Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Simson elektronikus gyújtás
Lapozás: OK   13 / 49
(#) gulyi88 válasza Krisz03 hozzászólására (») Ápr 21, 2009 /
 
szemre 1,5-2mm körül szoktam előgyújtást állítani (beledugom a gyertyakulcsom 6os hajtószárát , azzal mérem ), aztán kipróbálom, hogy mikor, hogy húz a motor, ha nemteccik, akkor módosítom, de álltalában elsőre jó szokott lenni (alapjárat normális (karbikipucolás/kb re beállítás után) és a feléső tartományban érezhetően jól/jobban húz)...

régen volt, hogy tolómérővel állítottam gyújtást, de akkor is néha utána kellett babrálni, hogy úgy menjen ahogy akarom. (karburátor beállítása még egy pepecselős meló a régieknél (16N1 1 hét ), az újabbaknál (16N3 10 perc)).

Aztán a beállítások folyamatosan szétcsúsznak, és lehet korrigálgatni, szóval ezek nem olyan motorok, hogy félredobom ha nemkell. "törödést igényelnek"
(#) sniper válasza Krisz03 hozzászólására (») Máj 6, 2009 /
 
én is a tolómérős beáíítást használom,

először lendkerék le filctollal bejelölöm a bütyök legmagasabb pontját, asztán vissza csavar meghúz.
mexa beállít 0,4 re (gyári adat),

utána tolómérővel megállípítom a holtpontot, utén bejelölöm a deknin+lendkereken hogy ne keljen mindig méregetni,

utána holtpontol vissza 1,8mm (gyári adat s51, |1,5 s50) azt is bejelölöm a deknin.

asztán addig forgatom az alaplapot ammedig a jelölésnél nem nyit a mexa, mármint az 1,8 nál..

nekem eddig rugásra mindig könyen indul néha elkel egy új gyertya... a karbi elé nem árt egy papirbetétes szűrő...(valami kisebb darab autóé)
(#) hugo90 válasza peti1993 hozzászólására (») Máj 18, 2009 /
 
Üdv ez nagy baj a jawa motornál
de a 8v-os tekercset/kondenzátor elbírja bele rakhatod.
Ha ezzel a blokkal kapcsolatban van kérdésed nyugodtan írj nekem is ilyen motorom van és már kívül belül ismerem
(#) sámson hozzászólása Máj 24, 2009 /
 
halli mindenkinek van 1 .50-es simóm, segitsetek már nem tudom mi a baja lehet ha a gyujtáson álitok beindul és ha megyek vele félgázon gyorsul de ha lecsutkázom fuladni kezd és beköpi a gyertyát ha meg kipörög félgázon idő után akkor is beköpi meg alcsony fordulaton fullad meg kell kuplungolni hogy kipörögjön rendesenadjatok és üresbe is ha lecsutkázod leffulad adjatok már 1 pár jó tanácsot előreis köx
(#) gulyi88 válasza sámson hozzászólására (») Máj 24, 2009 /
 
Először gyújtásbeállítás kb gyári előgyújtásra és karbibeállítás!!!
Benzinszintel kezdd, utána a súbetűt addig kell pakolgatni, amíg magas fordulaton tűrhetően nem megy, utána az alapjárati csavarokkal alapjáratot varázsolni rá, utána menni pár KM-t megnézni a gyertyát, hogy milyen a színe.
(#) szamóca válasza sámson hozzászólására (») Máj 24, 2009 /
 
Ahogy gulyi írja. Előgyújtás 1,8mm-re a felső holtponttól, majd a megszakítóhézag 0,4mm, és végül a karbi benzinszintje, megfelelő fúvókák használata, alapjárat beállítás. Ha ezek ellenére sem megy, kondicsere.
(#) Krisz03 válasza szamóca hozzászólására (») Máj 24, 2009 /
 
Előbb megszakítóhézag, aztán gyújtásállítás. Ha nem így csinálod, sokat fogsz vele szenvedni.
(#) szamóca válasza Krisz03 hozzászólására (») Máj 24, 2009 /
 
Ez akkor igaz ha próbálgatja hézagmérő, és indikátoróra hiányában.
(#) Krisz03 válasza szamóca hozzászólására (») Máj 24, 2009 /
 
Sajnos nem. Ha előbb beállítod az előgyújtást, majd utána a megszakítóhézagot, akkor az előgyújtás értéke bizony el fog mászni a működési elvből adódóan. Viszont, ha előbb a hézagot állítod be a legnagyobb nyitásnál (hézagmérő lapkák hiányában egy tapétavágó kés pengéjének segítségével, mert az pontosan 0.4mm vastag), akkor utána az előgyújtást már be tudod állítani, de ez már nincs hatással a másik összetevőre, a megszakítóhézagra.
(#) mex válasza Krisz03 hozzászólására (») Máj 24, 2009 /
 
Idézet:
„(hézagmérő lapkák hiányában egy tapétavágó kés pengéjének segítségével, mert az pontosan 0.4mm vastag)”

Nem biztos, speciel azt a pengefajtát amit évek óta használok, a mikrométer 0.5 mm-nek méri.
A többi szinigaz.
(#) szamóca válasza Krisz03 hozzászólására (») Máj 24, 2009 /
 
Igaz!
(#) bankimajki hozzászólása Máj 24, 2009 /
 
sziasztok, én már egy jópár szimót szervizeltem, meg mindenféle szocimotort, és van egy pár dolog (tapasztalat) amit szeretnék megosztani. Simsonoknál az a tény hogy megszakítóhézag 0,4 mm az csak akkor igaz tökéletesen, ha zsír új szimód van és egyáltalán semmi nem kopott. Az a lényeg hogy a megszakító annyira nyisson, hogy kb 50%-ig legyen zárva, ill. 50%-ig nyitva(amikor tekered a lendkereket 180fok =fél). Amikor beállítottad a megszakítóhézagot, majd utána az előgyújtást (50cm3-nél 1,6mm 70cm3-nél 1,8mm) akkor utána csavarok meghúz, és ismét megszakítóhézag ellenőrzés. Nagyon sok szimónak már ki van kopva a gyújtásrésze, és elmozdul (fel-le-balra-jobbra) ezért elállítódhat. Van nagyon sok tapasztalatom, amiről írtam egy pár oldalas cikket (gyújtús ill. karbi beáll.) ha kell talán előkereshetem.
(#) Krisz03 válasza bankimajki hozzászólására (») Máj 24, 2009 /
 
Ha megengedsz pár helyreigazítást...

A zárásszöget nem tudod befolyásolni/állítani. Azt, hogy meddig van nyitva/zárva a megszakító, azt csakis a lendkerék agyrészén kiképzett bütyök határozza meg.

Az előgyújtás értékeid sem helyénvalóak. Nagyobb hengerűrtartalomhoz kisebb előgyújtás érték dukál. Ez 50-esnél 1.8mm, 60-asnál 1.6mm, 70-esnél 1.4mm környékén alakul. Az értékek azért nem szentírások, mert sok tényező befolyásolja, hogy milyen értéket kíván a motor.
(#) bankimajki válasza Krisz03 hozzászólására (») Máj 24, 2009 /
 
a zárásszöget lehet befolyásolni, pont ebből adódik, de nem szeretek vitázni, egyébként lehet keverem az előgyújtás értékeket, majd utánanézek. (Ha belegondolsz ha nagyobb a megszakítóhézag, akkor több ideig van nyitva nem?, ha meg kisebb akkor kevesebb ideig )
(#) bankimajki válasza bankimajki hozzászólására (») Máj 24, 2009 /
 
de aki nem hiszi az nyugodtan tesztelje le régi kopott gyújtással, állítsa be 0,4mm-re, majd utána állítsa be úgy ahogy mondtam, és majd elválik
(#) mex válasza Krisz03 hozzászólására (») Máj 24, 2009 /
 
quote]A zárásszöget nem tudod befolyásolni/állítani. Azt, hogy meddig van nyitva/zárva a megszakító, azt csakis a lendkerék agyrészén kiképzett bütyök határozza meg.
[/quote]
Ezért fontos a rendes hézagbeállitás, mert egyúttal a zárásszöget is állitod. Kopott megszakitónál már hiába jó a hézag, a zárásszög értéke teljesen más lesz, ez pedig közvetlenül befolyásolja a trafóban kialakuló áramerősséget-végső soron a szikra minőségét.
(#) bankimajki válasza bankimajki hozzászólására (») Máj 24, 2009 /
 
Érdekesség az egyik szimóm a sok közül, ez most készül (vagyis elkezdtem vagy 2 éve csak idő hiány miatt úgymaradt) 150cm3 könnyen lehet vele csövet hajlítani (első teleszkóp) A kupival ne törődjetek, én így szeretem

P1030485.JPG
    
(#) gulyi88 válasza mex hozzászólására (») Máj 24, 2009 /
 
Ezeknél a dinamós gyújtásoknál nem számít a zárásszög.
Úgy értem, ha a gyújtás elötti nullátmenetnél (gyújtótekercsben indukált fesz nullátmenete) már zárva van a megszakító, akkor tökmindegy, hogy ez elött mikor záródott.
A lényeg, hogy a fluxux csúcsértékénél nyisson ki.
Az megszakítóhézag erre van hatással
(nagyobbrateszed, akkor más fluxussűrűségnél nyit a megszakító, arányos a szikra energiájával)!

szóval ezeknél így nincs értelme zárásszöget nézni (amenyniben a gyújtás elötti nullátmenetnél már zárt a megsza)..
(#) mex válasza gulyi88 hozzászólására (») Máj 24, 2009 /
 
Idézet:
„A lényeg, hogy a fluxux csúcsértékénél nyisson ki.
Az megszakítóhézag erre van hatással”


Másképp látom. A legnagyobb fluxus nem biztos, hogy egybeesik az optimális előgyújtással (lásd a hengerűrtartamtól függő értékeket). Egy kopott pogácsájú megszakitónál, ha beállitod az előirt hézagot, biztosan nem a gerjesztőtekercs nullátmeneténél fog zárni, és nem a maximális fluxusnál nyit. De ez csak elmélkedés, a gyakorlat biztosan eltér ettől. Amúgy meg nem kéne már elfelejteni a megszakitót?
(#) szamóca válasza mex hozzászólására (») Máj 24, 2009 /
 
Idézet:
„meg nem kéne már elfelejteni a megszakitót?”

No jó-jó, de nem túl olcsó átszerelni E.sre egy simót.
(#) sámson hozzászólása Máj 24, 2009 /
 
halli bagyábol beálitotam ahogy montátok azárt csak nagyábol mert nincs műszerem amivel a megszakitóhoz ezért csak nagyábol álitotam be és beindult mentem vele csak alacsony fordulaton fulladt és ki is pörgött rendesen de kb 12km után beköpte a gyertyát álitotam és már alacsony fordulaton nem is fulladt szép hangja is volt csak ha lecsutkáztam mentem vele pár métert és elkezdett szagatni és beköpte a gyertyát (az előző tanácsik sokat segitetek) köx
(#) hugo90 hozzászólása Máj 26, 2009 /
 
üdv mindenkinek
MI lehet a baj? Csak akkor van baj amikor meleg.
Vadi új gyertya a gyujtás be van állítva simson S51N -röl van szó
(#) richard1025 válasza hugo90 hozzászólására (») Máj 26, 2009 /
 
Milyen hőértékű gyertya van benn?
Ha kiveszed a gyertyát akkor van szikra?
(#) bankimajki válasza hugo90 hozzászólására (») Máj 26, 2009 /
 
én már javítottam ilyen problémát, azt hiszem kondi, vagy trafócsere megoldotta, a problémát, cserélgettem, ezért már nem tudom melyik (persze ahhoz jó gyújtásbeáll., és karbibeáll. is kell)
(#) sniper válasza hugo90 hozzászólására (») Máj 27, 2009 /
 
nekem volt olyan problémám hogy a motor ha bemelegedett akor egyszerüen elmet a szikra, már mindent megnéztem, egyszerüen nem tudtam mi lehet a baja.
aztán egy idő után kiderült hogy a gyújtótekercs alsó szálának kivezetése tört el, a belsejében az a vég ami a maghoz van forrasztva. elgvégső esetben bár ritka hiba. de ha lehült a motor akkor volt szikra és met a motor rendesen.

sámsonnak: ha magas fordulaton szaggat a motor akkor próbáld meg a megyszkítóhézagot kicsit összéb nyomni. hátha megjavul. feltéve hogy jó a gyújtásidőzítés..
(#) sniper hozzászólása Máj 27, 2009 /
 
Másik bejelentésem:

hogy, konzultáltam Gulyi88 -al és megépítattem az ő általa tevezett CDI gyújtást,
örömmel jelentem be hogy a gyújtás működik, és másoknak is ajánlom!

(Jelenleg a tervezőn kívül No1. tulajdonosa vagyok! )
(#) hugo90 válasza sniper hozzászólására (») Máj 28, 2009 /
 
A probléma megoldódott, miután kaptam egy kis segitséget egy szerelőtöl. Most nagyon mmegy, bár adtunk egy kis előgyujtást.
(#) bankimajki hozzászólása Máj 29, 2009 /
 
megtaláltam a gépemen a régebben írt doksimat, feltöltöm ide, hátha szüksége lesz rá valakinek
(#) bankimajki válasza bankimajki hozzászólására (») Máj 29, 2009 /
 
most elolvastam én is, hát azért most még ki tudnám egy pár dologgal egészíteni, pontosítani, de azt hiszem a lényeget taglaltam benne. A karbibeállítási tippeket, meg ha lesz kedvem lehet megírom. Majd elválik

Ejnye no!
szamóca
(#) Mullerke77 hozzászólása Jún 5, 2009 /
 
Sziasztok egy kicsi segitség kellene egy simson gyári elektromos gyujtásában! A jelenség az hogy olyan a motor mintha állandóan beköpné a gyertyát induláskor,mintha gyenge lenne a szikra pedig a szine kék! A leladót és a tekercset kimértem és rendben van! kontaktok, gyertya,trafó jó! Karbi rendben!
Kérdésem :tudna valaki tuti mérést a nagyfreki dobozra? A potiját már tekergetem de semmi változás!
Elöre is köszi!!!
Következő: »»   13 / 49
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem