Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Hangsugárzó építés, javítás - miértek, hogyanok
Lapozás: OK   316 / 733
(#) melorin válasza shalafi.66 hozzászólására (») Okt 6, 2010 /
 
Szóval mindenképp van esélyem elrontani

A grafikon szerint nincs túl nagy különbség a kettő között, úgy értem eget rengető/korrigálhatatlanul nagy.

Biztos a doboztól függ leginkább, de egy olyan hangdobozt építenék, amelyikben nem puffog, és nem is üt a mély, mert a mostani szubládám olyan (Logitech Z-560). Sikerült vele megrepeszteni egy kisebb szoba ablakát, szóval van mély és hangerő bene, de inkább üt.(Amúgy annak az alsó frekvenciamenete úgy alakul, hogy 70Hz-ig egész egyenletes a hangnyomás, aztán alatta hirtelen leesik, 42-35Hz-nél újra hangos, majd alatta teljesen elhalkul.)

Tehát a leendő hangfalamat nem tüc-tüc ütős basszus hallgatására tervezném. Inkább szépen doromboljon a kicsike.
Na erre a kettő mélyközép közül melyik a jobb?

A másik kérdés az, hogy ha a magasHSZ csak 4ohmos kivitelben kapható(már amelyik normális), akkor jobb lenne 4ohmosban beszerezni a mélyközepet is, nem?
Vagy esetleg a hangváltóban hozzáigazítani a 4ohmos magasat a 8-as mélyközéphez?
(#) karpi válasza shalafi.66 hozzászólására (») Okt 6, 2010 /
 
Hehe , hat mond meg miert nem OK a basszus es nagydob pelda mikor le is filmezhetem es felteszem hogy lassa mindenki,Igy mukodik egy hangszoro .
Persze a fiatalok most felreertenek meg jobban mindent mert mink allandoan a vegertekekrol a maximalis ertekeken lovagolunk .

Normalis kb 10% kivezerlesen elegge jol mukodik egy hangszoro ,csakhogy a csucsok a problema ami altalaban abbo adodik hogy nincs eleg tartalek es sporolunk ezert azert ugy aza erositon mint a hangszorokon ha lehet.

Szerintem a kolegaknak nagyon megfelelne ket szelessavu Eminence jo nagy SPL-el , megtuzve egy csipogoval.Ha meg meg kene egy kis mely egy kulon erositovel es ladaval hozza epiteni ,Az se kell lemenjen a 30Hz -re ha nem moxi xorejekkrol van szo ,Csak az elektronikus zenebe van tob basszus ( irealis basszus egy mas muveszi agon stiluson belul ,,) .

Ebbol a szempontbol fontos a melyhang kompenzacio .
termeszetes hogy a ful ugyanugy hall akarhol halgatod a zenet de ha az amator raengedi a kozepet 20 dB-el nagyobra mint amit a szub es amely tud adni akkor magvan a baj. Van sok hanghatas/torzitas az IMD miatt amitol a nagy hangeron bomboltetett melykozep szubharmonikusokat termel ezt is erzik a halgatok igy hat feltekerik .Megjon a melyhangerzet de egy pontatlan ferkvencia es IMD torzitas fuggo .Gitarnak perfekt eppen ezt nem tudjak leutanozni mivel egy hangszoro nem mukodik linearissan minden parameter (TS is benne van ) valtozik alandoan eleg veletlenszeruen. Speci algoritmusokal probaljak szimulalni gitarnak es ne nagyon sikerul.

Fiataloknal a duborges a fontos nem halgatnak ok akuszikus worldmusic-ot vagy klasszikus zenet .

Mink meg a perfect elethu ,terhatasu hangberendzeshez valo minosegrol filozofalunk ,Ami talan egy par ev mulva erdekelni fogja a fiatalokat is .

En halottam gitar ladaba Eminence-t nagyon hangos .A netten lattam sok project-ot az Beta 12LT szelesavu hangszoroval .Csak fogok legalabb egyet venni kivancsisagbol .48Hz -8KHz savban jonak igerkezik,
(#) shalafi.66 válasza karpi hozzászólására (») Okt 6, 2010 /
 
Idézet:
„Hehe , hat mond meg miert nem OK a basszus es nagydob pelda mikor le is filmezhetem es felteszem hogy lassa mindenki,Igy mukodik egy hangszoro .”
Amit szemmel látsz, vagy kézzel nyomogatsz, az nem nevezhető a hangszóró működésének. Ezekből értelmes következtetéseket nem lehet levonni.

Idézet:
„Normalis kb 10% kivezerlesen elegge jol mukodik egy hangszoro ,csakhogy a csucsok a problema ami altalaban abbo adodik hogy nincs eleg tartalek es sporolunk ezert azert ugy aza erositon mint a hangszorokon ha lehet.”
Ez most megint egy teljesen irreleváns általánosság. Az adott kérdéshez nincs semmi köze.

Idézet:
„Szerintem a kolegaknak nagyon megfelelne ket szelessavu Eminence jo nagy SPL-el , megtuzve egy csipogoval.Ha meg meg kene egy kis mely egy kulon erositovel es ladaval hozza epiteni ,Az se kell lemenjen a 30Hz -re ha nem moxi xorejekkrol van szo ,Csak az elektronikus zenebe van tob basszus ( irealis basszus egy mas muveszi agon stiluson belul ,,) .”

Kitűnő recept arra, hogyan lehet rossz hangsugárzót készíteni. Korábban kifejtettem már, hogy miért halálraítélt megoldás ez. Tessék újraolvasni. Ez nem úgy működik, hogy legyenegy csipetnyi közép, egy teáskanálnyi mély, és magasból hozzá amennyit felvesz. Nem pizzát sütünk, hanem egy hangvisszaadásra alkalmas szerkezetet szeretnénk építeni, az pedig egészen más folyamat. ha így állsz hozzá, már a kiindulási alap sem stimmel, ezért minden további következtetés csak rossz lehet.

Idézet:
„de ha az amator raengedi a kozepet 20 dB-el nagyobra mint amit a szub es amely tud adni akkor magvan a baj. Van sok hanghatas/torzitas az IMD miatt amitol a nagy hangeron bomboltetett melykozep szubharmonikusokat termel ezt is erzik a halgatok igy hat feltekerik .Megjon a melyhangerzet de egy pontatlan ferkvencia es IMD torzitas fuggo .Gitarnak perfekt eppen”
Ezt ebben a formában megint értelmetlennek érzem, az amatőr nem tud "raengedni" semmiféle közepet, ha az átvitel egyensúlyát megfelelően választja meg a hansugárzó készítője, akkor ilyen eshetőségekkel nem lehet, és nem kell számolni. A "szubharmonikus" felvetése megintcsak értelmetlen, alapfrekvenciától alacsonyabb torzítási termék normális körülmények között nem keletkezik.

Idézet:
„ezt nem tudjak leutanozni mivel egy hangszoro nem mukodik linearissan minden parameter (TS is benne van ) valtozik alandoan eleg veletlenszeruen. Speci algoritmusokal probaljak szimulalni gitarnak es ne nagyon sikerul.”

Az elektrodinamikus hangszórók viselkedése évtizedek óta pontosan modellezhető, szintén a BEAG-nál Karcsay Rezső foglakozott longitud. és transzverz. hullámterjedéssel mechanikai szerkezetekben, ma pedig a T-S és nagyjelű paraméterekkel, illetve a korábban említett végeselem módszerekkel olyan lehetőségeket kapunk kézbe (nem csak hangszórók, hanem dobozok terén is), amivel megfelelően használva az előre modellezett és a valóságban mért eredmények (átvitel, dinamikus viselkedés, várható torzítások) megegyeznek 0,1-1-10-100W-on is. Elég csak hangsugárzók terén a LEAP modellezéseire gondolni. De ugyanez lehallgató helyiségeknél is megoldott, a legkisebb egérlyuk végigszámolható, ha kell.

Idézet:
„Fiataloknal a duborges a fontos nem halgatnak ok akuszikus worldmusic-ot vagy klasszikus zenet .”

Ez csak attól függ, hogy kinek-milyen rendszeren szocializálódott a hallása, konzervzenével kapcsolatban. Akinek a dübörgés fontos, az többnyire nem jut el erre a fórumra, ha mégis, akkor is meg lehet találni a számára megfelelő megoldásokat, de ehhez ugyanúgy felhasználhatók a rendelkezésre álló eszközök-információk.

Idézet:
„Mink meg a perfect elethu ,terhatasu hangberendzeshez valo minosegrol filozofalunk ,Ami talan egy par ev mulva erdekelni fogja a fiatalokat is”

Én p. fiatal vagyok, és nem is szeretek filozofálni fölöslegesen. Amit a fórumba írok, igyekszem úgy fogalmazni, hogy lényegre törő legyen, és a szükséges információkat tartalmazza céltalan körök nélkül.

Idézet:
„En halottam gitar ladaba Eminence-t nagyon hangos .A netten lattam sok project-ot az Beta 12LT szelesavu hangszoroval .Csak fogok legalabb egyet venni kivancsisagbol .48Hz -8KHz savban jonak igerkezik,”

A legolcsóbb Em. hangszóró, igazából olyan is, mint az ára, tipikus tervezetlen szélessávú, középtartományban 5-7dB-s hibákkal.
(#) ptesza válasza melorin hozzászólására (») Okt 6, 2010 /
 
Idézet:
„Miért lesz a 22-ből 20cm füles kosárban?”


Azért mert a 22 cm-es hangszórónak van egy 1 cm-es pereme körben, amitől esztétikusabban néz ki.
(#) shalafi.66 válasza melorin hozzászólására (») Okt 6, 2010 /
 
Karakterben elég más a kettő, a 22-es inkább kiemelős, a 634-nél a mélytartományra nem szoktak panaszkodni.

Ha az erősítőd tud kezelni 4 ohmos terhelést, akkor inkább a 4-es mélyközép a jobb, hiszen azonos feszültségen nagyobb hangnyomást produkál, mint a 8 ohmos, de egyéb paramétereiben megegyezik a kettő. Tehát a magashangszórón kevesebbet kell majd csillapítani kb. 3dB-vel.
(#) skero válasza shalafi.66 hozzászólására (») Okt 6, 2010 /
 
És hogyan egyezhet meg a 4 Ohm -os és a 8 Ohm -os paraméterei? Munkahelyemen rengeteget foglalkozok tekercsekkel ,két minden szempontból azonos értékűt sem lehet készíteni. Így nekem gyanús ,hogy egy hangszóró azonos felépítménnyel és két külöböző impedanciás lengőtekercsel egyéb paramétereikben azonosak.
(#) shalafi.66 válasza skero hozzászólására (») Okt 6, 2010 /
 
A VT régi technológiájával, aminek egy fékezett habzású változatát a Dynaudio is használja még, napi 9000 darab egyforma lengőcsévét lehetett egy tekercselővel készíteni, ebből volt 5 vagy 6 az üzemben. Sajnos már nincs szükség ekkora darabszámokra.

Az impedancia természetesen változik, az egyenáramú ellenállás is, de a T-S és mechanikai paraméterek, vagy az átvitel ettől lényegesen nem változnak meg.
(#) karpi válasza shalafi.66 hozzászólására (») Okt 6, 2010 /
 
Szoval ami latszik az nem az ami .

10% -nak van koze a dolgojkhoz mivel kb, ezen az erteken tortennek a meresek .Ahol talan realisak egy adot szuk hataron belul a sokat emlegetett TS parameterek. TS parameterekkel dolgozo programok statikus egyetlenegy varhato eredmenyt adhatnak ,kozben a hangszoro csinal amit akar tekjessen mashogy mint amit egyesek varnak.

A rosz hangsugarzo egyenlore egy szubjektiv dolog mindenkinek mi tetszik a meresi eredmenyek tavol alnak attol hogy hogy is szol egy hangszoro egy dobozban adott rendszerben es adott terben.

Amator ugy alitja be ahogy tetszik es ez altalaban nem egy HiFi beallitas, Ott az EQ aztan hajra ,,,

Szubharmonikusok igenis keletkeznek az IMD termekeikent .Ennek szimulalasara van a MAXBASS rendszer es mukodik .

Megent nem erted a dolgokat ( mint altalaban) .
A hangszoro +doboz viselkedesenek szimulalasat "realtime" DSP-vel nem oldottak meg meg ,nagyon hasonlit az eredetihez de csak reszben sok fontos dologot nem szimulaltak a tul nagy adat feldolgozas miatt . Termeszetessen lehet szimulalni DSP=vel csakhogy biztos tul komplex es tul draga ahoz hogy piacra dobjak aztan senki se veszi,

A Beta 12TL-el lattam a legtobb project-et de van ott mas jobb hangszoro is az Eminence-nel de azok dragabbak, Minden hangszoro elegge "csipkes" atvitelu azok a szep "lapos " gorbek " muveszi rajzok.

Mindenfele hangszorot .mindenfele dobozban es mindenfele korulmenyben halottam ,zeneltem is rajtuk egy ilyen szelessavu a legjobb megoldas a melykozep--kozepmagas tartomanyban,
A tobbi megoldas csak a csucs cuccoknal hlytallo amugy elegge rosszul szolnak.

Itt is van par ingyen program az amatoroknek ,,
Freesofware
(#) melorin válasza shalafi.66 hozzászólására (») Okt 7, 2010 /
 
Nem tudom, hogy 4 ohmos mélyközepet érdemesebb választani, vagy inkább keresni valami 8ohmos magasat.
Olvasgattam a témában más fórumokon is, (ahol szintén ott vagy ) és úgy olvastam, hogy 4ohmos rendszerbe sokkal jobban beleszámít, hogy a kábeleknek, egyéb passzív alkatrészeknek milyen az ellenállásuk, minőségük. Ráadásul több erősítő jobban szereti a 8ohmot.
Ezekből kiindulva talán a 8ohm felé érdemes kacsintgatni, de én ehhez ennyire nem értek.

Más: A hangdobozokat mindenféleképpen a földre kell letenni a mélyhang terjedése miatt? Csak mert a szobám elhelyezése olyan, hogy a PC-m a szoba sarkában van, a sarok felé nézve. Közvetlenül az asztal szélén jobbra fal, balra szekrény. Jó lenne, ha a hsz-ek PC-zés közben is használhatóak lennének, és ne kelljen a sztereo térhez a szoba közepére beülnöm. Így arra gondoltam, hogy a PC asztalára is lehetne tenni őket, ha az nem ront az akusztikán.

Milyen hangfaltervező programot használjak egyébként?
(#) shalafi.66 válasza karpi hozzászólására (») Okt 7, 2010 /
 
Idézet:
„10% -nak van koze a dolgojkhoz mivel kb, ezen az erteken tortennek a meresek .Ahol talan realisak egy adot szuk hataron belul a sokat emlegetett TS parameterek. TS parameterekkel dolgozo programok statikus egyetlenegy varhato eredmenyt adhatnak ,kozben a hangszoro csinal amit akar tekjessen mashogy mint amit egyesek varnak.”
Ez nem igaz. A változások pontosan követhetők, és modellezhetők, legalább 10 éve létezik a megoldás.

Idézet:
„A rosz hangsugarzo egyenlore egy szubjektiv dolog mindenkinek mi tetszik a meresi eredmenyek tavol alnak attol hogy hogy is szol egy hangszoro egy dobozban adott rendszerben es adott terben.”
Ez sem igaz. A mérésekből levonható következtetések-információk hatásával a zenehallgatás minden percében szembesülsz, és ami korrekt, pontos, megfelelően értelmezett méréssorozatok alapján jobb, az hallgatva is jobb lesz. Számtalanszor bebizonyosodott már.

Idézet:
„Szubharmonikusok igenis keletkeznek az IMD termekeikent .Ennek szimulalasara van a MAXBASS rendszer es mukodik .”
Nem értek egyet, ebben az adott esetben, amiről korábban szó volt, nem bír semmiféle jelentőséggel. És ez nem vitatéma, én nagyságrendekkel többet mértem, jobban ismerem a hangsugárzók viselkedését. Senkit nem érdekel, hogy egy gitárhangszórónál mi történik a mechanikai terhelhetőségének 5-10-szeresét túllépő bemenőjeleknél. A Maxxbass vagy Kosmos vagy hasonló effektgenerátor programok-pluginek-külső eszközök, vagy azok képességei, teljesen irrelevánsak, és nem a hangvisszaadásról szólnak.

Idézet:
„Megent nem erted a dolgokat ( mint altalaban) .
A hangszoro +doboz viselkedesenek szimulalasat "realtime" DSP-vel nem oldottak meg meg ,nagyon hasonlit az eredetihez de csak reszben sok fontos dologot nem szimulaltak a tul nagy adat feldolgozas miatt . Termeszetessen lehet szimulalni DSP=vel csakhogy biztos tul komplex es tul draga ahoz hogy piacra dobjak aztan senki se veszi”
Én minden értek, de főképp azt, hogy a gitáreffektjeid DSP-zésének semmi köze nincs a hangsugárzók működésére vonatkozó ismeretanyaghoz. Akár tetszik neked, amit hallasz, akár nem, attól függetlenül még az elektrodinamikus hangszórók ugyanúgy működnek a megfelelő szabályrendszer szerint.

Idézet:
„A Beta 12TL-el lattam a legtobb project-et de van ott mas jobb hangszoro is az Eminence-nel de azok dragabbak, Minden hangszoro elegge "csipkes" atvitelu azok a szep "lapos " gorbek " muveszi rajzok.”
Ez sem igaz. Megfelelő tervezéssel könnyen lehet viszonylag egyenes átvitelű, jó dinamikus viselkedésű szélessávú hangszórókat is készíteni. A hangszórótervezők nem a képzőművészetire járnak.

Idézet:
„Mindenfele hangszorot .mindenfele dobozban es mindenfele korulmenyben halottam ,zeneltem is rajtuk egy ilyen szelessavu a legjobb megoldas a melykozep--kozepmagas tartomanyban,
A tobbi megoldas csak a csucs cuccoknal hlytallo amugy elegge rosszul szolnak.”
Nem igaz. A lehető legtöbb problémát az általad favorizált szélessávú megoldással lehet előidézni, ahogy korábban is írtam, ez maximum annak való, aki nem ért hozzá, és nem tud hangváltót tervezni-méretezni. De persze ettől még nem lesz jó.

Idézet:
„Itt is van par ingyen program az amatoroknek ,,
Freesofware”
Értelmetlen linkhalmaz, konkrét probléma megoldásához semmi köze.
(#) shalafi.66 válasza melorin hozzászólására (») Okt 7, 2010 /
 
A magashangszóró szempontjából mindegy, hogy 4 vagy 8 a mélyközép. Ahogy az erősítődnek jobb.

A PC asztal, szekrény, vagy hasonló helyek nem a legjobbak egy hangsugárzó számára, ha állódoboz lenne, akkor kerülhetne a padlóra, valami elválasztással, pl. néhány tüske a doboz alá (de ehhez kevés az egy mélyközép), ha polcdoboz, akkor meg illene neki valamiféle állványt kitalálni.

Hát hangfaltervező programról én nem tudok, dobozméretet elhelyezést valószínűleg ki tudom találni veled közösen, esetleg egy korábbi tervet is fel lehet használni, 634-es mélyközéppel kb. egy hónapja készült dobozterv.
Ezután már mérni, és modellezni kellhet a hangváltót, az egy bonyolultabb folyamat, szóval a kezdeti nehézségek kikerülése miatt kiindulási alapnak tudok egy alapötletet adni, azt alakíthatod tovább, ha úgy hallod/gondolod majd, de mivel én is egy hasonló hangsugárzón dolgozok, egy-két hónapon belül tudok egy végleges váltótervet is adni.

Méréshez az ARTA programcsomag elégséges, modellezni pl. LspCAD-dal lehet. Vagy vannak az UniBoxhoz hasonló ingyenes, excel táblákra épülő megoldások is, subvoice oldalán esik szó erről is, ha jól rémlik.
(#) melorin válasza shalafi.66 hozzászólására (») Okt 7, 2010 /
 
Tehát akkor azt mondod, hogy a legtutibb és legegyszerűbb az a földre helyezése egy hangfalnak. Az már mindegy, hogy egymással szembe néznek, vagy egy irányba?

Az erősítőmnek gondolom a mélyközép fogja a legnagyobb terhelést okozni, tehát az kéne inkább 8ohm-ban. És akkor tuti, hogy működni fog a 8-as mély+ a 4-es magas egyszerre? Ha igen, akkor el kéne kezdeni számolgatni a 8ohmos 634-es mélyközéppel, és a 4ohmos DX25-el.
(#) szamóca válasza melorin hozzászólására (») Okt 7, 2010 /
 
Te hangsugárzót akarsz készíteni, és nem hangfalat.
Ezért nincs többek között ahogy nevezted "hangfaltervező program".
(#) shalafi.66 válasza melorin hozzászólására (») Okt 7, 2010 /
 
Óh, az elhelyezésben nagy csapdák vannak. Nagyon sok múlik rajta. Egymással szemben érdekes lenne, nem is tudom hirtelen hogy gondolod.

Egyszerűnek egyszerű az állódoboz a padlón, de arra vigyázni kell, hogy a magashangszóró nagyjából fülmagasságba kerüljön.

Hányszor írjam le, hogy a hangszórók impedanciája lényegtelen?
(#) melorin válasza shalafi.66 hozzászólására (») Okt 7, 2010 /
 
Idézet:
„Hányszor írjam le, hogy a hangszórók impedanciája lényegtelen?”

Többször ne!

Az egymással szembent úgy értettem, hogy a szoba 2 szemközti falaihoz 1-1 doboz.
(#) karpi válasza melorin hozzászólására (») Okt 7, 2010 /
 
Ter/Ido problemak.

Bővebben: Link

Meg mindeg nem tudjuk hogy milyenre akarod a hangberendezest .Mit akarsz halgatni rajta .Mi lenne az ekvaras HiFi vagy csak ugy valami ami "jol" szol mozinak .

Milyen berendezes lessz ? 5.1 felallitas?

Ha kulon erosito van minden csatornanak amin egy egy hangszoro van akkor mindegy hogy nem ugyanaz a hangszorok impedanciaja,
(#) melorin válasza karpi hozzászólására (») Okt 7, 2010 /
 
Dehogy 5.1, sima sztereo lesz.
HiFi.
Egy db sztereo erősítővel.
Zenét szeretnék hallgatni rajta. Mint már írtam, nem tüc-tüc-t, nem diszkózni fogok vele, semmi gépzene.
Főleg rock-ot, néha blues és pop is benéz. Szeretem, ha a hangszerek hangjai "átjönnek", és nem kavarognak/grizesednek. És a dobok se csak puffogjanak és ne olvadjanak össze a bassgitár hangjával.
Itt egy példa a zenei ízlésemről, amiben minden van, amiről az imént írtam, amit a mostani hangfalam egy kicsit érdekesen ad át. Link
(#) shalafi.66 válasza karpi hozzászólására (») Okt 7, 2010 /
 
Ez sosem volt kérdés, másrészt az igényeken már rég túlvagyunk. Fölösleges hozzászólás volt.

Ezek nem tér-idő problémák, inkább hullámhossz- és frekvenciafüggő lehetséges kioltások. De egy kétutas hangsugárzópár elhelyezésénél főleg nem ilyen bajokba ütközünk.
(#) karpi válasza shalafi.66 hozzászólására (») Okt 7, 2010 /
 
Az arany bemondasokat nagyon birom!

Kerjunk a moderatorokat hogy dijazzak ezeket .

Mert hat kedves "Audio Guru" kolegank szerint :

Ter [m ;m3] es ido [sec] -nek semmi koze a hullamhoszhoz vagy a frekvenciafuggo kioltasok-hoz !
(#) shalafi.66 válasza karpi hozzászólására (») Okt 7, 2010 /
 
Ez nem érzelemfüggő, mindennek megvan a neve, és illik azon nevezni, nem pedig csúnyaprózává fogalmazni a konkrétumokat.
Ettől persze még mindig nem tartozik a jelenlegi témához se a link, se a mellé írt szöveg.
(#) karpi válasza shalafi.66 hozzászólására (») Okt 8, 2010 /
 
Ha "Audio Guru" szeretnel lenni akkor ne irjal butasagokat csak azert hogy te mond meg a "nagy igazsagot" . Szerintem igy csak lejaratod magad es kerdesesse valik a tudasod es karbavesz eddigi munkad.Ez lenne a celod?.

Egy link nem pontszeruen takar egy temat hanem a benne talalhato adatok hasznosak lehetnek .

Turelmetlenul varom a kovetkezo aranybemondasokat ossze fogom gyujteni hogy megorokitsem a jovo szamara . El lehetne adni a "Mikroszkop szinpad"-nak.
(#) Moderátor hozzászólása karpi hozzászólására (») Okt 8, 2010
 
Itt az ideje hogy befejezzétek a torzsalkodást!
Ha konkrét érvekkel nem tudjátok egymást meggyőzni, akkor nincs itt helye a személyes sértegetésnek, mert ez a szakmai részt nem viszi előre.
(#) hunter9 válasza shalafi.66 hozzászólására (») Okt 8, 2010 /
 
Igen GTO 1502 -m van 38cm parban.Arra mondtam hogy koze nincs a gt5-hoz 1 hogy ezek dupla tekercsesek,nagyobbak,mas a hangjuk,erosebbek,erzekenyebbek (ahogy ti mondjatok).Szoval en nem adnam oket semmi penzert,nagyon tutik az en fulemhez legalabbis.De ki nem szereti a brutalis lagy melyeket?Meg mindig meg tudnak lepni Valahogy kiemeli a melyet ahol kell,gondolom nem esik le a db mint egy SAL hangszoronal,nemtudom csak gondolom.Mert egyik sem tudta eddig ezt produkalni.Meg tudod magyarazni mitol van ez,vagy jol gondolom?
(#) shalafi.66 válasza hunter9 hozzászólására (») Okt 8, 2010 /
 
Az hogy egy hangszóró duplacsévés, semmit nem jelent, legfeljebb annyi a haszna, hogy autós erősítőknél könnyebb összehoznod a megfelelő terhelőimpedanciát (egy-két negatívuma is van, pl. az olcsó kínai hangszóróknál nem mindig egyforma a két lengőcséve-rész, és ez okozhat problémákat).
Idézet:
„De ki nem szereti a brutalis lagy melyeket?”
Általában senki, aki józanul gondolkodik. Az átvitel egyensúlyát nem érdemes felborítani, akármilyen mélyhangszóród is van.

Nem tudom te konkrétan mit kedvelsz benne, a GT-5 más hangszóró kb. 3dB vel alacsonyabb az érzékenysége, azért is inkább kis méretű zárt dobozokhoz való autóban.

Idézet:
„Valahogy kiemeli a melyet ahol kell,gondolom nem esik le a db mint egy SAL hangszoronal”
Hát ezt nem tudhatom, attól függ, milyen dobozba került. A 30Hz-es alsó határ viszonylag könnyen elérhető a hangszóróval, akár egy nagyobb szobában is. Ha jól hangolod, és mellőzöd az eredeti terveket, akkor a kiemelés nem jellemző rá, maximum 1-2dB, de az távolról mérve már nem valószínű, hogy érvényesül.
(#) hunter9 válasza shalafi.66 hozzászólására (») Okt 11, 2010 /
 
Vagy kinek mi a jo,es mit szeret hallani.
(#) shalafi.66 válasza hunter9 hozzászólására (») Okt 11, 2010 /
 
Vannak olyanok, akiknek a hallása egy hamis hangképen szocializálódott konzervzene ügyileg. De szerintem ez sem állandó, az ablaküveg meg bútorrezgetés hosszútávon elég unalmas, a zene általában érdekesebb.
(#) hunter9 válasza shalafi.66 hozzászólására (») Okt 11, 2010 /
 
Az biztos,meg az is hogy hiaba mester valaki ,ha botfulu Nem celzok ezzel semmire,ahany ember annyi igeny,annyi ful.
(#) shalafi.66 válasza hunter9 hozzászólására (») Okt 11, 2010 /
 
Mester? Asztalos vagy üveges (ha már a bútoroknál jártunk) de bármilyen egyéb mester is lehet, még akár a Vazullal rokonfülűek is sztem. Másrészt a hallás inkább agyi folyamat, kevésbé a füleden múlik a dolog.
(#) hunter9 válasza shalafi.66 hozzászólására (») Okt 11, 2010 /
 
Ez helyett erdekelne inkabb velemeny hogy milyen Magashangot vegyek(ring kell)meg valami jo fele 20centis kozep.Ha letudom cserelni oket ,legyen valami otletem hogy milyenekre kellene.Csak ne Sal vagy Mnc legyen.
(#) zsolo01 hozzászólása Okt 12, 2010 /
 
Üdv!

Van két hangszóróm, melynek dobozt építenék.
Hangszóró paraméterei: 8 ohm/240w 16 cm membrán átmérője van. Ha tud valaki, küldjön építési rajzot. Megköszönném.
Következő: »»   316 / 733
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem