Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Opel Astra elektromos hibák
 
Témaindító: nrgie, idő: Júl 19, 2010
Témakörök:
Lapozás: OK   105 / 105
(#) Georgee válasza Pacso hozzászólására (») Dec 10, 2019 /
 
A fázisceruza itt semmit nem ér. A legegyszerűbb, akku testet lekötöd, sorba kötsz vele egy multimétert és vársz pár percet, hogy beálljon a nyugalmi áram. Majd elkezded a biztosítékokat egyesével kiszedegetni (motortérben is szokott lenni). Kiszeded multiméterre ránézel, visszadugod. Normál esetben olyan ~10-50mA körül kell lennie a nyugalmi áramnak. Ha ettől magasabb, akkor ott valami "lopja az áramot". Tegyük fel, ha mondjuk az áramfelvételed így 250mA és kihúzod mondjuk az 5-ös biztosítékot és leesik 20mA-ra, akkor megnézed mik vannak arra a biztosítékra kötve és akkor azon eszközök között kell tovább keresni. Egyesével azokat az eszközöket is lekapcsolni, lehúzni. A végén ahol leesik az áram az lesz a hunyó. Arra figyelj, ha az ajtó nyitva van a lámpa világít, ami már kapásból felvesz jópár mA-t azt érdemes erre az időre kiiktatni. A központi zár vagy például ablakemelő elektronika is vesz fel készenlétbe valamennyi áramot (G astra ablakemelő fix 12Voltos és csak a vezérlést kapcsolja le, ha leveszed a gyújtást). Esetleg komfort modul is vehet fel (ha van benne). Ha az akksi két évnél idősebb és az autó sűrűn van használva rövidtávon, akkor az is oda tehet neki ilyen hidegbe. Ha az akksid több mint két éves, akkor előfordulhat, hogy szulfátos az akksi és veszített a kapacitásából (nekem átlag 3 évet bír ki, de a miértekre most nem térek ki). Az "érezhetően nehézkesen indul" nem tiszta. Ha például dinamikusan teker az autó indítózásnál, de nem indul elsőre, akkor ott üzemanyag ellátási hiba is lehet, ha így van akkor más lesz a megoldás. Ha nehézkesen teker és erőlködve, ott akksi hiba is lehet. Amit érdemes megnézni, hogyha feltöltöd az akksit és hagyod állni 12órát, akkor mennyire esik le a feszültséged. Utóbbiból kitudod következtetni az akksi hozzávetőleges töltöttségét (google pb battery chart). Számolj azzal, hogy ilyen hidegben azért indításnál elég nagyot "harap" az indítómotor az akksiba, és ha rövidtávon mész, nem feltétlenül tölti vissza azt amit az indításhoz kivett.. Töltés 14.4V megvan? Multiméterrel mérd ki, ne diagnosztikai kütyüvel, mert van egy bizonyos helyzet, amikor hazudik a diag. Remélem tudtam segíteni .
A hozzászólás módosítva: Dec 10, 2019
(#) Pacso válasza Georgee hozzászólására (») Dec 10, 2019 /
 
Köszönöm a válaszodat, ami szerintem mindenre kitért!! Holnapi napon utánna járok a dolgoknak és megosztom a tapasztaltakat !További szép estét kívánok !
(#) Forgó Roland hozzászólása Dec 21, 2019 /
 
Valaki tudja hogy kell ezt a fajta genetort be kötni.? Mert én ahogy be kötöttem nekem melegszik a generátor.
A hozzászólás módosítva: Dec 21, 2019

DSC_0038.JPG
    
(#) VIM válasza Forgó Roland hozzászólására (») Dec 21, 2019 /
 
Szia! A "B+"-ra az akku pozitív vastag kábele megy, a "D+"-ra a gerjesztés vagyis a töltés visszajelző lámpáról jövő szál. A "W" az egy direkt szál a fázis tekercsről. Ha erre szükség volna az a gerjesztéssel volna összhangban, hogy csak akkor legyen ha van fordulat vagy a fordulat jel innen van levéve. A test pedig a generátor fémház ami összeköttetésben van a motortesttel.
(#) csikesz69 hozzászólása Dec 21, 2019 /
 
Szép napot mindenkinek. 6 hete vettem egy 97-es évjáratú 1,4 astrtát cx14nz motorkóddal amely elejétől fogva ha nem indult picit a kulcsot mozgatva elindult egészen ezen a héten szerdáig. Akkortól minden működött csak az indítózás nem. Nosza azt mondták rossz a gyújtáskapcsoló vettem egyet, betéve bő egy napig jó volt és azóta megint a végstádiumban nem csinál semmit. Mivel mennem kell vele gurulóra állva kb 1,5 m után beindul de ha le van állítva semmit nem indítózik. közben így elvittem olajcserére, de mivel nem volt elektromos szerelőjük meg különben is az utolsó munkanap volt az évben csak annyi lett csinálva vele, hogy kimérték az önindítóra nem megy áram és külön árammal az önindító szépen indít. Kérdésem merre induljak hibát keresni, esetleg nem jó az új gyújtáskapcsoló (le fogom húzni és csavarnyúzóval ha indul akkor az jó?), maga a kulcsos rész rossz, esetleg a indító relé ( ami hol a fenében van ebben?). A biztiket végignéztem azok jók mindegyik. Előre is köszönöm ha valakinek volna ötlete illetve volt ilyen baja és megírja hogyan oldódott meg?
(#) Petyaa válasza csikesz69 hozzászólására (») Dec 21, 2019 /
 
Újat vettél bele? Ha egy újjal is ezt csinálja akkor ott valószínű a gyújtáskapcsolónál lévő 6 láb közül valamelyik kontaktos. Ezeket le kellene ellenőrizni, plusz hogy a saru bekötései épek, nem-e töredezettek.
Az indító relé valószínű a biztosíték dobozban van. A fedelén jelölve kell legyen, hogy melyik az.
A biztik lábait is nézd meg majd egyúttal, hogy fémtiszták e.
(#) VIM válasza csikesz69 hozzászólására (») Dec 22, 2019 / 1
 
Szia! Valószínű nem a betéttel van probléma hanem a zárhengerrel ami nem tud az indítási pozícióba fordulni, mert az ütköző stift és a hengerzár ház közé "valami" idegen anyag beszorult. Bővebben: Link Remélem, hogy a szemléltetőből kiderül számodra, hogy miről is van szó.
(#) Georgee válasza csikesz69 hozzászólására (») Dec 23, 2019 /
 
Vagy önindító motor beadta az unalmast. Én is így vettem az astrát, cserélni kellett az önindítót. Gyújtásig eljutott, onnantól se kép se hang. Betolásra egyből indult. Ha esetleg nem akar indulni, nézd meg hogy 5ik sebességbe teszed a kocsit és told bő egy métert, majd ülj be és indítózzál, ha így elkapja akkor valószínűleg az önindító motor is képbe jöhet (főleg ennyi idős korban). De így vakon csak sajnos találgatni tudok.
A hozzászólás módosítva: Dec 23, 2019
(#) csikesz69 hozzászólása Dec 29, 2019 / 1
 
Szép napot mindenkinek!
Megoldódott a problémám, a gyújtáskapcsoló volt a ludas amit vettem először ezeröccázé. Egy nap után a műanyag rész amibe megy a zárhenger pöcse eldeformálódott és nem indítózott. Valószínű a fiamék sem rakták össze jól és ezért deformálódott el. Vettem másikat egy másik autósbolt régen használt fiókjából olyat ami stabilabb kinézetű igaz 3200 ft volt. Összeraktam saját magam finoman és mindent a helyére, és így már 4 napja tökéletesen működik. Ezúttal köszönném meg azoknak akik írásukkal megtiszteltek. További szép napot mindenkinek!
(#) penszel hozzászólása Dec 31, 2019 /
 
Sziasztok! Mi lehet a gond? Opel astra G Caravan diesel autom van.
Járó motornál rákapcsolom a fényszórót, és minden kisebb gázadásokra meghunyorog, meghalványúl a lámpák fénye, meg vele egyidejűleg a műszerfalon is elhalványul a fény.
Ha elindulok vele! Menetközben meghalványúl a fény. Ezt a jelenséget csak akkor tapasztalom a ha kinti villágítás rá van kapcsolva. Ami még ebben érdekes, az,az hogy gázadásra nem nől a féyerő hanem pont ellenkezőleg csökken!
Üzem meleg motornál viszont nem tapasztalok ilyen hibát.
(#) Georgee válasza penszel hozzászólására (») Jan 2, 2020 /
 
Öreg akkumulátor, testelési pontok szennyeződöttek, generátort töltés nem oké, akku test kábel is tud hasonlóakat produkálni. Én először ezen a vonalon indulnék el. Járó motornál mérj feszültséget az akkuk kapcsain. Majd a Akku+ és a géptest között is mérj. 14.4V-nak kell lennie.
(#) BBOutlaw hozzászólása Feb 2, 2020 /
 
Sziasztok!

Opel Astra G Classic Caravan 1.4 16V 2007 (Z14XE) típusú autómnál a következő hiba mutatkozik:
40 ezer km van az autóban, előző tulajdonosnál sokat állt és csak városban használta, emiatt esélyes volt az EGR szelep meghibásodása, koszolódása.
Ki is villant a check lámpa, kiolvasva a hibakódot EGR szelep a probléma - eddig működésben, motor járásában nem okozott gondot a világító check lámpa.
Kicsit később elkezdte, hogy olykor villogni kezd a check lámpa, elmegy az erő, talán 1 vagy 2 henger kiszáll a munkából. Ilyenkor leállítva az autót, újraindítva újra jár mind a 4 henger.
Ezt kiküszöbölvén az EGR szelep cseréjéig lehúztuk a csatlokozót az EGR szelepről és a világító check lámpán kívül az autó rendesen működik.
Eljutott az autó szervizbe, EGR szelep, vízpumpa, hosszbordásszíj feszítőgörgő és hűtőfolyadék ki lett cserélve és bíztunk benne megoldódott a probléma - ha ugye az EGR csatlakozó a helyén van.
A hiba nem oldódott meg, a szerelő javasolta a trafóhíd cserét, amiből csak egy próba lett, mert az új trafóhíddal is ugyanezt a problémát produkálta.
Tehát új EGR szelep, a járatok kipucolva, mégis a hiba megmaradt.
Talán egy fél napot ha működött miután le lett húzva az akkumulátor saru, hogy törlődjön a komputer.
Viszont ha lehúzzuk a csatlakozót az új EGR szelepről, az autó hibátlanul működik, annak ellenére, hogy a check lámpa világít.

Mi okozhatja a problémát?
Hogyan lehetne megoldani, hogy EGR szeleppel együtt hibátlanul működjön az autó?
(Olvasgattam fórumokon rengeteg különböző, de mégis hasonló hibát, ahol kissé ijesztő, hogy EGR csere nem javított a helyzeten - mint esetemben - trafóhíd szintén nem, gyertyák szintén nem, computer csere szintén nem - talán valami computer átprogramozás, valamint EGR rendszerből kiiktatás/lefalazás, szóval sokmindent...)
(#) nzozz válasza BBOutlaw hozzászólására (») Feb 2, 2020 /
 
Mikor jön elő az említett hiba? Milyen hibakódok vannak? (ha már vannak, használjuk fel őket) Fojtószelep ki lett takarítva? Kompresszió végnyomás és/vagy nyomásveszteség mérés lett végezve? Szelepek és injektorok ellenőrizve lettek (olajos-kormos lerakódások miatt)?

Z14XE motornál amúgy hibakód és átprogramozás nélkül meg lehet szabadulni az EGR -től, mert az ECU nem veszi figyelembe az EGR felől érkező gázmennyiséget, mint a Z14XEP -nél, ahol emiatt nem igazán lehet állandó hibakód nélkül kiiktatni az EGR -t...
(#) Georgee válasza BBOutlaw hozzászólására (») Feb 3, 2020 /
 
Milyen márkájú az EGR? Mert nekem tettek bele "gyári minőségűt" 800km után kezdődött az ördögi kör. Az autószerelő adott egy 230ezres javítási ajánlatot, én meg otthon 5000ből javítottam meg. Az EGR volt a hunyó, amit újan tett be.
(#) BBOutlaw válasza nzozz hozzászólására (») Feb 7, 2020 /
 
Majdhogynem teljesen random jön elő, talán ha már kicsit bemelegedett.
Viszont leállítva az autót, majd újraindítva teljesen jól működik a következő esetig.
Ha pedig le van húzva a csati az EGR-ről, akkor ugye elő se jön a hiba, csak a check lámpa világít.
Z14XEP valóban, nem gondoltam volna, hogy a további része is fontos a motorkódnak, bocsánat.
A többi kérdéseidre csak nagyjából tudok sajnos válaszolni, mert nincs hibakódolvasóm (szerelő olvasta ki) és az EGR-t is a szerelő cserélte.
Ő azt mondta, hogy gyújtáskimaradás volt 1 vagy 2 hengerben, valamint az EGR jelzett.
A tisztításokra - fojtószelep - azt mondta megcsinálta (remélem tényleg).
Veszteségmérés, szelepek, injektorok ellenőrzése nem volt.

Hétfőn az autóvillamosságis azt mondta eljátszik vele, mert kapott ötleteket, ha nem sikerülne, akkor igyekszem pontos hibakódot ismertetni, valamint a fojtószelep, légtorok meg stb tisztaságát valahogy ellenőrizni.

Köszönöm a válaszod.
Ha esetleg a villamosságis megoldja, megírom mi volt.
(#) BBOutlaw válasza Georgee hozzászólására (») Feb 7, 2020 /
 
Gyári volt benne, ami Pirburg (nem tudom jól írtam-e) és ugyanilyen lett beletéve, ami ugyanazt a hibát produkálja...
Úgyhogy az EGR már nem lehet hibás jó eséllyel...
Azért köszi a választ.
(#) csikesz69 hozzászólása 12:59 /
 
szép napot!
Az autó még mindig ugyanaz 97-es évjáratú 1,4 astra cx14nz motorkóddal. Dizájnosítani akartam a verdát vettem bele színes led égőt, betettem és összeraktam. Igen ám, ha gyújtást adok akkor tök sötét minden a műszerfalon a szivattyú búg majd elindítás után a töltés jelző világít. Az index, fényszóró, ködlámpa visszajelzője működik de a többi nem, valamint a hőfok és az üzemanyagszint jelző sem mutat semmit. Biztosítékok végig nézve jók az autó tökéletesen működik. Valaki tapasztalt-e már ilyent és hogyan lehet megoldani a problémát? A válaszokat előre is köszönöm.
Következő: »»   105 / 105
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu