Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Opel Astra elektromos hibák
 
Témaindító: nrgie, idő: Júl 19, 2010
Témakörök:
Lapozás: OK   93 / 138
(#) blasz válasza robotomi1996 hozzászólására (») Dec 24, 2018 /
 
Szia elsősorban a testeléseket nézd át,akár a motortérben is.Másodsorban a köteg csatlakozókat bent a fülkében.Esetleg keress beázásra utaló nyomokat és azok környékén esetleg csatlakozót.Sajnos az opelnek is hiresen rossz az elektronikája
(#) Georgee válasza robotomi1996 hozzászólására (») Dec 24, 2018 /
 
Ha van bent ledes világítás az is megzavarhatja a rendszert. Nekem a csomagtartóba lett kínai COB led. Ajtó nyitás záráskor amikor a kapcsolónyit vagy zár a konzolon az ablakfűtés jelző vibrál. Ha fékezek, akkor világít amíg nyomom a féket. Ha a ledet kiszedem nincs ilyen gond.
(#) freddyke válasza robotomi1996 hozzászólására (») Dec 24, 2018 /
 
Milyen Opel típus, évjárat, motorkód? Próbáltál hozzá kapcsolási rajzot keresni?
(#) robotomi1996 hozzászólása Dec 25, 2018 /
 
Tudnátok írni helyeket, hogy hol nézzem át a vezetékeket? Eddig még csak a középkonzolt bontottam ki, de bármivel megbirkózom, csak tudjam merre keressem a hibát. X14XE a motorkód.
Nemrég tettem vele 2 LED csíkot a lábamhoz, de azok nem a világításra lettek rákötve, hanem a szivargyújtó tápjára.
Első autóm, pár hónapja vettem, túlzottan nem értek még hozzá. Köszönöm szépen a segítséget, várom a további ötleteket.
Kellemes ünnepeket!
(#) mlaci989 válasza robotomi1996 hozzászólására (») Dec 25, 2018 /
 
Milyen típusú az opeled?
(#) robotomi1996 hozzászólása Dec 25, 2018 /
 
Ja bocsi az lemaradt. Opel Astra G 1.4 16V benzin Sedan 1999.12hó, szíjas vezérlés
(#) mlaci989 válasza robotomi1996 hozzászólására (») Dec 25, 2018 /
 
Most azért sem találom.. Valahol nekem elküldték opelek villamos rajzait. Ha jól emlékszem Vauxhal-ra kell rákeresni. Ha megvan a kapcsolási rajz,akkor vissza tudod keresni az állandóan világító izzó áramkörét.
Esetleg Bővebben: Link próbáld így.
A hozzászólás módosítva: Dec 25, 2018
(#) Georgee válasza mlaci989 hozzászólására (») Dec 25, 2018 /
 
opel astra kapcarajzok Német nyelven és angol nyelven van De mint írtam először azzal kezd, hogy kiszeded a led szalagot. Ha a szivagyújtó világítására kötötted, akkor a multitimert megtudja zavarni.
A hozzászólás módosítva: Dec 25, 2018
(#) mlaci989 válasza Georgee hozzászólására (») Dec 25, 2018 /
 
Ilyesmi volt.
Kellemes ünnepeket.
(#) Georgee válasza mlaci989 hozzászólására (») Dec 25, 2018 /
 
Köszönöm, viszont. Van magyar is, de sajnos hiányos.
(#) freddyke válasza robotomi1996 hozzászólására (») Dec 25, 2018 /
 
A visszapillantónál lévő lámpa az F3.28-as 7.5A-es biztosítékon (állandó feszültség) keresztül a multitimer 33-as kivezetésére van kötve. A multitimer "testeli", úgy kapcsolódik fel a lámpa. Az ajtónyitásérzékelők is a multitimerre vannak kötve. Az említett biztosíték és a multitimer a vezetőoldalon, a műszerfal alján lévő ajtón keresztül férhetőek hozzá. Akár meghibásodhatott a multitimered. Nem emlékszem, hogy a kivételéhez ki kell-e forgatni a biztosítéktáblát vagy anélkül is kifér. Minden biztosítékot és relét ki kell venni a biztosítéktáblából, le kell húzni a multitimer csatlakozóját (két oldalt benyomva a pöcköt, felfele jön le), ki kell venni a zöld pöcköt (függőlegesen kihúzni). Ha mindez megvan, a jobb oldalon, jobb oldali irányban kicsúsztatható a multitimer. Bontottban, ebay-en szerintem ki lehet fogni értelmes áron esetleg komplett biztosítéktáblával együtt. Persze más hibád is lehet, például összeérnek vezetékek, kontakthiba, ajtónyitásérzékelő hiba vagy ahogyan éppen írták előttem, valami zavarja a multitimert.
A hozzászólás módosítva: Dec 25, 2018
(#) robotomi1996 hozzászólása Dec 25, 2018 /
 
Még azzal ki kl egészítenem a történetet, hogy ma már volt hogy a belső lámpa kapcsolt fel tompított fényszóró helyett is, többször is, volt hogy útközben is kikapcsolt a tompított.
Kezd veszélyessé válni a történet. Illetve a riasztót se tudom mindig bekapcsolni. Ha a 2 ledcsík zavar be, akkor az usb telefontöltő se jó ötlet ugyanúgy szivargyújtó tápról? A terhelés zavarná be?
Köszönöm a rajzokat is, sajnos németül nem tudok, de majd igyekszem átnézni. Ha lement a karácsonyi sürgés forgás, egyből átnézem a vezeték kötegeket, illetve addig a LED csíkokat is kikötöm. Vagy már lehet hogy belyrehozhatatlan hibát idéztem elő?
(#) mlaci989 válasza robotomi1996 hozzászólására (») Dec 25, 2018 /
 
Meglesz az csak nyugodtan neki kell ülni. Nekem (f asztrán) a bajuszkapcsoló volt kontakt hibás mikor magától kialudt a tompított.
(#) robotomi1996 hozzászólása Dec 25, 2018 /
 
A G astrában nem a bajuszról megy a világítás kapcsolás. Remélem nincs magy probléma. Köszönöm a biztatást
Esetleg ha Debrecen környékén valaki tudna segíteni, ha nem boldogulok, azt megköszönném.
(#) mlaci989 válasza robotomi1996 hozzászólására (») Dec 25, 2018 /
 
Mivel váltod át hosszúról tompítottra a fényt?
(#) freddyke válasza robotomi1996 hozzászólására (») Dec 25, 2018 /
 
Még mindig azt gondolom, hogy multitimer. Csak egy tipp: vedd ki a 2.18-as biztosítékot (utastérben, 18-as számú, fényszórómagasság állítás céljára szolgál). Ezen keresztül van összekötve a világításkapcsoló a multitimerrel. Tehát, ha a multitimer valami hiba folytán leföldelné, elmehet a tompított világításod.
(#) robotomi1996 hozzászólása Dec 25, 2018 /
 
Nos igaz, a távolságot bajusz kapcsolja. de magát a tompítottat egy tekerőssel kell bekapcsolni. A kormány mellett bal oldalon, a szellőztető mellett.
(#) mlaci989 válasza robotomi1996 hozzászólására (») Dec 25, 2018 /
 
Mint mindegyik opelnél
(#) robotomi1996 hozzászólása Dec 25, 2018 /
 
Akkor elnézést. De remélem nem az a gond, vélhetően máshol van az én problémám.
(#) mlaci989 válasza robotomi1996 hozzászólására (») Dec 25, 2018 /
 
Valószínű. Valami bezavar a rendszerbe.
(#) robotomi1996 hozzászólása Dec 25, 2018 /
 
Nos, egyre érdekesebb, a ködlámpa kapcsoló is bejátszik a dologba, ha a hátsó ködlámpát felkapcsolom, lekapcsol a belső világítás. Ha üresben a féket nyomom, akkor is.
Ezt most testelés valahol vagy egyéb zárlat?
(#) mlaci989 válasza robotomi1996 hozzászólására (») Dec 25, 2018 /
 
Hamár így minden összefügg én test hiányra tippelnék.
(#) robotomi1996 válasza freddyke hozzászólására (») Dec 25, 2018 /
 
Holnap kipróbálom ezt is. Köszi
(#) freddyke válasza robotomi1996 hozzászólására (») Dec 25, 2018 /
 
Rosszul írtam. Nem "leföldelné", hanem letestelné.

Mégegy tipp: Van az autódban világításkapcsoló relé? Ha igen, érdemes lenne elolvasnod a linken található néhány fórum hozzászólást, mert ez is lehet a hiba okozója (letestelheti a világításkapcsolót). Ott láthatsz részleges kapcsolási rajzot is.

Ha testelési probléma lenne, akkor a multitimer testelése a kormányoszlopon, az óracsoport mögött van egy vázmerevítő csőből kiálló csavaron. Ahhoz, hogy hozzáférj ki kell venni az óracsoportot, előtte pedig a felső kormányburkolatot. Nem olyan nagy dolog, csak visszarakni nehéz az óracsoportot. Erről is van fórumhozzászólásban leírás az említett fórumon, de már nem emlékszem hol.

Mielőtt nekiállnék szétszedni, leválasztanám az utólagosan berakott dolgokat, ahogyan már előttem javasolták is. A ködlámpa is a multitimerről megy.
(#) freddyke hozzászólása Dec 25, 2018 /
 
Helyesen: a multitimer testelése a kormányoszlop felett található kereszttartó csőből kiálló csavaron van, az óracsoport mögött.

Mielőtt bármit csinálsz, vedd le az akkumulátor negatív saruját. Egy szerelés alatt egyszer elfelejtettem visszatenni a testet a multitimer-re (vagy ráhúzni a csavart). Teljesen megbolondult tőle.
A hozzászólás módosítva: Dec 25, 2018
(#) robotomi1996 hozzászólása Dec 26, 2018 /
 
Nos, a probléma érdekes. Ha a hátsó ködlámpát bekapcsolom, akkor kialszik a belső világítás és fordítva.
(#) robotomi1996 hozzászólása Dec 26, 2018 /
 
Ja meg ha az elektromis tükröt állítottam is fel-fel villant
(#) blasz válasza robotomi1996 hozzászólására (») Dec 26, 2018 /
 
Nézd meg a kaszni és a motor közti negativot jól érintkezik e.Itt negativ problémád lesz,keress negativ csomópontokat,(testelés) hogy mindenhol meg van e.Biztos hogy valahol szakadt.A motortérben kezd.
(#) Bundy84 hozzászólása Dec 26, 2018 /
 
Sziasztok. Abban kérnék segítséget, hogy az opel corsa c 1.2-es autóban amikor felkapcsolom a fényszórókat akkor a belső világítás teljesen elhalványul. Vadi új az aksi. Aki tudja mitől lehet kérem irjon. Köszönöm.
(#) freddyke válasza Bundy84 hozzászólására (») Dec 26, 2018 /
 
Fényszóró alatt a tompítottat vagy a távolságit érted? Járó motornál is ez van? Javaslom, hogy mérj akkufeszültséget járó motorral fényszóró nélkül és felkapcsolt fényszóróval. Ha ez rendben, akkor a világításkapcsolóra gyanakodnék. Tudomásom szerint utángyártott világításkapcsolók okozhatnak ilyen problémát.
Következő: »»   93 / 138
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem