Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Kompresszor építés (levegő)
Lapozás: OK   75 / 183
(#) richard1025 válasza Plero hozzászólására (») Máj 27, 2015 /
 
Ilyen gondokkal küzdök én is a zillel, hosszabb üzemnél elkezd megtelleni a tartály és kinyomja az olajat :/ Nem tudom hogyan lehetne megoldani, hogy a levegővel ne köpje ki az olajat...
(#) yulo5310 válasza richard1025 hozzászólására (») Máj 27, 2015 /
 
Nincsenek a gyűrűk megkopva?,olyankor a forgattyús házba is termel!
(#) zolika60 válasza Plero hozzászólására (») Máj 27, 2015 /
 
Nem kell vele foglalkozni. Ha leáll majd visszafolyik.
(#) ottgyorgy válasza Plero hozzászólására (») Máj 27, 2015 /
 
Szia. Ha ez segít, akkor én az Ifán a főtengely végével szemben fúrtam egy furatot. Így nem nyom ki egy cseppet sem. Később kiderült, h a gyárin is így van megoldva. Ami saját olajzású és nincs bekötve a motor olajkörébe. Talán a te kompresszorodon is jó lehet. Üdv.
A hozzászólás módosítva: Máj 27, 2015
(#) kormika válasza Plero hozzászólására (») Máj 27, 2015 /
 
Szia! A legnagyobb gond az, hogy ha jól látom csak egy helyen csatlakozik a tartályod a kompresszorhoz, ez így soha nem lessz jó... Ebben a hozzászólásomban van egy rajz, ami nekem bevált, így tud levegőzni a forgattyúsház, és több lépcsőben van kicsapatva az olaj a levegőből, ami az alsó csövön vissza is tud folyni a kompresszorba.
(#) richard1025 válasza kormika hozzászólására (») Máj 27, 2015 /
 
Nekem most este megoldódott a gond, eddig 1/8-os menetes könyökkel egy 8-as levegőcső csatlakozott a tartályra, ezt levettem, felfúrtam 1/4-esre és kapott egy 12-es levegőcsövet. Még tartály sem kell, egyáltalán nem hordja fel az olajat.
(#) richard1025 válasza yulo5310 hozzászólására (») Máj 28, 2015 /
 
Nincsenek... könnyedén nyom 10 bárt. Este néztem 9 bárnál is elhanyagolható a "kartergáz"
(#) Chipmunk1960 válasza yulo5310 hozzászólására (») Máj 28, 2015 /
 
Nekem sem volt ilyen problémám vele. Nem is kellett tartály rá, csak egy olyan kis cső volt a feltöltőbe dugva. Ha a levegő is olajos, érdemes a fejet leveni, s megnézni, hogy a dugó kottyan-e?
(#) Myers hozzászólása Máj 29, 2015 /
 
Sziasztok!

Van egy kis gondom a biztonsági szeleppel. Ugyan nem épített kompresszorom van, de akadt egy probléma. Néhány napja véletlenül megrántottam a biztonsági szelepet, és kiment az összes levegő a tartályból. Próbáltam menet közben visszanyomni - nem használt, csavargattam és nyomtam is egyszerre. Néha bent is marad, de aztán véletlenszerűen mindig kilövi és leereszt.

Van hogy mikor felnyomja a kompi 8 bárra, akkor pár mp után kilövi, de van hogy már 4-5 bárnál is kilövi, szóval bármikor.

De ha jól tudom ennek nem is így kéne működni. Eleve csak 8 bár fölött kéne automatikusan eresztenie. Láttam egy videót is, abban meghúzta az ember, és csak addig jött a levegő, amíg húzta, majd elengedés után azonnal leállt. Nem hogy kiment az összes levegője.

Hibás lehet a darab, vagy egy ilyen szelep csak egyszer használatos (amit nem hiszek)? Csereérett?
(#) yulo5310 válasza Myers hozzászólására (») Máj 29, 2015 /
 
Lehet hibás,vagy koszos,rugótörött! Átnézni,szerintem a rugó elgyengült,vagy törött!,kipucolni!!
(#) ridelife hozzászólása Máj 29, 2015 /
 
Vegre sikerült lerángatnom a motorrol a tarcsat es a ventillátort.Viszont az utobbi sérült.
Eddig zsugorkötéssel volt rögzítve de lattam hogy van ebbol csavaros raszorítós változat is.
Kérdésem hol találok a legnagyobb választékkal ventiket?
Késöbb megírom a pontos méreteket hozzá de most nem tudtam pontosan lemérni.

Illetve le kéne homokolni mind a motort mind a kompresszort.
Hogy maszkoljam ki a kényes részeket.Elég pár réteg maszkoló a tengelyre és parafadugó a lyukakba vagy van valami speci cucc erre?
(#) witi válasza yulo5310 hozzászólására (») Máj 29, 2015 /
 
ROSSZAT KIDOBNI ÉS ÚJAT beszerelni!
A hozzászólás módosítva: Máj 29, 2015
(#) yulo5310 válasza witi hozzászólására (») Máj 29, 2015 /
 
Azt a legkönnyebb,de akkor miért hívjuk magunkat szerelőnek!?
(#) steelbird válasza yulo5310 hozzászólására (») Máj 29, 2015 /
 
Rosszat kiszerel... újat beszerel(ő)
(#) yulo5310 válasza steelbird hozzászólására (») Máj 29, 2015 1 /
 
Igen,ezeket hívom én fődarab cserélőknek!
(#) Myers válasza yulo5310 hozzászólására (») Máj 29, 2015 /
 
Kössz!

Gondolom ehhez ki kell csavarni. Ahhoz hogy ne eresszen, belül van valami gumitömítése, vagy teflonszalag is jó a menetre?
(#) yulo5310 válasza Myers hozzászólására (») Máj 29, 2015 /
 
Teflon jó a menetre. Ezekben egy gumitányér van egy szelepüléken amit rugóerő szorít rá,és a rugóerő nyomásával lehet állítani a lefúvási nyomás nagyságát.
(#) witi válasza yulo5310 hozzászólására (») Máj 30, 2015 / 1
 
Azért mert a szerelőnek azt is tudnia kell hogy mit is javíthat, és mi az amit csak cserélni szabad!Biztonsági berendezést nem javítunk hanem csak cserélünk!Magamnak én is megtákolnám, de ha másnak csinálom vagy másnak segítek, azt mindig fenntartással kezelem, mivel nem ismerem a kérdező műszaki felkészültségét és hozzáállását.Ilyenkor szokott az lenni:
- nem veszek újat mert drága, sokára jön meg
- gyorsan legyen kész valahogy, aztán majd lesz valami
- jó, nem ereszt ,majd beállítom , de már dolgoznia kell a gépnek...

Mi van akkor, ha nem lesz jó neki, eldurrantja a tartályát és súlyosan megsérül (mondjuk pont akkor döglik be a nyomáskapcsolója...)? A "bocs én csak segíteni akartam" az kevés lesz...

Nem bántásból írom de legyen már egy kis felelősségtudatunk!
(#) yulo5310 válasza witi hozzászólására (») Máj 30, 2015 /
 
Nna,pont itt kezdődik a szerelő felelősségteljes tudása! Hosszú évekig javítottam víz,gáz,kompresszor nyomáscsökkentőket,minden hiba nélkül. Persze ez nem azt jelenti,hogy laikus is piszkálhatja.,csak azt hogy nem kell rögtön újat venni! Próbánál meg ott kell állni a főkapcsolónál,két-három próba,és utána bízni lehet a szerkentyűben. Én a zsír újat sem teszem be ellenőrzések nélkül. Szívtam párszor,mert bíztam a márkában!
(#) Chipmunk1960 válasza richard1025 hozzászólására (») Máj 30, 2015 /
 
Szia, Ha ilyen, akkor az alsó csövet kösd a leeresztő csavarba a szuszogó, meg feljebb csatlakozzon a tartályba. Így biztosan visszafolyik, s nem gyűlik fel a kiáramló gőz miatt a tartályban.
(#) witi válasza yulo5310 hozzászólására (») Máj 31, 2015 /
 
Ezt értem én, nem is a szakmai tudásod akarom kritizálni.A "szakik" fél szavakból is megértik egymást, és ugye tudjuk mit és miért. A jó pap is holtig tanul... Csak azt akartam jelezni, hogy az olvasók között több a laikus mint a hozzáértő, és egy segítő tanács, ami nekünk hozzáértőknek egyértelmű, az a többieknek nem biztos.Ennyi, és részemről befejezettnek tekintem ezt a témát.
(#) GNKING hozzászólása Jún 1, 2015 /
 
A visszacsapó/leürítő szelepet hogyan kössem be? alul 1/2' B, oldalt 3/8' K menettel van ellátva
Mind a kétféle bekötéssel láttam.
(#) csepelL212 hozzászólása Jún 1, 2015 /
 
Üdv!
Most kaptam egy Csepel L2 12 kéthengeres kompresszort és ebből gondoltam, hogy építek egy légkompresszort. A kompresszor nagyon jó állapotban van, de hiányzik az egyik tányérszelepe ami a hengerfejben va. Ez egy kb 100 ft os nagyságú 1 mm vastag kerek érme szerű alkatrész. * Köszönöm! *

*Ha alkatrészt keresel, akkor nem itt a fórumon van a legjobb helye, hanem az aprónkban, ami ingyen van!
A hozzászólás módosítva: Jún 1, 2015
(#) witi válasza csepelL212 hozzászólására (») Jún 1, 2015 /
 
Hali !
Az index csepeles fórumán biztos tudnak segíteni, érdemes benézni hozzájuk, nagyon segítőkészek.
(#) ifjzambogyuri hozzászólása Jún 3, 2015 /
 
Sziasztok!

Gondoltam ha már annyi segítséget kaptam tőletek megosztom a végeredményt. Sajnos kevés az egy henger + 1kw motor
Ha azt nem is nézem,h qva lassan tőlti fel a tartályt,de az már igen is zavar,h a kompresszor forró egy idő után.
Azon agyalok,h vagy 2 db 11kg-os poroltó palack ikresítve, vagy egy 50L tartály valahonnan. Szerintetek??
Ami most van. Ue-28 egyhengeres kompresszor, 1 kw motor. Nem ipari felhasználás a cél, de olyat szeretnék, hogy légkulcsot, kisebb nyomott homokszóró tartályt ellásson.

Homokszóró tartályról pár szó: Egy kb 50-60L-es tartály kerül kialakításra nyomott tartálynak, maximálisan 7 barral a végén. Mondjuk ez a 7 bar a ritka, mert az általam szórni kívánt dolgokat szétszedné. pl. karosszéria elemre gondolok.

Köszönöm, sziasztok!
A hozzászólás módosítva: Jún 3, 2015
(#) ifjzambogyuri hozzászólása Jún 3, 2015 /
 
Az elöbbihez még annyit, h most vettem észre.
Akitöl kaptam a kompresszort, mondta,h jó helyen van a levegöszürö. A fenét. Most vettem észre, felcserélte a bemenö-kimenö oldalt. Én meg a jelet most vettem észre. Most hegeszthetem ujra az egészet,mert gondolom nem elég megforditanom a fejet.
(#) szsrobert válasza ifjzambogyuri hozzászólására (») Jún 3, 2015 /
 
Idézet:
„zavar,h a kompresszor forró egy idő után.”
Én inkább örülök annak, hogy forró a kompresszor. Levegős vagy vizes? Építs rá egy hűtőt.
A hozzászólás módosítva: Jún 3, 2015
(#) szsrobert válasza ifjzambogyuri hozzászólására (») Jún 3, 2015 /
 
Ha szimmetrikus a felfogatás elvileg nincs akadálya a hengerfejfordításnak.
(#) ifjzambogyuri hozzászólása Jún 3, 2015 /
 
Levegős.
Gondoltam már rá,h valami hütő kellene rá.

A fejet megfordítottam, most gyorsabban termeli fel a levegőt.
(#) szsrobert válasza ifjzambogyuri hozzászólására (») Jún 3, 2015 /
 
Túlmelegedve nő a kopás, hamarabb elhasználódik az olaj.
Következő: »»   75 / 183
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem