Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok
Azeddigi infók is hasznosak voltak még nem csináltam hasonót, de mindent elkell kezdeni ![]() Az a kérdésem hogy a gumis felületü gyanta ha késöbb rendszeresen órákon keresztül vízben áll hogyan reagál ? mennyi dő alatt rohad el ??
Sziasztok!
Végigolvastam az eddigi írásokat...nagyon sok hasznosnak tűnő dolgot láttam...ezt köszi mindenkinek :taps: Éppen egy Ikarus 260 modellt csinálnék. Gyári tervrajzok, meg fényképek alapján megrajzoltam mindent pontosan. Eredeti szakmám asztalos és úgy kezdtem neki, hogy fából akartam megcsinálni a karosszériát...viszont az itt olvasottak alapján (meg már régebben is foglalkoztatott a kérdés) erősen elgondolkodtam a műgyantás-üvegszálas megoldáson. Alapkérdésem: jó ötlet-e/érdemes-e ilyen megoldáson gondolkodnom? ![]() Ha igen, akkor viszont... ![]() A kérdésem annyi lenne, hogy szerintetek: - A "mester darab" miből legyen? - hogyan/miként/miből tudnám a legjobban megcsinálni a kb-i öntőfomát? - Gipsz jó-e erre a célra? - Műgyanta és adalék kérdésben Novia Kft? Hát ennyi lenne így nagy hirtelen ![]() ![]() Természetesen minden információ/ötlet érdekelne...bármi fontos lehet! A segítségeteket előre is köszönöm! Peti
Hőre keményedő gyurma...
Olyan master darabot tudsz vele készíteni amilyet csak akarsz. Gyakorlatilag szobrászkodhatsz, utánna meg sütőben hőkezelheted... Kiöntő formát gumiból szokták elkészíteni a modellezők... a műgyanta forgalmazó biztos tart gumi alapanyagot is.
Pontosan!
Készítesz egy "mesterdarabot", mindegy, miből, csak ne ázzon el nedvesség hatására. (Ergo: papír nem jó.) ez gyakorkatilag "bármi lehet: fa, fém, műanyag, akármi. A mesterdarab csak "formára" legyen jó, színezni, stb. nem kell. Ezt a mesterdarabot aztán bele kell tenni egy dobozkába (célszerűen nem papír dobozba, de olyanba, amit később majd azért szét lehet szedni. Asztalosnak mondjam?! ![]() (Mesterdarabnak tökéletes a mokus által ajánlott hőre keményedő gyurma is!)
Óh...köszönöm a(z eddigi) segítségeket
![]() Viszont... Elfelejtettem írni, hogy amit csinálok, az nem egy kis darab, hanem olyan, aminek belseje is lesz (legalábbis én eredetileg úgy gondoltam ![]() ![]() (Igen, teljesen jogosoan merül fel a kérdés, hogy elsőre miért kell mindjárt ennyire komolyat csinálni...de gondolom mindenki tudja, hogy milyen, amikor megindul a fantázia és semmi se tudja megállítani és az illető megpróbálja elsőre a lehetetlennek tűnőt) ![]()
Karosszéria és alváz külön kiöntendő, vagy műanyagból hőformázandó...
Ez oké és teljesen egyértelmű
![]() ![]()
Ezt a nagyok úgy oldják meg, hogy darabokra szedik a karosszériát, tehát külön csinálnak tetőt, oldalakat, ajtókat, A-B-C oszlopokat és alvázt, így mind csak egy darab. Utánna állítják össze, ragasztják.
Tehát a modell nem egy darabból áll hanem többől. Akár 30-40 darabból is. Így ki kell találni az összeillesztési pontokat, illetve a master darabot nagyon pontosan kell elkészíteni. Tehát elemeket gyártanak, nem üreges testet.
Lehet üreges testet is készíteni. Egy kedves barátom mozdonyok modelljeit készítette így el, kisszériás sorozatgyártásban. A lényeg itt is ugyan az: Előbb a külső "profilt" készíted el a mintáról, majd - amikor az kész - a belsőt is kiöntöd. Arra figyelni kell, hogy a nyílásoknál (ajtók, ablakok, kipufogó, stb.) a két minta (külső és belső) ne ragadjon össze (közéjük kell tenni egy darab fóliát), illetve amikor a külső mintát készíted, akkor a belsejét olyan anyaggal kell kitölteni, ami elzárja a mintázóanyag befolyását a belsejébe. (Célszerűen a belső oldalra ezesetben is fóliát kell erősíteni.)
Amikor a "kaszni" mindkét mintája kész, a külsőt és a belsőt úgy kell egymáshoz rögzíteni, hogy ne mozduljanak el egymáshoz képest. Erre a barátom gombostűket használt, amiket beszúrt az ablakok és egyéb nyílások "lyukain", ezzel rögzítette egymáshoz képest a külső és belső mintázót. (Fura mód, a helyzet "kellemetlenebb", ha nincsenek nyílások, ilyenkor a külső és belső mintázót úgy kell elkészíteni, hogy eleve ne tudjanak egymáshoz képest elmozdulni, illetve, hogy az alső pereme a kész modellnek ne legyen "szabadon". Merthogy az előbbi esetben a kész modellt "fejjel lefelé" kell önteni, míg utóbbi esetben "fejjel felfelé".)
Végülis tök logikus...csak azt nem értem, hogy ez hogy nem jutott eszembe, köszönöm a segítséget!
![]() Azt hiszem ezt fogom választani! Azért azt megkérdezem, hogy értsem Frankye kollega felvetését, vagyis jól értem-e...hogy ebben az esetben van egy mester darab alapján elkészített mondjuk gipsz sablonom és van egy belső rész sablonom és úgy rakom össze, hogy legyen közte rés (valamilyen távtartóval - 2-4mm) és akkor közé önthetem a műgyantát? Vagy ez így nem jó szerintetek? (csak mert összességében gondolom egy darabból megcsinálni talán egyszerűbb lenne, mint sok kicsiből) (Bocsánat, ha nagyon hülyeségeket kérdezek...én vagyok az igazi semmittudó lelkes amatőr) ![]()
Pontosítok:
A mesterdarab készülhet "bármiből", ami nem ázik el. Erről készül egy - leginkább habosított gumihoz hasonló - öntőforma. Az öntőforma 2 részből áll üreges (U keresztmetszetű) tárgyak esetében. A külső oldal az egyik, a belső a másik. Először elkészöl a külső oldal, ami a mesterdarab külsejéről ad hajszálpontos lenyomatot. Amikor ez kész, akkor a belső darabot készítik el. Erre sokféle lehetőség van, hogy hogyan, pl. ha a mesterdarab maga is ürges, akkor egyszerűen azt is kiöntik. Ha nem, akkor a küslő formába kerül bele olyan anyag, melynek a vastagsága majd megegyezik a leendő kész darabéval. Ennek nem kell pontosan "beleillenie" a külső öntőformába, csak nagyjából, a lényeg a belső oldala. Ebbe kiöntik a - szintén habosgumi-szerű - belső formát, majd a külső és belső formát "egymáshoz igazítják" (pl. nyílások környékének finom letisztítása), majd egymáshoz képest a külső és belső öntőformát rögzítik, és a köztük lévő részt öntik ki műgyantával.
Nagyon jó...vagyis nagyon jól hangzik..megcsinálnom gondolom kicsit nehezebb lesz..de az már jó, ha legalább tudom merre induljak. Nagyon szépen köszönöm a segítségeket!
![]() ![]() (szerintem még biztos lesz kérdésem majd... ![]()
Nagyon szívesen! Természetesen, ha tudunk, segítünk.
Na megint itt...
![]() Az elkészült műgyanta forma csiszolás után alapozható és festhető, vagy ez nem ennyire egyszerű? Megoldható egyáltalán a festése? ![]() (olvastam itt, hogy lehet a műgyantához szinezőt tenni, de nekem kicsit bonyolultabb lenne a festés, nem egyszínű az eltervezett végeredmény...ezért érdekelne)
Igen, festhető, ha jól emlékszem, akril alapú festékekkel. Még csiszolni sem kell. A festékről a műgyanta-forgalmazó biztos zud bővebbet mondani.
A kész modellt úgyis csinosítani kell itt-ott*, ekkor finom papírral vízben felcsiszolható, utánna egy nagyon vékony műanyagra való szórógitt (füller) kell rá. ez ha szépen van felszórva olyan vastagságú mint a festék. Ezt is vissza lehet csiszolni, ha megfolyik, vagy ha vastag. Ezután már olyan festékkel fested amivel akarod.
*bármenynire is precíz az öntőformád hiba mindig marad benne! Egy légbuborék, egy vastagabban húzott leválasztópaszta/olaj... tehát finomítani mindig kell.
sziasztok!
olvastam amit eddig írtatok és nekem kellene egy -két cím ahol lehet venni epoxi gyantát és h mennyiért? előre is kössz ![]()
www.alvin-plast.hu
www.novia.hu ár passz sok sikert ![]() Mit építesz? ![]()
Műgyanta info: Bővebben: Műgyanta Info
![]()
Hi
Én is ebben a témában kutattam a neten, találtam egy céget, egész jó. http://www.profin.hu/index.html
Huhu
Dejól jött ez az oldal, köszi ![]() ![]()
hello
egy kis segítséget szeretnék kérni műgyantával kapcsolatban. én egy műanyag motoridomot szeretnék "kiegészíteni", meghosszabbítani. erre is alkalmazható? kérlek válaszolj, és ha küldhetek neked egy képet, amin berajzolnám, hogy mi az elképzelésem, akkor azt nagyon megköszönném. üdv: Miki
www.mugyantapadlo.lap.hu
Itt találsz vagy 200 linket, ebből vagy harminc a hazai gyártók és forgalmazók oldalai. ![]()
Üdv mindenkinek!
A fórumot elolvasva az jutott az eszembe, hogy megkérdezem, hátha valaki megmondja nekem, hogy lehet e kishazánkban kapni olyan műgyantát, mint ami ezen a linken található: http://www.tptools.com/p/1855,187_POR-15-Epoxy-Putty.html Nagyon egyszerű a használata, festhető, fűrészelhető, kőkemény, és mielőtt megkeményedik, nagyon könnyen gyurmázható. Egyedül az ebay-en találtam meg a céget, ami árusítja... ![]()
Helló!
autómnhoz szeretnék lökhárítót meg küszöböket! ehez szeretnék valami fajta technológiai leírást illeteve ötleteket kapni. ja és epoxi gyantát és üvegszövetet gondoltam használni. előre is kösz
Szia Norbi!
Gondolom a fórumot már átnézted. További infókat találsz a www.mugyanta padlo.lap.hu oldal a "műgyantáról bövebben" részben. Ha a linkek fölött hagyod az egér mutatót rövid kommentárokat is kapsz. Epoxi öntőgyantához az Alvin-Plast vagy Korrax Bp. |
Bejelentkezés
Hirdetés |