Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Opel Astra elektromos hibák
 
Témaindító: nrgie, idő: Júl 19, 2010
Témakörök:
Lapozás: OK   83 / 138
(#) nzozz válasza freddyke hozzászólására (») Jan 17, 2018 /
 
A relé az utastérben/műszerfalban található biztosítéktáblán található 6 -os relé az és az előzőleg linkelt relé nem jó bele.
Biztosítéktábla: http://www.kephost.com/images/2015/08/26/Relays_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Relé: https://alkatreszek.hu/releo605_i

Gyakran be volt ez kábelezve, pl. az enyémben nincs ködlámpa, mégis gyárilag ott a kábel. Ha nincs bekábelezve, akkor nem tudom hirtelen a gyárinak megfelelően hogy lehet beszerelni a ködlámpát (nyilván bele lehet szerkeszteni máshogy is, de ha lehet, csak célszerűbb a gyári megoldást használni).
(#) freddyke válasza nzozz hozzászólására (») Jan 17, 2018 /
 
Köszönöm, nagyon hasznos! Gondolom a relé nem lesz benne, de nagyon remélem, hogy a kábelek igen. Azt is remélem, hogy a ködlámpa beépítésnél gyári előkészítést használtak és nem utólag gányolták össze. A tiédben már bent levő kábelt úgy érted, hogy a kapcsoló és a relé között vagy a relé és a ködlámpa (helye) között is? A hátsó ködlámpára hogyan szokták rákötni az elsőt? Lenne tipped honnan kellene lekötnöm a kábelt (visszaállítva a hátsó ködlámpa kör gyári állapotát) és hova kellene átkötni vagy legalább miként deríthető ki a legegyszerűbben?
(#) FAZ1 válasza freddyke hozzászólására (») Jan 17, 2018 /
 
Nekem is pont ilyen kinézetű a motorterem.
A nagy fekete doboz fedelét meg úgy kell levenni, hogy benyomod a két oldalán - ahol a beakasztó tüske fogja - és egy kissé a szélvédő felé tolod. Lehet, hogy majd recseg-ropog, de eltörni azt nem fog. ([i]Legalábbis - nekem sem tört el egyszer sem![/i). Vagy egy kissé mögéje nyúlsz, és kissé benyomod a szélvédő felől - a doboz belseje irányába.
Abban van az üzemanyag-szivattyú reléje, meg még egy-két biztosíték. Oda aztán bőven befér - persze csakis "lengő-szerelésben" - még egynéhány másik relé.
Nekem pl. ott van az utólag beszerelt LED-soros nappali fény kapcsolóreléje ...
(#) FAZ1 válasza nzozz hozzászólására (») Jan 17, 2018 / 1
 
"az előzőleg linkelt relé nem jó bele."
Miért is nem?
A gyakorlatban kétféle lábleosztással kapható:
- van ami csak záró (ez általában 4 lábú) és
- van ami meg zárást-nyitást végző (ez általában 5 lábú).

De miért is nem jó?.
Mert nem "eredeti" Opel (vagy GM) relé - 3 - 4 ezerért?
Vagy azért, mert rögzítő füle van?
Nagy kaland! Azt a fület egy vasfűrészlappal simán le lehet vágni róla!
Nekem pontosan olyan van a nappali fényem kapcsolásán!
Az ablaktörlőm ütemvezérló reléje meg egy régi, simán fémházas (és füles, mert szépen el is fért a régi helyén) Dacia relé.
Nincsen kérem azzal semmi gond, a gyakorlatban nem is látszik - csak jól MŰKÖDJÖN!
A sok "márkakóros" persze - inkább megveszi a drágát, de én nem beszélek rá senkit ...
Relé = RELÉ! Csak 12 Voltos legyen, és legalább 10 Ampert kapcsoljon.
(#) freddyke válasza FAZ1 hozzászólására (») Jan 17, 2018 /
 
Köszönöm a tippet. Így néz ki a fedél belülről, tényleg csak a két beakasztó fogja elvileg. Most már nem szedem le, nem ott van, ami kell nekem. Legalább tömít a fedél. A relét inkább a gyári helyére teszem, ahogy nzozz írta és reménykedem, hogy gyárilag be van kábelezve és ki tudom deríteni mit gányoltak az utángyártott lámpák bekötésénél.
(#) freddyke válasza FAZ1 hozzászólására (») Jan 17, 2018 /
 
Nem lehet, hogy az alakja miatt nem fér el? Az utastérben levő biztosítéktáblában a rajz szerint nagyon ki van mérve a hely.
(#) ttindian hozzászólása Jan 17, 2018 /
 
Sziasztok!
Segítségeteket kérném. A problémám az hogy az ECU nem akarja elfelejteni a hiba kódot 24 óra arámtalanítás után sem. Persze a hibás szenzor ki lett cserelve újra . Azt nem tudom hogy ebből az okból , de persze a motor nem indul. A hiba kód 19-es volt.
Autó típus : opel astra f karaván 1.8 16v C18XE hengerenkénti injektor 125lovas 92Kw

ecu típusa: 90 414 966
a motor is itt látható pont ilyen mint a linken.
(#) FAZ1 válasza freddyke hozzászólására (») Jan 18, 2018 /
 
Az alakja miatt?
Teljesen szabvány kinézetű kocka alakja van!
Csak a kis rögzítő-fülében tér el az általam ajánlott, de a fület simán le lehet vágni!
És akkor máris nincs "alaki" probléma.
A relék helyére simán befér a relé- és biztosítéktáblában, a csatlakozók helyzetei megegyeznek!
(#) FAZ1 válasza FAZ1 hozzászólására (») Jan 18, 2018 /
 
Nekem a még fémházas és "füles" Dacia relé simán befért - az ablaktörlő ütemvezérlő áramkörbe.
(#) freddyke válasza FAZ1 hozzászólására (») Jan 18, 2018 / 1
 
Négyzetes (érintkezők |=|), téglalap (érintkezők ||=). Relétábla, mégegy. Nem akarok a dolog vitatója lenni, csak észrevétel.
A hozzászólás módosítva: Jan 18, 2018
(#) FAZ1 válasza freddyke hozzászólására (») Jan 19, 2018 /
 
Nem tudom, Neked miféle Opeled van, de nekem az első képen látható "négyzetes" relé simán belement az előtte ugyanolyan külméretű, csak már szakadt és rossz relé helyére.
Tény és való, bár ilyen "keskeny" reléket láttam én is az autómban, de éppen nem arról van szó.

Van relé az autóban - legalábbis nálam - mind a kétféle méretből. Az meg csak hab a tortára, hogy a relé háza mindenféle színű .... Jelentősége nem sok van, legfeljebb, hogy jól néz ki (?) Hmmm.
(#) freddyke válasza FAZ1 hozzászólására (») Jan 19, 2018 /
 
Nem szedtem még szét, csak a képen láttam. A jobb oldali képeden az index reléktől balra a második az első ködlámpa reléje (balról-jobbra az ötödik).
Külföldi fórumon találtam egy olyan írást, hogy 2001-es kivitelben oda volt vezetve a kábel a ködlámpákhoz, betette a relét, a biztosítékot, kicserélte a világításkapcsolót (mert, ahogy nálam is, hiányzott az első ködlámpa kapcsolója) és már működött is. Ebben reménykedem én is, akkor megúsznám a kábelezést.
A hozzászólás módosítva: Jan 19, 2018
(#) freddyke hozzászólása Jan 19, 2018 /
 
Tudjátok, hogy a világításkapcsoló mögötti (a képen fehér színű) panelt ki lehet venni annyira, hogy hozzáférjek a mögötte levő kábelekhez a fél műszerfal lebontása nélkül?
A hozzászólás módosítva: Jan 19, 2018
(#) FAZ1 válasza freddyke hozzászólására (») Jan 19, 2018 /
 
Tudjuk. Most jöttél rá?
De nekem a motortérben lógott le valami vezeték, ami persze nem hiányzik sehonnan.
A lógó csatit amennyire engedte a huzal hossza felhúztam a homlokfalhoz, hogy jobban lehessen látni (és lefotózni), ámde nem tudom, hogy micsoda, mert nem hiányzik sehonnan semmi.
Lehet hogy a ködlámpának lenne a gyárilag behúzott kábele, bár én a másik (bal) oldalon még nem láttam hasonlót - igaz, túlzottan nem is kerestem.
Nagyjából így néz ki, és egy ismerősnek a hasonló Opeljében nézegettem, neki például nincs olyan drótja. Mi lehet ez?
Már mondtak róla olyat is, hogy az olajteknő hőmérséklet-jeladójának a csatlakozója, de azon a teknőn nincsen sehol ellentag, tehát nem tudom mire (mibe) kellene rá (vagy bele) dugni.
Alapból még feszültség sincs benne ....

Bővebben: Link
(#) freddyke válasza FAZ1 hozzászólására (») Jan 19, 2018 /
 
Kérdésnek szántam, helytelenül írtam le. Tehát kihúzható a világításkapcsoló foglalat a kábelekkel?
Ha a fent említett relé- és biztosíték-táblánál gányolták össze, az a nyíláson kifér a műszerfal burkolaton kívülre (a rögzítő csavarok eltávolításával) vagy ehhez a műszerfal burkolatot már le kellene bontani?

A kábeledről nem tudom megnyitni a képet. Szerintem rossz az URL.
(#) FAZ1 válasza freddyke hozzászólására (») Jan 20, 2018 /
 
Érdekes, de nekem mindig megnyílik.

Na mindegy, akkor felteszem máshogyan.
(#) freddyke válasza FAZ1 hozzászólására (») Jan 20, 2018 /
 
"http:////" helyett "http://"-el megnyitja. A telefonomnak jó volt úgy is, valószínűleg böngésző függő.
Ennyit találtam német fórumon: Bővebben: Link A fórum: Bővebben: Link (a bejegyzést megtalálod, ha rákeresel a kép URL-jére). Itt csak kérdezi, és nekem a válaszból úgy tűnik, de nem biztos.
Esetleg ez? Bővebben: Link
A hozzászólás módosítva: Jan 20, 2018
(#) FAZ1 válasza freddyke hozzászólására (») Jan 20, 2018 /
 
Esetleg ez? Bővebben: Link


Hasonló, bár ilyenek elég gyakran vannak német, avagy "német befolyásoltságú" autókban
(Opel, Audi, BMW, Skoda, VW, Mercedes, stb.)
A csatlakozó színe és alakja - csupán funkciójára nézve - valójában nem jelez semmit.
Pontosan olyasmi, mint a biztosíték-dobozban a mindenféle színű kocka alakú relék. Bármelyiket (persze ha a lábleosztása is egyezik) ott helyben simán - cserélgetni lehet ...
A szín valójában lehet egy gyártói fogás, pl. a GM (General Motors) fehéret, zöldet, vagy feketét. Egy másik cég (pl. Bosch) meg szép lila színű reléket gyárt, a harmadik cég viszont kéket, sárgát, stb. Attól az még mind mind csak sima 12 voltos kockarelé marad, hogy külső "ruházatukban" oly szép színesbe vannak megjelentetve.
(#) freddyke hozzászólása Jan 20, 2018 /
 
Hiányzik a link. Nem tudom milyen csatlakozó lehet akkor. Kimondott német és magyar ködlámpás fórumról linkeltem a képeket. Megnézem a saját ködlámpa csatlakozóimat, de az nem mostanában lesz.

Nagyon aggaszt a ködlámpáimmal kapcsolatos gyári állapot visszaállítása. Már írtam, de az érthetőség kedvéért mégegyszer: a hátsó kapcsolója működteti az elsőt, mert összebarmolta az Opel, ahol az autót vettem. A relétáblámból hiányzik az első ködlámpa reléje. Emiatt a világításkapcsoló mögött a kábelek átkötése teljesen logikátlan lenne. Az egyetlen logikusnak látszó megoldás, hogy az utastérben levő relé- és biztosítéktábla mögött elcsípték az első ködlámpák körének (amit a relé kapcsol) kábelét és összekötötték a hátsóval, esetleg nagyobb biztosítékot raktak be. Csatoltam néhány képet, ezen látszik egy nem levágott végű kábelkötegelő, amely alatt egy kábel szabadon van a végén narancssárga lezáróval. A szigszalag sem tűnik gyárinak. Itt köthették át? Sajnos a relétábla mögötti részt 90°-ban elfordított fényképezőgéppel a pedáloktól fényképeztem. Ha kicsavarom a relé- és biztosítéktábla felső két csavarját (lásd képen felül), ki tudom annyira húzni, hogy hozzáférjek vagy le kell bontanom a kárpitot körülötte?

Ezen kívül találtam egy furcsaságot az utastérben. A padlón, a pedáloktól balra van egy kék alkatrész, amibe 5 kábel megy. A papírszalag el van tépve. Valaki meg tudná nézni a saját autóját, hogy nála is van-e ilyen? Csatoltam róla képeket.
A hozzászólás módosítva: Jan 20, 2018
(#) FAZ1 válasza freddyke hozzászólására (») Jan 20, 2018 /
 
Hááát - a kép alapján ... abba a kék valamibe - alapból nem sok huzal megy. Olyan mint valami dugós cucc egyik fele, de nem tudni, hogy vajon mit kell beledugni.
Lehet, hogy oda menne a számítógépes analizátor csatlakozója?
Bár az - mintha szerintem inkább a motortérben lenne ....
Az a baj, kereskedelmi forgalomban nem sok gépkönyvet adnak ki a most futó autókról az otthon amatőr autószerelőknek. Vigye mindenki drága szervizbe!
Na persze - ez is egy üzleti szemlélet, mint ahogyan pl. az átlagos Elzett cilinderzárakba sem lehet sehol CSAK nyerskulcsot kapni, az ember másoltasson helyette hivatalos kulcsmásolóval - többszörös költséggel!
A kulcsmásoló maffia teljesen rátelepedett a témára! És erről SOHA nem beszél senki!
(Ejj, pedig - ha én MINDEN ÁRON otthon szeretnék kulcsokat reszelni? Akkor helyette inkább igyak?)
Nekem a Skodáimhoz mindig voltak gépkönyveim - "Így gondozd a ..... dat.
A Műszaki Könyvkiadó által volt kiadva - Ladához, Moszkvicshoz, kis Polskihoz, Trabanthoz, Daciához és Wartburghoz is! (de hol van már az a Műszaki Könykiadó?)
Később még a Suzukihoz is be lehetett szerezni, nekem legalábbis megvolt az Swift 1,3-as GLS-hez! Az Opelhez meg már csupán a netről letöltött magyar nyelvű Opel szervizkönyv van, de az nem annyira részletes, és nem ajánl fel (avagy mutat be) célszerszámokat (vagy azok házilagos elkészítésének módját.)
Az Opel könyv meg - H. R. Etzold OPEL ASTRA ... Így csináld című - sajnos annyira elnagyolja az elektromos vázlatokat, hogy inkább értelmezhetetlen, mintsem akárkinek valóban hasznos lenne.
A hozzászólás módosítva: Jan 20, 2018
(#) freddyke válasza freddyke hozzászólására (») Jan 20, 2018 /
 
Astra G-hez itt található egy "ismeretlen" csatlakozó gyűjtemény (németül, google translate lefordítja). A fent említett kék csatlakozó is rajta van a listán, gyári.

Tudja valaki, hogy az utastéri relé- és biztosítéktáblától pontosan merre fut a hátsó és első ködlámpa kábele? Ezeken kellene végigmennem, hogy hol kötötték össze a kettőt.

Bár az utastéri relé- és biztosítéktábla mögött lenne logikus összekötni a kettőt, az elérhetetlensége miatt nehezen tudom elképzelni, hogy ott csinálták. A biztonság kedvéért, ha valaki meg tudná nézni, hogy a 9630-as képemen a levágatlan végű kábelkötegelővel leszorított sárga csatlakozóval végződő kábel nála is megvan-e nagyon hálás lennék. Az utastéri relé- és biztosítéktáblát elérhetővé kell tenni, alul kipattintani a szürke "fogantyúval", előrehúzni amennyit enged és a pedáloktól függőlegesen felfelé fényképezhető (lőttem 4-5-t, valamelyiken rajta volt).
A hozzászólás módosítva: Jan 20, 2018
(#) nzozz válasza FAZ1 hozzászólására (») Jan 20, 2018 / 1
 
Én nem tudom, ezt te direkt csinálod? Itt is, meg más fórumokon is. Valószínűleg megint csak addig 1-1 szót sikerült elolvasni a hozzászólásokból. Relé=Relé, hát persze. Egy 3 fázisú mágneskapcsoló is az, 12V -os behúzó tekerccsel, ha így nézzük, csak ugyanúgy semmi köze a témához.
Tehát szerinted a biztosítéktábláról készült képen pirossal bekeretezett foglalatba - az első ködlámpa reléjének foglalatába - passzol, megfelel az a relé, amit te először belinkeltél? Csak azért, mert az volt az legelső találat a google -ben "12v relé" címszavakra? Egyrészt meg se nézted, hogy én mit linkeltem, mert akkor nem írtál volna olyat, hogy "Mert nem "eredeti" Opel (vagy GM) relé - 3 - 4 ezerért", azt tekintve, hogy egy 700Ft -os Automega gyártmányút linkeltem, másrészt meg azt, hogy ez hova kell, teljesen más a lábkiosztás és a méret (az a KKR14 kb. kétszer olyan széles).
Persze, biztos szét lehet fűrészelni, meg vezetéket forrasztani a lábaira és úgy bekötni, stb... de mégis minek?
A hozzászólás módosítva: Jan 20, 2018
(#) FAZ1 válasza nzozz hozzászólására (») Jan 21, 2018 /
 
Háát - Te se nagyon olvastad el, amit írtam.
Én nem a Te ködlámpás keskeny relédre írtam amit írtam, hanem a másikokra.
Annyira hülye én se vagyok, hogy ne vegyem észre - van ilyen is, meg olyan is.
A biztosítéktáblás ábrán a felső sorral valójában nem foglalkoztam. Lehet, hogy ez az én hibám. Hisz kapcsolónak relé helyett be lehetne tenni akármilyen tirisztort, triacot, vagy még bármi más félvezető elemet. Nem direkt csinálom!
Én egyszer azt írtam - az ablaktörlő ütemvezérlés helyére tettem be egy régi fémházas Dacia relét. Most tényleg nem emlékszem, melyik volt az - a zöld vagy a kék. Oda simán befér a "kocka" relé.
A keskennyel viszont úgy jár az ember, hogy azt szintén megveszi valahol. (csak ne autósbolt legyen, mert általában ott a legdrágább.)
Én a motortérbe szintén kockát raktam az utólag szerelt LED nappali fényes megoldáshoz, és nem volt vele gondom egy szál se, simán elfért az AC pumpa lila reléje (szintén kocka) mellett.
(#) Kovacsa1 hozzászólása Jan 21, 2018 /
 
Sziasztok,
segitségeteket szeretném kérni egy problémával.
Van egy opel astra G,1,7 disel kombi autom,2 honapja öninditó problémám volt,levettem ezt és amig javitás alatt volt le volt véve az aksi saruja,kb 2 napig.
Miután kész lett, vissza raktam.
Minden jo lett viszont elment az utas térben levő világittás.Azota nincs az utastérben,kesztyűtartoban,csomagtartoban villágitás.
Biztositékokat ,reléket az urastérben megnéztem ,ezeket rendben találtam.
Nem tudok rájönni hogy mi történhetett.
Segitségeteket elöre is köszönöm.
Üdv:Sanyi
A hozzászólás módosítva: Jan 21, 2018
(#) freddyke válasza Kovacsa1 hozzászólására (») Jan 21, 2018 /
 
Melyik biztosítékokat nézted? 2001-es gyártási évig F28, F29, 2001-től F15, F28, F29, F42 és az R13 relé is gyanús lehet. Innen néztem, találsz ábrát is a biztosítékokhoz és a reléhez.
(#) FAZ1 válasza freddyke hozzászólására (») Jan 21, 2018 /
 
Ezer köszönet!

Ez egy nagyon hasznos oldal, egyből elmentettem!
(#) nzozz válasza FAZ1 hozzászólására (») Jan 21, 2018 /
 
Ha az én hozzászólásomra válaszolva, abból idézve írsz, nem igazán tudtam kitalálni, hogy mégis másra gondolsz. De mindegy is, ejtsük ezt a témát.
(#) Kovacsa1 válasza freddyke hozzászólására (») Jan 21, 2018 /
 
2001-es év végi az autó,a biztositékokat kicseréltem ujakra amiket te is irtál,de nem ott van a baj,viszont a 13-as relét még nem cseréltem.Kell vennem egy másikat,lehet tényleg ott van a baj.
Köszönöm a gyors válaszod és segitséged.
(#) FAZ1 válasza Kovacsa1 hozzászólására (») Jan 21, 2018 /
 
Állítólag a 13-as számú relé (interior lamp relay) az újabb kiadású (2001 utáni) Opeleknél a belső (utastéri) világításokat viszi. Tehát
- a biztosíték és relé táblájában a zöld színű relét nézd meg - és
(esetleg cseréld ki).
(#) Kovacsa1 válasza FAZ1 hozzászólására (») Jan 21, 2018 /
 
Ok,
Köszönöm a segitséged.
Majd veszek egy relét remélem azzal lesz a gond.
Következő: »»   83 / 138
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem