Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
Lapozás: OK   143 / 156
(#) 444Tibi válasza macilaci38 hozzászólására (») Feb 6, 2020 /
 
Szerintem te felcseréled a két vezetéket, vagy a generátoron belül van felcserélve a W és a gerjesztés a D+, bár ez általában fizikailag lehetetlen.

Ha a töltésvisszajelzés és a generátor a hagyományos pozitív gerjesztésű degéddiódás kivitel,
tedd gyújtásra és a lehúzott 2 vezetéket felváltva érintsd testre, bennt valaki nézze a műszerfalat.
Amelyiknél a töltéslámpa világít, azt kell arra a pontra dugni ahol járó motornál, felgerjedt azaz töltő generátornál 14V körül mérsz.
másik meg a fordulatszám.

Arra a kivezetésre megy a töltés lámpa vezetéke amelyre a segéddiódák, ha generátor felgerjed, itt is 14v körül lesz és a lámpa elalszik mert a másik fele a gyújtáskapcsolón +12voltot kap, ha felgerjed a generátor akkor mindkét pontján az izzónak 12V körül lesz így elalszik.

Hacsak nincs a rendszerben valami töltésjelző elektronika, tuti csináltam már ilyen autót de minden nem marad meg a fejembe 40 év alatt sajnos.
Más ötletem nincsen.
(#) 444Tibi válasza műszaki hozzászólására (») Feb 6, 2020 /
 
Rég nem jártam itt, bocsi.

Elvileg, és gyakorlatilag is, ha kisebb fordulatszám emelésre a generátor magától szépen felgerjed,ez jó hír mert akkor mindene teljesen rendben van, ezt ugyanaddig fogja bírni min a másik állapotot vagyis részéről semmi változás nincs az előgerjesztés hiányzik csak, akár élete végéig így maradhat.

Viszont te nem fogod megtudni ha ténylegesen valami hiba lesz a töltésben mivel nincs visszajelzés.
(#) macilaci38 válasza 444Tibi hozzászólására (») Feb 6, 2020 / 1
 
Köszönöm a segítséget holnap jelentkezem az eredménnyel.
(#) macilaci38 válasza 444Tibi hozzászólására (») Feb 8, 2020 /
 
Üdv Változott a helyzet ha gerjesztőszálat letestelem világít a töltés lámpa, viszont ha bekötöm a d+ra nem világít. Indítás után nincs töltés alapjáraton de ha kap egy kövér gázt 14 volt körül tölt. A diodahíd új ma raktam be de a régi híddal is ezt csinálta. Feszültség szabályozó új.
Fogalmam sincs mi lehet a hiba.
(#) 444Tibi válasza macilaci38 hozzászólására (») Feb 8, 2020 /
 
Csinálj már pár jó fényképet a generátor hátuljáról és a fesz.szabályzóról.

Ne ide töltsd fel, nem mindig marad eredeti felbontásba, a postám a nicknevem kis tével kukac és gémailos meg comos.

Nemrég, pont előtted pár hsz-al is ugyanezzel küzd a "műszaki" nicknevű kolléga csak ő egy
Skoda Fabival, de hajszálpontosan ez a tünet.
A hozzászólás módosítva: Feb 8, 2020
(#) dobo válasza macilaci38 hozzászólására (») Feb 8, 2020 /
 
Ami megy a visszajelzőhöz vezeték azt húzd le .
És a helyére dugj egy vezetéket ami egy pár wattos műszerfal izzóhoz van kötve. Az izzó másik lábát rakd a + kivezetésre az aksin. Ha így egyből lesz töltésed akkor a műszerfalban van a hiba.
Talán ledes a visszajelződ és azon keresztül nem gerjed fel. Be szoktak rakni párhuzamosan vele egy pár 100ohmos ellenállást és 3Wost legalább. Amin már elegendő áram folyik a felgerjedéshez alapjáraton.
(#) macilaci38 válasza dobo hozzászólására (») Feb 8, 2020 /
 
Helló
Kipróbáltam a pozitív saruról gerjesztést sajnos semmi változás
(#) dobo válasza macilaci38 hozzászólására (») Feb 8, 2020 /
 
A kis izzó világít amikor le van állítva a motor? Aztán beindítod a motort és akkor is világít? Ha pedig adsz egy kövér gázt (3000 rpm felé pörgeted a generátort ) akkor elalszik a kis izzó?
(#) macilaci38 válasza dobo hozzászólására (») Feb 9, 2020 /
 
Hát nem pont így csináltam...
Én járó motornál adtam gerjesztést a generátor nak. Holnap ha hazaérek a melóból kipróbálom így ahogy leírtad. De valószínűleg így sem fog világítani az izzó mert a műszerfalb ól jövő vezetékkel sem teszi. Ha letestelem a vezetéket kigyullad a lámpa.
(#) 444Tibi válasza macilaci38 hozzászólására (») Feb 9, 2020 /
 
Megkaptam a kepeket, semmit nem tudok mondani ami miatt ne.lenne jo a visszajelzes.
A fesz.szabalyzobol kiall egy erintkezo, az ahove megy, annak a pontnak kene a D+ ra menni, ezt merd ki legyszives ohmmerovel. Es ugyanide csatlakoznak a segeddiodak.

Van olyan szabalyzo ami csak vezerli a tolteslampat de ezen a fajtan van meg egy gyujtas+ pont is.

Valami aprosag mellett megyunk el, lehet kiszurja a szemunketna hiba vagy a megoldasa de nincsntobb otletem.
Hol laksz, en Pest megye Pécelen, ha nem vagy messze eljohetnel, raneznek szivesen.
(#) macilaci38 válasza 444Tibi hozzászólására (») Feb 10, 2020 /
 
Helló
Egyetértek veled szerintem is valami kiveri a szemem de ma folytatódik a nyomozás. Kiváltom az eredeti töltővezetéket és a gerjesztőszálat. Ha rendesen működik akkor a kocsiba van a hiba, ha nem akkor megint nincs ötletem. Nem fordulatszámmérős az óra az baj ha nem kötöm be a W szálat? Nem hiszem hogy számít de ezt is ki szeretném zárni. Fesz szabályzóval kapcsolatba kérdezném hogy az normális e hogy szabályozható táppal adtam neki feszt kb.17V ot és a keféknél 2 voltot tudtam mérni. Nem tudom ez normális e de ha felgerjed és tölt akkor rendben van a feszültség (14,20)körül.
Köszönöm a segítséget ha teljesen kifogyok az ötletekből meglátogatlak nem lakom messze(Bercel)
(#) macilaci38 válasza dobo hozzászólására (») Feb 10, 2020 /
 
Helló. Kulcs gyújtás álláson égő egyik lába d+ a másik akksi + lámpa nem világít. A műszerfalbol jövő vezetéken 12 v jön ki ami a d+ ra megy szerintem a generátor lesz a hunyó
(#) 444Tibi válasza macilaci38 hozzászólására (») Feb 10, 2020 / 1
 
Rajzon van a bekötés.
Működése, a gyújtáskapcsoló elfordításakor a töltésvisszajelző lámpán át folyik annyi áram ami segít a generátornak felgerjedni.
Ez az áram a D+ kapcson, a feszültségszabályzón és a forgórészen záródik.
Vagyis ilyenkor a D+ kapcson 2-3 voltot tudsz mérni.
Ha a generátor forog, a minimális gerjesztés hatására elkezd felgerjedni, ez egy önmagát erősítő folyamat mivel a segéddiódákon keresztül a D+ pont feszültsége növekszik, ezzel egyenes arányban növekszik a gerjesztés is. Mivel a töltéslámpa egyik fele +12 volton, a felgerjedés után a másik fele is 12 volton lesz így elalszik.
Ennek a folyamatnak a vége valahol az 50-60V tartományban állna meg és itt lép közbe a fesz.szabályzó, 14-14,4 voltnál lekapcsolja a gerjesztést, a feszültség esni kezd ezért megint rákapcsolja a gerjesztést és így tovább.

Valami hiba a fesz.szabályzóban lesz nálad, van olyan szabályzó amelyik a negatívot kapcsolgatja, ebben belül a megfelelő áramköri elemek intézik a töltés visszajelzését és az előgerjesztést.
Biztos hogy itt lesz a bibi mert ha egy generátor csak nagyobb fordulaton gerjed fel, annak oka hogy hiányzik az előgerjesztő áram az izzón keresztül és csak a forgórész remanens (visszamaradó) mágneses mezeje igyekszik gerjeszteni, az meg kis fordulaton nem elég.

A fesz.szabályzót nagyon pontosan ki tudod mérni.
Kell egy olyan tápegység aminek a kimenő feszültsége a 13,8-15V tartományban nagyon finoman állítható.
A táp mínuszát rákötöd a fémházra, a pozitívot a D+ bemenetére a szabályzónak, a két kefére meg ráakasztasz egy 12V/21W féklámpa izzót.
Indulva 13,5-14V környékéről, az izzó teljes fénnyel világít.
Emelve a feszültséget, 14,2-14,6V környékén az izzó határozottan kialszik, lejjebb vive 100-200 millivoltot visszagyullad. Eléggé szűk a tartomány, kicsi a hiszterézis, ezért kell finom szabályzású táp.

Ha így minden oké, akkor még nagyobb a tanácstalanságom mert akkor a 12V/3W töltéslámpának is világítani kéne ha sorbakötod a táp + és a D+ ponttal.

Nem tudom, a kefék, csúszógyúrűk állapotát, talán még itt lehetne kereskedni, ha kefe szorul, fölakad, a csúszógyűrű ovális, akkor esetleg csak nagyobb fordulaton ér hozzá.
De mivel megjön a rendes töltés fordulaton, ez csak olyan találgatás féle.
A hozzászólás módosítva: Feb 10, 2020

gen001.png
    
(#) macilaci38 válasza 444Tibi hozzászólására (») Feb 10, 2020 / 1
 
Üdv
Köszönöm a segítséget mindenkinek, meglett a hiba. Tényleg banális hiba okozott fejtörést. A generátor gerjesztővezeték volt eltörve a saru tövében. A szigetelő csőben ami kívülről nem látszott csak műszerrel derült ki. Végigkövettem az áram útját.... Drága tanuló pénz volt új fesszab, új egyenirányító.... Mégegyszer köszönöm a segítséget
(#) gabesz.mi074 hozzászólása Ápr 6, 2020 /
 
Üdvözlettem a fórumban résztvevőknek !
Szeretném megkérdezni tőletek hogy egy Ford tranzit autón a generátor szabadon futó meghibásodása miatt elképzelhető e az hogy csikorog csúszik az ékszíj. Ma voltam vele a szerelőnél és fen hangon közölte velem hogy ettől van de ezt nem értem. Ha a szabadon futó rossz volna akkor egyszerűen nem hajt én szerintem. Vagy mivel nem vagyok tisztábban ? Azt hogy nem vagyok autó villamosági szerelő , vagy autó szerelő érthető hogy nem értem azt hogy minek oda szabadon futó , de hogy ettől csikorog a szíj nem értem . A szabadon futó el gondolásom szerint a generátort le kapcsolja a hajtásról gáz le vételkor. Megírnátok mit értelmezek rosszul? Ráadásul új szíjat rakott fel meg javított a generátoron is de nem jött össze .
(#) dobo válasza gabesz.mi074 hozzászólására (») Ápr 6, 2020 /
 
Ezek a szabadonfutók megszorulni szoktak. Ekkor a gázról amikor leveszed a lábad a generátor forgórészének a lendülete miatt nyikorogni fog a szíj. Ha mégsem szabadonfutó a bűnös akkor azt nézd meg hogy egy vonalban fut-e a főtengely és a generátor szíjtárcsája. Kopottabb motornál esetleg a kuplungot megnyomva előfordul hogy előrébb mozdul a főtengely a blokkban . Ez is okozhat nyikorgást.
Esetleg egy korábbi szereléskor kihagytak 1 távtartót a generátor szerelésekor.
De az is lehet hogy a szíjtárcsa kopott meg és nem fekszik bele rendesen a hosszbordás szíj.
(#) SzakiLaci hozzászólása Ápr 7, 2020 /
 
... nem is tudtam, hogy ilyen fórum is van itt. De ha már szembejött szeretnék megosztani egy nagyon fontos tapasztalatot, amit 3x-os generátor-csere, akku csere, stb. után tapasztaltam már TÖBB független autónál:

Sok esetben NEM a generátorral vagy az áramkörökkel van a probléma, hanem:
- Eloxidálódik a generátorra csatlakozó saru BELSEJÉBEN a sodort rézkábel!!

1.) Szét kell bontani a sarut,
2.) Jól megtisztítani a kábelt és a sarut is, (és persze a generátor csatlakozási pontját!)
3.) És ami még szuperül bevált: Összenyomás után forrasztó ónnal jól befuttatni a saru-kábel pontot, így lényegében egy öntvényt képezni belőlük.

Végülis teljesen logikus, ha belegondolunk mennyi por, olaj, rázkódás éri... mégis kevés autóvillamossági szagember gondol rá.

Ugyanez igaz még az ÖNINDÍTÓK-ra is.
A hozzászólás módosítva: Ápr 7, 2020
(#) kobold válasza SzakiLaci hozzászólására (») Ápr 7, 2020 / 1
 
Azért nem szoktuk átforrasztani a vezetékek végét, mert az ón beszívódik a szálak közé, és akkor a vezeték hajlamos lesz eltörni (főleg, ha a gép egy versenygép, és minden rezeg, mint a'állat, de szériánál is csak idő kell hozzá, ha olyan).
Krimpelünk szorosra, szigetelünk, ócska rézvezetéknél meg vezetéket is cserélünk. De nem forrasztunk. Járműben az ónnak csak panelon van helye.
(#) gabesz.mi074 válasza dobo hozzászólására (») Ápr 7, 2020 /
 
Köszönöm a választ, így már érthető . A helyzet az hogy indítás után csinálja de nem mindig és jár alapjáraton és el kezd csikorogni. Már van benne 385000km szóval kopott a motor valószínűleg, de majd átnézem még holnap a le írtak alapján .
(#) blasz válasza gabesz.mi074 hozzászólására (») Ápr 8, 2020 /
 
A főtengely szíjtárcsát nézd meg nem e csúszik a gumi betétje. Jelöld meg a külső belső részét egy vonallal,indísd be csikorgás után állítsd le és nézd meg.Ha elmászott a jelölésed akkor ott a baj.
A hozzászólás módosítva: Ápr 8, 2020
(#) k_h hozzászólása Ápr 10, 2020 /
 
Egy nagy problémám van! Valaki kérem mondja meg, mi a különbség a két fesz szabályzó között.
Bővebben: Link
Bővebben: Link
(#) eyess válasza k_h hozzászólására (») Ápr 10, 2020 /
 
Az egyik 12v os a másik 14 v os. Fel is van tüntetve.
(#) attika válasza k_h hozzászólására (») Ápr 10, 2020 /
 
Az áruk, meg az, hogy az egyik az bosch.
(#) k_h válasza eyess hozzászólására (») Ápr 10, 2020 /
 
Azt láttam én is csak amikor 12 voltos aksi van az autóban, akkor miért jó bele a 14v-os fesszabályzó?
(#) eyess válasza k_h hozzászólására (») Ápr 10, 2020 /
 
Mert általában a generátor + fesz szabályzó 14,4 v al látja el a kocsit .De ez függ , hogy milyen generátor stb.
(#) k_h válasza eyess hozzászólására (») Ápr 10, 2020 /
 
Na most ezt nem annyira értem. Ha 12V-os az akkumulátor, akkor, én kicsit sokallanám neki a 14,4 V-ot. Mivel az aksin keresztül látja el az autó többi elektronikáját. De gondolom, hogy amihez 12V van írva, az is egy kerekített érték lehet, mert úgy tudom, hogy az aksi töltő feszültsége 13,5V.
(#) eyess válasza k_h hozzászólására (») Ápr 10, 2020 /
 
Nem amikor a kocsi jár , és a generátor forog ugyebár , akkor a generátorról megy , és azért kell ez a 14,4v , hogy mondjuk nagyobb terheléskor is tudja tölteni az aksit , illetve közbe még a részegységeket is ellátni árammal.
Mindig nagyobb feszültséggel töltünk akkumulátort , mint a névleges feszültsége.
A hozzászólás módosítva: Ápr 10, 2020
(#) VIM válasza k_h hozzászólására (») Ápr 10, 2020 /
 
Szia! EZ megnyugtató lenne a számodra? Nem mindig a fesszabályzó szabályzott értékét írják ki (14V, 14.2V stb.) hanem a rendszer feszültség szintjét, tehát a 12 voltos rendszerhez jó amit a referencia számokkal megadnak.
(#) k_h válasza eyess hozzászólására (») Ápr 10, 2020 /
 
És a 12V-os nál? Akkor mi a helyzet. Ott nem tölt? Eredetile Bosch volt benne, de ha nem lenne muszáj akkor az olcsóbbat választanám. Főleg amiatt is, mert még nem tudom mit vágott másvilágra a kocsiba ez a sz@r. 19V-ra felment a feszültsége. Az első lámpákban az égők kiégtek.. és gázadásra minden világít a műszerfalon ami lehetséges.. elmegy a kormányszervó abs meg minden.
(#) eyess válasza k_h hozzászólására (») Ápr 10, 2020 /
 
Milyen autó ez ?
Következő: »»   143 / 156
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem