Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Motorindító kondenzátor
 
Témaindító: jkff, idő: Márc 4, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   7 / 7
(#) vakrepulo válasza erbe hozzászólására (») Nov 12, 2024 /
 
pedig ma vagy 10-el beszéltem de egyiknek sem volt olyan kis méretben ami belefér a házába......
(#) vakrepulo válasza vakrepulo hozzászólására (») Nov 12, 2024 / 1
 
na kiszereltem a régi kondit,
ugyan azon a multiméteren amin egy új fúnyiró motor kondira 14,2 µF-et mutatott és annak a hengerére 14 van írva -> azt gondolom jó a multiméter mérőkéje -> a kiszerelt kondira 0,2-t mutatott miközben annak a hengerére 2 van írva (rosszul emlékeztem nem 2.6) azaz csak 10% volt már a kapacitása (vagy hogy kell ezt mondani)

találtam itthon egy régi keringetőt, az abból kiszerelt kondira 2,5 van írva és a multiméter 1.2-t mutatott, tehát ez egy nem teljesen halott de már leharcolt kondi
beraktam ezt a régi-újat, az első 10 ki-be kapcsoláskor indította a motort

remélem kihúzom vele még meg nem érkezik a rendelésem a hestore-ból
köszi minden reagálónak
(#) erbe válasza vakrepulo hozzászólására (») Nov 12, 2024 /
 
Éppen tavaly cseréltem én is egyet, bementem a boltba, kivették a fiókból és kész. Nem is volt drága. Igaz, kínai, de legalább nem hamis.
(#) dzseno90 válasza vakrepulo hozzászólására (») Ápr 3, 2025 /
 
Sziasztok!

Remélem, hogy jó topicba írok a problémámmal kapcsolatban:

Adott egy régi lengyel gyártmányi fúró, amit gondoltam életre keltenék. A kapcsolóra rá van kötve vmi lágyindító /zarvarszűrő akármilyen kondi. Csatolok róla képet. Esetleg tudtok ajánlani vmilyen alternativát helyette? Próbáltam googlizni de nem igazán boldogultam vele. Illetve a kérdés az lenne, hogy pontosan milyen szerepe van az alkatrésznek a működésben? Köszi köszi
(#) ferci válasza dzseno90 hozzászólására (») Ápr 3, 2025 /
 
Szia!
Simán kiszeded, megnézed az adatait és rákeresel a neten, hol árulnak ilyent.
Egyébként csak 3 kivezetése van a képe szerint, sima zavarszűrő és nélküle is mehet a gép.
Max több zajt kelt a hálózaton - rádiók, tv...
(#) erbe válasza dzseno90 hozzászólására (») Ápr 3, 2025 /
 
A kondi zavarszűrő. Mi a gond, mert ezek ritkán szoktak gondot okozni. Ha igen, az meglátszik rajtuk. Füst, kifolyó kátrány, ...
(#) dzseno90 válasza erbe hozzászólására (») Ápr 3, 2025 /
 
Nem vagyok benne biztos hogy hibás az alkatrész viszont a motor nem mozdul meg, nem is búg. Szakadást nem láttam a tekercseken illetve a szénkefe sincs agyon kopva. viszont akkor szétszedem a tokmány felől, az eléggé össze van már gyógyúlva.
(#) proba válasza dzseno90 hozzászólására (») Ápr 3, 2025 / 1
 
Bekötöd anélkül a motort. Leginkább a Kossuth rádiót fogja zavarni AM-en.
(#) dzseno90 válasza proba hozzászólására (») Ápr 3, 2025 /
 
Mondjuk a kommutátor kicsit égettnek tűnt. Lehet ezeket vhogy feljavitani/ tisztitani?
(#) VIM válasza dzseno90 hozzászólására (») Ápr 3, 2025 / 1
 
Szia! Azt nézd már meg, hogy a kapcsoló előtt meg van e a hálózati feszültség, majd a kapcsoló után ha a kapcsolót működteted. Nehogy valahol szakadt legyen a tápvezeték és azért nem működik. Az is előfordul, hogy a kapcsoló nem ad át, mert be van égve az érintkezője vagy csak az egyik érintkező zár a másik nem (ezek a kapcsolók mindkét sarkot szakítják).
(#) zenetom hozzászólása Aug 5, 2025 /
 

AC motor lassítás kondival

Sziasztok!
Másik topicban kolléga talált egy jó videót: Bővebben: Link.
Itt egy 5µF-os kondival lett lelassítva a motor.
Pont ugyanilyen ventilátort szeretnék én is lassítani.
Ez a kondi jó lesz hozzá: Bővebben: Link ?
Előre is köszönöm!
A hozzászólás módosítva: Aug 5, 2025
(#) user1914 válasza zenetom hozzászólására (») Aug 5, 2025 /
 
Akkor igen.
Üdv. M.
(#) zenetom válasza user1914 hozzászólására (») Aug 5, 2025 /
 
Köszi!
(#) Krisztoszteron hozzászólása Csü, 17:18 /
 

Köszörű motor kondenzátorral kapcsolatban vélt hiba

Üdv!

Van egy régi köszörűm. Rövid használat után egy újabb bekapcsolást követően nem pörgött már fel, csak lassan. Bizonyos állásban csak búg, nem forog (egyből le is kapcsoltam, hogy a tekercsei ne sérüljenek). A kondenzátorról a tekercs egyik kivezetését leforrasztva rámértem a motor 3 kivezetésére: mindhárom között 18 ohmot mutatott a műszer. A kondenzátoron konstans 4 ohmot mértem. Kapacitás mérésére nincs lehetőségem. A kondenzátorról csatolok képet. Nem mai darab, oldalai minimálisan púposak.
Azt gyanítom, ez lesz a hiba forrása. A tapasztaltabb fórumtársaknak mi a véleménye ezzel kapcsolatban? Nem akarok feleslegesen kondenzátort venni bele, ha mégse az lenne a hibás, bár elég gyanús.

IMG_8048.jpeg
    
(#) Tomi111 válasza Krisztoszteron hozzászólására (») Csü, 17:32 / 1
 
Az a 4 Ohm nagyon nem jó! Ott szakadást kéne, hogy mérj! (persze a pillanatnyi feltöltődés után.)
Tegyél bele egy új 20µF 400-450V-os kondit! Egy ezres körül már kapsz.
(#) Gafly válasza Krisztoszteron hozzászólására (») Csü, 17:32 / 1
 
Kondenzátoron 4 Ohm biztosan nem jó.
Mostanság ilyen kivitelben ritkán kapható, leginkább kerek formában fordul elő, viszont nem egy ökör ára.
Arra kell figyelned, hogy beférjen, és "üzemi" legyen, nem "indító".
(#) Krisztoszteron válasza Gafly hozzászólására (») Csü, 17:49 /
 
Köszönöm a segítséget mindenkinek. Akkor kondenzátor csere fog következni.
(#) granpa válasza Krisztoszteron hozzászólására (») Csü, 19:20 / 1
 
Ki ne dobd, olaj-papír kondi, nagyon finom papír van benne, trafó sorszigetelésnek.
(#) Krisztoszteron válasza granpa hozzászólására (») Csü, 20:13 /
 
Ha valaki hasznát venné, odaadom szívesen. Ugyan érdekel a trafós téma is, de sajnos nincs időm foglalkozni sok más mellett ezzel is.
(#) Gafly válasza Krisztoszteron hozzászólására (») Csü, 21:08 /
 
Ha ingyen van, akkor Granpának biztosan kell (elfér, és enni nem kér), nagyon szeret is és ért is a trafótekercseléshez. A többit privátban.
Következő: »»   7 / 7
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem