Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Klíma szervizelés, javítás
 
Témaindító: Atka15, idő: Júl 15, 2010
Témakörök:
Lapozás: OK   9 / 94
(#) blackdog válasza madirka hozzászólására (») Jún 23, 2013 /
 
Egy kicsit átgondolhatnád, hogy mit írtál.
1. Kültéri jegesedés?
2. A túlhevítést K-ben adjuk meg (és nem gáztöltettel állítjuk be!)
3. R407c zeotrop közeg nagy hőmérséklet csúszással

Ha kicsit is szakember vagy érted, hogy miről beszélek.

Idézet:
„Hab a tortán: a távirányító ventilátor sebesség szabályzó funkcióját elvesztette”

Miért a távirányító? Meggyőződtél róla, hogy a vezérlőpanel hibátlan? Vagy a motor?

Amúgy az adatlapod szerint klímával is foglalkozol.
Ez esetben tudnod kellene, hogy van annak a klímának gyári töltet mennyisége. Le kell fejteni a jelenlegi hűtőközeget majd nyomás próbázni. Ha minden jó akkor a gyár által megadott mennyiséggel megtölteni.
R407c-t ugye nem töltögetünk csak úgy rá. [off] Ugye nincs képesítésed? Ez csak költői kérdés volt.
A hozzászólás módosítva: Jún 23, 2013
(#) madirka válasza blackdog hozzászólására (») Jún 24, 2013 /
 
kÖSZI a gyors választ, igazad van, nem megfelelően értelmeztem a hibakódot utóbb kiderült kompresszor túl-áram a helyes megfejtés. Az is igaz előbb meg kell találni a szökés helyét, kijavítani, stb. mindent a zárt technológiának megfelelően. A túlhevítés mértéke 275°K és 281°K között jó, ehhez közel 6-8 bar tartozik a 407C esetén, inkább azt akartam tudni, az 5bar mennyire elfogadható? Amúgy azért bátorkodtam °C használni, mert a kisnyomású óra is így van skálázva, és a gőznnyomás táblázatom is °C-ot ad meg.
Üdvözlettel: Madirka
(#) blackdog válasza madirka hozzászólására (») Jún 24, 2013 / 2
 
Idézet:
„A túlhevítés mértéke 275°K és 281°K között jó, ehhez közel 6-8 bar tartozik a 407C esetén, inkább azt akartam tudni, az 5bar mennyire elfogadható?”


Megeszem a sapkám, de nem értem mit szeretnél ezzel kérdezni?

A túlhevítést azért szokás K-ben megadni mert hőmérséklet különbség. És ugye ismert, hogy hőmérséklet különbséget K-ben adunk meg.
A túlhevítést hogyan milyen pontokon mérted? (ezt csak azért kérdezem, hogy értsem te mit értelmezel túlhevítés alatt)
Miért nem töltöd meg a gyári töltettel egy vákuumolás után? Ha a gyári töltet mennyiséggel sem működik megfelelően feltételezve, hogy a telepítés gyártói határok között van:
Szennyeződés a rendszerben
Adagolóhiba
Teljesítmény vesztett kompresszor.

Ha túl-áram miatt kapcsol le akkor lehet, hogy túl melege volt, de én mérném az üzemi áramfelvételét.

Kültéri egység szívó csonkján mekkora a nyomás 10 perc üzem után?
A hozzászólás módosítva: Jún 24, 2013
(#) sziszi1003 hozzászólása Jún 24, 2013 /
 
Sziasztok! Látom megy egy kis adok-kapok de a felsorolt hibák mellett lehet koszos a kondija is, vagy régi a h.közeg benne és már összeomlott..vákumozás után ( ha tartja) célszerű lenne a gyári töltettel tölteni..Egyébként a túlhevítés a kondi méretezésével és az adagolószerv beállításával dől el..
(#) klimás56 válasza sziszi1003 hozzászólására (») Jún 24, 2013 /
 
Szia! Természetesen nem a kötözködésért, de ezt " ...régi a h.közeg benne és már összeomlott.." hogy érted ?

A túlhevítés nem az elpárologtatóban dől el ?
A kondi méretezése nem az utóhűtésben játszik szerepet ?
A hozzászólás módosítva: Jún 24, 2013
(#) blackdog válasza klimás56 hozzászólására (») Jún 24, 2013 /
 
(#) klimás56 válasza blackdog hozzászólására (») Jún 24, 2013 /
 
Mindig csak a tanulás, a tanulás...
(#) sziszi1003 válasza klimás56 hozzászólására (») Jún 24, 2013 /
 
Simán szétbomolhat ha nincs a kondija karbantartva, párszor persze a magasnyomás védelem kiveszi a terhelés alól a gépet, ehhez persze sok használat(évek) és zeotrop h.közeg nél jellemző..Pl 7K hőfokcsúszású mint talán a R407C....R22-vel nincs ilyen gond ...pedig már üzemelnek pár éve..a kondival kapcsolatban persze igazad van....de fűtés üzemmódban?
(#) madirka válasza sziszi1003 hozzászólására (») Jún 24, 2013 /
 
Természetesen azzal kezdtem, hogy a kondenzátort megszabadítottam a nyárfa pihéktől.
Abban egyet értek, hogy az adagolószerv beállításával dől el a szívóoldali túlhevítettség, jelen esetben a gyárban a kapilláris cső hosszával lőtték be és extrém estektől eltekintve tudja is tartani.
(#) madirka válasza klimás56 hozzászólására (») Jún 24, 2013 /
 
Veled is egyet értek!
Jó pap is holtig tanul......(mégis hülyén hal meg)
(#) madirka válasza blackdog hozzászólására (») Jún 24, 2013 /
 
Egyet értek sok jót írtál. Hófokkülönbséget azért szokás °K ba megadni, hogy ne zavarjon be számítások során a negatív előjel. A szívó oldali túlhevítettség mértékéről (nekem úgy tanították) hűtő üzemmódban a szívóoldalon mérve 2 és 8°C közé essen. Vagyis a kompresszor szívó oldalán akkora legyen a hk. nyomása (ez az ami kisnyomású órával mérhető) ami a fenti hőmérséklet tartománynak felel meg.
Most írom harmadszor 5 bar nyomást mértem. Szted ez az érték jó? R 407C-vel megy.
(#) blackdog válasza madirka hozzászólására (») Jún 25, 2013 /
 
Amennyiben a szívóoldali nyomásod 5bar az ehhez tartozó hőmérséklet kb. 9 °C. Ez picit magas. 4 - 4,5 bar körül kellene lennie.
Ebben az esetben lehet, hogy a nagy melegben nem volt meg a megfelelő hűtése a betétmotornak és ezért állt meg.
Cserélj hűtőközeget és szűrőt. Én, ha megbontok egy bizonytalan üzemű gépet amin nincs lehetőség a folyadékoldal és/vagy forrógáz mérésére szoktam utólag szelepet beépíteni. Ez csak egy ötlet.

Ha esetleg nincs gőztáblázatod: Bővebben: Link
A hozzászólás módosítva: Jún 25, 2013
(#) Busz válasza klimás56 hozzászólására (») Jún 25, 2013 /
 
Összeomlik a hűtőközeg ez pontosan mit jelent?
Én azt hittem a hűtőközeg örökké "működik" mindaddig amíg ki nem szökik valami résen.
(#) blackdog válasza Busz hozzászólására (») Jún 25, 2013 /
 
Nem klimas56 mondta, hogy összeomlik a hűtőközeg. Ő is kérdezte, hogy mégis hogyan?

Nem omlik össze, ha hermetikusan zárt térben van és nem szivárog nincs idegen gáz.
Kémia összetétele változik meg, ha egy zeotrop közeg szivárog !gáz/gőz! halmazállapotban. Folyadék állapotban, ha szivárog akkor nem történik semmi.

Aki ezt állította még kicsit tanulhatna.
(#) blackdog válasza madirka hozzászólására (») Jún 25, 2013 /
 
Idézet:
„A szívó oldali túlhevítettség mértékéről (nekem úgy tanították) hűtő üzemmódban a szívóoldalon mérve 2 és 8°C közé essen”


2-8K túlhevítés elég tág határ, de ez persze függ a hűtőgép jellegétől. A lényeg, hogy megfelelő mértékben legyen elárasztva az elpárologtató.

De, ha ennyire belebonyolódsz egy kis klímába akkor el fogsz veszi. Akkor már ezer másik dolgot lehetne mérni. Pl., ha nincs megfelelő utóhűtésed akkor nem lesz jó a túlhevítésed nem lesz megfelelő az elárasztás. Rossz az adagoló? Részlegesen dugult szűrő? Teljesímény veszett kompresszor? Szivárgás? Nem megfelelő hőelvonás (pl. légzár)?

1000 kérdés lehetne. És akkor még ott van az R407C 6-7K hőmérséklet csúszása.

Megtöltötted már új közeggel a gyári mennyiségben?
[off]
Ez most nem neked szól csak úgy általában írom:
Tudjátok, hogy a klímaszerelő aki valójában képzett hűtőgépszerelő az szakmát művel, tanul és nem barkácsol? Annyi az önjelölt szerelő.
Majd én megjavítom magamnak majd én felszerelem nem kell hozzá sok ész. De kell. Kicsit gépész kicsit villamos és nagyon kalorikus.
A hozzászólás módosítva: Jún 25, 2013
(#) klimás56 válasza madirka hozzászólására (») Jún 25, 2013 /
 
Bocs! Nem nekem írtál, de feltűnt egy számomra furcsa megközelítés! A túlhevítésről és annak mértékéről lenne szó!
Kifejtenéd bővebben hogy érted a túlhevítést és annak értékét?
(#) madirka válasza blackdog hozzászólására (») Jún 25, 2013 /
 
Köszönöm már jól működik, táblázatom természetesen van.

,,Kémia összetétele változik meg, ha egy zeotrop közeg szivárog !gáz/gőz! halmazállapotban."

Bocs erről más a véleményem, ha gőz vagy nedves göz állapotban szökik, az alacsonyabb forráspontú összetevőből több megy el, ezért a gyárilag beállított arány felborul és nem tudja ellátni feladatát (a végeredmény ugyanaz) kémiai folyamat nem történik
összetevők:
134a 52% forrásp.: -26,3°C
R 125 25% -48°C
R 32 23% -51°C
Könnyen belátható, hogy nedves gőz távozása esetén leginkább R32 szökik.
(#) madirka válasza klimás56 hozzászólására (») Jún 25, 2013 /
 
A párologtatóban folyadékból gőz halm. állapot lesz. Az adagoló szerepe annyi hk. beengedése
amennyi ott át tud alakulni. Optimális esetben az adagoló változó mennyiségű hk.-t enged, mindig a terhelésnek megfelelően (adagoló szeleppel) Kis teljesítmény esetén olcsóbb szelep helyett, egy darab kapilláriscsővel lefojtják az áramlást ám ez a ,,fojtás" nem fog igazodni a terheléshez. Ha az adagolás rossz, pl. annyi hk. kerül a párologtatóba amennyi ott képtelen teljesen gőzzé alakulni csak keringtetünk nincs kihasználva az átalakuláskor felszabadítható összes rejtett hő(jelen esetben hő elvonás). Másrészről a kompresszor is veszélybe kerül, hiszen a folyadékok összenyomhatatlanok törés is lehet ebből. Ha az összes folyadék cseppecske gőzzé alakul azt nevezem szívóoldali túlhevítettségnek. (Már most gondolok arra hányan tudják másképp, lesz még ebből vita)
A hozzászólás módosítva: Jún 25, 2013
(#) otto54 hozzászólása Jún 26, 2013 /
 
Sziasztok!
Infra panelt keresek GALANZ klímába.
A panel típusa: GAL0101GK-33A
A hiba jelenség az,hogy nem veszi a távvezérlő jeleit.
Ezzel a típussal volt már valakinek hasonló gondja?

Üdv.
Ottó
(#) klima54 hozzászólása Jún 26, 2013 /
 
Kedves szakemberek!
Egy kis segítséget kérek, hogyan lehet tisztítani LG szobaklímát.
1.Beltéri egység szűrősét lemostam, kell /lehet még valamit nekem vele kezdeni.?
2. A kültéri egységet, hogyan lehet tisztítani?
köszönettel: Éva
(#) blackdog válasza klima54 hozzászólására (») Jún 26, 2013 / 1
 
A klíma karbantartás menete:

Áramtalanítás.
Beltéri egység tisztítása portól és egyéb szennyeződésektől majd a hőcserélő fertőtlenítése REACH és Biocid rendeletnek megfelelő szerrel.
Villamos kötések után húzása.
"Mókuskerék" tisztítása, ha szükséges.

Kültéri egység tisztítása légkompresszorral majd kimosni vízzel a hőcserélőt. Nagynyomású mosóval óvatosan. Elég szokott lenni a hálózati víznyomás is.
Itt is villamos bekötések után húzása.
Áram alá helyezés és próba üzem. Mérések.

Nem véletlenül kerül 6000-7000 Ft+Áfa -ban egy karbantartás.
(#) Atka15 válasza otto54 hozzászólására (») Jún 27, 2013 /
 
Hali! Panelt egy az egyben feleslegesen keresel, mert csak bontott van. A "háromlábú" kis vevő egységet simán be lehet szerezni boltban. Ha van esetleg egy rossz dvd lejátszód, akkor azé is jó bele(tapasztalat). Egyébként nem lehetséges, hogy a távirányító nem adja a jelet? (Ezt le tudod ellenőrizni azzal, ha a mobilod kameráját bekapcsolod, és a távirányító infra LED-jének nekiállítod, és nyomsz egy gombot a távirányítón. Ha villan a LED, akkor a távirányító jó. Ez esetben venni kell egy ilyen infra vevő egységet, ami olyan 200-300Ft.)
(Mellékesen megjegyzem, hogy a Galanz, LG és a Daewoo klímákban 98%-ban ugyanaz a panel van, és igen, kb. 4-5 évente előjön ez a gond.)
A hozzászólás módosítva: Jún 27, 2013
(#) otto54 válasza Atka15 hozzászólására (») Jún 27, 2013 /
 
Szia!
Köszi,kipróbálom az általad leírtakat!

Üdv. Ottó
(#) klimás56 válasza madirka hozzászólására (») Jún 29, 2013 /
 
Amit leírtál az az adagoló / folytó elem és az elpárologtató működése. De nem a túlhevítés!Amit Te mérsz a manométerrel az az elpárolgási nyomás . A túlvetítést önmagában egy manométerrel nem tudod megállapítani, és most egy kicsit "aljas " leszek, és nem írok többet, kíváncsian várom verziódat.
(#) blackdog válasza klimás56 hozzászólására (») Jún 30, 2013 /
 

Nem véletlenül volt korábban ez a kérdésem:
Idézet:
„A túlhevítést hogyan milyen pontokon mérted? (ezt csak azért kérdezem, hogy értsem te mit értelmezel túlhevítés alatt)”
(#) mugab hozzászólása Jún 30, 2013 /
 
Jól emlékszem e hogy a szívóoldali deresedés sok gázra utal?
(#) tibibalogh520 válasza mugab hozzászólására (») Jún 30, 2013 /
 
Nem!
Én inkább úgy mondanám, hogy nagy gázra utal.
Kevés a hűtőközeg.
Amire Te gondolsz, az a hűtő, és fagyasztó szekrényeknél fordulhat elő. Természetesen ott is csak a nem túl szakszerű feltöltés idején.
Egy már korábban működött készülékbe, hogyan kerülne több hűtőközeg? Általában elszökni szokott...
(#) mugab válasza tibibalogh520 hozzászólására (») Jún 30, 2013 /
 
Szűrőcsere utáni gáztöltés miatt.
A probléma pedig alacsony hűtőteljesítmény volt, a kondenzátor pedig már a felénél langymeleg, ezért került gyanúba a szűrődugulás, vagy kompresszor teljesítménycsökkenés.
Nos szűrőcsere után is langymeleg a kondenzátor a felénél, viszont megfelelő a hűtés. Arra emlékeztem hogy a szívóoldal deresedését használják indikátorként is, csak arra nem, hogy akkor sok vagy kevés a gáz, és logikailag nem tudom levezetni. (Egyébként elvileg szakembernél volt javításon)
(#) merciabc hozzászólása Júl 10, 2013 /
 
Üdv mindenki!
Segitséget szeretnék kérni ebben a témában otthonosabban mozgó szakiktól!
Va egy 3 éves LG inverteres klimánk,aminek nem megy a kültérije.Se a kompresszor,se semmi meg se nyikkan. Állitólag nincs kommunikációja a beltéri egységgel.
Hol kezdjem mérni,milyen hibát keressek?
Gázkészülék-szerelö vagyok,sok mindent megjavitok-de én meleget tudok csiholni-ez meg más tészta.
Van valami széria hibája ezeknek?
Zoli
(#) klimás56 válasza merciabc hozzászólására (») Júl 10, 2013 /
 
Szia! Az "állítólagos" kommunikáció hiányt valamilyen módon jelzi! Jó lenne egy típus....
Mérni nem nagyon tudsz, minden tiszteletem a szakmádé, de ez kissé bonyolultabb! A hibakód sok mindent elárul. Ha fel tudnál tenni képet a beltériről, az is jó lenne segítségnek a hibakereséshez!
Típushiba ? Általában szonda hiba szokott lenni, de ezt jelzi a gép!
Következő: »»   9 / 94
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem