Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » EVSE áramkör - elektromos autó töltésvezérlő
Témaindító: Skori, idő: Jún 19, 2018
Témakörök:
Két fázist igénybe venni nem gond, kell egy 400 / 230 V-os transzformátor. "Mindössze" az ára és a mérete lenne problémás. A leírás szerint van háromról egy fázisra is trafó, akár 100 kVA-ig: Bővebben: Link.
Esetleg építeni egy invertert, ami három fázisból csinál egy fázist (lásd pl. három fázisú hegesztőgépek). Gyaníthatóan mindegyik megoldásnál olcsóbb a 32 A-re bővítés.
Ez arra válasz, hogy kérjen 1 fázisra bővítést, nem kell mindháromra. A trafós, inverteres megoldások eléggé erőltetett lehetőségek, ugyanúgy, mint a töltőáramkör módosítása.
Ház fogyasztásvezérlő villanyautó töltéshezSziasztok!Van egy gyári 3×16 A-s fali töltőm egy villanyautóhoz. Az a probléma, hogy, ha beindul egy nagy fogyasztó a házban, akkor azt a fázist lecsapja a kismegszakító. Persze ez csak kellemetlen, mert az autó tölthető 2 fázissal is, de akár egy fázissal is. Ezt a problémát szeretném megoldani úgy, hogy a házba bejövő vezetékek áramát egy árammérőgyűrűvel mérném és egy PIC-el a maximális 16 A-ből ezt kivonnám és a maradékot 0-10 V jel formájában egy szilárdtestrelére vezetném. A relé pedig visszavenné a teljesítményt, ha a ház egyéb felhasználása megnőtt. Ezt megcsinálnám külön-külön minden fázisnál, egymástól függetlenül. A szilárdtestrelé utáni áramot engedném rá a fali töltőre. A fali töltőt beállítanám 16 A-s töltésre, de persze, ha csak 7 A maradt neki, akkor annyival tölt éppen. Szerintetek ez elvben jó megoldás lehet? Mit szólna vajon ehhez a töltő? (Tudom, hogy vannak okos fogyasztásszabályozók különböző töltőkhöz, de az enyémhez semmilyen nincs. Az új okos készülékek meg nagyon drágák. Ill. a gyári másik hátránya, hogy a házba bejövő betápkábelnek viszonylag közel kell lennie a töltőhöz a vezeték hosszak miatt, ami nálunk nem járható.) Köszönöm!
A szilárdtest-relé is csak ki/be kapcsolni tud általában, szabályozni nem. Ha az is megfelel hogy 1 vagy két fázist elveszel az autóttl akkor így működhet.
Előfordul olyan is ami képes fázishasításos vagy periódus-csoport szabályzásra, de ezzel, ilyen módon, az autó töltéjét nem lehet szabályozni (le fog tiltani, vagy akár meg is hibásodhat). A töltésvezérlők egyes típusai alkalmasak áram figyelésre, és ennek megfelelő szabályzó jel előállítására az autó számára. Ha erre van szükséged, akkor ilyen vezérlőt kell beszerezni. Építeni sem lehetetlen ilyesmit, ha megvan a kellő elektronikai tudás hozzá, mert maga az áramkör nem vészesen bonyolult, és a hozzá tartozó mikrovezérlő szoftverét sem lehetetlen összehozni. Annak idején (2017-2018 körül) az akkor munkahelyemen fejlesztettem ilyesmit, a szoftverébe ez a funkció akkor még nem került bele, (de fel volt rá készítve mind a hardver mind a szoftver is). Azóta, volt kollégám valószínűleg már kiegészítette ilyesmivel is. Gondolom más gyártók is találkoztak ezzel az igénnyel, és feltételezem, hogy több piacon levő töltésvezérlő is tud ilyet.
Igen, van ilyen a piacon, de mindegyik egy-egy töltőgyártóhoz tartozik. Az én töltőm még nem ilyen okos, így nem kapható hozzá ilyen kiegészítő.
Akkor nevezd meg a töltőd típusát meg az autót is. Ez a fórum az EVSE-ről szól, tudod mi az?
Tudom! Két éve villanyautózom.
Tesla Modell Y; BESEN Wallbox Elektromos autó fali töltő kábellel | 11kW | 6m | Type 2
Gondolom nem megfizethetetlen egy olyan töltésvezérlő sem, amire szükséged lenne. Valószínűleg olcsóbb mint pl. a hálózat bővítés. De mivel ez egy elektronikai fórum, akár építeni is lehetne ilyen áramkört. Ha a saját fejlesztés bármi okból nem oldható meg, akkor elérhetők a neten szabadon felhasználható EVSE projektek.
Meg aztán ugye van egy olyan mondás (talán ismered is), hogy akinek van pénze majomra, annak legyen pénze banánra is.
Köszi...már azt hittem, hogy a magyar elektromos Puli autód van (Na az tényleg réginek modható! )
Bár szerintem ezek a töltők nem viselnék el a betáp "mutyizását"...de a forgalmazó biztos tudja rá a választ. |
Bejelentkezés
Hirdetés |