Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Hörmann kapuk
 
Témaindító: Maxim Max, idő: Feb 9, 2007
Témakörök:
Lapozás: OK   17 / 17
(#) figurás hozzászólása Okt 9, 2019 /
 
Sziasztok!
Pró matic garázsnyitóm van
Szeretném megtudni hogy hova köthetek egy kulcsos kapcsolót.
(#) zsoltee0001 válasza figurás hozzászólására (») Okt 10, 2019 /
 
20-21a, de ez csak tipp. 5w izzon vagy ellenállással próbáld először osszezarni.
Udv
(#) uniman válasza figurás hozzászólására (») Okt 10, 2019 /
 
Pontos típus ismeretében letölthető a leírása...
(#) figurás válasza uniman hozzászólására (») Okt 10, 2019 /
 
Köszönöm!
(#) Mumtaz válasza figurás hozzászólására (») Okt 11, 2019 /
 
20 és 21a
(#) bradam válasza Mumtaz hozzászólására (») Okt 27, 2019 /
 
Na megvettem az RX multivevőt és egy Hörmann ecostar 500 liftronic motort.
A kapu jól műkodik az eredeti távirányítóval. Az RX-et bekotottem a motor táp kimenetére (felső 2 csatlakozás a képen az értelmezésem szerint), és be is tudtam tanítani neki a régi hsm4 taviranyitomat, hallom is ahogy kapcsol es villog. Viszont a kapun nem csinál semmit. Hogyan kell osszekotni az rx-et es a motort?
Udv
Adam
(#) uniman válasza bradam hozzászólására (») Okt 31, 2019 /
 
Tudtad, hogy két helyen nem igazán illik ugyanazt megkérdezni? ...vagy nem?
De Hörmann-éknál maradva, az ő fotocelláik 2 vezetékesek, ugyanarra a vezeték-párra van (párhuzamosan) bekötve a fotocella adója, valamint a vevőegysége is! Egy érpáron kapja a tápot, és ugyanazon az érpáron érkezik a visszajelzés is.
(#) Mumtaz válasza bradam hozzászólására (») Nov 9, 2019 /
 
Az a baj, hogy ennél a négyes sorkapcson a felső kettő nem a táp, hanem a fotocella. Ha oda kötve működik az rx multi, hát az nem semmi. Viszont az rx relékimenetét meg az alsó kettőre kell bekötni. Az a nyomógomb bemenet, tehát oda kell kötni az rx harmadik és negyedik kivezetését (az első és második a betápja).
(#) zsoltee0001 hozzászólása Nov 27, 2019 /
 
Sziasztok
Valaki el tudná magyarázni, hogy működik a hörmann lakossági zuhanasgatlo?
Az amelyik a kötéldobot akasztja be, tehát nem amelyik a sínbe vágja bele a pengét.
Koszi.
Udv
(#) Mumtaz válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Dec 2, 2019 /
 
A pengés a drótkötél lazulására vág a sínbe.
A Hörmann féle beakasztós zuhanásgátló a rugótörés biztosítás. Van egy csappantyú cucc a kötéldobnál, ami egy csavar fejére támaszkodik fel. Ez tartja nyitott állapotban. Ez a csavar átmegy egy öntvényen, amit a rugó tart pozícióban, míg meg van feszítve. Ha a rugó eltörik, akkor már nem fejt ki erőt az öntvényre. Az öntvény egy picit elfordul és így a csavart is elhúzza a csappantyú útjából, az pedig bekattan. A kötéldob belső fele "fűrészfogas", a csappantyú ezekbe akad bele. Felfelé engedi mozogni a kaput, de lefelé nem.

Az ipari kapunál is hasonló, amelyiknél van zuhanásgátló, csak ott külön fogazott tárcsa van. Ezeken nem tengelyvég hajtás van. Tengelyvég hajtásnál maga a motor a zuhanásgátló
(#) zsoltee0001 válasza Mumtaz hozzászólására (») Dec 2, 2019 /
 
Akkor valószínűleg rosszul van összerakva, mert látok egy hosszfuratot az önvénybe ami fixre van csavarozva. ezért nem értettem a működését.
Még arra gondoltam, hogy egy eltört rugó az egyik oldalt a másik oldal irányába a jó rugó elhúzza a tengelyt és ez akasztja be a kilincsművet.
Viszont akkor se vágom, mi értelme van az egésznek, kötélszakadás esetén nem véd, ha eltörik az egyik rugó akkor a motor mechanikája, ha még nem is képes felhúzni, de ott tartja, tehát nem esik le.
Akkor meg mire jó?
Üdv
(#) Mumtaz válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Dec 19, 2019 / 1
 
Alap esetben ezeket a kapukat már sok-sok éve kézi kapuként gyártották. Ott nagyon is sok értelme volt. Azt Ők is tudták, hogy a rugó lesz az, ami a kapunál menetrend szerűen elhasználódik. Márpedig, ha az ember épp kézzel húzza fel a néha 120 kilós kaput és a rugó közben törik el, akkor el lehet képzelni, mi történik. Nem mellesleg a motorsínben a szán és az egész nem arra van tervezve, hogy elbírja a kaput. Bizonyos szintig elbírja, de például, ha nyitás közben még félút előtt eltörik a rugó, a hirtelen súly simán eltöri a motorsínben a "mechanikát".
Szóval a rugótörés biztosításnak igenis van értelme.

Ha elszakad a drótkötél? Nagyon kicsi az esélye egy jól működő kapunál, hogy csak úgy elszakadjon. Kb akkora az esélye normál körülmények között, mint hogy valamelyik görgő törik el csak úgy.
(#) zsoltee0001 hozzászólása Feb 11, 2020 /
 
Sziasztok
Rotamatic 1 nél 1 szárnyú változatot szimulálok.
Ebbe az ovisokna szánt leírásba tök szépen lerajzolják, hogy kell bekötni a motor vezetékeit (11 oldal) a vezérlés felől, de a motor felőli bekötést elfelejtik.
Logikus, hogy ugyanaz a sorrend, működik is, csak pont fordítva, tehát tanításkor (23oldal) zárás irányába kellene indulni, kézenfekvő, hogy fordítsuk meg a motor bekötést.
Csak az a gáz, hogy szeretem tudni, mi-miért van és nem hagy nyugodni a dolog.

Üdv
(#) Mumtaz válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Feb 12, 2020 /
 
Vezérlésben balról jobbra, motorban a a kis panel közelebbi szélétől a sorrend: fehér - barna - zöld - sárga

Egyébként a fehéret és a sárgát leírás szerint megcserélve változik az irány. Ezt szokás alkalmazni abban a ritka esetben, ha a kapu belülre szerelt motorral, de kifelé nyílik. Ilyenkor értelem szerűen a kapu akkor nyit, mikor a motor szárak kitolódnak.
(#) bajuszvas válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Feb 12, 2020 /
 
Bár nincs feliratozva, de 35 oldal, 5.1 kép, fehér, sötét szürke,szürke, világos szürke (fehér-barna-zöld-sárga).
(#) Mumtaz válasza bajuszvas hozzászólására (») Feb 13, 2020 /
 
Az attól függ, melyik Rotamatic leírása. 12, vagy 16 dil kapcsolós, vagy az új 2-es BS széria.

A vezeték kiosztás ugyanaz mindegyiknél, de a leírásuk nem.
(#) bajuszvas válasza Mumtaz hozzászólására (») Feb 13, 2020 /
 
Amit linkeltél, azon.
(#) zsoltee0001 válasza Mumtaz hozzászólására (») Feb 13, 2020 /
 
Sziasztok

Az a gáz, hogy minden stimmelve van bekötve, motor is jól van bedugva, mégis fordítva forog.
Dip kapcsolóknál nem láttam olyat, amivel forgás irányt lehetne változtatni, bár kifele nyíló kapu ritka mint a fehér holló (talán egyszer találkoztam ilyennel) akkor is a végállás kapcsolót a zárási pozícióba kéri és csak így tanulja be a mozgástartományt.
Na mindegy, ráhagyom fordítva bekötve, de jó lett volna tudni, miért...
Üdv
(#) zsoltee0001 válasza bajuszvas hozzászólására (») Feb 13, 2020 /
 
Ezt a képet találtam, de csak megerősített, + de még a motorállórésze sincs fordítva visszarakva, mert azért fordult már elő bele nyúlkálás, de gondolom nálatok is
(#) Mumtaz válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Szo, 15:12 /
 
Én még olyat nem láttam, hogy a motor állórészét fordítva rakták volna be.

Nem lehet, hogy eleve a motor van fordítva kötve a "kispanelre" a motorfejben?
(#) zsoltee0001 válasza Mumtaz hozzászólására (») Szo, 18:48 /
 
Rá lehet erőltetni fordítva a kábelt, de adja magát, meg a képen is úgy volt.
Ha szétszeded a motort és elforgatod az állórészt 180 fokkal, akkor fordítva forog.
Más motoroknál, szoktam kefét cserélni és mindig összejelölöm az állórészt.
Üdv
(#) Mumtaz válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Szo, 20:17 /
 
Az ok, hogy hogyan lehet. Én csak azt mondtam, hogy még nem találkoztam vele, hogy bárki is próbálta volna javítani a motort benne.
(#) bajuszvas hozzászólása Vas, 20:17 /
 
Fordított bekötés, a rotomatic2-ből való kivétel esetén lehetséges. Bár nem figyeltem meg soha de gondolom a jobbos balos fordítottan van bekötve. Vagy valaki piszkálta.
De programozás közben az irányt tudod változtatni, akárhogy volt bekötve.
A hozzászólás módosítva: Vas, 20:19
(#) Mumtaz válasza bajuszvas hozzászólására (») Csü, 17:42 /
 
Nincs jobbos, vagy balos. Tök egyformák. Sokat nem kell tudnia hozzá, hisz mindkettő kitolva csuk (normál esetben). Egyébként igen, a 2-es Rotánál, meg a Lineánál is, ha folyamatosan nyomod a gombot a tanítás kezdetén és nem zárás irányba indul meg, akkor el kell engedni a gombot és a következő gombnyomásnál már jó irányban indul el.

Ez Lineamaticnál jó, mert ugye nem mindegy, a kapu melyik irányba zár (melyik oldalon van a motor). Rotánál meg azért jó, mert nem kell vezetékeket felcserélni, ha mondjuk belülre szerelt a meghajtás, de kifelé nyíló a kapu.
Következő: »»   17 / 17
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu