Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autóelektronika
 
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   318 / 337
(#) Joe_001 válasza Andralin hozzászólására (») Okt 23, 2022 /
 
Szia!
4 mm2 es vezetéket tud fogadni gond nélkül. Tehát inkább 32A
(#) Andralin válasza Joe_001 hozzászólására (») Okt 23, 2022 /
 
És akkor ez a 32 A tapasztalat szerint kevés. Vagy ha nem tennék érvéghüvelyt, akkor rendben lenne vajon? Nincs esetleg más bontható megoldás a WAGO-n kívül?
(#) Joe_001 válasza Andralin hozzászólására (») Okt 23, 2022 /
 
Ez flexi Wagó. Nem kell érvéghüvely rá. Puha vezetékre van kitalálva.
Van vastagabbra is, vékonyabbra is. Szerintem ha a vezeték simán beledugható, akkor nem gond az áram, nem ég meg.
A hozzászólás módosítva: Okt 23, 2022
(#) Lamprologus válasza huggybear hozzászólására (») Okt 24, 2022 /
 
Hát, ha ellenállás mérés állásban lévő műszerrel szeretnél feszültség alatt lévő vezetékeket vizsgálni, akkor én azt javaslom vidd el az autót egy autóvilamossági műszerészhez!
Szóval az első hiba ott van, hogy fogalmad sincs a műszer használatáról!

Bocs ha bunkónak tűnök, de sok felesleges kört meg spórolnánk vele!
(#) Lamprologus válasza Andralin hozzászólására (») Okt 24, 2022 /
 
Csoki? ( sorkapocs, az a jó öreg csavaros ... )
(#) Lezli46 válasza Nanok hozzászólására (») Okt 24, 2022 /
 
100% hogy nyugodtan testelheted " direktben" a Hall közepét----ezzel nem a Hall-t hanem a gyujtómodul+ trafó kört.., ha ezek jók akkor pöcögtetésre hányni kell a szikrát...
(#) huggybear válasza Lamprologus hozzászólására (») Okt 24, 2022 /
 
Szia! Teljes mertekben tisztaban vagyok vele, hogy nem ertek ehhez a dologhoz, ezert is próbálok segítséget kérni Tőletek. Tudnatok tanacsot adni, hogy merre induljak el? Koszi szepen! G.
(#) Lamprologus válasza huggybear hozzászólására (») Okt 24, 2022 /
 
Na, akkor kezdjük a köröket!

1. Hány ohm a tükörfűtés ellenállása? Az, hogy a szakadásvizsgáló sipol csak rész információ! Húzd le a fűtőszálról legalább az egyik vezetéket, és mérd meg a fűtőszál ellenállását. ( mérőműszer ellenállás mérés állásban, lehető leg kisebb méréshatár)

2. Dugd rá mindkét vezetéket a tűkörfűtésre, kapcsold be a tükörfűtést, és mérd meg, hogy melyik vezetéken hány volt van az akkumulátor negatív pólusához (karosszéria) képest. 3. Mérd meg a két vezetéken egymáshoz képest hány volt van. ( mérőműszer egyenfeszültség mérés állásban, minimum 20V-os méréshatár).

4. Add meg nekünk a mért értékeket!
A hozzászólás módosítva: Okt 24, 2022
(#) Lezli46 hozzászólása Okt 24, 2022 /
 
Sziasztok!

Kiváncsi volnék véleményetekre..,

Audi A8 4.2 Quatro 1995. Gyárilag xenonos felszereltségű!!! Ha a motor ,világitás fölkapcsolása nélkül rendesen fölvan melegedve, és ilyenkor bekapcsolom a világitást , akkor általában kb 5-1015 mp- ig csak diszkozik- villognak a xenon lámpák mielött rendesen begyulladnak és tartósan világitanak., bontott gyujto és égő már lett cserélve. Mi lehet a baj? Melyik lehet rossz inkább ? Izzó v elektronika? Esetleg egyébb? Az emlitett diszkozás esetén a müszerfalon bedobja az égő hibajelzést..

Kösszi a válaszotokat
(#) Lamprologus válasza Lezli46 hozzászólására (») Okt 24, 2022 / 1
 
És mit csinál, ha egyből fel van kapcsolva?
Mennyi az akkufesz?
(#) Lezli46 válasza Lamprologus hozzászólására (») Okt 25, 2022 /
 
Köszi!

Ha hideg a motor, tehát nem melegedett föl a motor rendesen és ezáltal minen ami a motortérben van .., és ugy van fölkapcsova a világitás , akkor nem vibrál semmennyit bekapcsoláskor !!!! Hanem szépen felgyullad rögtön. Holnap mérek feszültséget stb
(#) Lezli46 hozzászólása Okt 25, 2022 /
 
Feszültség világitás nélkül kb 14.2V..., Xeonon bekapcsolva 13.9

A8.Ouatro 1995.4.2
(#) zolika60 válasza Lezli46 hozzászólására (») Okt 25, 2022 / 1
 
A töltés szerintem rendben van. A lámpa testpontjait vizsgáld meg.
(#) Lezli46 válasza zolika60 hozzászólására (») Okt 25, 2022 /
 
Köszi

Ugy tünik ehez elõször elég sok mindent bontani szúkségeltetik..., de rászedem magam.

Üdv
(#) nyemi válasza zolika60 hozzászólására (») Okt 26, 2022 /
 
Idézet:
„Feszültség világitás nélkül kb 14.2V..., Xeonon bekapcsolva 13.9”

Idézet:
„A töltés szerintem rendben van.”

Bocs hogy beleszólok de szerintem a töltés értéke az határeset.
Bővebben: Link
Köszönjük Zozi
(#) Lamprologus válasza nyemi hozzászólására (») Okt 26, 2022 /
 
Hááát ... hogy mi a határeset az elég összetett kérdés...
pl 2013-as Ford transit pwm-es töltés szabályozás, sok mindent figyel, pl külső hőmérséklet, akku áramfelvétele, fogyasztók, akku típusa (sima/AGM) ... stb és az alapján szabályoz ... van hogy hosszabb úton menet közben 13.5V , de indulás után akár 14,9V-is van.

Meg az sem mindegy hol méri az ember!
Mondjuk én azt szeretném látni, hogy amikor egyből indul és amikor villog akkor mennyi a feszültség a xenon elektronikájának a bemenetén.

Meg mennyire melegszik fel az elektronika, meleg motor esetén?
(#) Lezli46 válasza Lamprologus hozzászólására (») Okt 26, 2022 /
 
CsinàltamTestkábelt a vezérlőhoz ,meglévő mellé paralel .., holnap kipróbáljuk., plusz a Xenon vezérlőn mért feszültségeket is megmérjúk ha meleg motornál próbáljuk bekapcsolni a Xenont...,egyébbkénnt mindkét vezérlő már a motorhőtöl is majdnem forró már a bekapcsolàs elötti stádiumban..
(#) zolika60 válasza nyemi hozzászólására (») Okt 27, 2022 /
 
Ebben az autóban már nem egyszerű feszültségszabályozó van. A töltést a motorvezérlő szabályozza kedve szerint. A mért értékeket jónak tartom továbbra is.
(#) Lezli46 válasza zolika60 hozzászólására (») Okt 27, 2022 /
 
Szia!

A töltés az rendben van ., ahogy véleményezed Te is, üresjárati feszt nézve is és xeonnal terhelve is...,direkt az akkupolusokon mérve még jó!

Ha a Xenonon lámpákon mérem járó motornál..,mindegy hogy Xenon tompitottan , vagy sima halogén fényszórón mérem ,mindegyiken kb 12.5V van miközben Akksin vagy GEN. B+ - on kb 14.2V van. Lámpák, kaszni/ motorblokk testelés 100% hogy Ok, mert mindenhol uj testvezetéket is csináltam párhuzamosan a meglévők mellé.

Biztositéktábla nem melegszik, jónak tünik...,kormánykapcsolóra gyanakodnék ?? Ugy rémlik ilyen régi Audik még nem voltak berelézve (??).
Csak bemelegedett motornál történő xenon bekapcsolásnál van ez a 5- 10mp - s villodzás.., menetközben és hidegmotornál sosem....
(#) zolika60 válasza Lezli46 hozzászólására (») Okt 27, 2022 /
 
Nem minden típus volt relézve. Szerintem közvetlen a lámpák mögé szerelj reléket. Az akkuról megtáplálva persze biztosítékon keresztül. Lehet, hogy maga a vezeték oxidálódott már el, túl vékonyak. Persze lehet ott is hiba, ahol a biztosítéktáblába csatlakoznak, mert az a csatlakozó is elég gyatra. A relézés mindkét problémán segít.
A hozzászólás módosítva: Okt 27, 2022
(#) VIM válasza Lezli46 hozzászólására (») Okt 27, 2022 / 1
 
Szia! Csak A6 4.2 literesre tudtam rajzot megnézni, mert A8-ra már nincs adat de az A6-ról mindenféle variációjú világítási rajz fellehető (vagy nyolc féle). A lényeg, hogy a gázkisülésű felszereltséggel a világítás még mindig nem relés kapcsolású de az "izzó" hibát kijelző, felügyelő áramkör csak ezt figyeli, a többi lámpát nem. A kórmánykapcsolón csak az irányjelző és a fénykürt kapcsolót mutatja. A kombinált kapcsolóban van a ködlámpa és fő világításhoz a kapcsolatok, a vészvillogó pedig külön van. Ha valami beleszólhat ebbe a villódzásba az az izzó felügyelet lehet de arról nincs infó, hogy abban milyen az elektronika de mivel soros kapcsolata van a két kapcsolószálon keresztül a lámpákkal így relét azt lehet feltételezni aminek pedig lehet ilyen jellegű hibája. Ha kellene valamelyik részről kép majd szólsz. Ha megnéznéd, hogy milyen színű vezetékek csatlakoznak a lámpatestbe, már az is segítség volna nekem a rajzon beazonosítani a helyes kapcsolást.
(#) VIM válasza VIM hozzászólására (») Okt 27, 2022 /
 
Ez a vezérlő ez pedig a gyújtó egység.
(#) Lezli46 válasza VIM hozzászólására (») Okt 28, 2022 /
 
Szia!

Öröm hallani Rólad., pláne hogy állandóan übereled a baráti segitőkészsegedety.

Üdv szeretettel minden jót. Laci

Egyébbkénnt mint irtam : Közvetlenül a lámpákon 12.5V - mértem a tompitott xenonon
es gyakorlatig annyita halogén fényszórón is ., ugyanezeken csak beltéri iztositékházban :12.7- 12.7V- t
Miközben akksin 14.V volt bekapcsolt xenonnál.., egyébbként ha volt az a bekapcsoláskori 5-10 -15 mp- s villogas
A lámpaör rögtön jelezte a disp,ayen
(#) Lamprologus válasza Lezli46 hozzászólására (») Okt 28, 2022 /
 
Hát ezt elég nehéz megfejteni!

Szóval: ugyan akkora feszültséget mérsz akkor is amikor villog, és akkor is amikor egyből begyújt?
Az sem teljesen világos, hogy a xenonon hol méred a feszültséget. Izzó, vezérlő, gyújtó?
A két oldalnak külön vezérlője van vagy közös? Mind a kettő villog?
(#) Lezli46 válasza Lamprologus hozzászólására (») Okt 28, 2022 /
 
Nem,., pontossabban nem tudok mérni amikor bekapcsoláskor villog, ( csak bekapcsoláskor villog , amig be nem gyujt, utána már sosem villog " menetközben"!!!!)., mert nagyon rapszódikus és altalában nálunk kb 5mp - ig tart a villogás.
Külőn vezérlő van a házra kivül felszerelve., a fényszóróházon lévő stekkeren mérek.,most hogy belett testkábelezve már nem is tudjuk szimulálni.., legalábbis idáig., de ez véletlen is lehet persze. Egyébbként nálunk eddig mindig csak a jobboldali villogott.., tulajnál -- állitólg-- mindkettő...,
Azért küldhetsz valami rajzfélét, hátha visszaesik kiindulási állapotba., és akkor még jól jöhet..

Kösz és üdv

u.i: azt furcsállom kissé hogy a xenon 56b és a halogén 56a már a biztositéktablan mérve kb 1.5 V feszültséget esik--- kb 12.8V van ugyanis mindegyiken! Más fogyastókon ilyenkor kb 13.9V van mindenütt!!
(#) VIM válasza Lezli46 hozzászólására (») Okt 29, 2022 /
 
Ezek a rajzok vannak amik számításba jöhetnek de csak az egyszerű 95'-ös évjárat vezeték színei hasonlítanak az általad leírtakkal. Szerintem a világítási főkapcsolóban lehet a hiba, majd rákeresek, hogy az hogyan is néz ki belülről. Fordét már javítottam ami nagyon hasonlít a többi német gk. világítási főkapcsolóra.
(#) Lezli46 hozzászólása Okt 29, 2022 /
 
Szia!

Köszi mindenekelött.., sajnos már elfogyott a lelkierőm megmérni direkt a kormánykapcsolón milyen feszültség lehet ha bevannak kapcsolva a fővilágitások..., mert ugy néz ki hogy már a biztitábláig elveszik minimum egy volt...

Üdv Laci
(#) VIM válasza Lezli46 hozzászólására (») Okt 30, 2022 /
 
A Ford világítási kapcsolója ilyen belülről, hogy a fő érintkezők a kapcsolóból a panelra olyan villás kapcsolattal megy át ami egy idő után átmeneti ellenállást okozó kontaktussá válik. Csak feltételezem, hogy a németek hasonló megoldásokat alkalmaznak az ilyen típusú kapcsolóknál.
(#) Lezli46 válasza VIM hozzászólására (») Okt 31, 2022 /
 
Nem tudom hogy ilyen- e az Audié..., mindenesetre idáig még hibamentesen üzemel.., némi meglepetéssel mondva.

Üdv.
(#) huggybear válasza Lamprologus hozzászólására (») Nov 2, 2022 /
 
Sziasztok!

Köszönöm szépen! Nos, eljutottam a mérésig, a tükörfűtés ellenállása 37.8 Ohm, a vezetékek az akksihoz képest egyik 13.7V, a másikra 1-es mutat a műszer, valamint a két vezetéken mért érték 38.8 mV (200 mV-re állítva a műszer). Ez mond így nektek valamit? Nagyon köszi! G.
Következő: »»   318 / 337
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem