Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Opel Astra elektromos hibák
 
Témaindító: nrgie, idő: Júl 19, 2010
Témakörök:
Lapozás: OK   94 / 138
(#) robotomi1996 hozzászólása Dec 26, 2018 /
 
Hihetetlen, most magától helyre jött, úgy néz ki. De hát ez nem megoldás így.. valószínűleg valami kontakt
(#) Bundy84 hozzászólása Dec 27, 2018 /
 
A távolsági fényszórónál, járó motornál. Elméletileg nem utángyártott a kapcsoló.
(#) freddyke válasza Bundy84 hozzászólására (») Dec 27, 2018 /
 
A bal oldali bajuszkapcsoló eredeti? Annak a hibájától inkább a tompított/távolsági fényszóróval szokott probléma lenni tudomásom szerint. Talán gyenge az akku vagy nincs rendes töltésed. Azért kellene akkufeszültséget mérni járó motor mellett le és felkapcsolt fényszóróval. A műszerfal világítás beállított feszültsége "dimmed voltage" a multitimer-ből jön, akár azzal is lehet probléma.
(#) levaitamas hozzászólása Dec 28, 2018 /
 
Sziasztok!
1999-es G Astra jobb első és bal hátsó ajtó nem záródik, illetve nem nyitódik központilag.
Nagyon néha működnek. Mennyire lehet valószínű, hogy egyszerre törtek el kábelek az átvezetőben?
Esetleg vezérlő hiba lehet?
Jobb hátsó már produkált ilyen jellegű hibát, ott vezeték törés volt.
(#) dana19970522 hozzászólása Dec 28, 2018 /
 
Sziasztok! Nekem lenne egy olyan problémám, hogy van egy Opel Astra F 1.8-as benzines autóm.
A gond az az, hogy az előző tulaj utólag szerelte bele a klímát. Eddig ez mind szép és jó sőt a klimával nincs is semmi baj. De a hűtő ventilátor csak akkor kapcsol be ha bekapcsolom a klímát így felforr a vizem. Hőgomba cserére gondoltam, hogy az lehet a gond mikor neki álltam láttam hogy a hőgombához megy 3 vezeték de az egyik elvan vágva és még 2 szál vezetékkel együtt csak ott fityeg a motort térben. A kérdésem az lenne hogy mikl ehetnek azok a vezetékek és hogy a hőgombától menő 2 ép vezeték hova van bekötve ?? Hogy most a hőgomba a rossz vagy valami más elektromos gondja van-e. Előre is köszönöm a válaszokat.
(#) freddyke válasza dana19970522 hozzászólására (») Jan 1, 2019 /
 
Az átalakításról van dokumentáció? Utólag sokkal nehezebb visszafejteni. Szükséged lesz az autó kapcsolási rajzaira. Szerintem ha visszaolvasol, itt már volt róla szó.
Egyébiránt az autót működésképtelen állapotban vetted meg, nem mentél vele próbautat, ahol kiderülhetett volna a "rejtett" hibája? Akár vissza is vihetnéd az eladónak, tegye helyre a leírásod alapján enyhén szólva sem szakszerű beavatkozását és a motor esetleges megfőzéséből eredő károkat.
(#) elektrorudi hozzászólása Jan 3, 2019 /
 
Sziasztok! BUÉK!
11 éves Astra H autóm azzal örvendeztetett meg szilveszter ájszakáján, hogy kigyulladt az ABS lámpa, és össze-vissza kilengett a kilométeróra mutatója egyik pillanatról a másikra. Kérdésem:
- tudtok-e erre valami típushibát mondani, amit magamfajta pancser megkereshet, hibakereső computer stb. nélkül?
- nem szeretnék vele napokat-heteket tölteni, felesleges köröket futni, ezért tudtok-e ajánlani egy szerelőt, aki nekiállna megkeresni a hibát?
Előre is köszönöm.
(#) freddyke válasza elektrorudi hozzászólására (») Jan 3, 2019 / 1
 
Szia! Ha minden igaz, akkor a bal első keréknél lévő kerékfordulat-jeladó hibája, a vezeték tört meg (típushiba) vagy egyszerű kontakthiba. Erről kapja a sebességjelet is. Ha ugyanúgy van, mint a G Astra esetében, akkor balra kifordított kerékkel el lehet érni a csatlakozókat (persze jobb levenni a kereket). Ha jól emlékszem, a fix és a mozó részek között fordított U alakban van átívelve a kábel.
Nálam csak az ABS lámpa világított néha, amit a bal első jeladónál történő szakadás okozott (hibakód alapján). Széthúztam a keréknél lévő csatlakozót, kifújtam levegővel, befújtam alkohollal, kifúlytam levegővel (ezt ismételtem néhányszor), kiszárítottam, összedugtam és azóta jó.
A hozzászólás módosítva: Jan 3, 2019
(#) elektrorudi válasza freddyke hozzászólására (») Jan 3, 2019 /
 
Szia!
Nagyon szépen köszönöm. Ahogy fagypont fölé megy a hőmérséklet, kimegyek és szerencsétpróbálok.
Ha jól értem, akkor csak az a kérdés a G és H között, hogy hozzáférhető-e a csatlakozó/kábel a H-nál is? Tehát mindkét típusnál a bal elsőnél van a jeladó?
(#) freddyke válasza elektrorudi hozzászólására (») Jan 3, 2019 /
 
Mindkét típusnál mind a négy keréknél kell legyen jeladó az ABS miatt. A kilométeróra a bal első jeladóról megy, valószínűleg ebben is egyezik a kettő. A két autó hasonló, az alkatrészekben is van átfedés. Ha lesz egy kis időm, megnézem a kapcsolási rajzot és a jeladó elhelyezkedését. A kerékfordulat jeladó a kerékagyban kell legyen. Ha az hibás, akkor komplett kerékagy csere. Vigyázz a csatlakozóknál, el ne törd. Hidegben szerintem nem érdemes próbálkozni, elpattanhat a műanyag. Nem tudod beállítani garázsba átmenetileg?
(#) zagyvazsuzsanna-kc hozzászólása Jan 3, 2019 /
 
Sziasztok!Segítséget szeretnék kérni!Nemrég vettünk egy 2001-es G Astrát,kombit.A kocsi időnként akkor sem áll le ha a kulcsot kiveszem.Kicsit jár még,aztán magától leáll.Látta szerelő,azt mondta nem tudja miért csinálja,mert a baj az ,hogy csak 10-ből 1 alkalommal.Gyujtás kapcsoló betétet cserélt.Azt vettem észre,hogyha beindítom az autót,és a hátsó szélvédő fűtés bekapcsol,magától,akkor nem akar leállni az autó!Így sem tudjuk mi a baj!
(#) elektrorudi válasza freddyke hozzászólására (») Jan 3, 2019 /
 
Köszönöm. Tiszta, hogy mind a négy keréknél van ABS jeladó, csak bután fogalmaztam meg a kérdésem.
Sajnos nincs garázsom. Amikor építkeztem, eszembe se jutott, hogy valaha is lehet autónk.
Most sincs, csak egy OPEL.
Akkor hallgatok rád, és várom a jobb időt. Nem akarok még nagyobb bakt magamnak, mint ami van. Legfeljebb nem működik az ABS, a sebességet meg leolvasom GPS-ről.
Egy dilemmám maradt: mi van, ha mégis kerékagyat kell cserélni, én meg várom a jó időt?
(#) freddyke válasza elektrorudi hozzászólására (») Jan 3, 2019 /
 
Ismerőshöz sem tudod elvinni egy napra? Végső esetben szerelő. Ha mégis hidegben szerelsz, legrosszabb esetben eltörik a csatlakozó. A kábel nálam 11 ezer forint volt (nem kellett), a kerékagy sok, az autó kábelkötegén nagyon necces lenne cserélni. Ezeket eleve nehéz széthúzni. Inkább háromszor is nézd meg mielőtt nekiállsz. De ha nem férsz hozzá, jobb levenni a kereket. Ha a kerék levétele gond, akkor szerintem jobb ha szerelőhöz viszed. Akár villamosságishoz, olyan jellegű a probléma.
(#) Uviktor válasza zagyvazsuzsanna-kc hozzászólására (») Jan 3, 2019 / 1
 
Üdv!
Szivargyújtóba nincs esetleg bedugva olyan eszköz,ami saját akkuval rendelkezik?
Mert simán vissza tud küldeni annyi feszültséget a gyújtásra,hogy még járjon tovább a motor.
Opel sajátosság az óriási áramot felvevő hátsó ablakfűtés,ha véletlenül bekapcsolva marad(nehéz észrevenni főleg nyáron a halvány visszajelzés miatt),beég a reléje és a csatlakozó is.
A következő tippem a vez.oldali küszöbhajlat burkolat alatt levő csatlakozó.
Elég egy figyelmetlenül behúzott utólagos vezeték,ami remekül a csatiba vezeti a vizet,ami pont ilyen hol-hol nem hibákat produkál.
(#) Uviktor válasza levaitamas hozzászólására (») Jan 3, 2019 / 2
 
Üdv!
Ez is Opel betegség.
Ajtóátvezető törés a hátsó és az ötödiknél.
Anyós oldalról és az ötödikről érdemes leköttetni a vezérlést,így kevesebb lesz a vezérlési gond.
Reteszt ilyenkor ne nagyon használd,mert szívás kinyitni,ha beragad.
(#) zagyvazsuzsanna-kc hozzászólása Jan 3, 2019 /
 
Köszi szépen!Megpróbálunk mindent!Az a baj,hogy nem mindíg csinálja.Szivar
gyujtóba semmi nincs bedugva.Még a rádió is leáll ha kihúzom a kulcsot,de a műszerfalon meg a középső konzolon ugyan úgy működik minden tovább.Az autó vill szerelőnk is tanácstalan.Anno volt vectránk is corsánk is egyiknek se volt semmi ilyen baja.Az a baj ha bekepcsol a hátsó ablak fűtés,ki sem tudom kapcsolni.
(#) blasz válasza zagyvazsuzsanna-kc hozzászólására (») Jan 3, 2019 /
 
A gyújtást és sok egyebet egy fő relé kapcsol be.Ahogy eltekered gyújtásra feszültséget kap és behúz. Meg kellene keresni hol van,hol kattan mikor gyújtásra teszed és meg kellene a relét vizsgálni nem e tönkre ment.Az is megoldás ha meg van a relé járó motornál simán kiveszitek.Olyan mintha a gyújtást vennéd le a kocsiról.Ha utána is jár a motor akkor negatívokat kell átnézni mind a fülkében mint a motor térben.Lehet valahol kidörzsölödött a köteg,pl.a kormány oszlop alatt,ha esetleg egyszer babrálták és nem lett rendesen a helyére vissza rakva.
(#) freddyke válasza blasz hozzászólására (») Jan 3, 2019 /
 
Járó motornál kihúzni relét? Ha feltétlenül be akarja sütni (hegeszteni) a reléfoglalatot pár Amperrel... Vagy esetleg odavág egy lökést a vezérlőkörön ECU-nak. Inkább azt javasolnám vegye le a negatív akkusarut és várjon 5 percet mielőtt bármihez hozzányúl. A kormányoszlop alatt nem tudok testpontról G Astra esetén. A legközelebb egy kaszni összekötő csövön van testpont a műszercsoport mögött, de a gyújtás szerintem nem oda csatlakozik.
(#) Uviktor válasza zagyvazsuzsanna-kc hozzászólására (») Jan 3, 2019 /
 
Ha a szivargyújtó üres,elsőnek biztosan a hátsó ablakfűtés reléjét húznám ki,mert Opelnél ahhoz általában generátor csillagpont megy(csak járó motornál pozitív)az egyik behúzótekercsre.
Szerintem szétolvadt a foglalata.
(#) blasz válasza freddyke hozzászólására (») Jan 3, 2019 /
 
A relé kihúzása nem vág oda az ECU nak.Ha a relét kihúzzuk pont azt érjük el hogy eltekertük a kulcsot kikapcsolt állásra.A kormány oszlop alatt pedig nem a negativot kell keresni hanem a gyújtáskapcsoló kötegét.Ha mojoltak a környékén vagy bármit cseréltek javítottak és nincs a helyén vezetve kidörzsölődhet.Szerelő vagyok láttam már ilyet is és olyat is.De láttam már motortéri köteg csatlakozónál vezetékekről leomló szigetelést is ami összezárt és szintén nem állt le az autó.De valóban sok lehet még mint hiba.Ezért kell persze hozzáértőnek átvizsgálni mindent,és csak mérni kell ha épp nem áll le.
Mert ugye akár elektromos tűz is lehet a vége.Ilyet is láttam már,mikor hozták átvezetékezni a motorteret.
(#) zolika60 válasza zagyvazsuzsanna-kc hozzászólására (») Jan 3, 2019 /
 
A hűtő ventilátor nem megy olyankor? Annak a beégett reléje csinál ilyen viccet.
(#) levaitamas válasza Uviktor hozzászólására (») Jan 3, 2019 /
 
Szia!
Köszi a tippet. A csomagtér ajtó még működik , számomra az a fura, hogy szinte egyszerre halt le a két ajtózár.
(#) freddyke válasza blasz hozzászólására (») Jan 3, 2019 /
 
A relé kihúzása közben két kontakus szakad meg, a vezérlő kör és a vezérelt kör(ök). Ha a vezérelt körön nagy áram folyik, ívet húzhat. Ez ellen egy kapcsoló védett, a relé foglalata nem. A vezérelt körön tranziensek keletkeznek, mint egy kapcsoló átkapcsolásánál (oszcilloszkóppal lenne mérhető). Feltételezem, hogy az ECU védett, de ebből az okból sem merném kihúzni a relét menet közben (drága egy új ECU). A kormányoszlopnál egy emlékeim szerint zárt, masszív kábelcsatorna van. Nem tudom hogyan sikerülhet ott úgy elvezetni vezetékeket, hogy a kormányoszlopnak súrlódjon (több nekifutásra húztam be oda vezetékeket a saját autómon). Ha kidörzsölődött, nem inkább mellette vezették el?
Teljesen egyetértek, minél előbb hozzáértőhöz kellene vinni az autót, nem otthon kísérletezni vele tovább. Elektromos tűz is lehet belőle.
(#) Uviktor hozzászólása Jan 3, 2019 /
 
Idézet:
„minél előbb hozzáértőhöz kellene vinni az autót, nem otthon kísérletezni vele tovább. Elektromos tűz is lehet belőle.”

Egyetértek.Én is láttam már leégett köteget,nem szép látvány.
(#) freddyke válasza zagyvazsuzsanna-kc hozzászólására (») Jan 3, 2019 /
 
G Astra-ból sokféle változat létezik (amelyeknek az elektromos részei különböznek). Illik megírni az évjáraton kívül a motorkódot is.
A hátsó ablakfűtés biztosítéka az utastéri biztosítéktáblában van. A vezető bal lábánál található ajtót kell lenyitni és eltávolítani, amögött egy fedél, mögötte a biztosítéktábla. Többféle biztosítéktábla van, így biztosíték számot nem tudok írni (az autó kézikönyvében szerepel).
A hátsó ablakfűtést egy relé vezérli, a relét pedig a multitimer. A relé is ugyanebben a biztosítéktáblában van. Akár test probléma is lehet, attól megzavarodik a multitimer és folyamatosan vezérli a relét. A multitimer a testelése az óracsoport mögött van a bal oldalon. Talán egy vékony kezű ember, aki tudja hova kell nyúlni hozzáfér a biztosítéktábla felől is, egyébként ki kell venni az óracsoportot az ellenőrzéséhez. De mivel a motorod nem áll le, elsősorban nem ott keresném a hibát. Biztosan szakemberhez fordulnék vele.
(#) elektrorudi válasza freddyke hozzászólására (») Jan 4, 2019 /
 
Köszönöm.
Kertes házban lakom, helyem van, szerszámaim vannak, csak a meleg és a tudás hiányzik. A kereket persze le tudom venni, de ahogy tanácsoltad, várok egy kicsit melegebb időre. Nem akarok még nagyobb kárt csinálni benne a butaságommal.
(#) zagyvazsuzsanna-kc hozzászólása Jan 4, 2019 /
 
Nagyon szépen köszönöm a sok segítséget!A kocsit szerelő csinálja csak mivel ő már kifogyott az ötletekből,ezért próbáltam így segítséget kérni!Mi is arra jutottunk,hogy kivette a relét!Azóta többször be indítottam és leállítottam,MOST NEM CSINÁLJA!Remélem megtaláltuk s hibát és majd tavasszal szétszedi,teljesen rendbe rakja.De most folyamatosan kell az autó!Még egyszer kösz mindenkinek!!!
(#) blasz válasza zagyvazsuzsanna-kc hozzászólására (») Jan 4, 2019 /
 
Lekel olvasni a relé típusát és ki kell cserélni.Az csak pár perc.És melyik relé lett kiszedve?Fő relé vagy az ablakfűtés?
(#) patexati válasza zagyvazsuzsanna-kc hozzászólására (») Jan 5, 2019 /
 
"Főrelé beragadhat" van olyan hibakód és ekkor nem áll meg (nem írtam fel a számát multkor hozta egy más hiba miatt a havernak edu cserekor).. Akkor lehet kiolvasni ha csinálta és nem veszed le a sarut mert akkor szerintem elfelejti..
(#) Zoja hozzászólása Jan 5, 2019 /
 
Sziasztok.
Adott egy 99-es F Astra. (X16XEL)
Az óracsoportból elszállt a háttér világítás, ezzel talán egyidőben a ,,csipogóm" is, ami jelzi ha álló motornál rajta marad a világítás.
Biztosítékokat átnéztem, azzal nincs gond.
Merre kezdjem a hibakeresést?
Következő: »»   94 / 138
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem