Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elektromos kerékpár, robogó házilag
Lapozás: OK   143 / 228
(#) etm válasza Biro F. hozzászólására (») Aug 15, 2015 /
 
Hello! Köszönöm a választ Kolléga! Nincs ilyen kapcsoló. Teszek fel képeket róla.
(#) janbor válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Aug 16, 2015 /
 
Írod:Konklúzió; ha lehetséges, akkor töltsük külön az akkukat, belátható az előbb taglaltak alapján, hogy így a célszerű és az élettartama így biztosítható legtovább, persze sose legyen túltöltve és alul sem.
Igen egy év alatt megöli az akkukat!
-Amit írsz, az igaz.Amennyiben egy év alatt tönkre megy az akku, akkor nem a töltő a hülye!
Nem véletlen a max 6 havi garancia.
A baj az, hogy a loftysok többsége, még ezt a fórumot sem ismeri.
A loftyt használni szeretné és nem babusgatni.
A töltés kiegyenlítő nagyon hasznos, de aki egy kapcsoló órás konnektorra sem szán pénzt
az már az akku egységek egyenkénti töltését sem fogja figyelmesen végezni.
Tisztelettel:janbor.
(#) janbor válasza szsrobert hozzászólására (») Aug 16, 2015 /
 
Írod:"Nagyon figyeli a 12V-os automata töltő."
A baj az, hogy a loftysok többsége, még ezt a fórumot sem ismeri.
A loftyt használni szeretné és nem babusgatni.
Egy kapcsoló órás konnektorra sem szán pénzt.
Tisztelettel:janbor.
(#) etm hozzászólása Aug 16, 2015 /
 
Hello! Az én problémámra senki sem tud valami okosat? Mert akkor beteszem fordítva a kereket,a fék tartót áthegesztem a másik oldalra és menni fog úgy. Csak azért kérdezem,mert nem akarok hülyeséget csinálni,és hátha van valami turpissága a dolognak.és nem ez a kerék fordítás az utolsó egyedüli megoldás.
(#) janbor válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Aug 16, 2015 /
 
Köszönve a kioktatást!
Úgy írsz, mintha nem lenne ismerős a lofty használók tábora.
Megvédve az elektromos kerékpár és akkumulátor forgalmazókat:
megnyugtatásul sok jól képzett szakemberük van, legalább olyan, mint
te ( vagy én).
Az akkumulátorok témájában én is túl messzire mentem.

Tisztelettel: janbor.
A hozzászólás módosítva: Aug 16, 2015
(#) Biro F. válasza etm hozzászólására (») Aug 16, 2015 /
 
Akkor ez a három kerekű nem trd039-es, mert azoknál a gyújtáskapcsolóval átellenben, vagyis baloldalt van egy kétállású kapcsoló. Ennél a tipusnál a fényképek alapján nem látok én sem, de nincs kizárva, hogy ne lenne rajta valahol kapcsoló. Hátrafele azért megy csak hússzal, mert ez biztonsági funkció ugyan ez van a rokkantkocsiknál is. Mindkét kürtnyomógomb be van kötve a kürtre?.
(#) etm válasza Biro F. hozzászólására (») Aug 16, 2015 /
 
Hali! Igen ,a bal is és jobb oldali nyomógombra is szól a kürt. Egyedül bal oldalon van egy kétálású kapcsoló a rövid,illetve hosszú fényre(jelzés alapján erre szolgál),de nincs bele vezetve semmilyen kábel,vagyis az csak dísznek van. Lehet hogy az volt eredetileg a hátra menet,de szétbarmolták. A kábelt nem találom,ha egyáltalán volt olyan. A kerék iránya az helyre jön ha fordítva össze rakom,csak nem tudom létezik-e rokkantkocsi hátramenet nélkül? Én még ilyennel nem találkoztam. És Te? A vezérlőt néztem. Kivezetések: +,- táp. 3 fázis, Hallok, Sebesség csökkentő korlát,gázkar,fék karokhoz tiltás. Több vezeték nincs a vezérlőnél. Amelyiknél van hátra menet ,ott hogyan van megoldva? A fázis sorrendet cseréli a kapcsoló?
(#) fater0827 válasza etm hozzászólására (») Aug 16, 2015 /
 
Üdv Etm
Érdekel ! Ha a motor mindkét pajzsát levetted , előtte össze jelölted ?
Amennyiben nem lehetséges rosszul raktad össze !
Mindenképp jelöld meg most filccel és fordítsd meg , megoldás 1 .
Megoldás 2 .: szín csere -> motor zöld <-> sárga , HALL csati kék <-> zöld , persze az elsőt tenném , azaz motort forgatnám , forgórészre fordítva állórész , indok mágnesek elhelyezése a az állórész és forgórész viszonyában ( mechanika ) .
(#) Biro F. válasza etm hozzászólására (») Aug 16, 2015 /
 
A kormányon baloldalon fent levő két állású kapcsoló volt az irányváltó, olyan háromkerekű elektromossal nem találkoztam amin ne lett volna. Például az EG-302 amelynek az ülés alatt van a kapcsolója. A hátramenetet a vezérlőben lévő ic végzi, vagyis a megfelelő lábat testre kell kötni. Azt gyanítom, hogy a vezérlőt már kicserélték és azért nincs benne előre-hátra menet.
(#) angeee88 hozzászólása Aug 16, 2015 /
 
Sziasztok!
Nekem olyan problémám lenne,hogy van egy polymobil kerékpárom. Volt vele 1 borulás,azután simán haza jöttem vele semmi gond nem volt.. Másnap mentem volna vele,megugrott,mikor toltam. kitoltam,indulnék el és a gázkar húzására semmi reakció. Megpiszkáltam a vezetéket ment jobban mint addig,de a gázt nem húztam.. megpiszkáltam,megállt.. és ezt újra,akkor megint,tudna segíteni valaki mi lehet a gond?
(#) Biro F. válasza angeee88 hozzászólására (») Aug 16, 2015 /
 
Üdv.
A gázkar vezetékében eltört a test vezetéke amely hol érintkezik hol nem, azért csinálja, hogy néha gázadás nélkül is megy.
(#) angeee88 válasza Biro F. hozzászólására (») Aug 16, 2015 /
 
köszönöm válaszod. Azt akkor cserélni kellene?
(#) Biro F. válasza angeee88 hozzászólására (») Aug 16, 2015 /
 
Igen, egyrészt ha megtalálod hol van elszakadva akkor azt a részt is kijavítod, másrészt az egészet cseréled ki.
(#) etm hozzászólása Aug 17, 2015 /
 
Köszönöm a segítséget azoknak akik próbáltak segíteni! A hátramenet nincs megoldva,de ezek szerint nincs a vezérlőnek hátramenet funkciója.
Legalábbis a hozzá tartozó vezeték hiányzik a vezérlőnél. Valószínű ezt már valaki ki cserélte más tipusúra.
Üdv Nektek!
A hozzászólás módosítva: Aug 17, 2015
(#) etm válasza Biro F. hozzászólására (») Aug 17, 2015 /
 
Hello Találtam még egy dugót a vezérlőből. Valószinű elbújt,mert nehéz hozzá férni. A vezetékek szinei a dugóban. Fekete -, piros(+50 Volt állandóan),narancs sárga(+50 Volt ,de csak akkor,ha elfordítom a kontakt kulcsot),és kék (+4.8 Volt ,de csak ha elfordítom a kontakt kulcsot).Ez a csati a vezérlőbl jön,de nincs beledugva semmi,és nincs is mit beledugni mert nem passzol bele semmi.Ez lenne a hátramenet? Ha a kéket összeértetem a testtel,akkor kárt tehetek a vezérlőben?
(#) sandor npluszegy hozzászólása Aug 17, 2015 /
 
Kérdezem a Bókai kerti találkozoról hol lehet a képeket megnézni?- a választ előre is köszönöm, sajnos elektromos kerékpáros társakkal nem találkoztam, de igy is jól sikerült.
(#) cupika97 válasza sandor npluszegy hozzászólására (») Aug 17, 2015 /
 
(#) sandor npluszegy válasza cupika97 hozzászólására (») Aug 18, 2015 /
 
cupika97,Köszönöm
(#) Akashi hozzászólása Aug 19, 2015 /
 
Sziasztok.

Hozzájutottam egy elektromos kerékpárhoz. 26-os kerekei vannak,hátul 5 sebességes váltós, jópofa járgány.
Típusát nem tudom, csak sejtem. BRD-002 szerintem. Mellékeltem képeket.
Szeretném rendbe tenni és ehhez kérném a segítségeteket.

Az előző tulaj nagyon elhanyagolta, a vezetékeket össze vissza kötözgette be.. Azt se tudom mi hova kellene hogy menjen. Az elektronika 99%-ban döglött lehet, mert le van esve egy kondi, és egy helyen megégett. 36v 250W bruhsless. Ez van ráírva. Találtam benne egy PIC IC-t, egy LM317-et és 6db IRF3205-öt.

Esetleg valaki ismeri ezt a típust melyik vezetéket hova kell kötni, ill. kapcsolási rajz az elektronikához van valakinek? Valami támpont merre induljak el?
Mellékelek pár fotót, hátha segít.

Előre is köszönöm a hozzászólásokat, addig is bújom a topikot.
(#) Akashi hozzászólása Aug 20, 2015 /
 
Nézegetem a vezérlőelektronikákat a neten, de sokféle van. Kicsit belezavarodtam.... Honnan tudnám kideríteni, hogy nekem milyet kellene a bicóba rendelnem? Olvastam, hogy van 60, és 120 fokos motor, de nekem fogalmam sincs, hogy az én agymotorom milyen. Azt hogyan tudnám kideríteni?
A bicót szétszedtem, ill. a régi elektronikát is. Az előző hsz.-em ben mellékeltem fotót amiből annyit deritettem ki hogy 36v 250w nobrus (ez van a panelon) Ennyi.

A kiégett elektronikának van

2-es betáp vezeték (piros-fekete) vastag
3-mas motor vezeték (zöld-kék-sárga) vatag
5-ös hall csati (fekete-piros-zöld-kék-sárga) vékony
3-mas anya csati (piros-sárga-kék) vékony
3-mas apa csati (fehér-piros-sárga) vékony
3-mas apa csati (sárga-piros-zöld) vékony

ezen kívül még két szürke vékony vezeték, és egy vékony zöld vezeték lóg ki az elektronikából amit nem tudni mi volt...
(#) Biro F. válasza Akashi hozzászólására (») Aug 20, 2015 /
 
Általában 120 fokos motor van benne. Ajánlom a tanítható vezérlőt, tudja a 60/120 fokot és 36/48 voltról is üzemel. Velox electra márka néven is van ez a fajta elektromos.
(#) Akashi válasza Biro F. hozzászólására (») Aug 20, 2015 /
 
Köszönöm a tanácsot.

De hogyan tudom megnézni, hogy biztosra 120 fokos-e az én motorom?
Megnézem a régi vezérlőt, egy próbát megér a fet-ek, kondik cseréje, de fogok rendelni egy újat is. Láttam a neten sokfélét.. 9000 ft-tól-16000-ig.. de mivel nem ismerem az elektronikákat, lehetőleg valami jobb fajtát kéne rendelnem, nem gagyit. Konkrét típust tudsz ajánlani?
(#) Biro F. válasza Akashi hozzászólására (») Aug 20, 2015 /
 
A régi vezérlő javítása 50%, hogy jó lesz vagy nem. Kondikat, feteket kicseréled, a fetek meghajtó köreiben lévő alkatrészeket is mérd ki. Biztosan 120 fokos motor van benne, mert cseréltem vezérlőt ebben a tipusban. Ahogy írtam, tanuló elektrónikát ajánlottam neked, ha jól számolom eddig hat-hét darabot építettem be, eddig nem volt velük probléma. Kilenc év alatt találkoztam jónéhány vezérlővel, nem tudok konkrét tipust. Én úgy választok, hogy a paraméterek megegyezzenek és a csatlakozók, vezetékek egyezzenek valamelyest a régivel. Pontosan belevaló vezérlőt csak úgy tudsz beszerezni, hogy kapcsolatba lépsz a velox-al.
(#) Akashi válasza Biro F. hozzászólására (») Aug 20, 2015 /
 
Köszönöm.

Hagyom akkor a javítgatást... Nézegettem az ebay-en, találtam ott univerzális vezérlőt 36/48v 350w hall/hallness, 60, 120 fokos motorhoz, pedálasszisztenssel. Valami tanitható fajta...
Kiváncsi leszek.
(#) thecyrus válasza Akashi hozzászólására (») Aug 21, 2015 /
 
Szia!
A villanymotor szögeltolást a következő módon tudod megállapítani:

- Ha 1db HALL jeladó jele egy 360 fokos kerékelfordulás alatt 24-szer jön vissza, akkor a motor 120fokos.

- Ha 1db HALL jeladó jele egy 360 fokos kerékelfordulás alatt 48-szor jön vissza, akkor a motor 60fokos.
Bővebben: Link

Sok sikert!
A hozzászólás módosítva: Aug 21, 2015
(#) Akashi válasza thecyrus hozzászólására (») Aug 21, 2015 /
 
Nagyon köszi ezt a kis teszter rajzot. Megépítem, és ha forgatás közben mindegyik led egyszerre világit, vagy egyik sem világit adott helyzetben akkor 60fokos.. értem

A vezérlők lelkivilágához nem értek annyira, de kisilabizáltam nagyjából a vezetékelést a bicón.
Darabokra szedtem, kap új festést, gumikat, stb... Át kell huzalozni az egész járgányt, mert az előző tulaj összebarmolta... pl. az akkupakkba kicserélte az akkukat, de kikötötte a biztosítékot, és cérna vékony vezetékekkel kötötte össze az akkukat...

Ha már teljesen "újjáépítem" a járgányt, mire figyeljek oda? Érdemes pl. lebiztosítani a motor fázisok kimeneteit védelemből, vagy elvégzi az elektronika? Gondolom ahol lehet inkább forrasztást érdemes használni mint csatlakozókat...
Menet közben majd "beszámolok" az újjáépítés fejleményeiről.
(#) thecyrus válasza Akashi hozzászólására (») Aug 21, 2015 / 1
 
Szia! Örülök hogy segíthettem! Én már jó párat újra kábeleztem és kösd fel a nacid! A legnagyobb e-bike 75 méter vezetékből 12-13 színből ált. (indexek vezérlés led lámpák műszerfal riasztó stb.) Én semmit nem forrasztottam mindent érvég hüvelyeztem és zsugor csöveztem.
De sok minden az elektronika kivezetéseken múlik mit kötsz be mit nem. Akku pakk biztosíték 25-35 elektronika felé. 2 A töltő felől. Külön a motornak nem csináltam mert egy jobb elektronika úgy is tilt motorhibánál. (tapasztaltam) Fázis sorrendre figyelj mert akkor hátra indul és ha gázkar hiba van a pedál szintén pörög a motorral és a kezedre vághat! Tapasztaltam ezt is....
Sok sikert! Ha elakadsz segítek ha tudok....
(#) Akashi válasza thecyrus hozzászólására (») Aug 21, 2015 /
 
Jelenleg a vázat lefestettem, és a pedáltengely csapágyait zsíroztam meg. Szépen újjáépítem. Az akkupakk tartót meg kell hegeszteni még, mert az el van repedve. Biztosíték foglalat kell új, és akkucsatlakozó aljzat-dugó, stb.. Indexet nem fogok bekötni, se riasztót, se semmi "felesleges" kütyüt, max egy ledes első-hátsó világítást.
Talán pár hét múlva megjön az ebay-es rendelés, aztán kezdődhet az elektromos része.
(#) thecyrus válasza Akashi hozzászólására (») Aug 21, 2015 / 1
 
Sikeres építést!
(#) petya83 hozzászólása Aug 22, 2015 /
 
sziasztok!
Egy kis segítségre lenne szükségem, remélem tudtok segíteni.
Az 5 éves fiamnak szeretnék építeni egy elektromos kisautót a váz terv megvan motor áttétel megoldva. Egy egyszerű kapcsolási rajz kellene az autóhoz.
ami van hozzá:
- 2 db bosch 14,4v 1,5Ah akku
- 1 db mr76 típusú motor működési tartomány 4,2V-24V
Technical data:
Voltage:24 VDC
Output power:56W
Ratedtorque:15Nm
Starting torque:65Nm
Output speed:35rpm
Protection class:IP40
pedállal szabályozná a sebességet ezért tolós potméter kellene hozzá és hogy fékezéskor ne dolgozzon vissza a motor az akkura.
Előre is köszönöm a hasznos észrevételeket, segítséget.
Következő: »»   143 / 228
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem