Fórum témák
» Több friss téma |
Az nem derül ki a képről, hogy fordítva nem dugható-e föl a csatlakozó. De mérni mindenképp egyszerűbb.
Két egyforma állású aljzat van a képen, amire egyféleképp lehet rádungni a csatlakozót. De a két egyforma és egyforma állású csatlakozón a vezeték színek fordított sorrendben vannak. Nem feltételezem, hogy a kötegek a motornál is fordítva vannak kiosztva. (ezt ugye most nem látom, mert össze van rakva a cucc.)
Én meg nem véletlenül írtam ezt: "de mégsem jó e célra..." Mivel már kipróbáltam és nem vált be!
Csak eszembe jutott.
![]() Itt a képeden látható Isostat szerű kapcsolókat esetleg ellenőrizted, hogy jól kapcsolna-e? Nagyon szeretnek érintkezési hibásak lenni. A fekete szalagkábeleket is nézd át, mert szeretnek kitörni a helyükről. Esetleg fülhallgatón lenne hang? Ott is lehet baj a jack aljzatoknál. A hozzászólás módosítva: Ápr 1, 2025
Ezeket alaposan, többször kapcsolgatva komértem. Határozottan kapcsol az összes. A szalagkábelt most összeszereléskor elég sokat mozgattam. Megnézem majd. Nem látszott tőben hiba. De ettől függetlenül nem kizártm hogytört le szál.
Mivel a kábelek sorban ugyanúgy következnek, szerintem esélyes, hogy a motorokon is fordítva vannak bekötve, illetve amit innét nem látunk, hogy a csatlakozók vannak szándékosan fordítva beültetve. Szét kell szedned, és megnézni, hogy a sárga, fehér stb. vezetékek hova mennek és hogy a motorokon ugyanolyan vagy fordított sorrendben vannak-e a kábelek. Így nekem az az érzésem, hogy ott ugyanúgy lesznek bekötve, és a panelon van direkt megfordítva a csatlakozó, fordított kábelezéssel - így nem lehet összecserélni a két motor vezérlését.
A csend kimérésére már kicsit több műszerezettségre lenne szükség. Kellene egy jelgenerátor és egy oszcilloszkóp. Nem kell nagyon drága műszer, ez is tökéletesen megfelel. A jelet rá kellene kötnöd valamelyik bemenetre, és az oszcilloszkóppal végigmérni, hogy hol egyezik meg a bemenetre kötöttel, és hol torzul. Ehez jól jönne egy kapcsolási rajz, de ha manuálisan végig tudod követni a jel útját a panelon az is megteszi. Ha nem akarsz beruházni egy műszerbe (amit megértek) akkor kellene keresned valami jelforrást amit végig lehet "hallgatni". Erre megfelel az is, ha felvételre kapcsolod a magnót és megérinted a fej vezetékeit - búgást kellene hallanod. Mivel alapzaj van, tételezzük fel, hogy a végfok működik, tehát az előerősítő lehet a hibás. Fejhallgatóban van zaj vagy zene?
Ezt még hamar megírom, aztán le kell feküdnöm aludni. Éjjel dolgoztam és még nem feküdtem le. A kocsimat csináltam. De este újra mennem kell, így valamit muszáj pihennem is.
Tehát? A motor kábeleket majd megnézem. De egyébként szerintem valami elektronikus hibája kell, hogy legyen, mert van hogy elindul, de utána már nem hajlandó. Esetleg a motor, ha az is tud rossz lenni, de mivel 4 szál megy rá, nem mertem megtáplálni 12V-al próbaképp, mikor szét volt szedve. Nem tudom, hogy hogyan működik. Két szálon forgatva van, a többi esetleg valami fordulatszám visszacsatolás? Vagy minden szál kell magához a meghajtáshoz? Egyébként, szerettem volna kézben a mechanikákat kipróbálni, de így nem került rá sor. Az is érdekes, hogy általában akkor indul el a bal oldali meghajtás, ha a gyorsmásolás közös indító gombját nyomom le. Ilyenkor mindkét mechanikának lenyomja a megfelelő gombját. Play és play+record. Ekkor elindul a bal oldali motor, de csak kis időre. Utána megáll és nem indítható újra. Olyan, mintha az elején jó lenne a táp áramköre, utána meg valami emelegedne és nem működne tovább. pl. egy kicsi tranzisztorra gondolnék. Lehet hogy hülyeség. A hangról: Alapzaj alatt nem egy teljesen természeres sistergést kell érteni. Inkáb olyan halk gerjedés. Tényleg halk. Kipróbáltam, hogy bekapcsolom a B oldali magnót kazetta nélkül és megpiszkáltam egy tompa fém tárggyal. A nagy tisztításos projekt előtt ilyenkor a hangerőnek megfelelő erősséggel határozottan recsegtek a hangszórók. nyilván, nem ugrasztottam ki őket, de recsegtek. Most is adnak hangot, de nem olyan erősen és csak kicsi elcsukó rövir reccsenések. Távol sem olyan hangos, mint eddig. Viszont, ha ilyenkor, vagy recsegtetés nélkül használom a hangerő potmétert vagy a balansz potmétert, recsegés kélkül változik a hangerő is és a balansz is szépen működik. Fejhalgatóval még nem tudtam kipróbálni, mert 6mm-es jack dugót, vagy átalakítót kell kerítenem. Lányom ha hazajön, elkérem tőle. Neki egy Roland fejhallgatója van kis jack dugóval, de mivel gitározik, kell hogy legyen neki 6mm/3mm-es átalakítója. Hazajön, megkérdezem. Ki fogom próbálni fejhalgatóval is, bár nem hiszem, hogy szólni fog, mert szerintem amikor a fejhalgató szól, akkor nem szólhatna a hangszórókon a zaj. Rosszul gondolom? Megyek 111aludni. köszönöm!
Én is használtam több estben is. Nekem bevált.
![]()
Szia!
Pontokba szedve írok, mert több különálló hibát is sejtek: - Nincs hang: amint írod, a hangszóróban alapzaj azért van, csak nem szól a zene. Mindenhol a magnó üzemmódot emlegeted, itt a "megpiszkálva recsegős" résznél is. A rádió üzemmódot nem próbáltad? Visszanézve azt írtad még az elején, az szépen fogta az adásokat. Rögtön ki lehetne zárni az EQ/hangerő rész hibáját is, ha most is megszólalna. (A fejhallgatót hagyhatod: ha alapzaj van a hangszóróban, csak a műsort nem tudja leválasztani.) - A motor nem indulását illetően, én azért továbbra is a kis fémnyelves kapcsoló problémájára gyanakszom. Esetleg nyomkodd meg kézzel is, hogy attól nem indul-e meg újra. Elektronikai hibát itt nem feltételeznék, ezeknél ilyen faék egyszerű mechanikus kapcsoló indítja többnyire a motort, nem tranzisztoros logika vagy relé. Volt gyerekkoromban a családban olyan gép, aminél ugyanez volt a helyzet - még lejátszásra úgy-ahogy, de gyors előre tekerésre nem kapcsolta be a motort az egyik oldal. Végül rájöttem anno 8 éves fejjel, hogy ha a másik oldalt is elindítom - közös motoros olcsóbb valami volt -, akkor menni fog. - Előzőhöz kapcsolódva a motor csatlakozók felcserélése: színek alapján első körben nem javaslom. Viszont ha van multiméter ellenállásmérési lehetőséggel, akkor a vezetékek tövében a fémes részeken lehet mérni, hogy piros a pirossal van kapcsolatban, vagy piros-fehér, sárga-fekete, stb. párok vannak. - Motorok bekötése: két szál a tápellátás (az egyik képeden, az egyik motoron van egy elkó, abból kitalálható, melyek a tápbemenetei - de még jobb, ha tudsz mérve is meggyőződni róla: az egyiknek 0-t, a másiknak 9..15V-ot kellene mutatnia a mechanika fém vázához képest). A másik két forrasztási pontra általában potméter kerül, amivel be lehet állítani a sebességet. Egykazettás gépekben ez jellemzően a motoron belül van (hátlapon benyúlva érhető el), itt, gondolom, lenne mód gyorsmásolásra is, emiatt pedig két potméter van motoronként, valahol az alaplapon. Aktív elektronika igazából emögött sem szokott lenni, csak potméter + kapcsolók. Bekötésük nélkül (külső tápról bekötöd a 12V-ot az elkóra) valamelyik végállapotba áll a sebesség, azaz vagy lassan fog járni, vagy pörögni vadul. De a motor működőképességét ellenőrizni megteszi. A hozzászólás módosítva: Ápr 3, 2025
Köszönöm az átfogó választ!
Én is sorba veszem a dolgokat, amikről írtál, mert a jó segítséghez pontos válaszokra van szükség. A hangról: igen, ezelőtt vette a rádió adásokat. Most a rádió részre kapcsolva sem szól a hang. Ilyen felállásban természetesen adókat nem találok, de ha állomáskeresést csinálok, akkor nem adja ki a jellegzetes hangokat, amik ilyenkor hallhatóak szoktak lenni. A magnó részt emlegetem, mert a magnó részt próbálgattam elsősorban. De a rádió sem szól. Az EQ/hangerő dologról annyit mondhatok, hogy az Eq potmétereket mozgatva nem észlelek változást, de a hangerő poti húzogatásával az alapzaj hangereje változik. Valamint a balansz potméter mozgatására is szépen hallani, hogy a hang balra és jobbra tevődik. Nos, azt nem tudom, hogy az Eq potméterei rendben vannak-e, de van egy olyan érzésem, hogy a végfokok működnek, mert a hangerejét és a balansz-t tudom szabályozni. Szerintem, ha a végfokok rosszak lennének, akkor vagyteljesen csend lenne, vagy búgna, de minden esetre, szerintem nem tudnám szabályozni a hangerőket. Ezt azért írom így le, mert mint véleményt szeretném ha olvasnád/nátok. Ha nem jól gondolom, akkor természetesen, várom a javító szavakat. Ebből a bekezdésből esetleg te is következtethetsz, hogy mennyire lehetnek rosszak az EQ potii és mennyire szólnak bele a működésbe? A fejhallgatóval kipróbálás egyenlőre nem jött még össze, de úgy gondolnám, hogy..vagyis inkább, nem értem az okát, hogy amennyiben a hangszórókon elvileg akar lenni hang,(csak nem sikerül neki) akkor miért szólna a fejhallgatón? Át lenne a csatlakozóban kapcsolódva? Na de akkor kint nem kellene búgnia. Nem? Amikor a magnó lejátszó fejét megpiszkálom, akkor csak egy rövid "elcsukló" sercegés van most. Mielőtt szétszedtem a készüléket, akkor addig recsegett, míg végighúztam a vezeték darabot. Most csak az első pillanatban. Motor indulása: A kis érintkezőket 1000-es papírral felcsiszoltam és utána ki is mértem multiméterrel. Ennek ellenére, én is így gondolom, a tisztítás ellenére még lehet kontaktos. Elmítetted, hogy a nincs tranzisztoros logika. Igen, értem. Két dolgot kellene tudnom. Az egyik, hogy maga a motor 45 évesen és ebből lehet hogy 15 évet állva az ékszíjak hibája miatt, tönkre mehetett-e a motor annyira, hogy csak pár másodpercig tud működni? Másik:a tápfeszültség, ami a motorhoz jön, produkálhat-e olyat, hogy csak kis ideig adja ki az alaplap? Ha igen, akkor van-e valami áramköri rész, amit meg lehet nézni, vagy ez egy fix táp? Gondolok itt esetleg egy feszültség stabilizátorra, hogy a motorokhoz mindig ugyanaz a feszültség menjen? Ja! Most jut eszembe még egy dolog. Elmítetted, hogy a motorok sebességét két-két potméterrel állítják be. Teszek egy képet. Ezek a motor csatlakozó mellett vannak. Lehet hogy ezekre gondolsz? Mert akkor ezek is 45 évesek, és ezeket nem bántottam. Nem ezek kontaktosan véletlenül? Mert ha esetleg lehetséges, akkor ilyet szerintem lehet rendelni. Még valami: A motor csatlakozások közelében lévő kicsi tranzisztorok mi célt szolgálnak? Csatlakozókat nem cserélem fel. Igaz, nem láttam még közelről a kiosztásokat, de egyenlőre én sem akarom. Az az elkó az A mechanika motorján van. Ez az elko a motor plusz-mínusza közé van bekötve? Mert akkor elvileg meglenne a táp két vezetéke. Bátortalan kérdés: Mi van akkor, ha ez az elko zárlatos és azért nem megy a motor? Mindegy, kimérem amint lesz időm nekiállni a szerelgetésnek. Ezt a poti dolgot nem értem teljesen. Hogy van? Megy rá a plusz mínus és még a potméter vezetékei? Ezt hogyan? Nem úgy van, hogy a poti sorba van kapcsolva a motor vezetékével? Ezt a kérdést, tudom hogy akár lehet hü..ség is, mert a motor árama leterheli a potmétert. De akkor hogy van szabályozva? A lassú forgás és a vadul forgatás hogy tud megvalósulni? Két tekercs készlet van a motorban? Vagy a lassúnál valami korlátozza a feszültséget? Bocsánat! Tudom, hogy hosszú lett és hogy sok a kérdésem, de mivel nincs aki helyettem megjavítsa a cuccot, muszálj képben lennem valamennyire. Hihetetlen, hogy már most mennyit tanultam egy ilyen magnó működéséről. Köszönöm a türelmet! A hozzászólás módosítva: Ápr 3, 2025
Ha a rádió sem szól, akkor az, amire fejben már gyanakodtam (a szétszedett felvételi átkapcsoló nem jól lenne összerakva) kiesik, nem innen a probléma. Azt viszont jól sejted, hogy a végfok működik, ha a zajszint változását hallod. A fejhallgatóra pont ugyanaz a jel megy, mint a hangszóróra, csak soros ellenállással a kisebb teljesítmény érdekében. Ha a kapcsolós csatlakozója törött lenne, nem lenne zaj se a hangszóróban. Az vagy átad, vagy nem teszi, de ez a "csak alapzaj van" állapot nem onnan ered. Ezt kizárnám.
(Esetleg keresztkérdésként: amikor a rádiót hangolod, az FM stereo LED - gondolom van rajta, a legolcsóbbakra is tettek - felvillan néha? Ebből lehetne következtetni arra, hogy a tápfeszültség megvan, és adókat talál, csak nem jut el a végfokig a hang. Persze az antenna helyén legyen egy darab drót legalább.) A szokásos jelút úgy szokott kinézni, hogy rádió/magnó rész -> üzemmódváltó -> EQ -> balansz -> hangerő -> végfokozat. Vagyis a balansz és hangerő működése a végfok hibáját kizárja (legalábbis e szempontból igen, attól még persze pl. torzíthatna), viszont az EQ-ét nem. Azt is érdemes tudni, hogy a balansz- és hangerő passzív elem, szimpla feszültségosztóként bekötött potméterek. Ezzel szemben az EQ általában aktív áramkör. Ebből következően, ha a - kép alapján - külön modulon levő szabályzó rész valamiért nem kap tápot (pl. korábban említett módon leszakadt egy db szalagkábel-ér), akkor az EQ nem fogja tudni továbbadni a jelet semmilyen állásban. (Az EQ potikra - így egyben az összesre - a legutolsó gyanús elemként tekintenék amúgy.) A hangerő poti így is kifejti hatását, mert annak nem kell tápfeszültség. Esetleg arról a szabályzó modulról tegyél fel közelebbi képet jól olvasható feliratokkal. Az alapján pl. olyat lehet tudok mutatni, hogy melyik IC-nek keresd meg adatlap szerint a kimeneti lábát, és oda nyúlkálva keletkezik-e hallható búgás. A motor részre külön reagálok a következőben. A hozzászólás módosítva: Ápr 3, 2025
Szóval a motornál, elsősorban a feszültségmérés fog dönteni, de látatlanban is azt tippelem, hogy azért áll meg, mert nem jut oda a feszültség. Az ilyen fajta meghibásodása egyáltalán nem jellemző 40+ évesen sem, ha csak nem kézzel is alig forgathatóra beszorul rozsdásodás miatt. Ennek ellenőrzéséhez ugye nem kell műszer.
A csatlakozás körüli tranzisztor látatlanban bármi lehet. Nem tudom, szervizkönyved van-e esetleg hozzá a netről. ------------------------ Általában ezekről a távol-keleti magnómotorokról. Ezek többek egy szimpla kefés egyenáramú motornál, mert beépítve tartalmazzák az elektronikus fordulatszám-stabilizátort is. Nem igazi szabályzó, inkább csak vezérlés, mert visszacsatolás egy-két egzotikus típustól eltekintve nincs benne. Azt csinálja, hogy a motor tekercsveszteségeit (és ebből adódó, terhelésre történő fordulatszám-esését) kompenzálja: a felvett áram arányában növeli a motor (belső, kívülről nem elérhető) kapcsaira menő feszültséget, ezzel tartva a fordulatszámot. Elektronikailag egy áteresztő tranzisztoros fesz. szabályzó, ami nem egy konstans feszültséget tart (mint pl. egy zener diódás referencia esetén), hanem azt a terheléstől függően változtatja. Kívülről nézve meg egy olyan egység, ami ha a megfelelő tartományban kap feszültséget, akkor stabil fordulatszámmal forog. Ez a tartomány egész széles, felülről a melegedés, átütés korlátozza, de ebben általában bőséges a tartalék (6V-osnak címkézett kivitelt is láttam már tartósan 9V-ról működni..). Alulról akkor fogy el a tartalék, ha már a belső motor feszültségigénye nem ellátható (az áteresztő tranzisztor nem tud feszültséget növelni, csak csökkenteni), és elkezd lassulni terhelésre. Ezt a jelenséget egy walkman merülő elemmel jól be tudja mutatni. ![]() ---------------------------- Fentiek alapján érthetőbb, miért nem valószínű az alaplapi hiba. Ezek a motorok semmi mást nem igényelnek, csak egy tápfeszültséget, amit a főpanel fixen, vagy esetleg a fémnyelves kapcsolóval vezérelve átad nekik. Az említett potméteren pedig nem kell a tényleges motoráramnak áthaladnia (nem is bírná biztonsággal egy ilyen pici trimmer, ezek uA-es jelekre vannak kitalálva), az csak ennek a burába épített szabályzónak ad "alapjelet", amit követnie kell a fordulatszámmal. Egysebességes motor esetén nincs is kivezetve, a burkolat hátulján lehet benyúlni a szintén belülre ültetett trimmerhez. Változtatható sebességűnél pedig kívülről kell odakötni a potit. Ha ez hiányzik, alapjel híján a belső szabályzó ki fog állni valamelyik végállásra, ez konstrukciófüggő. Mindenesetre ezek hibája is meglepne. A trimmerekkel általában nem szokott baj lenni ilyen pozícióban. Maradok a kapocsfeszültség hiányánál, valahol meglevő szakadás miatt.
Motorokhoz egy kis adalék. Így talán könnyebb megérteni, mi van a burkolaton belül. Itt egy példa egy másik javító képeivel.
Próbálok válaszolni időrendi sorrendben, de egy hsz-ben, mert most biztos megy rövidebben.
A felvételi átkapcsolót biztosan jól raktam össze, mert összejelöltem és mindent fényképeztem. Összerakás után pedig már a kiosztásait is értettem a kapcsolónak, így meg is tudtam a működését mérni. A rádiót most megnézem pontosabban, mert amikor próbálgattam, az antennát nem húztam ki. Lehet hogy azért nem láttam normálisan működni... Az az igazság, hogy a rádió próbálgatásakor a kivezérlés jelző villog, mintha beszélnének a rádióban. A LED működik szépen. Viszont a tuning gombot tekergetve, mintha nem történne semmi változás. Minden ugyanúgy villog, mintha nem is tekergetném. Ha SW1-re vagy WM-re kapcsolom, akkor a ledek mind világítanak. Tehát itt is vannak gondok. Az antenna kihúzott, vagy betolt állapotát tekintve, mindegy. A kérdés, hogy kap-e tápot? Hát szerintem kap, csak nem jól teszi a dolgát. A jelút, ahogy leírtad, sokat segít a magnó megértésében. Így viszont az EQ-t lenne jó kizárni valahogy. Van a panelen két IC, de szét kellene szednem a magnót újra. Holnap szétszedem és lefényképezem a paneleket. Ma még muszáj kocsonyát is főznöm, de már most meg vagyok vele csúszva. Készítettem egy gyagyi videót és feltettem a Youtube-ra. Ebben amit tudok, megmutatok a működéséről. Működés összerakás után Holnap szétszedem újra a magnót. Szerencsére, ha jól emlékszem, az EQ panelt ki lehet szedni más dolgoktól függetlenül. Nincs felette semmi más dolog. A motorok működéséről köszönöm az ismeretetőt! Így már tisztább. Mást nem, párszor még átolvasom. Szervizkönyvem pontosan erről a típusról nincs, de van a Sharp HK9000-es típusról. A két magnó szinte csak egy dologban különbözik, az pedig a számkereső funkció. Mindkettőn van, de az enyémen két gomb van hozzá és egy 7 szegmensen kijelző, a Sharp-on szintén két gomb van de felette egy LED sor, ami mutatja a beállítást. A két magnó kinézetre is majdnem ugyanaz. Teszek képet róla. Minden esetre a Sharphoz találtam szervizkönyvet kapcsolási rajzokkal, de a Hantor-ról nem. A szervizkönyvet nem tudom, hogy tudom feltenni. Megpróbálom Drive-ra: Sharp HK9000 Megyek kaját készíteni. Köszi!
Megnéztem a videot. Ez nem annyira gerjedés, inkább környezetből összeszedett zaj. Tipikusan akkor szokott megjelenni, ha egy erősítő bemenete szabadon lebeg, nincs összekötve a forrással. Pl. elszakadt egy kábel, vagy táp híján az EQ nem ad ki semmit a kimenetén. A kivezérlésjelzős probléma simán összefügghet ezzel, bár nem tudom, eredetileg hangerő növelésére reagálnia kellett-e, vagy olyan, mint a deckeknél, ahol a szalagról lejövő jelerősséget mutatja.
A videón mintha brumm lenne, kijut az AC hangszórokra. A végfok a magnó paneljén van? Vagy a tápegység panelen, mintha azon lenne egy hűtőborda, ha jól emlékszek egy korábbi képedről.
Elég brummos hallásra szerintem. Vagy nem?
Igen, de nem úgy, ahogy egy megszakadt szűrőelkó miatt tenné (akkor nem lenne a zizegős felhang), inkább mint amikor egy erősítő bemeneti melegpontját fogdosod kézzel, lezárás nélkül. Ezért tippelek a "valami megszakadt" forgatókönyvre.
A hozzászólás módosítva: Ápr 3, 2025
A kivezérlés kijelző szerintem hangerő függő. Ha a magnót kis hangerőn hallgattam, akkor csak 1-2 led villogott ütemre. Ha hangosítottam, akkor egyre több villogott.
De ez itt most nem magnónál látható villogás, hanem a rádiónál. Szerintem ahogy sikerül behangolni és amilyen erős a vett adás, úgy lesz több a villogó led. ...Ja? Ez is a hangerővel van összefüggésben igaz? ![]()
Külön van a végfok a készülék hátuljában a tápegység egyenirányító részével együtt. A trafó pedig ez mellett a panel mellett van elhelyezve. A tápegység panel összes kondenzátorát kilistáztam egyébként és meg is vettem. Itthon vannak már dobozban. Diódák, és kondenzátorok, a kis rtanzisztorok, a kapcsoló relé. De nem kezdtem azzal, hogy mindent kiforrasztok.
Egyébként, ha brumm lenne, akkor az hogy lehetne megszüntetni, Kondikat kicserélgetni? A hozzászólás módosítva: Ápr 3, 2025
Holnap nem megyek autót szerelni. Nekiállok és szétszedem újra a magnót. Mostanra van sok konkrét kérdés, amire választ kell találni. Sőt! Most hogy segítetek, "Találnunk".
Ezek köszönet a sok tanácsért!
Azt akartam írni, hogy ezer köszönet! Nem azt, hogy Ezek köszönet. Bocs!
Idézet: „Egyébként, ha brumm lenne, akkor az hogy lehetne megszüntetni, Kondikat kicserélgetni?” Ahogy Tomi94 fórumtársunk is írta, valami megszakadt a hang arra utal... Lehet bármi az EQ-s előfok hiba pl. potméter hiba, lehet kiszakadt vezeték valahol, de akár rossz forrasztás is. Az jó jel, hogy előtte szólt mielőtt szétszedted, így a végfok valószínűleg jó. Én sem hiszem, hogy a rádió rossz lenne. Kondikat még szerintem ne cserélj, majd ha lesz hang. Legfeljebb tisztább lesz majd... Az az égésnyom nem valami szép ott a táp panelen. A hozzászólás módosítva: Ápr 3, 2025
Nem biztos, hogy az konkrét égés nyoma, bár a melegedéssel összefügg. De ezek a régi textilbakelit NYÁK-ok hosszabb távon meg tudnak barnulni a normál hőterheléstől is, gyakran látni ilyet 40 éves gépekben. Attól még nem szokott baja lenni.
Valóban, égés túlzás,de akkor sem jól néz ki. Az a kis lemez hűtőborda.... Sajnos a NYÁK kiszedve elpattanhat elég gyorsan.
Ezt holnap megvizslatom. Mondjuk, az érdekes, hogy a kép még a tisztításos merénylet előtt készült. Akkor viszont még működött a készülék. Megnézem mi van ott. Ki tudja. Lehet hogy valami lesz ott. Mindettől függetlenül, az a rész szerintem még a táphoz tartozik. Feszültség viszont van a készülékben. Igaz, nem mértem hogy mi az értéke.
A panel minősége szerintem kiváló. Nagyon jó állapotban vannak a forrasztások is. Amit forrasztottam rajta, egyszerűen öröm volt. Az az ón, amivel forrasztva van, jobban terül, mint mármilyen mai ón folyasztószerrel. Ez folyasztószer nélkül felfutott az ónszippantó szalagra és telibe töltötte. Lehet ilyen ónt még kapni? Ha igen, akkor én ilyet szeretnék. Ha nem ehhez a munkámhoz, de bármilyen forrasztáshoz. Kérdés: A tápfeszültséget le lehet ellenőrizni mini oszcilloszkóppal? Van egy olyan készülékem. Picike Aliexpresses. Ha nem is az értékét, de hogy mennyire egyenletes, azt érdemes megnézni vele? A hozzászólás módosítva: Ápr 3, 2025
Én nem írtam, hogy ott lesz a baj, csak azt, hogy csúnyán néz ki.
Először szakadást keress, előzőekben leírtak szerint. (Itt jó vastag a NYÁK, de azért törhet. ![]()
Az szerintem csak egy stabilizátor lesz, pl. pont a magnó vagy EQ részeknek. A nehezen látható pici, állítva beszerelt alkatrész lesz a zener diódája, az melegszik pont. A hibája akár okozhatná a némaságot, de tekintve, hogy a rádió rész visszajelez a sztereo vételről, szerintem nem ez lesz a probléma.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |