Fórum témák
» Több friss téma |
Igen, kerékpárra gondoltam... A végfok részt kell a saját igényeidre méretezni és meg is volna,
Elég járatlan vagyok ebben a kerékpár vezérlő témában, viszont volna még vele kapcsolatban kérdésem. A legtöbb vezérlő amit láttam, több (általában 8 ) vezetékes, viszont a gépben lévő motor csak három vezetékes, ezt hogyan lehet "illeszteni" szerinted? Azért azzal tisztában vagyok, hogy miért ennyi a motorokon a kivezetések száma, csak azt nem tudom, hogy ha valamelyik tekercsvég nincs kivezetve azzal mit kezdjek, ha a vezérlőnek a kialakítása olyan, hogy arra is szükség lenne.
Azok a HALL IC-k kivezetései is, a motornak csak 3 van.
Átnéztem, minden jónak tűnt, szép sima, 620V-os egyenfesz, lágyindító relé is meghúzott, de csak 52V-nak látta az elektronika.
A probléma az volt, hogy a feszültség figyelő kör feszültség osztójának a felső tagja (8-10db 330k ohm -os SMD) szakadt volt egy hidegforrasz miatt. Hőlégpákával átmelengettem a környékén lévő forrasztásokat is, és úgy néz ki, hogy magához tért. Ma délután motorral is letesztelem.
Ok Ezt tudtam, csak azt nem tudom, hogy a hall jeladók nélkül működnek-e ezek a vezérlők.
Van ami nem jeladós, az kéne, vagy csinálni kéne egy egyszerűt.
A villanykerékpár vezérlők nem jók neked, mert azok BLDC motorok hajtására vannak kitalálva. A teljesítmény fokozata jó lehetne, de az ritkán 1,5kW-os.
Gyári elemekből építkezve egy 230Vac bemenetű 1,5kW-os motorhoz való frekvenciaváltó kimenetére rátehetsz nyugodtan egy 3x230/3x42V-os háromfázisú transzformátort, és akkor megvan a kért feszültség. Amit leírtál, az is lehetőség, de ha még nem építettél ilyesmit, akkor nagyon sok időd, pénzed, fog rámenni, mire eredmény lesz. Lehet, érdemes volna szétnézni a D osztályú erősítők között. Azok kb. ezen a feszültség szinten működnek, 3db-t felhasználva meglenne a teljesítmény fokozat. Egy háromfázisú jelforrást kellene csak hozzá készítened. Ha sikerül hozzájuk való kapcsoló üzemű tápot találni, akkor még a 1,5kW-os trafót sem kell cipelni. Ha ez valamilyen motor, akkor megfontolnám a motor cseréjét, ha megoldható.
Sajnos a motorcsere nem megoldható, mert egy speciális háza van a motornak, ami része a gép vázának. Személy szerint a legdrágább megoldásnak tartom a sima 1,5KW-os frekiváltó+ 3 fázisú trafó megoldást, ezért is keresek valami "olcsóbb" kiviteli lehetőséget. Igazából én egy hasonló megoldást gondoltam mint a frekvenciaváltókban, csak a teljesítményfokozat tápfeszültségét kellene a motorhoz illeszteni. Alapként az IR2130-31 IC-t nézegettem, meg esetleg egy intelligens Power Modullal kiegészítve, bár az IR icéket sokan szidják, csak alapötletnek, kiindulási alapnak jó lesz!
Én csak a vezérlés miatt írtam az elektromos kerót. Abban benne van a 3 fázisú meghajtás és akkor csak a végfok a kérdéses. A Frekiváltó és trafó kombinációja nem a legolcsóbb, de az is egy megoldás. Ott a PIC is, ha tud programot írni. Utána kéne járni, hogy mennyibe kerülnek az adott megoldások.
Éppen ebben a stádiumban van a projekt, csak az a gond, hogy amíg nincs egy kipróbált, kiforrott megoldás, csak "találgatás", ötletelés folyik addig költséget nem tudok tervezni. Frekiváltót már kettőt is építettem, de azok kész kipróbált kapcsolások voltak szinte kitt szerű összerakások voltak, azok működnek azóta is, de ez most kicsit más, ez a 42 V más kivitelezést igényel már a sokkal nagyobb áram miatt is.
A háromfázisú kerékpár motor BLDC motor, pont a meghajtása nem jó erre a feladatra. Nem szinuszos feszültség jön le róla, hanem a hall elemek által érzékelt pozíciónak megfelelően mindig kettő fázison DC áramot folyat keresztül áramgenerátoros jelleggel.
Van olyan vezérlő, ami nem hallos, csak a motor kábelei vannak kivezetve és kész. Esetleg kis BLDC motorok vezérlő IC-je is alkalmas lenne hozzá, ami natúr hajt egy kis motort, mindenféle visszacsatolás nélkül. Azt felerősítve már jó lenne a feladatra... persze ez csak elméleti dolog.
Sziasztok! Lenne néhány speciális fogyasztó amit 115V 400Hz-es szinuszos feszültséggel kellene táplálni. A teljesítményigény 1..2kW körüli (esetleg több) lehet. Alkalmas lehet-e a feladatra egy frekvenciaváltó, tehát be lehet-e állítani ilyen kimeneti paramétereket? Ha valaki konkrét típust tud ajánlani, vagy adatlapot mutatni - az is segítség lenne. Illetve bármilyen megvalósítható megoldás érdekelne.
Szia!
A frekiváltó alap beállításainál, ahol a motor paramétereket kell megadni, be lehet (be is kell) állítani a feszültséget is. Nem tudom, hogy mindegyik frekiváltónál így van-e, de az általunk használt Danfoss VLT-k ilyenek. Most hogy nézegetem a manualt, a felajánlott beállítható értékek 200...690V között vannak, de utána azt is írja hogy " A motorfeszültséget ezenfelül tetszőleges értékkel is megadhatja." Holnapra megnézem az egyiken, hogy ténylegesen beállítható-e 115V. A frekvencia 0...1000Hz között tetszőleges értékre beállítható. Ja, az is tisztázandó, hogy a motorod 1 vagy 3 fázisú?
Nem (vagy nem csak) motorról van szó, hanem repülőgépen használatos berendezéseket kellene üzemeltetni sima 3~ 230V 50Hz-es hálózatról, Pl. 400Hz-es hálózatra készült mikrosütő, és más konyhai gépek. Feltételezem, hogy a mikró egyfázisú, de nem tartom kizártnak, hogy 3fázis is kellhet valamihez. Szóval egyelőre tájékozódni próbálok a témában.
A frekiváltón beállítható 115V és 400Hz is, de csak szimmetrikus 3 fázisú terheléssel használható.
Neked valami ilyesmi lenne a tuti megoldás.
Köszi, hogy megnézted, és a tippet is!
A frekiváltó letiltja magát ha aszimmetrikus a terhelése, vagy mi történik ilyen esetben?
Attól függ, milyen konyhai gépekről van szó. Ami trafós, motoros, annak kell 400Hz, mert arra készült. De pl. sima fűtőszál, pl. kávéfőző, sütő, főzőlap, stb. elmegy 50Hz-ről is.
Egyébként ha nagy teljesítmény kell, érdemes lenne repülőtéren érdeklődni, mert ott biztosan van. A repülőket elvileg fűtik is ezzel indulás előtt, meg légkondik is mennek 115V 40Hz-ről. Azért használnak a repülésben ilyen magas frekvenciát egyébként, mert 400Hz-nél a legjobb a vasmagos trafó mérethez képest mért hatásfoka, és a repülésnél nagyon fontos a súlycsökkentés. Szinusz, vagy négyszögjel kell? A hozzászólás módosítva: Máj 7, 2015
Nem akarok kötözködni, de a BLDC motor vezérlője sehogy se jó. Olyan nincs, hogy visszacsatolás nélkül működik, legfeljebb nem hall érzékelőkkel, hanem a belső feszültség nullátmeneteinek az érzékelésével (ekkor csak a motor vezetékek vannak). Induláskor az ilyen szabályzók nyílt hurkúak, de általában akkor sem szinuszos az áram, és így nem használhatóak tartósan.
400Hz-es feszültség forrás készítéséről volt néhány evvel ezelőtt az inverteres oldalon. Egyik fórum társ készített ilyet, megtalálod a doksiját is.
A frekvenciaváltó is jó lehetne, de általában néhány kHz-es a vivője, ezért 400Hz-en már jelentős a torzítása.
Szeretnék segítséget kérni az alábbi motor bekötéséhez. A külső szabályzó egysége nincs meg, elég bizonytalan vagyok, hogy kéne életre kelteni.
Szia!
Az a rész, ahová az a sok kanóc megy, az nem a frekvenciaváltóhoz tartozik? Ha az a célod, hogy a motort frekvenciaváltó nélkül, közvetlenül a hálózatról tápláld., akkor bontsd le azt a sorkapcsos részt, hogy meglássuk a motor kapocslécét.
Előtoló motor lenne, kéne szabályoznom.
Az a sok fekete vezeték hová van kötve? Adhatnál több információt a készülékről, hogy mi van meg, mi indítja, mi állítja le és így tovább. Amikor működött ez a tolómotor, akkor a külső egység rá volt kötve a frekvenciaváltós motorra? Kellett a működtetéshez?
Sziasztok! segítségre lenne szükségem! Adott egy Procon LPD 2.2 frekiváltó. Ezen van egy 550W-os motor. Eredeti helyén egy 1Kw-os motort vezérelt. Majd át lett szerelve más helyre ezzel az 550W-os motorral. (mivel nem az enyém a holmi csak segítettem beüzemelni nem tudok konkrétumot csak amit mondtak!) Állítólag elindították üzemelt pár percig és megállt a motor. Elhozták hozzám és látom hogy minden működik rajt csak éppen nem jön ki áram a kapcsokon. Felnyitottam a fedelét és a kis piros led világít ami áram vagy feszültség felső határhelyzetet jelez. Mi lehet a gond? Mit nézzek át? Köszönöm előre is!
Nem ismerem ezt a tipust, de valahogy nem lehet RESET-elni a hibajelzést? Bekapcsolaskor sem ad a kimenetre feszültséget rövid időre sem? Arra gondolok hogy talán figyeli, megvan e a megfelelő terhelés a kimeneten.
A gyártó honlapján van leírás de resetelést nem találtam! http://www.procon.hu/downloads/gepkonyv_lpd_fpdszl.pdf
Sajnos ha rajt a motor ha nincs tilt. 52 voltot mértem a kimeneten de a motor meg se nyikkan!
Próbáld a következőt:
1, motor beköt 2, vezérlő sorkapocs 2-3 összeköt (0-10V minuszra) 3, minden más üresen marad 4, hálózat rákötés Ekkor a kimeneten nem lehet feszültség. Ha van akkor valamelyik IGBT átvezet A hozzászólás módosítva: Máj 11, 2015
|
Bejelentkezés
Hirdetés |