, hogy a képen egy lemezjátszót, vagy egy magnót látni, mert azt valaki digitalizálta a maga elképzelései szerint, és az hallható mindenkinek a saját cuccának a sajátos képességeivel. Az azonban látszik, hogy titeket egy zenei anyag korrekciós torzítása hidegen hagy. A lényeg, hogy nem recseg! Úgy legyen!
(#) benjami válasza mek-elek hozzászólására (») Csü, 20:45 /
 
Digitális alapanyag esetén az LP változat úgy készül, hogy a hanganyagot (ami lehet akár egy teljesen hétköznapi wav hangfájl is) lejátszák egy studio hangkártyán (ezt mondjuk nem digitalizálásnak hívják, mert az a hanganyag rögzítésénél történt). Lehetséges, hogy némi dinamika kompressziót és hangszín korrekciót is használnak. A hangkártya kimenetét rávezetik a vinyl vágófejre a fordított RIAA korrekció után. A kapott lemezből negatív nyomólemezt csinálnak. Az így kapott negatív nyomólemezzel aztán csinálhatnak valamennyi vinyl lemezt. Lehet, hogy kihagytam még pár részletet, de nem tudom elképzelni, hogy az így kapott vinyl lemez mitől is lesz jobb attól, mint ha az eredeti hangfájlt lejátszuk egy hangkártyán.
(#) mek-elek válasza benjami hozzászólására (») Csü, 20:46 /
 
"a külső hangkártyámra tudnám rákötni (focusrite scarlett 2i2),"
Ami az előbbi beszólásodat illeti, és valóságot, hogy mi hogy szól...
Elgondolkodtatónak, ha jól láttam az említett készüléket olyan ötvenezer forintért kapni gyártói, és bolti haszonnal.
Az én ES9038q2m panelem mai ára kb 24000, az X-mos 208 USB kártya hozzá 16000, a DAC kimenetén a két Burson V6 Classic 50000-ért. A hibridembe a két Genalex Gold Lion ECC82 cső szállítással olyan 55000-ért. És mielőtt valami dicsekedésnek vennéd... Az egész a zeneszeretetem miatt történt, a lehetőségeim felett, több évi ráfordítással.
(#) mek-elek válasza benjami hozzászólására (») Csü, 20:50 /
 
Mondják, hogy igényesebb kiadók a digitális zenei anyagot megjáratják egy magnón, hogy jobb hatású legyen, mielőtt lemezre kerül...
(#) benjami válasza mek-elek hozzászólására (») Csü, 20:56 /
 
Nyilván ez a focusrite hangkártya egy alsókategóriás zenész kártya és csak egy fokkal jobb a gagyi alaplapi hangkártyáktól. Nekem azért kell ilyen, mert zenélni is szoktam a gépen és ott fontos a rövid válaszidő (latency). Az ES9038 nyilván magasabb kategória, tervben is van a beszerzése. Amúgy az ES9038 is IIS felületen kapja a digitális jelet.
(#) Suba53 válasza mek-elek hozzászólására (») Csü, 21:20 / 1
 
Szép hosszú. De az ilyet már csak húzni lehet, tolni nem.
(#) Suba53 válasza benjami hozzászólására (») Csü, 21:23 /
 
Azt mondod hogy van egy jó minőségű digitális hangállomány, és azt vissza butítják LP minőségűre, hogy az LP kedvelők napi betevő sercegés mennyiségét szolgáltatni tudják?

Jó, tudom van az a pénz.
A hozzászólás módosítva: Csü, 21:26
(#) tki válasza mek-elek hozzászólására (») Csü, 21:44 /
 
"a digitális zenei anyagot megjáratják egy magnón, hogy jobb hatású legyen"

Ami pontosan az emlegetett torzításokat hozza be. : -)) Egy-egy ilyen akció műszaki szempontból nem javít egy anyag hangminőségén, hanem ront a tulajdonságain, vagyis ez nem igényesség, hanem egy bizonyos cél elérésére való törekvés. Mert létezik olyan, aki ragaszkodik bizonyos hangzásokhoz, stúdiókat és hangmérnököket is beleértve.

Különben miután digitalizáltuk a hangot és bitekre szedtük, DSP-vel bármit meg lehet csinálni (az már nem kőbalta, mint az analóg hangszínszabályzók) - nyilván el lehet érni ugyanazt a hatást szoftverrel, mint a magnó, csak egyszer kell elég időt áldozni a megfelelő szűrők és paramétereik kitalálására, utána már automatizálható.

Egyébként az lenne a legtisztább, ha a lehető leghűbb, nyers digitalizált anyagot terjesztenék, már amennyiben létezik egy mindenek felett, aztán mindenki úgy szűri, rontja, ahogy akarja, plusz lépéseket iktat be, vagyis pl. CD-t ír belőle stb. - matek és matek közt nincs különbség, otthon is elérhető ugyanaz az eredmény. Meg is nézem majd, milyen tape pluginek vannak a különböző programokhoz... : -)
(#) Feccco válasza mek-elek hozzászólására (») Csü, 21:51 /
 
Én simán felvállalnám, hogy nekem kellemesebb hallgatni kisebb dinamikatartományú, kisebb SNR-rel rendelkező, nagyobb harmónikus torzítással bíró hanganyagot. Nincs ebben semmi rossz. Ha nem így lennének vele az emberek, nem nyomnának még a mai napig is LP-ket.
Érdemes egyszer összehasonlítani egy hi-res LP -rip-et, hi-res studió felvétellel. Azonnal feltűnik a különbség a két technológia között (dinamika, SNR). A digitálisnak bizonyos felvételeknél "steril" hangja lesz, mivel nagyobb dinamikatartománya és jobb SNR-je van. Aztán döntse el mindenki maga, hogy melyikkel szeretne együtt élni.

CD-CD között van-e különbség? Lehet még kapni?
(#) kistee válasza shany hozzászólására (») Csü, 21:51 /
 
Ezt kifejtenéd egy kicsit bővebben?
(#) Suba53 válasza Feccco hozzászólására (») 0:39 /
 
Érdekes ez a "steril" kifejezés a hangzást tekintve. Már nagyon sok audiofil véleményalkotásban találkoztam ezzel a kifejezéssel, de igazából senki nem tudja megmondani, hogy mit is akar ezzel kifejezni, mert akkor azt fogalmazná meg. Valaki elkezdte ezt a kifejezést használni, talán a hifi magazinban, aztán divatos kifejezés lett, ezt mondják talán akkor ha valaminek a hiányát érzik? Talán a kellemes harmonikus tartalom hiányát jelzik vele, ami végül is egy torzítás eredménye, de a neve is mutatja, hogy harmonizál, vagyis valamilyen rend szerint viselkedik. És ez kellemes. Ennek a hiánya, vagyis a tökéletes tiszta hang lenne a steril?
(#) tunerman válasza Feccco hozzászólására (») 6:30 /
 
Idézet:
„CD-CD között van-e különbség? Lehet még kapni?”


- első kiadás és az utánnyomott között
- eredeti mesterfelvételből készült és az újrakevert (AAD > ADD)
- gyári CD és az abból kiírt

...és akad még néhány milliàrd
TJ.
Következő: »»   67 / 67
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem