Fórum témák
» Több friss téma |
Szét tudod szedni a gépet? Ha igen, akkor fesz.mérés az elkón. ha rendben, akkor fesz nélkül IGBT átvezetés mérés. ha ezek is rendben akkor vezérlőpanelen lehet hiba, az kicsit bonyolultabb.
A hozzászólás módosítva: Máj 11, 2015
Mégegy apróság: gépkönyv 8. oldalon, J6 bal oldali állásba legyen.
Szétszedtem! Áram alatt az elkót sajnos nem tudom megmérni! Direktbe kötöttem a startot és visszakötöttem a potmétert. Látszik a képen a Potméter 0 állásban is világít a piros ha feljebb tekertem akkor is viszont kigyullad a zöld is ami jelzi van fesz. a motor kapcsokon holott 0V-ot mértem!
Valami gyártó szalag része volt ez, nem tudom, hogyan kapcsolgatták, az a része nincs itt nálam. A kis ábráiból arra gondolok, hogy kijön belőle egy 24volt. Aztán ezzel lehet a forgásirányát, meg a fordulatát kapcsolgatni.
Bekötöm, rámérek, és megpróbálom mit reagál. Remélem nem vágom haza.
Látom, az egyik kondi nagykorú lett (18 éves) a másik gondolom még régebbi. Az a rengeteg piszok nem tartalmaz esetleg vezető anyagot (pl.: flexelésből eredő por) ami megzavarhatja a rendszert?
Igy látatlanban sajnos nincs több ötletem.
Sziasztok!
Azzal a kérdéssel ill. kéréssel fordulok hozzátok, hogy van egy frekiváltó panel. Mellyen el durrant négy igbt tranzisztor, a típusa: irg4pc50fd és van benne egy igbt meghajtó ic is a típusa: ir2132j. Már kutakodtam a netten , de sajnos semmit sem találtam. A panelről is csak annyit tudok amennyit itt láttok a mellékleten, a panel egyik oldalán "1342" számok vannak fel írva. Egy munkatársam kért meg rá, hogy keressek neki ilyent a netten. Ő sem tudott róla sokkal többet, mert azt állítja, hogy valaki több rész egységből szerelte össze. Ha valaki találkozott már ezzel a panellel, vagy javított is már ilyent, kérem segítsen be azonosítani a panelt. Mellékeltem képeket. További szép napot! A hozzászólás módosítva: Máj 24, 2015
Szia!
Hát panelt elég nehéz lesz szerezni bele, ahhoz tudni kellene a frekiváltó típusát. Alkatrészt esetleg megpróbálhatnál keresni bele, ha nem találsz a Magyar alkatrészboltokban, (Lomex, HQ Elektronika, Elektro-kontha, Farnell stb.) akkor Kínából biztosan tudsz rendelni hozzá. Panelt szépen kijavítgatjátok, mérjétek meg az összes alkatrészt, és ami még rossz az IC és az IGBT-k mellett, azokat is cseréljétek ki. Aztán mérjétek át még azt is amiben ez a panel volt, lehet hogy oda is átterjedt a baj. Egy ekkora IGBT robbanásnál nem kizárt.
Szia!
Köszönöm a gyors választ. Az ebay-n már körül néztem, a transztorok és az ic nagyjából 14-16E Ft-ből ki is jönne. De a kolega szeretne egy ilyen panelt beszerezni. Azt hiszem lebeszélem róla. ![]() A hosszadalmas és pepecs munka jön neki, nem lesz egyszerű a furat galvanizált panellel a munka. ![]()
Egy nagyobb projekt részeként 3 db Lenze frekvenciaváltót kellene beépítenünk. Ezzel nem is lenne komolyabb gond, viszont a tulaj kérésére a szabályzópotit távolabb kellene elhelyezni. A kérdésem az volna, hogy milyen távolra lehet a frekiváltótól elhelyezni a fordulatszám szabályzó potit, hogy az még ne okozzon zavarokat?
LENZE E82EV751_2C és Lenze E82EV551_4c frekiváltó lenne konkrétan, és kb 6 m-re kellene vezetékezni (ez a vezetékhossz a frekiváltó és a poti között.
6m még nem számít távolságnak, de ettől függetlenül érdemes árnyékolt kábelt használni (motorkábelnek is illik árnyékoltat venni).
Az árnyékolt kábel magától értetődő, a potihoz CAT6-os kétszeresen árnyékolt UTP kábelt gondoltam. Akkor remélem ezzel nem lesz gond! Azért köszönöm a segítséget!
A legutóbbi harangmozgató motor frekiváltójának a jelkábelét 15x15mm-es zártszelvényben vezettem, amit a tartószerkezethez hegesztettem előzőleg. Úgy tűnik, megvédte, védi...
![]()
Véletlenül nincs valakinek magyar nyelvű kezelési leírása ezekhez a fentebb említett LENZE frekiváltókhoz? Keypad van hozzá, de nem nagyon értem a kiírásait. Simán 0-50Hz között kellene szabályoznom, semmi extra, még a forgásirány is állandó.
Nekem is csak angol nyelven van...
Nos az egyik 230V-ról megy és használtan kaptam, nagy nehezen egy angol leírás alapján sikerült működésre bírni. A másik, ez új, három fázisú betápról megy. Ez viszont a tápfesz ráadásának pillanatában egyből leoldja az ÉV relét. Nos ez mitől lehet? A bekötését már vagy tízszer átnéztem, ráadásul még a csatlakozóra is fel van írva, hogy hová mit kell kötni. Nem tudom mi lehet ennek az oka. Ötletetek lenne?
Attól még lehet jó! Egy halom olyan frekiváltó van amit nem szeretnek az ÉV relék.A legegyszerűbb ha bekötöd föld nélkül, és adsz táp feszt neki. Ha bekapcsolás után mérhető feszültség a frekiváltó földje és a hálózat földje közt, akkor gond van a frekiváltóval, ha nem akkor csak a hálózati zavarszűrője szivat..
Igazad van! Ezt ki is próbálom. Nem gondoltam róla, hogy rossz, csak még eddig nem jártam így egy frekiváltóval sem. Egyébként nem vagyok megelégedve ezekkel a Lenze frekiváltókkal, minden kis csatlakozó- és kijelzőpanelt külön kell beszerezni hozzájuk, ennek ellenére elég drága jószágok!
Sziasztok!
Tudna valaki segíteni egy HUAN YANG gyártmányú HY04D043B típusú inverter hibaüzenetének megfejtésében? A kód: E.OC.A Köszönet.
Valószínűleg ennél is az A az áramot jelöli, tehát túl nagy áram hiba. Meg kell nézni megfelelő teljesítményű motor van- e kiválasztva, esetleg túl rövid a felpörgésre adott idő stb.
A hozzászólás módosítva: Júl 30, 2015
Köszi.
Kb. 3 éve hajt egy hőszivattyút, eddig hibátlanul. Nyáron csak ritkán van bekapcsolva. Az elmúlt hetekben a nagy meleg miatt néhányszor bekapcsoltam a hűtést. Ez alatt két alkalommal előfordult, hogy indításkor kiírta a hibát és lekapcsolt, de újraindítás után már ment rendesen. Most viszont a rossz idő miatt a HMV funkció indította volna, de most már egyáltalán nem hajlandó.
Ha lehetséges kösd le róla motort, ha üresen is hibát ír akkor a ferkiváltónál a hiba, ha úgy jó akkor valamiért több áramot vesz fel a motor a kelleténél. Pl.:megszorult a szivattyú stb.
OCA-Over-current during acceleration, túl nagy áram gyorsításkor A hozzászólás módosítva: Júl 30, 2015
Akkor valószínűleg a szivattyú körül lesz a gond, mert a motor késleltetéssel indul, és addig nem ír hibát a frekiváltó, csak amikor bekapcsolja a vezérlés a motort.
Hát, ez a fájdalmasabb irány. A hozzászólás módosítva: Júl 30, 2015
Amíg a vezérlést nem kap addig a rossz frekiváltó sem fog hibát jelezni, ezt a legkönnyebb ellenőrizni, motor nélkül kell elindítani, (vagy egy másik motorral) ha úgy felviszi a frekvenciát és megy akkor a frekiváltó jó.
Motor nélkül van indítva. Először bekapcsol a frekiváltó és a hőszivattyú vezérlő panelje, majd lefut egy 3 perces várakozási idő, ami alatt először beindul a beltéri keringetés, majd a külső téri, és ha az áramlás érzékelők is szabad jelzés adnak akkor indul(na) a motor.
Sziasztok
3 fazisu motort bekotottem a 3 fazisu frekvanciavaltoval , de nem kapcsolt be nem hogy a motor , de mèg a frekvenciavalto sem üzemelt. A motor csillag , vagy delta bekotese befolyasolhatja?
Nem!
Valószínüen rossz a frekiváltó. |
Bejelentkezés
Hirdetés |