Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Kisgépek gyújtása
 
Témaindító: pinter18, idő: Márc 24, 2008
Lapozás: OK   3 / 7
(#) sevenhill válasza mikrobi1 hozzászólására (») Szept 20, 2012 /
 
Nagyon fontos, hogy a légrés minimális legyen. A 0.5 mm is sok. Úgy kell korrektül beállítani (minimumra) hogy a lendkereket olyan pozícióba kell hozni, hogy a nyitott vasmagot magához vonzza. Előtte egy vékony papírlapot kell közéjük tenni. Így kell a csavarokkal fixálni, ez biztosítja a minimális légrést úgy, hogy még nem ér hozzá. Az indukált feszültség nagyon érzékeny a légrés nagyságára! Ha jól emlékszem, a távolság valahányadik (?) hatványával fordítottan arányos.
(#) vizor válasza sanga hozzászólására (») Szept 21, 2012 /
 
Üdv!
Szétszedtem a fűrészt, a kapcsoló volt a hibás. Kicseréltem, most már jó. Mondjuk alig bírtam összerakni a gépet, ehhez legalább 4 kéz kellene. Valami mindig vagy kilógott vagy elmozdult, kapcsoló, drótok, gázbillentyű, a gázbiztosító kallantyú, tiszta rémálom. De most már jó.

Temela: valószínűleg igen a kosz/kopás, mert a régi kapcsoló semmilyen életjelet nem mutat.

Köszi még egyszer mindkettőtöknek!
A hozzászólás módosítva: Szept 21, 2012
(#) zolika60 válasza vizor hozzászólására (») Szept 21, 2012 /
 
Legközelebb könnyebben megy. A tizedik szétszedés után meg már behunyt szemmel is.
(#) Sword hozzászólása Okt 21, 2012 /
 
Van egy ilyen kínasi láncfűrészünk. Van, hogy pöccre indul, ilyenkor 5-6 m3 fát összevágunk vele gond nélkül, de olyan napja van, akkor az istennek sem indul. Legutóbb a gyújtás adta meg magát. Külön egységben van a jeladó és a trafó. Pontosan nem tudom milyen értékeket kéne mérnem, de a jeladóig ha pörgetem a tárcsát, akkor valami feszültség egyértelműen megjelenik.
A trafóig el is jut. A trafó egyik tekercse sem tűnik szakadtnak szikrát mégsem ad. Az a baj, hogy itt a nagyfesz miatt már nem is tudok mérni. Áramot néztem a gyertakábel és a test között. Hogy ez mérési hiba, vagy tényleg van-e valami: 2mA. Új elektronika 4-5e pénz. Cserélném ha 100%-ra megállapítható lenne, hogy ez a baja.
(#) kiskomo hozzászólása Nov 1, 2012 /
 
Sziasztok!
Kis segítségre lenne szükségem egy Jonsered 52-es láncfűrész, gyújtás beállításában.
Mechanikus gyújtás, kalapácsos.Melegszik néha puffog,elképzelhető hogy utógyújtás?
Sajnos nem tudom a gyári beállítását.Segítségeteket előre is köszönöm.
Üdv
(#) dobo válasza kiskomo hozzászólására (») Dec 16, 2012 / 1
 
Jó kis joshi
Ha a pufó felé lövöldözik akkor utógyujtés ha a karbi felé akkor előgyujtás.
Fontos jól beállítani mert különgen szétveri a főtengelyt és elnyírja a főtengely ékeit és utánna lehet reszelni.Ami fontos sosem láttam ilyen gyujtást de én ugy csinálnám hogy a gyerty helyén bedugnék egy tolómérő mélységmérőjét és a felső holtponttól visszább 3mm-el beállítanám a dugattyut.
Ezt valahogy rögzíteni is kellen mondjuk egy pici jellel a lendkereken és az állórészen.
A gyujtás alaplapot vagy magát a megszakítót addig kell forgatni amíg el nem kezd nyitni ezt szakadásmérővel kimérheted vagy egyszerű próbalámpával és egy elemmel.
Aztán oda tekered a lendkereket ahol a legjoban kinyít a megszakító és belövöd 0,4 mm-re a hézagját.
A felső holtpont előtti 3 mm csak hasraütés addig kell próbálni amíg jó nem lesz.
(#) sevenhill hozzászólása Feb 4, 2013 /
 
Hoztak hozzám egy régi benzinmotoros permetezőgép gyújtást. (Stihl gyújtás) Nincs szikra. A légrésminimum- állításon és a leállító kizáráson már túl vagyunk. Mivel jó ismerősé a gép, és az új beszerzése macerás és drága, bevállaltam. Veszítenivaló nincs. A trafó elektronikáját kioperáltam, a tekercs megúszta. Ezt le is próbáltam, egy töltött kondenzátort rákapcsoltam, a szekunderen szép volt a szikra , tehát menetzárlat kizárva. Az elektronika egyszerű. De a "végtranzisztor" nagyon különleges. Darlington tranzisztornak tűnik a a nagy béta miatt, az Ube=1V, de hiányzik az inverz E-C dióda!
És olyan nagy a béta, hogy 0.1mA bázisáram telítésbe (Ucesat=1.2V) vezérli 2A kollektoráram mellett. A tranzisztort pedig ilyen pozícióban még nagyfeszültségűnek is sejtjük. A tranzisztor számkódra semmit sem találtam. Nekem nagyon gyanús a tranzisztor, ilyent még nem láttam. A bázist kisöntölő tirisztor is működőképes. Van valakinek valami ötlete?
A hozzászólás módosítva: Feb 4, 2013
(#) zolipetz hozzászólása Feb 22, 2013 /
 
Hello.

Lenne egy kérdésem. Nekem is van egy ugyan ilyen gyújtással rendelkezö KTM-m es ugyan ezzel a problemával (PINTER18) . Egyszer csak megállt. Az lenne a kérdésem, hogy mi lehet a probléma?
(#) kiskomo válasza dobo hozzászólására (») Feb 25, 2013 /
 
Sziasztok!
Köszönöm a segítseget.
Üdv!
(#) qtrica válasza sevenhill hozzászólására (») Feb 25, 2013 /
 
Szia,
Talán ez segit.

stihl045.pdf
    
(#) neocska hozzászólása Máj 27, 2013 /
 
Üdv mindenkinek.
Volna egy Ural-2 Elektron tipusu láncfürészem és sajnos nincs szikra.
Az lenne a kérdésem, hogy a КД 209 tipusu diodát és КУ 202 tirisztort mijenre cserélhetném le?
(#) Tomi111 hozzászólása Máj 27, 2013 /
 
Üdv!
Stihl 045 gyújtással kapcsolatban érdeklődök. Nincs szikra. Itt a fórumon találtam rajzot, képeket.(csatoltam) Megépítette már valaki? Általában az elektronika megy tönkre vagy a tekercsek is lehetnek rosszak? A tekercseken mértem ellenállást, a következők: A gyertyakábel és a test között kb 2,66kOhm, a test és a gyújtótekercs fehér kivezetése kb 0,5Ohm(ez gyanús!!). A impulzustekercs két kivezetés kb 880Ohm, ez a testtel nem mutat. Jó értékek lehetnek?
( A gyújtás olyan, mint a csatolt képen a jobb oldali)
Köszi! Tomi
(#) velvartbmx hozzászólása Feb 9, 2014 /
 
Üdv. Egy ojan kérdésem lenne hogy birnák építeni ojan gyujtást amit lánc fűrészre tudnák szerelni ??(méret mindeggy) Elemröl lehessen üzemeltetni és lehetőleg ne megszakítós legyen valami egyszerű ??
(#) maxgaz hozzászólása Feb 28, 2015 /
 
Üdv mindenkinek!Segítség kéne nekem!van egy husqvárna 365 xp ,nem indul, szikra néha van néha nincs!Mi lehet a hiba oka? esetleg tirisztor?
(#) neocska válasza maxgaz hozzászólására (») Feb 28, 2015 /
 
Üdv!
Nagy esélyel elektronika hiba.
Husqvarnakhoz lehet kapni alkatrészeket!
Szedd ki a gyujtás elektronikát, ellenörizd a mágnes még jo-e.
Tekercset ellenörizd, kondenzátort, vezetékeket, gyertyán a szikratávolságot!
(#) kitartás válasza maxgaz hozzászólására (») Feb 28, 2015 /
 
Nekem 375 xp van és az is ezt csinálta. A teljes elektronika a gyújtótekercs, gyertyakábel, pipa és a gyertya. No meg a slussz gomb. Semmi sallang. Gyújtótekercs csere lesz a vége. Persze a slussz vezetéket, a kapcsolót azért megnézném
(#) cssztivi válasza kitartás hozzászólására (») Feb 28, 2015 /
 
Olvasom itt a panaszokat.
Az egybeépített cuccot is lehet próbálni. 6V aksi negatív a vasmaghoz, gyertyát betenni a kupakba, és a vasmaghoz érinteni, vagy vékony dróttal odakötni, és a slussz vezetéket pillanatra az aksi + hoz érinteni. Ilyenkor szikrának kell lenni.Amelyiknek külön impulzustekercse van ott ez nem ok.
(#) alma-ata hozzászólása Márc 22, 2015 /
 
Sziasztok! Van egy OLEO-MAC 950AF fűrészem, amelyben nem működik a gyújtás. sajnos alkatrészt gyárit már nem lehet hozzá kapni. bele lehet barkácsolni más gyújtásrendszert, vagy felejtős a dolog? kapcsolót megvizsgáltam, vezetéket lehúztam, teljesen random módon néha ad szikrát, többnyire egyáltalán nem. köszi ha valaki válaszol.
(#) eyess válasza alma-ata hozzászólására (») Márc 22, 2015 /
 
Ilyen lenne ?
A hozzászólás módosítva: Márc 22, 2015
(#) alma-ata válasza eyess hozzászólására (») Márc 22, 2015 /
 
ilyesmi
(#) eyess válasza alma-ata hozzászólására (») Márc 22, 2015 /
 
Mind a kettő kapható.

Bővebben: Link
A hozzászólás módosítva: Márc 22, 2015
(#) alma-ata válasza eyess hozzászólására (») Márc 22, 2015 /
 
Kösz! Remélem sikerülni fog....
(#) eyess válasza alma-ata hozzászólására (») Márc 22, 2015 /
 
Szívesen , és szerintem jó lesz hozzá .
(#) reove hozzászólása Jún 17, 2015 /
 
Hellotok!
Husqvarna practica 44 -hez valaki ,tudna gyujtórészt?
(#) nandi56 hozzászólása Nov 14, 2015 /
 
Udv mindenkinek !
Van egy régi Komatsu G 35 AV láncfurészem, aminek gyengélkedik a trafója.
Esetleg lenne valakinek ? mecsek.nandor@gmail.com
(#) zolika60 hozzászólása Nov 15, 2015 /
 
Sziasztok!
Van egy MTD kínai láncfűrészem. Nem egy nagy szám, de eddig tette a dolgát. Most olyan jelenséget produkál, hogy három négy rántásból szívatóval beindul, de csak alapjáraton pöfög. Ha a szokásos melegítés után húzok egy kis gázt szépen megy körülbelül fél fordulatig és ott úgy megáll mintha lekapcsoltam volna a gyújtást. Szerintetek ez gyújtás hiba?
(#) nandi56 válasza zolika60 hozzászólására (») Nov 15, 2015 /
 
Udv. Én két dolgot megpróbálnék, mielott a gyújtásra gyanakodnék :
1.) szivató ráadasa , majd visszanyomása után azonnal gáznál mit csinál ?
2.) Állítanék az alapjárati és a magasfordulati karbi-csavaron ( kulon-kulon pluszba )
(#) zolika60 válasza nandi56 hozzászólására (») Nov 15, 2015 /
 
A szívató visszatolása után azonnal gázt adok ugyan az történik. Fél fordulatig felpörög és mintha elvágták volna. Ezen csak egy csavar van, ami a pillangószelepet állítja és ezzel az alapjáratot. Ahol más fűrészen a két állító csavar van ott ezen csak vakdugó van a karburátoron.
(#) mraulajos válasza zolika60 hozzászólására (») Nov 15, 2015 /
 
Szimering.?
(#) zolika60 válasza mraulajos hozzászólására (») Nov 15, 2015 /
 
Azt még nem vizsgáltam, nem egy sokat használt darab ez. Három éves és szerintem tíz óránál nem ment többet életében. Bár azt gondolom akkor alapjáraton sem menne.
Következő: »»   3 / 7
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem