Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » MIG/MAG/Co2 hegesztő készülékek házilag
Lapozás: OK   248 / 248
(#) frob hozzászólása Okt 24, 2020 1 /
 
Sziasztok, ezért lehet hogy kapok a moderátoroktól, mert nem rémlik lehet e ilyet csinálni vagy nem.

Egy nagy hegesztő trafóból jött ki, a trafó működőképes volt, csak eladhatatlan darab, viszont a diódahíd és a hozzá tartózó venti megmentésre került...
Itt megleshetitek, hátha érdekel valakit...350A diódahíd ventilátorral
Remélem maradhat....
(#) granpa válasza frob hozzászólására (») Okt 24, 2020 /
 
A hirdető rovat ilyenekre szolgál. Oda való. 13 év alatt nem láttad meg a fejlécben, hogy van hirdetés?
A hozzászólás módosítva: Okt 24, 2020
(#) frob válasza granpa hozzászólására (») Okt 25, 2020 1 /
 
Hát szerintem oda tettem, de mivel én sem sűrűn nézem, ezért gondoltam, hogy berakom ide a linkjét, ha már itt folyik építésről beszélgetés, jól jöhet valakinek...
(#) hulala válasza frob hozzászólására (») Okt 25, 2020 1 /
 
" jól jöhet valakinek... " Ennyi pízből egy itteni amatőr fórumtárs kis fórumos segítséggel már egy komplett, használható gépet össze tud állítani.
(#) kari142 hozzászólása Nov 12, 2020 /
 
Helló! Segitene aki megteheti!?? Van egy Kaposvári trafó amit szétbontanék a vasmag miatt ehhez kérnék segitséget,hogy egy hétfokozatu primér tekercshet mennyi menetszám és huzalvastagság ,a szekunder ue. A vasmag és a csévetest méretét pontosan megadnám,ha lenne segitőm ,lebontom utána tudnám. 630 VA kb 170X170X60-70mm a mérete
(#) tufatofu válasza kari142 hozzászólására (») Kedd, 13:27 /
 
Ez szerintem pici hegesztőhöz, de majd megmondja aki jobban ért hozzá. 20v szor 60A az is 1200w és az még az "épphogy taknyolás" kategória. Egyébként nem írtál vasmag keresztmetszetet sem, a képről pedig semmi nem látszik. Anélkül senki semmit nem tud kiszámolni....
(#) granpa válasza tufatofu hozzászólására (») Kedd, 13:53 /
 
"170×170×60×70 mm" A 60×70 a vaskeresztmetszet. És már többen válaszoltunk neki.
Elég nagy hegesztőnek.
(#) tufatofu válasza granpa hozzászólására (») Kedd, 14:21 /
 
Bocsánat akkor. Azt hittem a "60-70"-et a pakettra írta, választ nem láttam, vagy minek kérdezte most is ha már volt válaszoltál neki? 630VA -t az szerintem sovány...
A hozzászólás módosítva: Kedd, 14:30
(#) granpa válasza tufatofu hozzászólására (») Kedd, 15:20 /
 
Nem sovány, mert a biztonsági trafókat mélyen aláméretezik. Normál üzemben, -áttekercselve-, >1 kW lazán kivehető ekkorából. Hegesztőként >2 kW-is (szakaszos üzem).
Gondoltam, ha már magasságát, -hosszát lemérte, nem saccolja a pakettet. Valamint a ~1/3-nak a 60 megfelel.
(#) tufatofu válasza granpa hozzászólására (») Kedd, 15:54 /
 
Akkor számold ki neki, had tekerje meg az a fiú
(#) granpa válasza tufatofu hozzászólására (») Kedd, 16:51 /
 
Kiszámoltam, egy hete.
A hozzászólás módosítva: Kedd, 16:51
(#) Csepe274 hozzászólása Sze, 20:23 /
 
Sziasztok! Lenne egy kis problémám, kérlek segítsetek! Adott egy Güde MIG 155 hegesztő. A probléma az hogy az előtolót fordulatát nem lehet a potival szabályozni. Poti kimérve és az jó, fesz bejön-kimegy. Esetleg valami ötlet hogy mi lehet még a gond? Válaszaitokat előre is köszönöm.
(#) dB_Thunder válasza Csepe274 hozzászólására (») Sze, 22:18 /
 
Zárlatba ment a félvezető...
(#) Csepe274 válasza dB_Thunder hozzászólására (») Sze, 22:41 /
 
Kicsit részletesebben el tudod mondani: mit hol milyen értékben kell mérni/nézni hogy hol a hiba? Bocsi a tudatlanságomért.
(#) Csepe274 válasza dB_Thunder hozzászólására (») Csü, 12:51 /
 
Kaptam egy fülest hogy elvileg az egyik 3 lábú tranzisztor a ludas hogy tudom kimérni ?
(#) Csepe274 válasza Csepe274 hozzászólására (») Csü, 14:41 /
 
Ha az áram erősséget állítom akkor az előtoló is gyorsabban megy
(#) Csepe274 hozzászólása Csü, 16:19 /
 
Köszönöm a segítségeket meg van a hiba ! Ezt lehet javítani ? Vezetékkel áthidalni nagyon kókány?
(#) sector99 válasza Csepe274 hozzászólására (») Csü, 17:19 /
 
Igen majd át kell kötni, de előtte ki kellene deríteni miért is égett el az a rész. Megnézni, hogy hova megy az a sáv. Valahogyan behatárolni, hogy hol lehet zárlat.
(#) dokidoki válasza Csepe274 hozzászólására (») Csü, 17:20 /
 
Van egy oka annak a hibának, azt kellene megtalálni, mielőtt visszapatkolja a vezetősávot.
(#) Csepe274 hozzászólása Csü, 19:16 /
 
A hiba azért lett mert a gazdi azt hitte a poti rossz és gondolom a sikertelen kiforrasztás eredménye. Szakadás áthidalva, viszont a hiba még mindig jelen van, poti cserélve, tranzisztor cserélve, relé behúz feszkó ott van mindenhol viszont továbbra sem szabályoz. Motor elmenő feszültségnél semmi nem történik. Poti lábainál még van feszültség változás. Esetleg valakinek valami tipp ?
(#) Csepe274 hozzászólása Csü, 21:03 /
 
Köszönöm mindenkinek a segítséget megoldódott a probléma!
(#) pajkos66 hozzászólása Pé, 20:41 /
 
Sziasztok.
Segítséget kérnék egy Einhell sga 145turbo Co ügyében.A primer oldali tekercs zárlatos,milyen anyagi vonzata lenne a tekercselésnek vagy csinált-e ilyent valaki?
A hozzászólás módosítva: Pé, 20:43
(#) Dzsudimanó válasza pajkos66 hozzászólására (») 11:13 /
 
Szia! Én magam tekercseltem a CO-m trafóját egy Hetra teljes áttekerésével.Mivel neked a primer égett le le kell tekerned mind a szekundert mind a primert,megszámolva felírva a menetszámokat ügyelve a leágazások helyeire.Óvatosan csináld,hogy az ép szekunder ne sérüljön!Én is így tettem ,de nem bíztam benne ezért a szekunder huzalt újra szigeteltem.Ezután be kell szerezned megfelelő átmérőjű új rézhuzalt a primernek.Ennek az ára:Kb. 3500-4000Ft/kg plusz ha nincs drót gurigád az még 1000Ft ezen felül még kb.1000-2000Ft a posta .Általában írják a webáruházak,hogy az adott huzalból hány méter/ 1kg ennek alapján megtudod rendelni az új zománcozott huzalt.A legkisebb rendelhető mennyiség általában 1kg.Na meg még kell valami sorszigetelésnek is például kapton szalag vagy prespán papír.Ma sajnos ezt előszeretettel kihagyják.Nehogy túl sokáig tartson a trafó!De te ne hagyd ki soronként lakkozd és szigeteld!Esetleg ha van a közeledben motor tekercselő akkor nála megpróbálhatsz szerezni huzalt.Én is próbáltam,de nem volt szerencsém mert nekem 1.6-os átmérőjű kellett és ők max. 1.2-t használtak.Ha magad tekered akkor kb. ennyi a költség. Ha tekercselteted arról fogalmam sincs hogy mennyi lenne az anyag+munkadíj... Vannak itt profi szervizes fórumtársak is akiknek én is sokat köszönhetek a CO-m építésével kapcsolatban,ők biztosan tudják ezt is.
A hozzászólás módosítva: 11:20
(#) pajkos66 válasza Dzsudimanó hozzászólására (») 12:26 /
 
Szia.

Köszönöm a részletes tájékoztatást de azért lenne egy kérdésem.A hetra trafót nem lehet beletenni simán,amelyik fokozat állítós?
(#) Dzsudimanó válasza pajkos66 hozzászólására (») 14:18 /
 
Nem lehet mert a hetra laza csatolàsù, Co nak szoros csatolàs kell! Olvasd el kb. 1 bò éve tekertem itt a fórumon van!
(#) pajkos66 válasza Dzsudimanó hozzászólására (») 17:18 /
 
Köszönöm,elolvasom viszont itt olvastam a fórumon,hogy valaki a hetra trafóját rakta bele.Érdekes akkor.
(#) Dzsudimanó válasza pajkos66 hozzászólására (») 17:26 /
 
Igen többen is de àttekerve!
(#) pajkos66 válasza Dzsudimanó hozzászólására (») 21:38 /
 
Ha jól értem szerezzek be egy hetrát és azt tekerjem át?A sajátja alkalmatlan?
(#) erbe válasza pajkos66 hozzászólására (») 21:41 /
 
Akármilyen trafót (vagy vasmagot) áttekerhetsz, ha megfelelő méretű.
(#) Dzsudimanó válasza pajkos66 hozzászólására (») 22:13 /
 
Ahogy erbe is írta bármit áttekerhetsz,ha megfelelő méretű.A dolog a kis Einhell sga 145turbo-n indult,ha akarod megtekered a sajátját vagy teszel bele nagyobbat persze ha fér a dobozba te tudod...
Következő: »»   248 / 248
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem