Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Frekvenciaváltó
 
Témaindító: sultann, idő: Feb 15, 2008
Lapozás: OK   45 / 101
(#) sunside válasza Vecike hozzászólására (») Máj 11, 2015 / 1
 
Szét tudod szedni a gépet? Ha igen, akkor fesz.mérés az elkón. ha rendben, akkor fesz nélkül IGBT átvezetés mérés. ha ezek is rendben akkor vezérlőpanelen lehet hiba, az kicsit bonyolultabb.
A hozzászólás módosítva: Máj 11, 2015
(#) sunside válasza Vecike hozzászólására (») Máj 11, 2015 / 1
 
Mégegy apróság: gépkönyv 8. oldalon, J6 bal oldali állásba legyen.
(#) Vecike válasza sunside hozzászólására (») Máj 11, 2015 /
 
Szétszedtem! Áram alatt az elkót sajnos nem tudom megmérni! Direktbe kötöttem a startot és visszakötöttem a potmétert. Látszik a képen a Potméter 0 állásban is világít a piros ha feljebb tekertem akkor is viszont kigyullad a zöld is ami jelzi van fesz. a motor kapcsokon holott 0V-ot mértem!
(#) szalaman válasza kadarist hozzászólására (») Máj 11, 2015 /
 
Valami gyártó szalag része volt ez, nem tudom, hogyan kapcsolgatták, az a része nincs itt nálam. A kis ábráiból arra gondolok, hogy kijön belőle egy 24volt. Aztán ezzel lehet a forgásirányát, meg a fordulatát kapcsolgatni.
Bekötöm, rámérek, és megpróbálom mit reagál. Remélem nem vágom haza.
(#) sunside válasza Vecike hozzászólására (») Máj 11, 2015 / 1
 
Látom, az egyik kondi nagykorú lett (18 éves) a másik gondolom még régebbi. Az a rengeteg piszok nem tartalmaz esetleg vezető anyagot (pl.: flexelésből eredő por) ami megzavarhatja a rendszert?
Igy látatlanban sajnos nincs több ötletem.
(#) Horvath65 hozzászólása Máj 24, 2015 /
 
Sziasztok!
Azzal a kérdéssel ill. kéréssel fordulok hozzátok, hogy van egy frekiváltó panel. Mellyen el durrant négy igbt tranzisztor, a típusa: irg4pc50fd és van benne egy igbt meghajtó ic is a típusa: ir2132j. Már kutakodtam a netten , de sajnos semmit sem találtam. A panelről is csak annyit tudok amennyit itt láttok a mellékleten, a panel egyik oldalán "1342" számok vannak fel írva. Egy munkatársam kért meg rá, hogy keressek neki ilyent a netten. Ő sem tudott róla sokkal többet, mert azt állítja, hogy valaki több rész egységből szerelte össze. Ha valaki találkozott már ezzel a panellel, vagy javított is már ilyent, kérem segítsen be azonosítani a panelt.
Mellékeltem képeket. További szép napot!
A hozzászólás módosítva: Máj 24, 2015
(#) Gery78 válasza Horvath65 hozzászólására (») Máj 24, 2015 / 1
 
Szia!
Hát panelt elég nehéz lesz szerezni bele, ahhoz tudni kellene a frekiváltó típusát. Alkatrészt esetleg megpróbálhatnál keresni bele, ha nem találsz a Magyar alkatrészboltokban, (Lomex, HQ Elektronika, Elektro-kontha, Farnell stb.) akkor Kínából biztosan tudsz rendelni hozzá. Panelt szépen kijavítgatjátok, mérjétek meg az összes alkatrészt, és ami még rossz az IC és az IGBT-k mellett, azokat is cseréljétek ki. Aztán mérjétek át még azt is amiben ez a panel volt, lehet hogy oda is átterjedt a baj. Egy ekkora IGBT robbanásnál nem kizárt.
(#) Horvath65 válasza Gery78 hozzászólására (») Máj 24, 2015 /
 
Szia!
Köszönöm a gyors választ. Az ebay-n már körül néztem, a transztorok és az ic nagyjából 14-16E Ft-ből ki is jönne. De a kolega szeretne egy ilyen panelt beszerezni. Azt hiszem lebeszélem róla.
A hosszadalmas és pepecs munka jön neki, nem lesz egyszerű a furat galvanizált panellel a munka. Még egyszer köszönöm a gyors választ, de várok, hátha valaki tud valamit eröl a panelről. További szép napot!
(#) JZoli hozzászólása Júl 9, 2015 /
 
Egy nagyobb projekt részeként 3 db Lenze frekvenciaváltót kellene beépítenünk. Ezzel nem is lenne komolyabb gond, viszont a tulaj kérésére a szabályzópotit távolabb kellene elhelyezni. A kérdésem az volna, hogy milyen távolra lehet a frekiváltótól elhelyezni a fordulatszám szabályzó potit, hogy az még ne okozzon zavarokat?
(#) Gafly válasza JZoli hozzászólására (») Júl 9, 2015 /
 
Lenze mi?
Ha messzire kell tenni, akkor arra van a RS485.
Ésszerű távolságra szerintem normálisan kivitelezett kábelezéssel el lehet vinni...
(#) JZoli válasza Gafly hozzászólására (») Júl 9, 2015 /
 
LENZE E82EV751_2C és Lenze E82EV551_4c frekiváltó lenne konkrétan, és kb 6 m-re kellene vezetékezni (ez a vezetékhossz a frekiváltó és a poti között.
(#) bodgabo válasza JZoli hozzászólására (») Júl 9, 2015 /
 
6m még nem számít távolságnak, de ettől függetlenül érdemes árnyékolt kábelt használni (motorkábelnek is illik árnyékoltat venni).
(#) JZoli válasza bodgabo hozzászólására (») Júl 10, 2015 /
 
Az árnyékolt kábel magától értetődő, a potihoz CAT6-os kétszeresen árnyékolt UTP kábelt gondoltam. Akkor remélem ezzel nem lesz gond! Azért köszönöm a segítséget!
(#) Gafly válasza JZoli hozzászólására (») Júl 10, 2015 /
 
Csak kösd is be az árnyékolást!
(#) Orbán József válasza JZoli hozzászólására (») Júl 10, 2015 /
 
A legutóbbi harangmozgató motor frekiváltójának a jelkábelét 15x15mm-es zártszelvényben vezettem, amit a tartószerkezethez hegesztettem előzőleg. Úgy tűnik, megvédte, védi...
(#) JZoli válasza Orbán József hozzászólására (») Júl 25, 2015 /
 
Véletlenül nincs valakinek magyar nyelvű kezelési leírása ezekhez a fentebb említett LENZE frekiváltókhoz? Keypad van hozzá, de nem nagyon értem a kiírásait. Simán 0-50Hz között kellene szabályoznom, semmi extra, még a forgásirány is állandó.
(#) Orbán József válasza JZoli hozzászólására (») Júl 25, 2015 /
 
Nekem is csak angol nyelven van...
(#) JZoli válasza Orbán József hozzászólására (») Júl 26, 2015 /
 
Nos az egyik 230V-ról megy és használtan kaptam, nagy nehezen egy angol leírás alapján sikerült működésre bírni. A másik, ez új, három fázisú betápról megy. Ez viszont a tápfesz ráadásának pillanatában egyből leoldja az ÉV relét. Nos ez mitől lehet? A bekötését már vagy tízszer átnéztem, ráadásul még a csatlakozóra is fel van írva, hogy hová mit kell kötni. Nem tudom mi lehet ennek az oka. Ötletetek lenne?
(#) dB_Thunder válasza JZoli hozzászólására (») Júl 26, 2015 /
 
Attól még lehet jó! Egy halom olyan frekiváltó van amit nem szeretnek az ÉV relék.A legegyszerűbb ha bekötöd föld nélkül, és adsz táp feszt neki. Ha bekapcsolás után mérhető feszültség a frekiváltó földje és a hálózat földje közt, akkor gond van a frekiváltóval, ha nem akkor csak a hálózati zavarszűrője szivat..
(#) JZoli válasza dB_Thunder hozzászólására (») Júl 26, 2015 /
 
Igazad van! Ezt ki is próbálom. Nem gondoltam róla, hogy rossz, csak még eddig nem jártam így egy frekiváltóval sem. Egyébként nem vagyok megelégedve ezekkel a Lenze frekiváltókkal, minden kis csatlakozó- és kijelzőpanelt külön kell beszerezni hozzájuk, ennek ellenére elég drága jószágok!
(#) papus51 hozzászólása Júl 30, 2015 /
 
Sziasztok!
Tudna valaki segíteni egy HUAN YANG gyártmányú HY04D043B típusú inverter hibaüzenetének megfejtésében? A kód: E.OC.A
Köszönet.
(#) pont válasza papus51 hozzászólására (») Júl 30, 2015 /
 
Valószínűleg ennél is az A az áramot jelöli, tehát túl nagy áram hiba. Meg kell nézni megfelelő teljesítményű motor van- e kiválasztva, esetleg túl rövid a felpörgésre adott idő stb.
A hozzászólás módosítva: Júl 30, 2015
(#) papus51 válasza pont hozzászólására (») Júl 30, 2015 /
 
Köszi.
Kb. 3 éve hajt egy hőszivattyút, eddig hibátlanul.
Nyáron csak ritkán van bekapcsolva.
Az elmúlt hetekben a nagy meleg miatt néhányszor bekapcsoltam a hűtést. Ez alatt két alkalommal előfordult, hogy indításkor kiírta a hibát és lekapcsolt, de újraindítás után már ment rendesen. Most viszont a rossz idő miatt a HMV funkció indította volna, de most már egyáltalán nem hajlandó.
(#) pont válasza papus51 hozzászólására (») Júl 30, 2015 /
 
Ha lehetséges kösd le róla motort, ha üresen is hibát ír akkor a ferkiváltónál a hiba, ha úgy jó akkor valamiért több áramot vesz fel a motor a kelleténél. Pl.:megszorult a szivattyú stb.

OCA-Over-current during acceleration, túl nagy áram gyorsításkor
A hozzászólás módosítva: Júl 30, 2015
(#) papus51 válasza pont hozzászólására (») Júl 30, 2015 /
 
Akkor valószínűleg a szivattyú körül lesz a gond, mert a motor késleltetéssel indul, és addig nem ír hibát a frekiváltó, csak amikor bekapcsolja a vezérlés a motort.
Hát, ez a fájdalmasabb irány.
A hozzászólás módosítva: Júl 30, 2015
(#) pont válasza papus51 hozzászólására (») Júl 30, 2015 /
 
Amíg a vezérlést nem kap addig a rossz frekiváltó sem fog hibát jelezni, ezt a legkönnyebb ellenőrizni, motor nélkül kell elindítani, (vagy egy másik motorral) ha úgy felviszi a frekvenciát és megy akkor a frekiváltó jó.
(#) papus51 válasza pont hozzászólására (») Júl 30, 2015 /
 
Motor nélkül van indítva. Először bekapcsol a frekiváltó és a hőszivattyú vezérlő panelje, majd lefut egy 3 perces várakozási idő, ami alatt először beindul a beltéri keringetés, majd a külső téri, és ha az áramlás érzékelők is szabad jelzés adnak akkor indul(na) a motor.
(#) Lalle hozzászólása Okt 6, 2015 /
 
Sziasztok
3 fazisu motort bekotottem a 3 fazisu frekvanciavaltoval , de nem kapcsolt be nem hogy a motor , de
mèg a frekvenciavalto sem üzemelt. A motor csillag , vagy delta bekotese befolyasolhatja?
(#) elektroton válasza Lalle hozzászólására (») Okt 6, 2015 /
 
Nem!
Valószínüen rossz a frekiváltó.
(#) pont válasza Lalle hozzászólására (») Okt 6, 2015 /
 
Felvázolnád, hogy kötötted be, esetleg kép?
Következő: »»   45 / 101
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem