Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
Köszi, a kocsi svájci, ha erre vonatkozik a Ch, Uk.
A szétszedéssel megvárom a meleget, ha nem lesz baj, rendet kell tegyek édesanyám garázsában oda megy a donor, de mot nincs kedvem hozzáfagyni a cuccokhoz, köszönöm még1x az infókat
Sziasztok,
Autóvillamosság és hibakeresésre kerestem a neten úgy találtam ezt a fórumot. A problémám a következő: pár napja egy áruház parkolójában lemerült az autóban az akkumlátor. Annyira, hogy a központi zár sem működött. Bebikáztuk hazavittük, aksit feltöltöttem, reggel betettem az autóba, állt a parkolóban egész nap aztán délután megnéztem és megint teljesen le volt merülve az aksi. 0.98V-ot mutatott a multiméter a sarukon. Tanácsra lenne szükségem, hogy mit próbáljak meg megnézni, mivel lehet a gond? Előre is köszi!
Vagy valami leszívja, vagy fenék/cellazárlatos az akku és magát meríti le!
Ja, igen, azt elfelejtettem írni, hogy aksit szeptember végén vettem és eddig nem volt gond vele. Tegnap este feltöltöttem megint és kitettem az erkélyre. Estére 12.4V-ról 12.2V-ra esett a feszültsége, de amikor az autóban volt akkor meg teljesen lemerült, szóval arra gondolok, hogy az autóval lesz inkább a gond.
Az ablakfűtés nem megy ha nincs rajta a gyújtás, a rádónak levettem az előlapját és a lámpákat is lekapcsoltam, ellenőriztem. Eddig a legjobb ötletem az volt, hogy megint beteszem a feltöltött aksit, kiszedem az összes biztosítékot és megvárom, hogy úgy mi történik. Csak kicsit sokáig tartana, ha minden biztosíték visszarakás után várnék egy fél napot. A rádiót mindenesetre kiszerelem, biztos ami biztos.
Nem kell anyit várni, biztiket ki, ha nem merül akkor kontoktus le, kistelyesítményü probaégöt kötsz egymásután a biztositékok helyett. Ahol határozottan világít ott lehet a baj.
Vigyázni kell az akksira, mert egy igazi mélykisütés akár mechanikailag is károsíthatja. Még a vadi újnak is deformálódni tudnak a lemezei, annyira, hogy össze is érnek, és akkor vége. Vagy, lehullik róluk pár ólomdarabka, és az csinál zárlatot, ahogy patexati mondta.
Kisebb cellazárlat néhány esetben javítható: feltölti az ember az akksit, majd egy töredéknyi időre valami jó bikakábellel rövidre zárja, és ha mákja van, a meginduló nagy áram széttépi, elégeti a zárlatot okozó darabkát, mintha biztosíték lenne. Ezt ritkán csináljuk, mert picit robbanásveszélyes, de ha ez az utolsó lehetőség, szabadban, egy kontaktorral meg háromsoros bikakábellel kap egy utolsó pöccintést. Visszatérve a lemerülésre, szerintem mérj áramot valamelyik pólus meg a levett saruja között akkor, amikor elvileg minden ki van kapcsolva. Úgy 50-200 mA csordogálhat maximum, ha ennél több, akkor lehet a kocsiban nyomozni, ha kevesebb vagy semmi, de mégis lemerül, akkor meg az akksi kapott annyit, hogy elege lett
Hali
Én opel astrával jártam úgy hogy a generátorban 1 dióda zárlatos lett és leszívta az aksit töltésem se volt. Nálad van töltés?? Én1.körben a generátorra gyanakodnék :yes:
Ezért mondtam, hogy áramméréssel kellene kezdeni... Nagyon gyorsan és egyszerűen rá lehetne jönni, kell-e egyáltalán hibát keresni valahol.
Sajnos nem volt még időm mérni, de azt gondolom, hogy valamennyi töltésnek kell lennie, mert üres aksival bebikázás után rendesen megy az autó, égnek a lámpák, megy a rádió, hátsóablak fűtés, stb. Kb fél óra autózás után még nagyjából másfél óráig megy a műszerfalon az óra. Ha zárlatos lenne egy dióda a generátorban és mellé még teljesen üres az akksi akkor nem égnének a lámpák, nem?
Árammérés mindenképpen lesz délután. Köszi szépen mindenkinek az eddigi tanácsokat! Idézet: „Ha zárlatos lenne egy dióda a generátorban és mellé még teljesen üres az akksi akkor nem égnének a lámpák, nem?” Ezt nem lehet így kijelenteni. Ha megy a motor, akkor a generátor a zárlat áramfelvételét is fedezi, és a fogyasztókat is ellátja árammal. Láttam már olyat, hogy a generátor három tekercséből egyik le volt szakadva a diódahídról, és vígan üzemelt minden, csak a töltésjelző lámpa világított, ha sok fogyasztó be lett kapcsolva. Haver astraja is leszívta az akksit, de nála valamit elcsesztek a riasztó beépítésekor, és az szívta le neki. Szóval árammérést kell csinálni, és utána egyesével szedegetni ki a biztosítékokat, illetve a generátorról levenni a töltővezetéket, hogy megtudd, merre megy az áram, ha tényleg ettől merül le. De az akksi már lehet, hogy döglött, nembiztos, hogy még fogod tudni használni.
Lehet,hogy nem pont dióda hanem maga a fesszabályzó ment tönkre és állandóan gerjeszti a forgórészt mi nem kis árammal történik!Mikor ráadod a gyújtást akkor világíta a töltésvisszajelő?Ha világít elalszik rendesen nem világít halványan?Ha a generátornál van a gond akkor a biztosítékokat hiába szeded ki akkor is fenn fog állni a hiba!Van a generátornak is álltalában egy biztije de az valahol a motortérben van,de valamelyik autókon nincs is biztije!Szóvaal akkor ahogy elöttem is mondták le kellene venni a generátorra menő töltőszálat (a vastag piros) és megmérni,hogy műszeren keresztül vesz e fel áramot a generátor!Ha nem tudsz mérni vedd le és hagyd úgy és nézd meg úgy is merül e!Vigyázz nehogy valaminek nekiérjen a levett vezeték vége mert abban +12V van!
Ha menet közben is lemerül akkor 100%-os,hogy a generátor nem tölt rendesen mivel a generátor elbírja az autó fogyasztóit járó motornál!Legegyszerűbb dúrva meghatározás a töltésre felkapcsolod a fényszórót és mikor rálépsz a gázra kis mértékben emelkedni kell az izzó fényerejének!
Mosogép motor hajt auto generátort a megfelelö fordulat számon,és töltés nem jön létre. Miért??? SOS!
Aku van a rendszerben? A generátor csak akkor tölt ha a forgórész be van gerjesztve.
Szia!
Az áttétel mennyi ? --mert 1000 1/min alatt nem fogod felgerjeszteni,,,, a gyári szabályzó van rajta? jó is ? akku v. izzók /12v 2X50 W / nélkül ne próbáld ki! ! ! ---mert a fesz felugrik 60---100 V-ig rögtön hazavágja a diódákat+ a szabályzót is ! ! !
Szia! Igen van,megkapja a 12v-ot Irányba forgatja és az nem tőlt vissza.
Kontroll lámpa van rákötve? A bepített szabályzós generátorok anélkül nem idnulnak. Fesz ráad fojamatosan világit, motor elindit égö elalszik ha van töltés. Nem kel nagy legyen. Max 5W. Kicsi müszerfalizzó. Az izzót egy kissebb kivezetésre, a generátorod nem tudom mijen tipus és föld közé kell kötni.
Szia!
ezt bővebben kifejtenéd, mi,hol, mennyi , mit mérsz ? mit nem töltt? --hogyan méred? az előgerjesztés izzója +van? Én 700 W-os kézifúrógéppel szoktam forgatni.....
Hogy megérsd! Mosógép motor meghajtja a generátort,ami megkapja a 12v-ot. Majd töltenie kellene az akut folyamatosan,majd ahoz kötve 12v-ból-240v-700w teljesitményü inverter. ezáltal az áram csak körbe jár. már csak a töltést kell megoldanom.
Ajjaj megint egy ingenenergiakisérlet.
Szia !
Szerintem nem NEKEM KELL MÉGÉRTENI! ! CSAK SEGITENÉK ! Az általam ismert mosógép motorok 180,,,250W -sak Az automatáké inkább 60,,,,150W a generátor on hány kapcsot kötöttél be? milyen generátor ? esetleg kép? inverter? A hatásfokok --motor 80% adja le a felvetnek ---generátor ebből 67%-t az akku is veszit 20%-t az inverterek is 95,,,,,72%ig teljesitenek --- jó esetben h körbejár az áramod akkor is a 27%-t kapod meg!
A mosógép motor 180w a generátor 126p fiaté.12v,34A.
Az inverter 12v és ebből késziti a 240voltot,teljesitmény 700w. Bocsi! nem megbántani akartalak csak leirtam mi lesz belöle. Én köszönöm a segitséged!
Szia huba! ez nem ingyen kisérlet mert ez már müködik,ezt én már használom csak a töltést nemtudom miért nics.Köszi a segitséget.
Esetleg egy kép a generátorol sokat segítene. Amugy müködöképes?
Szia!
A másik topicban ugyanezt sütötte el VALAKI --zsiguli Ablaktörlő motorral / 25 W ! ! / a p126 generátort ,hogy kötötted be ? odáig müködik a dolog --amig a 12V-s akkut töltöd..---hálózatról ! / Innentől a többit majd magad. .../ A Test kábel ------ a Plusz kábel megy az akkura --innen vissza kapcsoló 1 -izzó 12 V ,,5,,10 W --rá a szabályzóra --ennek a kimenete a gerj. kefére. kapcslö 2 --rá a szabályzóra. ha nem terheled nagyon / töltött akku--akkor még el is hajtja a mos. gép motor. a töltést 30A -s sönttel / vagy Fesz, méréssel erzékelheted. DVM --emelkedés 0,1,,,0,5V
Idézet: „ezt én már használom” Mire?
Hát mire? Hogy jól lemerítse az akkumlátort.
Most épül az új perpetum mobile. Csak azt nem értem, hogy gondolja, hogy a 180W -os motor lead 700W teljesítményt. Biztos valami chiptuning Arról nem is beszélve, hogy itt még 100% -os hatásfokú generátorról meg motorról beszélünk. NA jó ennyi elég ebből.......
CSá barátom! a szerkezet igen is működik.
Először nemment,de aztán sikerült. Mostmár az áram körbe jár,az áram ellátás müködik aki nem hiszi az készitse el szerintem ,nem ördögi az egész.
Sziasztok.
Nekem a 86-os Pajerom töltése illetve a visszajelzői okoznak felettébb nagy fejtörést. Tegnap reggel a gyújtás ráadása után a kézifék visszajelzőn kívül semmi nem világított. De a motor rendesen indult. A beépített töltésjelző egyből felment 14v fölé. Egész nap használtam, sok rövid utam volt. Egyszer sem világítottak a visszajelzők de még az izzítás sem. Este egyszercsak újra világított minden, de azóta nincs töltés. És ma már megint nem világítanak a visszajelzők sem. Kivétel a kézifék, index, reflektor. de az autón minden működik,( lámpák, kürt, stb.) Mi lehet a hiba? Sajnos az egyetlen szerelő csak kedden tud foglalkozni vele. Nekem pedig nagyon kéne a kocsi. Köszönöm.
Első lépéspen keresd meg a biztositéktáblát vedd le a kupakot, fogj egy ellenörzőlámpát, egyuk felét kösd a kasznira add rá a kontaktot és tapogasd végig a biztositékok végeit ha egyik végén van fesz és a másikon nincs akkor ott a baj. Lehet kapni ezeket a cserebiztiket, müanyag a testük. Egy kicsi melegedésre tudnak deformálódni és nem érintkeznek rendesen, és kész is a baj.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |




Ha menet közben is lemerül akkor 100%-os,hogy a generátor nem tölt rendesen mivel a generátor elbírja az autó fogyasztóit járó motornál!Legegyszerűbb dúrva meghatározás a töltésre felkapcsolod a fényszórót és mikor rálépsz a gázra kis mértékben emelkedni kell az izzó fényerejének!
Ajjaj megint egy ingenenergiakisérlet.
