Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
Lapozás: OK   137 / 156
(#) csabeszsz hozzászólása Feb 8, 2019 /
 
Ma mentem vele egy hosszabb távot és nem **** el-el ment a töltés,mintha a menetszél hűtené es akkor nincs töltés! Városba kis sebességnél problémamentes! Érdekes
A hozzászólás módosítva: Feb 8, 2019
Moderátor által szerkesztve
(#) blasz válasza csabeszsz hozzászólására (») Feb 8, 2019 /
 
El kellene vinni megcsináltatni.Az lesz a vége úgy is.
(#) csabeszsz válasza blasz hozzászólására (») Feb 8, 2019 /
 
veszek egy generátort az lesz 40pénz egy felújitott
(#) blasz válasza csabeszsz hozzászólására (») Feb 8, 2019 /
 
Jajj!!! 15-30 között felújítják,cseredarabbal.Persze ott ahova hordom őket.
(#) csabeszsz válasza blasz hozzászólására (») Feb 8, 2019 /
 
Igen tudom elvileg én is megtudnám csinálni,anyagár max egy 10es,csak nekem macerás!Inkább kifizetem és régi ki,uj be,max fél óraMa betojtam mikor 140nél elment a töltés és volt hátra még vagy 30km hogy haza érek e
(#) blasz válasza csabeszsz hozzászólására (») Feb 8, 2019 /
 
Ebben igazad van de 40 az sok.
(#) csabeszsz válasza blasz hozzászólására (») Feb 8, 2019 /
 
Vehetek bontottat is de az meg lutri!
(#) zolika60 válasza csabeszsz hozzászólására (») Feb 8, 2019 /
 
Ha 30km-t nem bír ki töltés nélkül, akkor az akku is halott.
(#) csabeszsz válasza zolika60 hozzászólására (») Feb 9, 2019 /
 
Felkapcsolt világítással?De kibirta!
(#) csabeszsz válasza csabeszsz hozzászólására (») Feb 15, 2019 /
 
Generátor csere kipipálvaCumiztam olyat mint állat de megvan
(#) Tomi111 válasza csabeszsz hozzászólására (») Feb 15, 2019 /
 
Na mi volt a cumi?
(#) csabeszsz válasza Tomi111 hozzászólására (») Feb 15, 2019 /
 
amit vettem generátort elforgott rajta a csavar,nem tudtam levenni a B+-ról az anyát!Darabokra szedtem a generátort!Meglepöen jó állapotba volt a belseje,pedig bontott!A szénkefék visszajátszása is egy külön móka!Na meg a generátor bak-ba bejátszani a csavart ááá,meg az ékszij felrakása,szóval összetett móka volt
(#) blasz válasza csabeszsz hozzászólására (») Feb 15, 2019 /
 
Én szinte naponta veszek le és teszek fel generátorokat,inditó motorokat.Ha megnyugtat van olyan autó ahol szinte ki kell mozdítani a motort a helyéről hogy ki vehesd a generátort.
(#) csabeszsz válasza blasz hozzászólására (») Feb 15, 2019 /
 
Elhiszem,tudom
Minden elismerésem!Régi autókat még viszonylag jó szerelni!
(#) csabeszsz válasza blasz hozzászólására (») Feb 16, 2019 /
 
Tökéletes lett a töltésem végre
(#) blasz válasza csabeszsz hozzászólására (») Feb 16, 2019 /
 
Gratula.
(#) csabeszsz válasza blasz hozzászólására (») Feb 16, 2019 /
 
köszi,nem kis szívás árán!Na meg hogy bejött a bontott generátor!
(#) oszitrek hozzászólása Feb 17, 2019 /
 
Sziasztok,
Kis segítség:
A minap egy 2006 Honda Civic / Accord generátort javítottam( 2006 2.2 CDTI ). Diódasor csere volt rajta. Sokáig keresgéltem, mert itthon nem lehet kapni. Ilyet vettem rá:
https://www.ebay.co.uk/itm/HONDA-ACCORD-MK7-VII-2-2-2004-2008-NEW-A...460032
Tökéletesen működik, hogyha valaki belefutna ebbe.
(#) attika válasza oszitrek hozzászólására (») Feb 17, 2019 /
 
Accord 2.2 ICTDI van csak, CDTI nincs
Az egyetlen gyengéje ennek a kocsinak a diódahid.
Lehet kapni itthon is.
(#) csabeszsz hozzászólása Feb 19, 2019 /
 
Ez a generátor volt benn a kocsiba!Az egyik csúszógyűrű,elég ramagy volt!Ennek a keféje pedig be volt szorulva a kefetartóba!
(#) blasz válasza csabeszsz hozzászólására (») Feb 19, 2019 /
 
Az a gyürü megégett.
(#) csabeszsz válasza blasz hozzászólására (») Feb 19, 2019 /
 
Igen!Ez okozta a gebaszt
(#) blasz válasza csabeszsz hozzászólására (») Feb 19, 2019 /
 
Generátorba nem való szénkefe,oda csak bronz.De lehet gyárilag ilyen.De megoldódott ez a lényeg.
(#) csabeszsz válasza blasz hozzászólására (») Feb 19, 2019 /
 
A másikba is ugyan ilyen kefék vannak
(#) blasz válasza csabeszsz hozzászólására (») Feb 19, 2019 /
 
Ha ilyen akkor ilyen.Én ha javitottam generátort mindig bronz kefét tettem be.
(#) szs hozzászólása Feb 20, 2019 /
 
Visszahoztuk a kis Maruti generátorát a szerelőembertől, mivel fél év után sem kezdett hozzá (elkövettük ugyanis augusztusban azt a hibát, hogy elárultuk, van itthon még kettő, nem sürgős. Hát nem is sürgette...). Na, most én arra gondoltam, pihentében nemigen javul, sokkal rosszabb már nem lehet, ha belenyúlok, -hát majd jól szétszedem. De nem csináltam még ilyet, először megkérdezném, mire gyanítsak, egyáltalán érdemes-e vele foglalkozni.

Úgy kezdődött, hogy egyszercsak (napközben, melegen) nem indult be. Önindítóra gyanakodtam, volt itthon, gyorsan kicseréltem, és ha már éppen megvettem két digitális feszülségmérőt előző nap, hát azt is beszereltem.
Nos, ez mutatta meg, hogy a töltéssel van gubanc, 12V körül szaladgált. Érdekesen, ha felkapcsoltuk a világítást, akkor 12,6-12,8V lett. Nejem pár napig így járt vele, ismét lett kis időm, tettem másik generátort, az idővel szépen feltöltötte az akkut, most (már fél éve) világítás nélkül 14,7, világítással 14V a feszültség, tehát mondhati jól van, az előző generátor volt hibás.
Mire gondolnátok elsőként, mi lehet belűl a hibás alkatrész, mit gyanúsítsak meg, és házilag érdemes-é belekezdenem?
A hozzászólás módosítva: Feb 20, 2019
(#) user1914 válasza szs hozzászólására (») Feb 20, 2019 /
 
Hi!
Szétszeded, megméred a diódahidban lévő diódákat izzó és 18-24 v körüli feszültséggel, hogy nyitnak-e, vagy zárnak (6 Db), és a segéd diódákat is ellenőrzöd (3db). Ehhez 24 v-os izzót használsz. A szétszedéskor szembesülhetsz azzal, hogy a szénkefe kopott-e, vagy egyáltalán eléri-e a csúszógyűrűt. Ha mindez jó, ellenőrzöd nem-e szakadt a forgórész tekercselése, vagy zárlatos a testhez. Ezt a csúszógyűrűn ki tudod mérni. Ezek után nagy valószínűséggel már csak a feszültség szabályozó marad. Ha erre terelődik a hiba, akkor egy jóról átrakod, és leellenőrzid, hogy működik-e.
Üdv M.
(#) Körmendi Gábor válasza blasz hozzászólására (») Feb 20, 2019 1 /
 
Szia! Sikerült kiolvasni a hibát, de sajnos nem volt köze a töltéshez. P0410 a másodlagos levegő pumpa volt eltömődve a trutyival, ami gondolom a kartelgáz és pára keveréke lehetett. Kitisztítva nem jön vissza a hiba, viszont a töltés jelző azóta is hol világít hol nem, mikor milyen kedve van éppen.
A genertátort megint szétszedtem, a diódákat is kimértem, csak egy irányba vezetnek. A tekercsnél lévő 6 dióda kb 570 milivoltot mutat a multiméteren dióda állásban. A gerjesztő diódák a feszszabba vannak építve ott érdekes hogy a pozitív oldalon ahol a gerjesztő/jel csatlakozás van 1870-et míg a test felőli oldalon 380 milivoltot mutattak. Nem tudom ezek az értékek jók-e? Ha igen, akkor nincs több ötletem merre keressem a hiba okát.
Ja, és külföldi oldalon olvastam, hogy a motor futást jelző relé hasonló jelenséget tud okozni. A relét megvizsgálva HA kap 12 V-ot, akkor szépen kattanva behúz és vezet a megfelelő lábak között. (Azért ha, mert nem tudom honnan kapja a tekercse a 12 V-ot)
(#) szs válasza user1914 hozzászólására (») Feb 20, 2019 /
 
Köszönöm! Ismét lesz egy jó játék, már előre élvezem!

Én első körben kefe hibára gondoltam, abból, hogy végülis a 12-12,6V-nál jobban már nem merült le az akku azalatt a pár nap alatt, amíg fenn volt még a rossz generátor -de fenn kell tartanom, hogy nem értek hozzá
A hozzászólás módosítva: Feb 20, 2019
(#) csabeszsz válasza blasz hozzászólására (») Feb 23, 2019 /
 
Szia szerinted érdemes még ezt a gyűrűt felszabályoztatni vagy csere?
Következő: »»   137 / 156
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem