Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » NYÁK-lap készítés kérdések
 
Témaindító: csaadaam, idő: Máj 31, 2005
A témában nincs helye a nem szakmai indíttatású vitáknak, ezért a szabályszegést elkövetők azonnali figyelmeztetés nélküli kitiltásban, vagy némításban részesülnek. Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!
Lapozás: OK   1328 / 1332
(#) nagym6 válasza Epu2 hozzászólására (») Okt 20, 2020 /
 
Szintén így csinálom.
(#) mhl hozzászólása Okt 27, 2020 / 1
 
Sziasztok!
Köszönöm a segítségeteket! Szóval sikerült a nyák vasalás, már a harmadik is összejött. Vettem egy Xerox B210-es nyomtatót gyári patronnal. Ami problémát okozott ha pixeles képet vasaltam rá akkor nagyon nehezen lehetett leszedni a papírt. És ha túl kicsi a távolság a nyákhuzalok között könnyen átüt. Másik, a nyák rajzolási hibákat amit csak "kézben" lehet észrevenni, de ki tudtam javítani a filccel.
A hozzászólás módosítva: Okt 27, 2020
(#) gaboca323f hozzászólása Okt 30, 2020 /
 
Üdv Mindenkinek!

Nyák lap vasalási problémával küzdök.
A nyáron jó pár nyákot készítettem (és régebben is) hiba nélkül, de most valamiért nem sikerülnek és nem jövök rá, hogy mi a baj. A fotópapír, a nyomtató, a nyák lap, de még a vasaló is ugyanaz, mégsem sikerül.
A nyákot próbáltam csiszolatlanul, csiszolva, féktisztítóval zsírtalanítva, szoba hőmérsékleten, előmelegítve, a nyomatot szintén szoba hőmérsékleten és előmelegítve is. Próbáltam régi nyomattal, újjal is, másik papírral is, sőt, öntapadós nyomtató papír hordozójára is nyomtattam.
A végeredmény egytől egyig olyan lesz mint a csatolt képen látható.
Valakinek valami értelmes ötlet?
Előre is köszönöm!
(#) madzagos válasza gaboca323f hozzászólására (») Okt 30, 2020 /
 
Hőmérséklet jó? Illetve a panel tisztasága?
(#) gaboca323f válasza madzagos hozzászólására (») Okt 30, 2020 /
 
A vasaló maximumra van tekerve ugyanúgy mint régen. 230-240°C. A panel tisztaságával kapcsolatos dolgokat alább leírtam.
A hozzászólás módosítva: Okt 30, 2020
(#) kaqkk válasza gaboca323f hozzászólására (») Okt 30, 2020 / 2
 
Nem cseréltél tonert a nyomtatóban ? Nálam az utángyártott toner hozott ilyen "eredményt"
A hozzászólás módosítva: Okt 30, 2020
(#) madzagos válasza kaqkk hozzászólására (») Okt 30, 2020 /
 
Ez lett volna a következő kérdésem.
(#) gaboca323f válasza kaqkk hozzászólására (») Okt 30, 2020 /
 
Nem, nem cseréltem, minden paraméter ugyanaz mint a nyáron volt, max annyi változott, hogy akkor a nap melegítette a műhelyt 25 fokra, most meg a konvektor.
A hozzászólás módosítva: Okt 30, 2020
(#) kaqkk válasza gaboca323f hozzászólására (») Okt 30, 2020 /
 
Próbáld meg a nyákot cif súrolóval puha ronggyal megpucolni és folyó vízzel addig öblíteni amíg a vízszintesen álló panelon meg nem áll a víz (egybefüggő rétegben ) Ezután megszárítva mehet a vasaló alá . Ha még ezután is ezt produkálja akkor a vasalód nem elég meleg.
(#) gaboca323f válasza kaqkk hozzászólására (») Okt 30, 2020 /
 
A tisztítást gyakorlatilag már csak szűz lányok vérével nem próbáltam ki. A vasalót megmértem, 230-240°C-ra melegszik. Eddig is ezzel csináltam.
(#) CHZ válasza gaboca323f hozzászólására (») Okt 30, 2020 /
 
Idézet:
„A nyáron jó pár nyákot készítettem (és régebben is) hiba nélkül,”

Ha nyomtatót azóta sokszor használtad, lehet, hogy csak a toner kezd kiürülni.
(#) gaboca323f válasza CHZ hozzászólására (») Okt 30, 2020 /
 
Olyan nyomattal is próbáltam amit a nyáron nyomtattam ki, egy lapon több ugyanolyan nyák, csak nem használtam fel mindet belőle akkor.
(#) niedziela válasza gaboca323f hozzászólására (») Okt 30, 2020 / 2
 
Ez ennek a módszernek a szépsége.
Egyszer azt nem lehet tudni miért sikerül, egyszer meg azt hogy miért nem.
(#) gaboca323f hozzászólása Okt 30, 2020 /
 
Valaki meg tudná mérni, hogy hány fokra melegszik a vasalója?
(#) kaqkk válasza gaboca323f hozzászólására (») Okt 30, 2020 /
 
Próbálj meg egy minimális mennyiségű tiszta acetont spriccelni (mondjuk virágpermetezőből )a papírra vasalás előtt ez kissé megoldja a toner felületét és ragadósabbá teszi.
(#) CHZ válasza niedziela hozzászólására (») Okt 30, 2020 /
 
Nekem mindig működik, nagy panelek esetén is, minőség azonos...
(#) NickE válasza gaboca323f hozzászólására (») Okt 30, 2020 /
 
A nyák mérete is erősen befolyásolja a vasalós nyákgyártás eredményességét. Nagyméretű nyákkal nekem is sok problémém volt. Gondolom, a nagyobb hőveszteség okoz gondot.
(#) HSW hozzászólása Okt 31, 2020 /
 
Köszöntök Mindenkit!
Szeretnék segítséget kérni a Tisztelt fórumozóktól! Kapott az unokám egy 12 voltos quad-t.Sajnos nem működik. Átnéztem és kizárásos alapon a Nyák lapot találtam hibásnak.(nem sokat kellet rajta rugózni adta magát) Mivel én nem vagyok jártas az elektronikában ezért szeretnék megkérni valakit közületek, hogy készítene egy másikat. A részleteket megbeszélnénk.Ha segít valamit akkor felteszek róla képet.
Köszönöm előre.
(#) pisti89 válasza gaboca323f hozzászólására (») Okt 31, 2020 /
 
Próbáld hosszabb ideig vasalni, akár 2x annyi ideig is, hátha jobb lesz.
Illetve én olyat is tapasztaltam, hogy a kínai sárga papír bedöglött.
(hasonlóan jártam mint te), láttam, hogy más papírral is próbáltad, ezért nem arra gyanakodnék.
Illetve előfordult az is már nálam, ha sokszor csiszoltam vissza a NYÁK-ot (Ciffel), akkor egy idő után egyre rosszabbul tapadt rá a nyomat.
Megpróbálhatnád egy másik nyers panellel is.
(#) pisti89 válasza HSW hozzászólására (») Okt 31, 2020 /
 
Én feladnék rá egy hirdetést, azt többen látják.
Vannak hirdetések közt is olyanok, akik NYÁK gyártást vállalnak
Most csak ezt leltem
(#) HSW válasza pisti89 hozzászólására (») Nov 1, 2020 /
 
Köszi pisti89!
Fogalmam sem volt hol kezdjem.Mégpróbálom.
T:HSW
(#) eyess válasza gaboca323f hozzászólására (») Nov 1, 2020 /
 
Ez a nyák agyon vagy csiszolva súrolva , és még lehetne sorolni.Szál irányú csiszolásnak vélhető nyomai vannak amik ugyebár mélyedéseket okozva a toner nem vagy csak nagyon nehezen tud megtapadni.Sőt , ha meg is tapad , akkor meg az alámaródásnak közel 99% ban nagyobb esélye van. Igy is , de ilyen megmart felületnél még sokkal jobban , és csúnyább végeredmény lesz.A nyákon megfigyelhető főleg a sarkoknál a vagy nem tiszte felület még , vagy a száradás után visszamaradt vízkő maradványok.Hát arra sem nagyon szeret tapadni a toner por.A vasaló hőfokát én jónak találom , mert látszik , hogy néhol már szét is folyt a vonal , tehát azzal nem lehet gond.Én a nyák felület előkészítésben látom a hibát.
A hozzászólás módosítva: Nov 1, 2020
(#) Kari55 válasza gaboca323f hozzászólására (») Nov 1, 2020 /
 
Szerintem nem elég fémtiszta a nyák. olyannak kellene lenni, mint ahogy a jobb felső sarokban látszik.
(#) NickE hozzászólása Nov 2, 2020 /
 
Ezzel lehet panelt fúrni? Fogja bírni?
(#) madzagos válasza NickE hozzászólására (») Nov 2, 2020 /
 
Ha csak nem 20mm-es átmérőjű fúrót használsz hozzá. . Örök élet meg egy nap.
(#) sdrlab válasza NickE hozzászólására (») Nov 2, 2020 /
 
Jesszus...ezzel sugárhajtású hajtóművet építhetsz már...
(#) eyess válasza NickE hozzászólására (») Nov 2, 2020 /
 
Ha nem álványos lesz , akkor kézben tartani egy idő után elég érdekes lesz.
(#) NickE válasza eyess hozzászólására (») Nov 2, 2020 / 1
 
Ez CNC marómotor, nyilván nem kézi használatra. Főleg alut és hasonló puhább fémeket akarok vele marni, de néha panelt is gyártok.

Kézi használatra van egy kis panelfúróm meg egy Dremelem is.
(#) Temela válasza NickE hozzászólására (») Nov 2, 2020 /
 
Hát, akkor remélem csak csak tréfás kedvedben tetted fel a kérdést...
(#) NickE válasza Temela hozzászólására (») Nov 2, 2020 /
 
Ja, csak vicc volt a kérdés.
Következő: »»   1328 / 1332
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem