Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Opel Astra elektromos hibák
 
Témaindító: nrgie, idő: Júl 19, 2010
Témakörök:
Lapozás: OK   98 / 137
(#) Georgee válasza Uviktor hozzászólására (») Feb 26, 2019 /
 
A G-nél a hátsó ablakfűtés relé a belső biztosíték boxban van, amit tudok, hogy az is gyújtás után kapcsolható. Azon gondolkoztam, hogy gyújtásról levenni a 12 voltot, majd a tompított izzó kapcsolt szálára kötni a DRL testet. Így ha nem világít a tompított, akkor az izzószálon csatlakozik a testre a DRL. Valahol a googleba láttam hasonló megoldást. Írtam PIC-re egy vezérlő kódot, ami a generátoron lévő töltőfeszültséget és a helyzetjelzőt figyeli. Ha jár a motor és 13,5V fölé megy a töltés akkor kapcsolja a DRL-t. Ha a helyzetjelzőt felkapcsolom, akkor már a DRL-t lekapcsolja. Csak még nem volt időm a nyákot legyártani. Addig ideiglenesen oldanám meg. Közben átbogarászva a kapcsolási rajzot, a nappali menetfény a helyzetjelző világítás lesz.
Érdekesség:
Amikor megvettem az autót a tompított szál elvolt vágva és kb 1.2méter vezeték volt beletoldva a + szálba, majd ezt a vezetéket egy hasított gégecsőbe visszahajtogatva hagyták az autóban. Mindkét oldalon volt ilyen. Nem tudom mi célt szolgált. Ezt kiszedtem belőle.
(#) Uviktor válasza Georgee hozzászólására (») Feb 26, 2019 /
 
Ha esetleg kész megoldást keresel,itt találsz vezérlő modult:
Bővebben: Link
Van olyan is köztük,amit a tompítottra és irányjelzőre is lehet kötni,és ezekre halványul.
Tapasztalatom szerint a lámpatestekkel van probléma az utólagos DRL -ekkel.
Valahogy mindig bejut a víz,aztán először csökken a fényerő,aztán villog,végül meghal...

Lehet hogy utólagos xenon volt benne,és nem fért el ott a trafója,ezért toldottak bele.
(#) Georgee válasza Uviktor hozzászólására (») Feb 26, 2019 /
 
Nem tudok róla hogy lett volna utólagosan xenon benne, jelenleg is H7 van benne illetve lámpacsere már nálam volt. Családon belül vettem az autót, tudtam volna róla ha utólagos xenon van benne. Illetve a vezeték is összefüggő volt, tehát az eleje és vége be volt csatlakoztatva a többi egybefüggően a csőbe volt belehajtva, se csatlakozó se semmi extra hozzá.
Köszönönöm alinket, inkább megvárom a PIC-t.
Igazából az utólagos DRL nem feltétlenül a víz miatt adja be az unalmast. Most szedtem szét egyet. Alapból ami nem tetszett, hogy ledenként 45-50mA áram is átfolyt ha 14 voltra állítottam a feszültséget (járó motornál), amit kicsit soknak tartok, főleg, hogy kicsit még adtam a feszültségre itt már közel 60mA áram mellett már majdnem átment izzó kategóriába. 30mA-ra lecsökkentve az áramot a fényerő nem esett vissza jelentősen, szinte alig érezhető. Így egy ellenállással beállítottam 14.4Vnál ~30mA-ra. Érdekesség (elnézést a móricka rajzért), hogy a ledek így vannak bekötve. Ugyanez volt a kínai T5 ledekkel. A helyzetjelzőm zabálta, ugye a kínai az ellenállást 12 voltra méretezte, nem gondolt arra hogy járó motornál már 14+V lesz a feszültség. Így a helyzetjelző előtt van egy utólagos elektronika ami védi a ledeket, illetve távirányító nyitásra kapcsolja a helyzetjelzőket. (Még mielőtt leszeditek a fejemet, hogy ledes helyzetjelző, tuning lámpa van Xenon / LED jóváhagyással is)
A hozzászólás módosítva: Feb 26, 2019

s2.jpg
    
(#) Ronin válasza Ronin hozzászólására (») Feb 26, 2019 /
 
Sajnos úgy alakult hogy ma nem volt időm foglalkozni vele, de remélem holnap már lesz, majd kiderül.
(#) freddyke válasza Ronin hozzászólására (») Feb 26, 2019 /
 
Idézet:
„Egy Opel Astra F Classic 1.4-es amúgy”
Tévesen feltételeztem, hogy Astra G. Az Astra F-et sajnos nem ismerem. Ettől függetlenül is kivenném a többi LED-es lámpát a hiba okának leszűkítése érdekében. Érdemes lenne megpróbálni a többiek által írt javaslatokat is.
(#) BarnaPili válasza Georgee hozzászólására (») Feb 26, 2019 / 1
 
A beletoldott vezeték az izzókat hivatott megvédeni. Enélkül hajlamos volt kicsapkodni.
(#) Georgee válasza BarnaPili hozzászólására (») Feb 27, 2019 /
 
Ma is tanultam, köszönm a választ. lassan 3 éve kiszedtem, ne foglalja a helyet, eddig nem volt gond az izzókkal, egyszer cseréltem a három év alatt. Érdekesség, két ismerősnek is G astrája van, és egyikben sem találtam.
(#) BarnaPili válasza Georgee hozzászólására (») Feb 27, 2019 /
 
Az enyémben sincs. De nem is csapkodja az izzókat. De egy Opeles szerelőtől van az infó. Korábban hallottam is valami ilyet a G Astrákról, de hogy melyik széria, azt passz.
(#) Ronin válasza Uviktor hozzászólására (») Márc 4, 2019 /
 
Az egyik vezetékkel volt gond. Átkötve, és lőn fény. Köszönöm a segítségeket.
(#) VBeus hozzászólása Márc 10, 2019 /
 
Sziasztok!

Lenne egy nagy kérdésem felétek. 3 napja szórakozik velem a 2001-es G Astrám. Amikor fel kapcsolom a reflektort, a műszerfalon minden jelzés kialszik. Reflektor nélkül viszont minden oké.
A kérdésem az, hogy miért?? Biztosíték nem lehet. Akku teljesen fullon van. Esetleg vezeték hiba lehet?
A segítséeteket előre is köszönöm!
(#) freddyke válasza VBeus hozzászólására (») Márc 10, 2019 /
 
A bajuszkapcsoló meghibásodására tippelek.
(#) Uviktor válasza VBeus hozzászólására (») Márc 10, 2019 /
 
Szia,
Én először mérnék töltést refin is,ha ez megfelelő,ellenőrizném hogy a fényszóró izzó csatlakozóban a test (általában barna) vezeték megfelelő-e.
Ha a töltés bekapcsolt reflektornál leesik 13V alá,lapozz vissza egy oldalt és kövesd végig Georgee történetét.
(#) Tomi111 válasza VBeus hozzászólására (») Márc 10, 2019 /
 
Hogy érted, hogy minden jelzés? A háttérvilágítás vagy a kis jelzőlámpák is, pl irányjelző, stb. Ha csak a háttérvilágítás, akkor vigyázz, mert lehet, hogy hátsó helyzetjelző sincs ilyenkor!! Nézd meg álló helyzetben, nehogy világítás nélkül közlekedj! Kapcsoló hiba lesz valószínű, ahogy freddyke írta.
(#) Johnycorp válasza VBeus hozzászólására (») Márc 10, 2019 /
 
Szia.

Nincs véletlenül balra lent egy szép (függőleges állású) tekerő?
Ezzel lehet beállítani a műszerfal háttér-világítását. De ha le van tekerve 0-ra, akkor a fényszórók felkapcsolásakor szépen leveszi a háttér-világítását.
(#) fastaction válasza VBeus hozzászólására (») Márc 10, 2019 /
 
Szia ! Nagyon ritkán megesik az én autómmal is . Ilyenkor a világításkapcsolót le és felkapcsolom . A Tiéd , már valószínüleg kontaktosabb . Kiszerelném és WD40 -el , vagy denszesszel kimosnám . Ha nem segít , akkor csere .
(#) fastaction válasza Johnycorp hozzászólására (») Márc 10, 2019 /
 
Ez is igaz ! Egyszer a frász jött rám is takarítás után . Országúti felkapcsolása után sötétség . Véletlenűl letekertem a fényerőt is .
(#) Georgee válasza VBeus hozzászólására (») Márc 11, 2019 /
 
Hasonló volt nekem amikor megkapta az RGB ledezést az óracsoport. Csak nekem akkor játszott ilyet, amikor a szélvédő mosót kapcsoltam, vagy épp a ventilátort 3-4es állásban használtam. Mivel a háttérvilágítás PWM vezérelt, így a led vezérlőnek nem tetszett a feszültség ingadozás. Így az RGB vezérlő direktbe került a helyzetjelzővel. Ezt csak az érdekesség kedvéért írtam. Legjobb az lenne, ha lenne kéznél egy opcom, és élő adattal lehetne nézni hogy mi változik, ha felkapcsolod a távolságit. Ha nincs kéznél, kezd azzal, hogy kiszeded mindkét távolsági izzót, majd így kapcsolod fel a bajusz kapcsolót távolsági állásba, és megnézed történik-e valami a háttér világítással. Ha nem akkor egyet visszateszel és újra próba, ha itt sem akkor izzó kivesz másik oldal próba. Érdemes a tekerőt is megnézni, mert ha esetleg ledes a háttér világításod és a PWM a led nyitófeszültsége alá esik akkor elhalványul/kialszik (megfelelő aláhúzandó ). Ez egy elégtelen töltés esetén előfordulhat, mivel ha megy a tompított és felkapcsolod a távolságit is, az már a töltő körből is jó nagyot "kiharap" és leesik a feszültség is. Tehát, ha elégtelen esetleg a töltésed és a PWM jel 14.4 helyett mondjuk a példa kedvéért felkapcsolt távolsági esetén visszaesik 12 voltra, akkor a PWM jel miatt az óracsoportra menő feszültség is változik, és esetleg elhalványul/megszűnik a világítás.
Ellenőrzési sorrend legyen: Töltő feszültség mérése akkun. Feltöltött akkuval mérd. Járó motornál 14.4V (+-0,2V a megengedett). Kapcsold fel a fogyasztókat, pl ablak fűtés, ventillátor 4-re (ha itt is elalszik a háttér világítás már másra is gyanakodnék) tehát felkapcsolt állapotban egy pillanatra leesik a feszültség, majd újra be kell állnia 14.4V-ra. Ha ez megvan a töltő kör oké. Ha nem áll be, akkor a töltő körnél IS érdemes nézelődni. Ha a töltőkörön hibád van, akkor az akkumulátor szekunder szulfátosodása is felgyorsul és előbb utóbb kuka lesz az akksi. Vegyük az optimális esetet, töltés megvan, ha mégse előzőleg a töltőköri leírásomat érdemes elolvasni. Érdemes szétnézni a testpontokon, illetve a késes biztosítékok lábait is megnézni, mert nekem pl a motortérben az egyik bizti lába már szennyezett volt, és átmeneti ellenállás volt rajta, így korlátozott is. Nézd meg a vezetékeket, esetleg látható-e rajta mechanikai sérülés, oxidáció. Kezdésnek szerintem ennyi elég, ha ezek rendben vannak akkor agyalunk tovább. Sok sikert.
(#) Lezli46 hozzászólása Márc 13, 2019 /
 
Sziasztok!



Tudna valaki segiteni???

Sziasztok!

Opel Astra H 1.6i Zx16XP 2005. " Sárga autoszimbolum Kalapáccsal" világit --a P1113 Hibakód kiséretében.., ellentmondó magyarázatokat olvasok a P1113 hibakódra..., alapjában " normálisan" lehet autózni a géppel. Milyen irányban kellene elindulnom?? KÓD Törölhető de visszajön.
Köszönök minden segitséget!
(#) zolika60 válasza Lezli46 hozzászólására (») Márc 13, 2019 /
 
(#) Lezli46 válasza zolika60 hozzászólására (») Márc 14, 2019 /
 
Kõszi..., de szerintem inkåbb erröl van szó jelen esetben..ugyanis ezt talåltam azóta:
https://lost-car-keys-locksmith.co.uk/p1113-vauxhall-fault-code-port-deactivation-position-sensor-low-voltage-error
Véleményed?
(#) Georgee válasza Lezli46 hozzászólására (») Márc 14, 2019 /
 
Videó Esetleg ilyesmi hiba?
(#) Lezli46 válasza Georgee hozzászólására (») Márc 14, 2019 /
 
Jövő héten hozzák vissza---ha igen .,akkor visszajelzek mindenképp..., olvastam hogy itt tulajdonképpen egy fizikai kopás "kikorrigálása" történik ezzel az ellenállásos trükkel...
köszi és üdv
(#) levaitamas hozzászólása Márc 17, 2019 /
 
Sziasztok!
G Astra ajtóátvezető csatlakozó kiosztását keresem.
Köszönettel, akinek megvan.
Üdv
(#) Georgee válasza levaitamas hozzászólására (») Márc 17, 2019 / 1
 
Link Itt mindent megtalálsz.
(#) levaitamas válasza Georgee hozzászólására (») Márc 18, 2019 /
 
Szia!
Levettem az ajtó borítást és a zárra menő csatlakozóban van áram. Próbalámpa szépen villan nyitásra zárásra kb 2 másodpercet. A három érintkező fémtiszta.
Gondolom a zár lehet a hibás. Magát a zárat lehet, van értelme javítani, esetleg bontottba gondolkozzak? A gyári új 45 ezer.
(#) Georgee válasza levaitamas hozzászólására (») Márc 18, 2019 / 1
 
Tedd vissza a csatlakozót, mozgasd meg a vezetéket, lehet elvan törve. Illetve nézd meg a gumi szigetelésen belül a szálakat. A képen C vectra átmenő kábel látszik (a lényegen nem változtat). A kábel vége utáni szigetelés törés már a nyitá-zárás miatt keletkezett. Ez is tud a hiba forrása lenni. Ha ez oké akkor érdemes az ajtót bontani, és tesztelni a zárat. Nekem a csomagtartóba volt az átmenő megtörve. Lezárt állapotban működött, de felnyitva a fűtésszabályzó villogott. Ugyanúgy szigetelés törés volt és mellé testzárlat.
A hozzászólás módosítva: Márc 18, 2019
(#) Georgee válasza levaitamas hozzászólására (») Márc 18, 2019 /
 
Még ami lemaradt, nyugodtan mehet bele bontott is. Én is sok alkatrészt bontóból hozok, mert az utángyártott állítólag gyári minőségű alkatrész eddig mind ráfizetés volt nekem.
(#) Lezli46 válasza Lezli46 hozzászólására (») Márc 18, 2019 /
 
Visszajelzés Astra H.16.EXP.145.000Km. Sárga autószimbolum ég--P1113 --Port kikapcsolási helyzetérzékelő hibára. Astra H spécik segitsetek!
A .https://lost-car-keys-locksmith.co.uk/p1113-vauxhall-fault-code-port-deactivation-position-sensor-low-voltage-error/---a linken javasolt "ellenállásos korrekciós" müvelet végrehajtva : Az optimálisnak mondott 0.4V fesz beállitása is..., élő adatban, és multiméterrel is ellenőrizve., a jónak mondott 0.3V-0.5V érték bármelyikére állitva is, mindig visszajön a hibakód és lámpa felgyulladása., probáltam, potival kideriteni az oprimális ellenállás--feszültségértértéket kideriteni, de semmi eredmény! Mi lehet a probléma??
(#) levaitamas válasza Georgee hozzászólására (») Márc 19, 2019 /
 
Az ajtót bontani kellett, mert szerencsére az ajtóhatároló is eltört a télen.
Az átvezetőben épek a vezetékek. Lehúzva néztem a zárra menő csatlakozót, ott próbalápával vizsgálva nyitásra zárásra van áram.
Megpróbálok egy bontottat, aztán remélem a hibátlannak hirdetett alkatrész valóban működik majd.
(#) Lezli46 hozzászólása Márc 24, 2019 /
 
Helló abszolult Opel-Tech2 profik!
Igennel, vagy nemmel megtudná válaszolni valaki a következő kérdést?
Astra H 1.6i XEP 2005 .A TwenPort szelepmüködtető egységben , a szelepeket müködtető rudazat poziciójáról információt adó potencióméter, egyik szélső állásban kb 0.3V érték .., a másik szélső állásban kb 5V küszöbérték van beirva a programba..,Ettől eltérő értéknél a P1113 hibakód jön be , a sárga autószimbólum kigyulladásával egyidőben!
KÉRDÉS : Lehetséges- ezen szélső értékek átirása Tech-2 diaggal?? Tehát ,pl ha a tényleges 0.1 V túl alacsony küszöbbértéket szeretenénk módósitani, akkor ez softveresen a Tech2-vel lehetséges volna???
Köszi a válaszokat!
Következő: »»   98 / 137
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem