Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Érdekességek
Idézet: „az állo szélerümüveket meg lehetne hajtani vilalnnyal, hogy legyen szél.” ![]()
Nagy súly miatt nehezen tudom elképzelni a mágnescsapágyazást, de akkor mégis megoldhatták.
Sajnos manapság ilyen IQval rendelkeznek sokan a klimahiszteria hatására.
Nemcsak az a gond, de annak a lendkeréknek még a mozgási energiát valamilyen hatásos modon elektromos árammá is kell alakitania. Az teny, hogy vákuumban forognak..
A lendkerék tengelyén ott van a motor - generátor forgórész. Az energiát a burkolaton keresztül viszi be és veszi ki. Van, amelyiknél a tekercs is belül van, csak a drót jön ki. Kicsit bonyolultabb újratekerni.
![]() ![]()
Rákerestem. ~20 éve tele voltak a hírek a kínai szélgenerátor tervekkel. 5 MW-os függőleges tengelyű mágneses csapágyazású szélerőművet terveztek. Akkor a VESTAS és egyéb gyártók még csak 2 MW-nál tartottak. Már nem emlékszek a méretekre, de hatalmas lett volna. Ha igaz, 100 m magas, talán 30 m átmérőjű henger. Biztos átgondolták.
![]() Ma már nyomát sem találni.
Tényleg ez a marhaság fut szerda óta?
![]() Eszembe jutott a kép, amit a bolond gépészről rajzoltak régen. Összekötött egy villanymotort és egy generátort, és egy nagy kérdőjel volt a feje felett. Most: ha egy lendkereket közéteszünk, akkor mi változik? Nem, ingyenebéd így sincs.
Újságírók bármit leírnak.
Nem számít az, hogy értelmetlenség -a lényeg, hogy sokan elolvassák.
Miért lenne ingyen? A lendkereket felpörgeti valami. Lehet szél, napelemekből nyert villany...
Ez nem ingyen energia, legfeljebb azt lehet mondani, hogy a megvalósítás után, az aktuális karbantartások után "ingyen" termel. Mindössze arról van szó, hogy egyfajta energiát átalakítunk egy másikra.
Akkor semmi szükség nem lenne a lendkerék másik oldalán a villanymotorra.
Valójában ezesetben lendkerék sem kell. Tényleg nem tűnik fel? Vagy azt hisszük, hogy a "vicces-mókás"-ban tréfálunk?
Szerintem, nem érted a lényeget. A lendkerék felpörgetéséhez elhasznál mondjuk napenergiát, egy motoron keresztül. Ezzel a napenergia mozgási energiává alakul. Ha nem süt a nap, akkor a felpörgetett lendkerékben tárol energiát vesszük ki. Vagyis a lendkerék energiatárolóként funkcionál.
Hogyne érteném akár azt is, amit írtál.
De 1 -az eredeti dolog eleve nem erről szó 2 -francért kellene a napenergiát először motor, majd lendkerék, végül generátor láncán hasznosítani? Ennél egyszerűbb módja létezik. Nem akarjuk látni az eredeti képen a szélhámosságot? Villanymotor hajt generátort. Ékszíjjal, lapos (vagy keresztbordás) szíjjal közéiktatva egy lendkerék. Marhaság. Ki merem mondani. A hozzászólás módosítva: Szo, 23:32
Szerinted mit az egyszerübb modja?
S most ne ebböl a játékbol indulj ki. Ez legfeljebb arra jo, hogy a miniszternek megmutassák mi az elve az eljárásnak.
Van nekik komolyabb. Pont nemrég láttam erről videót, megtaláltam cikk formában is. Bővebben: Link
Szó se volt újságírókról. Az említett "free energy" a lendkerekes tároló angol reklámszövegében van. A kínai szövegben, gyanítom, nem ebben az értelemben szerepel.
Hogyne érteném akár azt is, amit írtál.
De 1 -az eredeti dolog eleve nem erről szó 2 -francért kellene a napenergiát először motor, majd lendkerék, végül generátor láncán hasznosítani? Ennél egyszerűbb módja létezik. Azért ezt megválaszolhatnád... Tehát, mi az egyszerűbb módja? A hozzászólás módosítva: Vas, 12:20
Nem értetted pontosan hogy müködik a szerkezet ami nem uj, csak uj célra használnák. Az ilyen szerkezet pl a Ward Leonard rendszer, ahol egy motor egy másikat hajt, aminek más jellemzöi vannak, pl nagyfeszültsegü váltoáram kisfeszültsegü egyenáram a kimenet. ( az 50 es evekben ilyen mozdonyok is voltak a MAVnál amik egy tulajdonsága volt, hogy leengedett áramszedövel is meg egy ideig tudtak mozogni.
Azt sem látni a képen, hogy mi van abban a két nagy szijtárcsában a lendkerek tengelyén. Nincs kizárva, hogy abban egy elektromos vagy csak szabadonfuto kuplung is van, ami áramhiány esetén bontja a kapcsolatot a hajtomotorral, de összekapcsolja a generátorral a másik oldalon. Ilyen gép rengeteg van sok kritikus helyen ( korház, számitoközpont, bunker, adotorony stb) csak a bemeneti oldalon egy dizelmotor van ). Van olyanis, (2 évig a munkám része volt a rendszeres ellenörzése), ahol a generátor egyben motor is. Azaz, ha van villany a hálozatban, addig csak a lendkereket forgatja, ha meg nincs, akkor egy kuplung összeköti a lendkereket a dizel motorral, aminek meghatározott idön belül el kell indulnia ( ezt kellett negyedévente ellenörizni, és jegyzökönyvezni) és folytatja a lendkerék pörgetését és az addig hajto motor áramot termel a belsö hálozatba. Az esetemben a dizel motor 16 hengeres kolosszus volt. A hozzászólás módosítva: Vas, 12:48
Ezt a sok okosságot biztosan nekem akartad címezni?
Azért nem akkora rejtelem ezt megoldani, függőleges tengellyel kell beépíteni a lendkereket (ez helykihasználás miatt is célszerű, elfér egy nagy átmérőjű kerék a padló alatt) és akkor a kanyarodás lényegében érzéketlen rá, hiszen a lendkerék forgástengelyével párhuzamosan fordul a jármű. Az utaskomfort szempontjából mondjuk érdekes lehet a giroszkóp hatása a jármű bólintó/orsózó mozgására.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |