Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Ki mit épített?
 
Témaindító: Dióda, idő: Jan 26, 2006
Ez a téma ha úgy tetszik a mi "kiállítótermünk", nem pedig a ki mit csinált volna másképpen, mások helyett, és legfőképpen nem javítós téma. Minden készüléknek van saját témája, ott kell kitárgyalni a részleteket!
FONTOS! A kapcsolási rajzok keresésére is van saját téma, ott keressetek rajzokat!
Lapozás: OK   1429 / 1672
(#) Zosi válasza Melphi hozzászólására (») Ápr 24, 2017 /
 
Köszönöm! Igen, jogos utólagos flexelés ami nagyon rosszul sikerült. Leginkább ezért a szivacsos ventilátor rács, így nem látszik.
(#) Melphi válasza Zosi hozzászólására (») Ápr 24, 2017 /
 
Azt leszámítva 5-ös!
Amúgy csak azért merek belecsicseregni, mer én is építettem egy ilyen erősítőt csak nekem 4 csatornásra és 2 toroidosra sikerült, szóval én is megjártam a hadak útját.
A hozzászólás módosítva: Ápr 24, 2017
(#) Elektro.on válasza Zosi hozzászólására (») Ápr 24, 2017 /
 
Jól néz ki!
De javasolnám, hogy a toroidnál azokat a csavarokat rövidítsd meg, mielőtt meglepit okoznának.
(#) Zosi válasza Elektro.on hozzászólására (») Ápr 24, 2017 /
 
Köszönöm! A kép rosszul mutatja de van közte hely bőven.
(#) papus51 válasza Zosi hozzászólására (») Ápr 25, 2017 / 2
 
Szia!
Nekem a hűtés környékén vannak aggodalmaim.
Az ilyen L vagy mint nálad a T profilos megoldás tetszetős és egyben praktikus szerelési megoldást kínál.
Ugyanakkkor, ha megfigyeled a hő áramlásának az útját a mellékelt képen, akkor jól látszik, hogy a T profil szárának a keresztmetszete nagyságrenddel kisebb, mint a hűtőbordáé, ahová a hőt el kellene juttatnia. A kettő között emiatt hőlépcső fog kialakulni, ami a hűtés hatásfokát erősen csökkenti.
A végtranzisztoroknál a hőmérséklet jóval magasabb értéket érhet el, mint a bordáé, amit hiába hűtesz, ha a meleg a tranyókon marad.
Amúgy gratulálok, ha a flexes borda el lesz takarva egészen csinos darab. Tőlem is kapsz egy ilyet:

Hőhíd.JPG
    
(#) Zosi válasza papus51 hozzászólására (») Ápr 25, 2017 /
 
Szia! Eddig olyan 40%-os hangerőn teszteltem és egyforma meleg volt mind a borda mind a t profil és mind a tranyók. 5mm-es a T-profil meglepően szépen elvezeti a hőt. Köszönöm.
(#) pinyó39 válasza Zosi hozzászólására (») Ápr 25, 2017 /
 
Szép darab! Mekkora tápfeszültségről ketyegteted?
(#) Szebence válasza Zosi hozzászólására (») Ápr 25, 2017 /
 
Szia! Én a két ventilátort megpróbáltam volna a dobozon belül elhelyezni. Ha jól látom, el is fért volna.
(#) killbill válasza Szebence hozzászólására (») Ápr 25, 2017 /
 
Csak egy ventilator van benne. A hutoborda meg kopptol koppig kitolti a dobozt, hova fert volna a ventilator?
(#) Alkotó válasza Zosi hozzászólására (») Ápr 25, 2017 /
 
Ha tudod mérni a tényleges hőfokokat, akkor megosztanád velünk az értékeket? Javasolt pontok:
- a félvezető tokozásának hőfoka
- collektor láb hőfoka közvetlenül ahol kijön a tokból (ez közel azonos a hátlapi fémlemezzel, mert általában hozzá van pontheggesztve)
- a T profil szárának hőfoka
- a T profil lapjának hőfoka
- a borda tönkjének hőfoka közvetlen a T lapja mellett
- a borda szélső zászlójának a hőfoka a külső részén (ez van a legmesszebb a hőforrástól)
(#) FDAssasin hozzászólása Ápr 25, 2017 / 4
 
Sziasztok!
Építettem egy BCD kódos órát, egy ATMega48PA köré és gondoltam megosztom veletek. Nem a legszebbek a forrasztások, nem a legegyedibb az ötlet, de én mégis büszke vagyok rá, mert ez az első olyan projektem, ami nem csak prototípus építés vagy tesztelés egy arduinoval. IIC buszon kapja az időt, a tápja egy CR2032, 1MHz-es belső oszcillátorról megy. Egyik gombja tápfeszt kapcsol az uC-re, a másik az időt állítja. Még mindig van 300 bájt hely a flash memóriában, ha esetleg valami eszembe jutna még és változtatnék rajta
A hozzászólás módosítva: Ápr 25, 2017
(#) Zosi válasza pinyó39 hozzászólására (») Ápr 25, 2017 /
 
Köszönöm! +-80vdc.
(#) Zosi válasza Szebence hozzászólására (») Ápr 25, 2017 /
 
Szia! Elegendő lesz bőven az egy ventilátor is nem átlag teljesítmény hanem 4.1w-os. Csak dobozon kívül tudom elhelyezni mert előlaptól hátlapig van a hűtőborda.
(#) Elektro.on válasza FDAssasin hozzászólására (») Ápr 25, 2017 /
 
Kezdésnek jó! Csak így tovább, fel ne add.
Csinálsz te még profi áramköröket!
(#) aulac válasza Zosi hozzászólására (») Ápr 25, 2017 /
 
Nem fikázom, csak kérdezem:
Azokat a hosszú tranzisztorrögzítő csavarokat nem lehetne rövidebbre cserélni?
(#) Zosi válasza aulac hozzászólására (») Ápr 25, 2017 /
 
Nincs rövidebb itthon, de le lesz vágva ha legközelebb szétszedem.
(#) FDAssasin válasza Elektro.on hozzászólására (») Ápr 25, 2017 /
 
Köszi, igyekszem
(#) Attila86 hozzászólása Ápr 26, 2017 / 19
 
Elkészült az immobilizer/nyomkövető/flottakövető elektronikám második prototípusa. Az elsőnek (Bővebben: Link) még nem volt saját hardvere, az a PIC-es fejlesztőpanelommal volt kivitelezve. A szoftver azonban már eljutott arra a szintre hogy végre saját hardver épüljön köré. Az első prototípust ha mentem valahová akkor vittem magammal az anyósülésen hagy loggolgasson addig. Ez a második prototípus már kapásból öt példányban fog megépülni és négy vagy öt autóba kerül fixen beépítésre hogy még több tapasztalat legyen a berendezés működéséről.
A panelen van egy 16 bites 64 lábú dsPIC, egy Quectel MC60-as GSM/GNSS/Bluetooth modul, egy ESP8266-os WIFI modul, egy 868MHz-es sima rádiós adó-vevő modul az opcionális távirányító kezeléséhez, egy 3/3/3 tengelyes giroszkóp/gyorsulásmérő/iránytű, két teljesítmény végerősítő meg néhány relé és egyéb dolog. Az elektronikához lehet csatlakoztatni egy tasztatúrát (Bővebben: Link), a felhasználói azonosítás (immobilizer kiblokkolás) alapvetően a tasztatúrán beírt kóddal történik. De az elektronika úgy van kiképezve hogy a tasztatúra helyett ugyan erre a csatlakozóra RFID olvasó és ujjlenyomat-olvasó is csatlakoztatható ha arra van igény. A relék a teljesen saját elektromechanikus motortérzárat (Bővebben: Link) vezérlik illetve a központi zárat tudják nyitni/zárni. Meg az elakadás-jelzőt villogtatni, vagy ehelyett bármilyen egyéb funkcióra használhatóak. A két végerősítő közül a kisebb az utastérbe szerelendő kis hangszórót hajtja meg, a nagyobb (14W) pedig a motortérbe elhelyezett nyomókamrás hangszórót (szirénát). A panelhoz csatlakoztatható egy opcionális külső modul; egy OBDII interpreter amely segítségével a mikrovezérlő az autó ECU-jától lekérdez olyan adatokat mint például a fordulatszám, motorterhelés, gázpedál-állás, vízhőmérséklet stb.

Az elektronika alapvetően kettős funkciójú: egyrészt lopás/rablás-gáltó funkciókat lát el. A PIN-kód beírása esetén engedi csak járni a motort. Az elektronika a motortérben lesz elhelyezve és egy elektromechanikus motortérzárral védi magát hogy ne lehessen hozzáférni. A másik funkciója pedig a járműkövetés/flottakövetés és telemetria: a jármű koordinátáit, sebességét és egy halom egyéb adatot (gyújtás állapota, akkumulátor-fesz, motorterhelés, vízhőmérséklet, biztonsági öv állapota, raktér nyitva van-e, légkondi működik-e, gázpedál-állás stb.) mobilneten keresztül elküld a webszerveremnek, onnan pedig bármikor visszanézhető.

A webes felület még bőven fejlesztés alatt áll, egyenlőre csak az autók útvonalát tudja megjeleníteni a térképen. Sajnos a webfejlesztéshez én nem értek úgyhogy azt majd valaki más fogja tovább csinálni.
(Ha van esetleg valaki vállalkozó kedvű, nyugodtan jelentkezzen!)

Tettem fel képet a giroszkópról, ez mindössze 3x3mm méretű és van 24db lába! Eddig ilyeneket csak ipari körülmények közt forrasztottam, de most sikerült házilag is.
A hozzászólás módosítva: Ápr 26, 2017
(#) szücsien válasza Attila86 hozzászólására (») Ápr 26, 2017 /
 
Szia! Szép munka! A giroszkóp, gyorsulásmérő, iránytű adatai mire lesznek használva? A wifi, bluetooth modulnak milyen funkciói lesznek?
(#) zenetom válasza Attila86 hozzászólására (») Ápr 26, 2017 /
 
Ha szabad kérdezni, milyen IDE-t/nyelvet használsz a PIC-hez?
(#) Attila86 válasza szücsien hozzászólására (») Ápr 26, 2017 /
 
A bluetooth-ot nem használom semmire csak azt is tudja az MC60. A GPS/Glonass és a GSM részét használom a modulnak, a bluetooth-hoz antenna sem került a panelra. A giroszkópot és a WIFI-t olyan képességekre használom fel amiket egyetlen kereskedelmi forgalomban lévő hasonló célú eszköz sem tud, ezért egyenlőre még titok hogy mire kellenek.
(#) Attila86 válasza zenetom hozzászólására (») Ápr 26, 2017 / 1
 
MPLABX-et és C nyelvet (XC16 fordítót) használok.
(#) Szammer válasza Attila86 hozzászólására (») Ápr 26, 2017 /
 
Szia!
Gratulálok, hoztad a tőled megszokott minőséget. A "kici kínai" nem bízott még meg NYÁK tervezéssel (bár nem biztos hogy olvassák ezt az oldalt)? Szerintem bőven szebbet csinálsz, mint Ők. Így tovább.
(#) sany válasza Attila86 hozzászólására (») Ápr 26, 2017 /
 
Gyári! Gratulálok! Indulhat a sorozatgyártás.
(#) sany válasza Szammer hozzászólására (») Ápr 26, 2017 /
 
Azért abban én nem lennék biztos, hogy nem olvassák. Lehet egyszer majd, megtalálható lesz a jó ismert külföldi kereskedő oldalon ugyanez a panel.
A hozzászólás módosítva: Ápr 26, 2017
(#) Josi777 válasza Attila86 hozzászólására (») Ápr 26, 2017 /
 
Szia. Nekem tetszik, remek dolognak tartom.
Mi publikus benne? Ez egy termék? Mennyi a nyugalmi áramfelvétele?
(#) skimen válasza Attila86 hozzászólására (») Ápr 26, 2017 /
 
Nagyon szép munka! Milyen programmal tervezed a panelt?
(#) karsaipeter hozzászólása Ápr 26, 2017 / 5
 
A fiamnak építetettem de már 5 éve teszi a dolgát. JCM800 50W klón. Tulajdonképpen hátulja sosem készült. A panel saját tervezés dual biasra. Csúnya de jó.
(#) teszti válasza Attila86 hozzászólására (») Ápr 26, 2017 /
 
Az alkatrészeket magad ültetted be? meleg levegővel vagy pákával? (gondolom a kis qfn biztos meleg levegővel)

Ha publikus akkor egy ilyen nyáknak a legyártatása mennyibe kerül és mennyi idő alatt készül el?
A hozzászólás módosítva: Ápr 26, 2017
(#) Alkotó válasza karsaipeter hozzászólására (») Ápr 26, 2017 /
 
Ez olyannyira nem csúnya, hogy kimondottan szép. És az sem mellékes, ha jól működik.
Következő: »»   1429 / 1672
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem