Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » EVSE áramkör - elektromos autó töltésvezérlő
Lapozás: OK   3 / 3
(#) Bakman válasza BLAnick hozzászólására (») Nov 14, 2024 /
 
Két fázist igénybe venni nem gond, kell egy 400 / 230 V-os transzformátor. "Mindössze" az ára és a mérete lenne problémás. A leírás szerint van háromról egy fázisra is trafó, akár 100 kVA-ig: Bővebben: Link.

Esetleg építeni egy invertert, ami három fázisból csinál egy fázist (lásd pl. három fázisú hegesztőgépek).

Gyaníthatóan mindegyik megoldásnál olcsóbb a 32 A-re bővítés.
(#) kadarist válasza Bakman hozzászólására (») Nov 14, 2024 /
 
Ez arra válasz, hogy kérjen 1 fázisra bővítést, nem kell mindháromra. A trafós, inverteres megoldások eléggé erőltetett lehetőségek, ugyanúgy, mint a töltőáramkör módosítása.
(#) Laja1 hozzászólása Nov 25, 2024 /
 

Ház fogyasztásvezérlő villanyautó töltéshez

Sziasztok!
Van egy gyári 3×16 A-s fali töltőm egy villanyautóhoz. Az a probléma, hogy, ha beindul egy nagy fogyasztó a házban, akkor azt a fázist lecsapja a kismegszakító. Persze ez csak kellemetlen, mert az autó tölthető 2 fázissal is, de akár egy fázissal is. Ezt a problémát szeretném megoldani úgy, hogy a házba bejövő vezetékek áramát egy árammérőgyűrűvel mérném és egy PIC-el a maximális 16 A-ből ezt kivonnám és a maradékot 0-10 V jel formájában egy szilárdtestrelére vezetném. A relé pedig visszavenné a teljesítményt, ha a ház egyéb felhasználása megnőtt. Ezt megcsinálnám külön-külön minden fázisnál, egymástól függetlenül. A szilárdtestrelé utáni áramot engedném rá a fali töltőre. A fali töltőt beállítanám 16 A-s töltésre, de persze, ha csak 7 A maradt neki, akkor annyival tölt éppen. Szerintetek ez elvben jó megoldás lehet? Mit szólna vajon ehhez a töltő? (Tudom, hogy vannak okos fogyasztásszabályozók különböző töltőkhöz, de az enyémhez semmilyen nincs. Az új okos készülékek meg nagyon drágák. Ill. a gyári másik hátránya, hogy a házba bejövő betápkábelnek viszonylag közel kell lennie a töltőhöz a vezeték hosszak miatt, ami nálunk nem járható.)
Köszönöm!
(#) Skori válasza Laja1 hozzászólására (») Nov 25, 2024 /
 
A szilárdtest-relé is csak ki/be kapcsolni tud általában, szabályozni nem. Ha az is megfelel hogy 1 vagy két fázist elveszel az autóttl akkor így működhet.

Előfordul olyan is ami képes fázishasításos vagy periódus-csoport szabályzásra, de ezzel, ilyen módon, az autó töltéjét nem lehet szabályozni (le fog tiltani, vagy akár meg is hibásodhat).

A töltésvezérlők egyes típusai alkalmasak áram figyelésre, és ennek megfelelő szabályzó jel előállítására az autó számára. Ha erre van szükséged, akkor ilyen vezérlőt kell beszerezni. Építeni sem lehetetlen ilyesmit, ha megvan a kellő elektronikai tudás hozzá, mert maga az áramkör nem vészesen bonyolult, és a hozzá tartozó mikrovezérlő szoftverét sem lehetetlen összehozni. Annak idején (2017-2018 körül) az akkor munkahelyemen fejlesztettem ilyesmit, a szoftverébe ez a funkció akkor még nem került bele, (de fel volt rá készítve mind a hardver mind a szoftver is). Azóta, volt kollégám valószínűleg már kiegészítette ilyesmivel is. Gondolom más gyártók is találkoztak ezzel az igénnyel, és feltételezem, hogy több piacon levő töltésvezérlő is tud ilyet.
(#) kaqkk válasza Laja1 hozzászólására (») Nov 25, 2024 /
 
Igényeld meg a 32 ampert ...
(#) Laja1 válasza Skori hozzászólására (») Nov 25, 2024 /
 
Igen, van ilyen a piacon, de mindegyik egy-egy töltőgyártóhoz tartozik. Az én töltőm még nem ilyen okos, így nem kapható hozzá ilyen kiegészítő.
(#) uniman válasza Laja1 hozzászólására (») Nov 25, 2024 /
 
Akkor nevezd meg a töltőd típusát meg az autót is. Ez a fórum az EVSE-ről szól, tudod mi az?
(#) Laja1 válasza uniman hozzászólására (») Nov 25, 2024 /
 
Tudom! Két éve villanyautózom.
Tesla Modell Y; BESEN Wallbox Elektromos autó fali töltő kábellel | 11kW | 6m | Type 2
(#) Skori válasza Laja1 hozzászólására (») Nov 26, 2024 / 1
 
Gondolom nem megfizethetetlen egy olyan töltésvezérlő sem, amire szükséged lenne. Valószínűleg olcsóbb mint pl. a hálózat bővítés. De mivel ez egy elektronikai fórum, akár építeni is lehetne ilyen áramkört. Ha a saját fejlesztés bármi okból nem oldható meg, akkor elérhetők a neten szabadon felhasználható EVSE projektek.

Meg aztán ugye van egy olyan mondás (talán ismered is), hogy akinek van pénze majomra, annak legyen pénze banánra is.
(#) uniman válasza Laja1 hozzászólására (») Nov 26, 2024 /
 
Köszi...már azt hittem, hogy a magyar elektromos Puli autód van (Na az tényleg réginek modható! )
Bár szerintem ezek a töltők nem viselnék el a betáp "mutyizását"...de a forgalmazó biztos tudja rá a választ.
Következő: »»   3 / 3
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem