Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Kombikazán működési hiba
 
Témaindító: gpepe79, idő: Nov 29, 2009
Témakörök:
Lapozás: OK   442 / 444
(#) Wrz hozzászólása Jan 14, 2020 /
 
Sziasztok!

Segitségeteket szeretném kérn. Van egy Baxi Luna Duo Tec 24 kombi kazánom ami par napja azt a jelenséget produkálja hogy a beállított hmv. Vízhőmérséklet "55C" 70c fokig fűti a vizet, ha leveszem 50re 65ig es igy tovabb.. 15 fokkal tulfuti, eddig mintha ilyet nem csinalt volna. A gep porog ezerrel.. futessel nincs gond.
Koszi
(#) VATU hozzászólása Jan 15, 2020 /
 
Sziasztok!Nemrég találtam rá erre a fórumra,sok érdekes és hasznos tanácsot lehet böngészni , segítségeteket, szakvéleményeteket szeretném én is kérni, hátha valakinek lenne hozzá ötlete.
Van egy Ariston Genus 23 kombi gázkazánom.Már nem mostani, de ez idáig soha semmi működési problémája nem volt.Néhány hónapja észlelem, hogy a kazánból kifolyó melegvízcső tövénél vizesedés, csepegés van.Ha használva van a melegvíz, ill. fűtés van, ez teljesen megszűnik , csak a fűtés leállítása után kb.1-1,5 óra múlva elkezd csepegni, egy éjszakai nem használat után reggelre az aláhelyezett papíron jó tenyérnyi intenzív vízfolt van. Kazánnyomást megnézve ilyenkor kb 0,2-0,4-0,8-ra is lemegy a nyomás.Az egész melegvízcső ilyenkor vizes. Vizes utántöltést csak kb 1 bar-ig lehet felvinni.Fűtés beindítása ill a rendszer használatával a nyomás 3 bar-ig is felmegy. Szóval a fűtés, melegvíz tökéletes, hibakódok nincsenek, de ez a csepegés és nagy nyomásingadozás ijesztő ! Mit tegyek ?
Szakember a váltószelepnél a tömszelencét, membránt is cserélte, de ez a nyomásingadozás ill az egyre intenzívebb csöpögés egyre aggasztóbb.
Várom mielőbbi segítségeteket.
(#) JZoli válasza VATU hozzászólására (») Jan 15, 2020 /
 
Ez pont olyan jelenség mint amikor "elfogy" a tágulási tartályból a gáztöltet.Ilyen esetben csinálja azt, hogy kevés víz eltávozása után kicsi lesz a nyomás, feltöltés után meg megnövekszik a nyomás 3 bár környékére, amit a biztonsági szelep leenged.
Ezt úgy tudod kideríteni, hogy lekapcsolod a kazánodat utána elzárod a fűtési rendszer felé az előremenő és visszatérőben lévő csapot. Leereszted a víznyomást a kazánból. Utána egy autókerék nyomásmérővel megnézed a kazán tágulási tartályának nyomását a szelepnél. Ha egy bár vagy több akkor valami más baj van, de valószínűleg nem is lesz ott nyomás, vagy csak minimális. Ezt fel kellene pumpálni levegővel kb 0,9-1 bár körülire. De ekkor biztosítani kell, hogy a kazánból a táguló víz tudjon távozni, az az nyitva kell hagyni azt a csapot szelepet amin a víznyomást előtte leengedted. Ha ez így kész akkor elzár a leeresztő, visszanyit a csapok a fűtési rendszer felé, és mehet tovább a fűtés, az az visszakapcsolhatod a kazánt!
(#) VIM válasza JZoli hozzászólására (») Jan 15, 2020 /
 
Ezt a Móricka rajzot azért csináltam annak idején, hogy könnyen be lehessen linkelni ha kell.
(#) VIM válasza JZoli hozzászólására (») Jan 15, 2020 /
 
Megtaláltam a magyarázó szöveget is, kicsit még bővebben ...Bővebben: Link
(#) JZoli válasza VIM hozzászólására (») Jan 15, 2020 /
 
Ez jó, kicsit bővebb, így érthetőbb is talán!
(#) Novák Miki hozzászólása Jan 15, 2020 / 1
 
Sziasztok!
Ígértem egy visszajelzést a cirkó hibájára.
A hiba a háromállású szeleppel volt. A szimering áteresztett és víz ment a motorba és a motor tönkrement. A szerelő szétszedte a cirkót kicserélte a fent említett alkatrészeket, majd a próbálgatás után kijelentette, hogy bocs a vezérlőpanelt valószínűleg tönkretette a motor, mert nem vezérli a motort. Nem mért rá, csak a motoron kellene (azt hiszem) a tengelyét működtetnie.
Most ugyan ott tartok mint pár órája csak van egy új alkatrészem a cirkóban és egy az asztalon. A régi motort vissza kellett rakni, mivel az olyan állásban állt meg, hogy a fűtés működjön. Az új motor gyárilag a meleg víz állásban van, így volt választási lehetőségem (meleg víz, vagy fűtés)
Most arra várok, hogy legyen legalább javított vezérlőpanelem.
Üdv, Miki
(#) Malibu hozzászólása Jan 15, 2020 /
 
Sziasztok!

El kellene egy kis segítség egy Chaffoteaux Nectra kazán javításában. Kazános barátomnak szoktam besegíteni övé a mechanika, ha ott nincs gond akkor a vezérlésbe szoktam besegíteni. Hosszú évek során egyetlenegy ilyen panellel találkoztam ahol egy relé cseréje megoldotta a problémát, tehát nagyon ritka jószág. Annyit mondott a barátom, hogy elindul a kazán, van keringés, elindul a turbó ezt követen viszont nem jelenik meg a 24 V-ot biztonsági szelepnél. Kábelköteggel, csatlakozóval szimuláltam a műhelybe a működését eddig eljutottam én is de hogy mi vezérli a szelepet az már rejtély számomra..ha van valakinek javítási gyakorlata, jártassága é tudna segíteni kérem ne fogja vissza magát.

Üdv Mali
(#) VIM válasza JZoli hozzászólására (») Jan 15, 2020 /
 
Csináltam belőle képi mentést, hogy bárki beollózhassa ha éppen szükség volna rá másnak elmagyarázni.
(#) VIM válasza Novák Miki hozzászólására (») Jan 15, 2020 /
 
Szia! Azt nem mondanám, hogy könnyű volna számodra a motort szétszedni és az érintkezőket megtisztítani, mert azok hajlamosak a beégésre, mert 230 voltosak. A németek 24 voltosat raktak a képen látható darabba de elrendezés és működésbeli különbség nincs közöttük. Szedesd szét valakivel akinek van egy kis affinitása az ilyen dolgokhoz és már valószínű, hogy szemmel látható lesz az érintkezőkön a tennivaló. Kellő körültekintéssel és egy kis kézügyességgel az érintkezőket fel kell csiszolni polírpapírral és befújni kontakt sprével.
(#) VATU hozzászólása Jan 15, 2020 /
 
Köszönöm a gyors válaszokat , már ez is nagy segítség.Csak azt nem értem, hogy a nagy nyomáson miért nem csepeg , csak ha kihűl a rendszer. A HMV tartály esetleg nem lehet e lyukas, ill.annak a cseréjére nem kellene felkészülni? ( fűtési szezon van, nem szeretnék hidegben maradni, szerelőt pedig igen nehéz találni)
(#) tevetappancs válasza tevetappancs hozzászólására (») Jan 15, 2020 /
 
Hmmm ... leszedtem ma a váltószelep motort, megnéztem az szépen jár. Meglökdöstem, megjárattam a szelepet 'kézi' erővel többször jó alaposan a fűtés és a hmv állas között. És a következő fűtésnél úgy néz ki rendben volt. Várom a holnapit, hátha ennyi. Az jó kérdés ha ez megoldotta akkor mi lehetett az ok és mivel próbalkozzunk hosszútávú megoldásként. Holnap a szerelőmmel is beszélek mi a gondolata így. De az szinte biztos hogy nem az NTC lesz a hibás.
(#) VIM válasza VATU hozzászólására (») Jan 15, 2020 /
 
Hol van ennek a készüléknek a HMV tartálya? Bővebben: Link Vagy nem ilyen? Véletlenül nem a tágulási tartály ereszt? Ha leveszed a szelepsapkát és abból onnan víz folyik ki akkor az használhatatlan, majd másik kell helyette. A nyomás csökkenésével talán onnan eresztődik a víz ami alul az általad vélt helyen cseppen le.
(#) 444Tibi válasza Novák Miki hozzászólására (») Jan 15, 2020 /
 
Malibu-nak is, kb. ugyanaz a kérdés, a váltószelep működésképtelensége.

Gyártó és kivitelezés függően változik de valami illesztő-kapcsoló elem van ami a váltószelepet vezérli.
Ez lehet relé, váltakozó feszültségű kivitelnék triak, dc-nél fet, tranzisztor.
A relé kivételével ha ezek a kimeneti kapcsolóeszközök meghibásodnak, lehet ez úgy is hogy sajnos viszik magukkal a vezérlő mikrokontroller kimenetét is.
Ilyenkor a javítás esélytelen.
Viszont lehet szoftveres, vagy olyan hiba is hogy jó a kontroller, a kimenet is hardveresen de valamelyik érzékelő hibája miatt nem vált át a váltószelep. A vezérlőnek hiányzik valami paraméter és nem adja ki a parancsot.
Pl. meghibásodik a hmv nyomásérzékelő, azt mondja a kontrollernek hogy nincs hálózati víznyomás így el sem indul a hmv folyamat, aminek az első lépése a váltószelep átállítása.
Ennek megállapítása a működés és a perifériák szélesebb körű ismeretét feltételezik, tudni kell hogy mi mivel függ össze és fizikailag hol van, pl. egy ntc jeladó, áramlásjelző, nyomás jeladó.

A konkrét példáknál, vissza kell követni a váltószelep vezetéket, a panelon a nyákot, valami végrehajtó teljesítmény eszköznek kell lenni a jelútba. Ezen mérni, a bemenetén mérni (pl. triak gate, fet gate elektróda). Ha a kimeneti eszköz jó és a vezérlő jel hiányzik akkor komolyabb fejtörés van kilátásba.
(#) krisszacs válasza krisszacs hozzászólására (») Jan 15, 2020 /
 
Nem tudtok véletlenül valamit rá mondani?
(#) Épületgépész válasza krisszacs hozzászólására (») Jan 15, 2020 /
 
Szia
Milyen termosztátod van a régi mmg 3 vezetékes,vagy az új 2 vezetékes?
(#) krisszacs válasza Épületgépész hozzászólására (») Jan 15, 2020 /
 
Szia! 2 vezetékes, computherm q3 és q7-el is próbáltuk, új elemmel, de semmi. :\
(#) Malibu válasza 444Tibi hozzászólására (») Jan 16, 2020 / 1
 
Köszönöm az útravalót.Az este visszafejtettem a váltószelep vezérlését .....ULN 2004 egyik teljesítmény darlington tranzisztora adta meg magát...

Udv Mali
(#) 444Tibi válasza Malibu hozzászólására (») Jan 16, 2020 /
 
Ha ennyi és tudod javítani, és még jó is lesz akkor 30-50ezerrel beljebb vagy, kb. ennyi egy panel csere.
Az ULN minden csatornája használva van? Ha van szabad a 7 csatornából akkor cserélni sem kell csak kis kézimunka.
Tudósíts majd mire jutottál.

uln.PNG
    
(#) Malibu válasza 444Tibi hozzászólására (») Jan 16, 2020 / 1
 
Szia!
Barkács lett belőle mert hirtelen nem volt honnan varázsoljak, fűteni meg kéne....szerencsére volt szabad port, el is indult, mindenki örül, én is
(#) 444Tibi válasza Malibu hozzászólására (») Jan 16, 2020 /
 
Örülök és gratula ahogy feltaláltad magadat a megoldásban.
(#) balazsgy válasza 444Tibi hozzászólására (») Jan 16, 2020 /
 
Szia!
Nincs közöm e speciális probléma dolgához, mert én nem is tudnék javaslatot adni rá, de szeretném megjegyezni így kívülállóként, hogy nagyon jó megoldást adtál Malibu-nak és neki sikerült is így megoldania. Gratuláció Neked!
(#) balazsgy válasza tevetappancs hozzászólására (») Jan 16, 2020 /
 
Szia! Sorstárs vagyok.
Immergas Zeus Maior 21 kW. A fűtés 60 fokra, a hmv 50 fokra. (A fűtés 4,5, a hmv 4 fokozatra állítva kapcsológomb alapján.)
De nálam a fűtés csak úgy 10 perc időtartamig megy csak e mostani időjárás mellett, úgy 0,3 m3 gázt fogyasztva. Nem 2 -3 óra időtartamig! Napi fogyasztás ca. 8 m3, fűtéssel, melegvízzel.
Nálad most mennyi a napi átlag?
Írtad, hogy egyhuzamban 2 - 3 órát megy a kazán fűtésre? Ez mit jelent? Állandóan fűt, avagy csak a keringtető szivattyú megy addig?
A hmv néha nálam is 50 foknál melegebb, de nem vettem még észre, hogy a fűtési üzemmód ezt befolyásolná, bár nálam még a régi villamos bojler is, mint tágulási benne van a rendszerben.
(#) Gombszem válasza Malibu hozzászólására (») Jan 16, 2020 /
 
Ha egy kimenet tönkrement, lehet hogy később megy utána a többi is, mert egy chip lapkán van az egész. Nem drága, talán érdemes beszerezni egy újat. Most még van idő rá.
Persze lehet, hogy sosem fog elromlani a fusi.
(#) 444Tibi válasza balazsgy hozzászólására (») Jan 18, 2020 /
 
Köszönöm.
Csak hangosan gondolkodtam, úgy látszik jól.
(#) Madar65 hozzászólása Jan 21, 2020 /
 
Sziasztok!
Lenne egy kérdésem de lehet hogy több lesz belőle.
Tavaly kitalálta a család hogy mi lenne ha gázfűtésünk is lenne mert idáig vegyes tüzelésű kazánnal fűtöttünk zárt rendszerrel, aminél már akkor kínlódtam hogy a nyomást megtartsam örökké légtelenítettem a rendszert bár nem sok sikerrel.
Vettünk egy Ariston Genius One System Kondenzációs gázkazánt ami csak fűtésre lett tervezve, megtörtént a kiépítés kapott ez a gázkazán egy Ariston Cub S Net szoba termosztátot.
Amivel programozni lehetett a fűtési ciklust akár wifin keresztül is egy telefonos aplikációval. Azt hozzá teszem hogy december óta nem tudom wi-fin keresztül irányítani a termosztátot.


A problémám a következő: 1,5 bar nyomásnak kellene lennie a rendszerben az Aristonos szakember
szerint. Ez nekem egy pár napig meg is van a víz nem csepeg sehol
de 4-5 nap múlva csak 1 bar a nyomás a tágulási tartály levegős oldalán
nem lehet nyomást mérni víz nem csepeg belőle.

A kazán meg ezt a hibakódot írja ki minden
reggelre: 103-107 Nem megfelelő keringetés, 1P4 Nem megfelelő
mennyiségű víz (feltöltés szükséges)

A hőfok napközben amikor itthon vagyunk 21 C fok éjjel és amikor nem vagyunk itthon 18 C fok a fűtési víz hőfoka 55 C fok.
Válaszaitokat előre is köszönöm!
(#) balazsgy válasza Madar65 hozzászólására (») Jan 22, 2020 /
 
Nem ismerem e kazánt, lengyel, vagy cseh gyártmány lehet?
Esetleg garancia? Egy tavalyi vásárlás esetén a törvényi előírás szerinti kötelező 1 év jótállás még nem járt le. Vedd elő a kézikönyvet, az utolsó oldalon szerepelnie kell a márkaszervíz elérhetőségének.
Bár, ha a kazáncserével együtt a fűtési rendszer, vagyis a radiátorok és azok csővezeték rendszere nem került cserére, akkor a szervíz is mondhat nemet. De a WiFi-s termosztát javításánál már nem!
Ahogy írtad " aminél már akkor kínlódtam hogy a nyomást megtartsam örökké légtelenítettem a rendszert bár nem sok sikerrel. " Talán itt kell keresned a hiba okát.
(#) 444Tibi válasza Madar65 hozzászólására (») Jan 22, 2020 /
 
Ha így van ahogyan leírtad akkor első körben a vízvesztést, levegősödést kéne megszüntetni, attól hogy az ilyen hibákkal terhelt rendszerbe beépítettél egy másik kazánt is, a probléma nem szűnik meg.
Ha esik a nyomás akkor ott valahol vizet veszít a rendszer.
Van még egy lehetőség, ha automata légtelenítőid vannak akkor a vízvesztés egy bizonyos mértéke után, mikor légköri nyomás alá esik hűlésnél a rendszernyomás, azokon keresztül levegőt szív be a rendszer, ettől is levegősödhet.
A tágulásit leválasztott állapotban kéne alap nyomásra fújni, ez megvalósítható a cirkó előremenő és vissztérő csapok elzárásával és a cirkón belüli légtelanítő nyitásával, ha ilyen nincs, valamelyik kötést meglazítani.
Ha kívül van a tágulási és nem leválasztható, akkor korrekten csak a víz leengedése után állítható be az előnyomás.
Így kellene az alapnyomást a lufiba a gyári ajánlásnak megfelelően beállítani, 1,2barra fújva nem nagyon lősz mellé.

Gyors méretezés,
alap 0,3bar,
ehhez adódik a tágulási tartály és rendszer legmagasabb pontja, pl. ha az 7 méter( pincébe a tágulási és tetőteres a ház) akkor 0,7bar.

0,3+0,7=1,0 bar lesz a lufi előnyomása, a vízkört +0,3 barral kell feltölteni, azaz a cirkón 1,3 bar lesz a jó érték.
Ha a tartály túlméretezett,a lufi előnyomást és a vízoldali nyomást meg lehet emelni 0,1 barral, így hosszú évekig nem kell babrálni a rendszert, feltéve hogy nem veszíti a vizet sehol.
Ha a lufi alulméretezett, a víz nem tud rendesen hova tágulni, eléri a biztonsági szelep nyitási nyomását, a szelep lefújja a felesleges vizet.
Visszahűl a rendszer, ha sok vizet veszített akkor vákumba is mehet a nyomás, valahol levegőt fog beszívni.
Kezdődik a cumi és ezt csak a megfelelően méretezett tágulási tartállyal lehet megoldani.
(#) Fausi hozzászólása Jan 23, 2020 /
 
Sziasztok!
Hülyéskedik a kazánunk...fali kombi Junkers Cerastar.A szerelő cserét ajánl.Nekem vannak kétségeim.
Lehet járt már így valaki itt.
A következöket produkálja:
Elkezd felfűteni és kb 5 perc után fura hangokat kezd kiadni.Csattog fortyog.Miután kb eléri a 60 fokot elhalkul sőt abba is hagyja.Észrevettem ,hogy ha közben kinyitom a melegvizet(hajszál vékonyan) akkor abbahagyja a zajongást.
Ki lett savazva 1x, azután jó volt kb 3 napig.
Mikor visszaveszem a fokot hogy csak 40-50 fokra fűtse fel a rendszert kevésbé csattog.
Menthető még vagy vehetek új kondenzációs fűtést 1misiért?
(#) Madar65 válasza 444Tibi hozzászólására (») Jan 23, 2020 /
 
A házuk egy hosszú parasztház. A legmagasabb pontja a fűtés csőnek az ajtók kikerülésénél van az kb. 2,2 méter 24 literes a tágulási tartály és külön van, nem benne a kondenzációs gázkazánba. Igen vannak automata légtelenítők a rendszerben ilyent hogy víz csöpögést sehol nem észleltem az nem azt jelenti hogy nincs is. Akkor az automata légtelenítőket kikel cserélnem vagy csak takarítanom? A 24 literes tágulási tartályt leszerelni kiönteni belőle a vizet és úgy felfújni a megfelelő nyomásra?
Köszönöm a válaszodat. Ezeknek tudatában fogom keresni a hiba forrását.
Következő: »»   442 / 444
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu