Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Szimulátor pc-s játékokhoz
Lapozás: OK   2 / 3
(#) Krix válasza Frankye hozzászólására (») Aug 8, 2006 /
 
Hi !
Alakul a kép, tetszenek az öttletek.
-Kérdés hogy a "portról" hogyan vezéreljük meg az elekktronikát ill. hogyan lessz belőle külső jelforrás?"(Báddzsó)
-mindenesetre a lehetőségek tárháza nyílna meg ha ez műk.
-A székemhez még annyit, hogy 0 állásban rugók és gumibakok tartják, (idéglenesen) tehát ha bármelyik motorból megszünik a fesz. v. nyomaték az visszaáll. pl váltások, kormányközép, stb.
(#) Krix válasza szabi83 hozzászólására (») Aug 8, 2006 /
 
A hidraulika és a pneumetika sajn. nem az én pénztárcám, kompletten 5x annyiba kerülne mint az egész szék.
(#) Báddzsó válasza Krix hozzászólására (») Aug 8, 2006 /
 
Idézet:
„-Kérdés hogy a "portról" hogyan vezéreljük meg az elekktronikát ill. hogyan lessz belőle külső jelforrás?"(Báddzsó)”
csak egy 1*ű progi kérdése ami olvas a memóriában (sebsség adatokat, stb) és ha szükséges átalakítja azokat, majd kiküldi pl. sorosporton. -(ebből az egészből a olvasandó memória címének meghatározása a nehéz feladat)- a többi már a hozzá kapcsolt pic dolga( motorok vezérlése pl. pwm-el. Így leSZ!
(#) Tomee válasza Krix hozzászólására (») Aug 8, 2006 /
 
Nem rossz a cucc! Gratula!
(#) Krix válasza Báddzsó hozzászólására (») Aug 8, 2006 /
 
Valamit kapísz, de nem egészen értem.
Úgy tünik te igen.
-Össze kéne rakni!!??
(#) Krix válasza Tomee hozzászólására (») Aug 8, 2006 /
 
Köszi
(#) Báddzsó válasza Krix hozzászólására (») Aug 8, 2006 /
 
az Így leSZ!-t felejtsd el! nem érdekes.
tehát ugye beszéltük, hogy kellenének a játék beli autó adatai, főleg a sebesség, meg mondjuk a kocsi kasznija és az aszfalt/tengerszint közti távolság,( a kormány állását tudjuk nézni "kint" is). Tehát ezt a két adatot (szerencsés esetben) két memóriacímen tárolja a játék és ugye folyamatosan frissíti. Ha egy külső programmal ezt a játék futása közben a háttérben olvassuk és kiküldjük pl. a sorosporton a szimulátor elektronikájának akkor az kiszámolja a szükséges, a motorvezérlőnek küldendő adatokat ami meg bemozdítja a motorokat a kívánt helyzetbe, persze ezt a számolást, memória olvasást min 40-szer elvégzi a programocska másodpercenként.
(#) Báddzsó válasza Báddzsó hozzászólására (») Aug 8, 2006 /
 
csinálj ilyet!
(#) Frankye válasza Báddzsó hozzászólására (») Aug 9, 2006 /
 
Hogy érted, hogy "abszolút címekké"?
Az a lényege az AM-nak, hogy azt a memóriacímet keresi meg, ahol az adott változás történik. Ezt ki is írja. Aztán ezzel lehet variálni: Felülírni a tartalmát, a beírt/benne lévő értéket állandón tartani.
Így pl. ha egy gameben folyamatosan fogy a "life energy", ha mozox, akkor az AM ezt "fagyasztja", azaz figyeli, és ha változást észlel, akkor visszaírja az általad beállítottat. (Sajnálatos, hogy nem csak a negatív, de a pozitív változást is blokkolja, így nem lehetsz "super hero" valami kütyü beszerzésétől, vagy italtól, de ez is kiküszöbölhető, ha eleve olyan magas "live energie" szintntet állítasz be, mint a "super hero" szintje...)
Szal a cím alapján a Te progiddal (rezidens!) már ezt a címet figyelve küldheted a jelet a portra, akárhova.
(#) Frankye válasza Krix hozzászólására (») Aug 9, 2006 /
 
Szép munka! Már a mechanikai kialakítás is nagyon kulturált!
(#) Frankye válasza Báddzsó hozzászólására (») Aug 9, 2006 /
 
Hehe! Jó vicc! Állod a kocsi árát legalább?
(#) Báddzsó válasza Frankye hozzászólására (») Aug 9, 2006 /
 
Idézet:
„Az a lényege az AM-nak, hogy azt a memóriacímet keresi meg, ahol az adott változás történik. Ezt ki is írja. Aztán ezzel lehet variálni: Felülírni a tartalmát, a beírt/benne lévő értéket állandón tartani.”
Ezt értem, de nem tudom milyen memória címeket ír ki, mert próbáltam más progikkal ugyanazt a címet beolvasni, de nem az volt ott/ más volt ott, táhát valamilyen relatív címet ír ki.
(#) Báddzsó válasza Báddzsó hozzászólására (») Aug 9, 2006 /
 
mert van ez a progim és ha azt a memóriacímet írom be mint az artmoney kiír egy értékre akkor nem azt olvassa be. tehát nekem a fizikai cím kellene.
(#) Frankye válasza Báddzsó hozzászólására (») Aug 9, 2006 /
 
Értem. Nos, eddig ezt nem (sem) tudtam, de ennyivel már okosabb vagyok!
(#) G-Lex válasza Frankye hozzászólására (») Aug 9, 2006 /
 
De ennek még mindig megvan az a hátránya,h minden játékhoz külön kell megcsinálni az értelmezőt...
(#) Báddzsó válasza G-Lex hozzászólására (») Aug 9, 2006 /
 
Idézet:
„minden játékhoz külön kell megcsinálni az értelmezőt...”
ez legyen a legnyagyobb probléma van max 10 autós játék abból 3-4 szimulátor, csak a különbözű memóriacímeket kell beállítani, teljesen minimális feladat a többi számítás stb mellett.
(#) bodoo válasza Krix hozzászólására (») Aug 9, 2006 /
 
Először is, gratulálok!

Szerintem, a gyorsulás-lassulás szimulálásához elég csak a sebességjel, meg a gáz-fékpedál állása. Nyomod a féket, csökken a sebesség: lassul. Ha nem csökken a sebesség: csúszik. Ha elég sűrűn mintavételezed a sebességjelet, pl. a kerekek blokkolása is szimulálható.
(#) Báddzsó válasza bodoo hozzászólására (») Aug 9, 2006 /
 
Idézet:
„a gyorsulás-lassulás szimulálásához elég csak a sebességjel, meg a gáz-fékpedál állása.”
szerintem elég csak a sebesség, mivel ha ~100* mintavételezed/sec akkor abból már ki lehet számolni a gyorsolást, gázpedál állása nem kell. meg az ugye megint kocsifüggő lenne, meg váltó áéllásától is függne szerintem csak a kocsi sebessége és a tengerszint feletti magasságát kell tudnunk, esetleg még az aszfalt dőlését.
(#) Krix válasza Krix hozzászólására (») Aug 10, 2006 /
 
(#) Báddzsó válasza Krix hozzászólására (») Aug 10, 2006 /
 
ja bocs, egy kicsit elkalandoztunk a problémádtól, ettől:
Idézet:
„Egy olyan elekronikára lenne lenne szügségem, ami a kormány konzol elmozdulásával arányossan vezérli a fez.szabályozót, ugyanígy a gáz-fék konzolhoz is.”
sajna fogalmam sincs, hoyg milyen egy ilyen kormány belülről, tehát, hoyg hogyan lehetne beleépíteni a dolgot ami kell, vagy talán csak ki kell vezetni belőle a jelet.(ami elképzelhető), tehát egy fénykép a kormány belsejéről a mechanikáról+ az elektronikájáról (jó minősében, ic-k felirata látszódjon) sokat segítene.
(#) Báddzsó válasza Báddzsó hozzászólására (») Aug 10, 2006 /
 
a korábbi fényképből arra következtetek, hoyg a motorok úgy mennek, hogy nem beállítják a kívánt helyre az ülést és stop, hanem folyamatosan erőt fejtenek ki, mert ha nem kapnak áramot akkor a rugó középre állítja az ülést, ugye??? Ha így van akkor 1*űbb kivitelezni az elektronikát.
(#) Krix válasza Báddzsó hozzászólására (») Aug 10, 2006 /
 
Igen jól látod. -a mozgást illetően.
-Sokat gondolkoztam az elmult napokban, és úgy gondolom maradnunk kellene az eredeti elképzelésemhez "egyenlőre".
-Ha ez bejön lehet tovább menni komolyabb vezérlés felé, ha szügséges.
(#) mspike válasza Krix hozzászólására (») Aug 10, 2006 /
 
Nem akarok problémázni, de kétlem, hogy állandóan fix címen lenne a sebesség... Merthogy, ha pl. én írnék egy játékot, akkor a sebesség egy változóba lenne, és miután kétlem, hogy asemblybe írnék simulátoros játékot... így az épp aktuális memória állapottól függ a fizikai cím, azt elképzelhetőnek tartom, hogy a program memóriában elhelyezkedésétől adható egy "abszolút" cím. (mert ez remélhetőleg mindig ugyan annyi) Viszont ehhez szerintem elég jól kell tudni programozni. Arról nem is beszélve, hogy nem mindig lehet belenyúlkálni más programok által használt memória címekbe (emlékeim szerint erre minden féle "kapu" van) De remélem azért nem fullad le a dolog, én inkább úgy gondolom, hogy valamilyen környezeti változót deklarálnak az ilyen dolgokhoz... (és vagy Joy porton keresztül megy ki az adat....) Üdv mindenkinek és kéép on wörking....
(#) Báddzsó válasza mspike hozzászólására (») Aug 10, 2006 /
 
Idézet:
„ogy állandóan fix címen lenne a sebesség...”
ez így van, valamennyire, mert a játékon belüli virtuális memben fix helyen van mindig, amit meg lehet találni, azt írja ki az artmoney is. De nekünk a fizikai címe kellene (valszeg). Szerintem ezt a "találjuk meg a kocsi sebességét a memóriában" dolgot a prog.hu-ra kellene írni.
(#) mspike válasza Báddzsó hozzászólására (») Aug 10, 2006 /
 
Miután erősen hardware közeli programozás, szerintem itt is elfér, a címzés nem kell feltétlen közvetlen módon történjen...
(#) Báddzsó válasza mspike hozzászólására (») Aug 10, 2006 /
 
írtam (még tegnap) freebasic fórumába, ott azt írják, hogy It is only few step,... but áj em túl hülye ehhez..... nemértem.. nézzétek meg: itt (uccsó hozzászólás). A másik linkjét nemtom megadni mert meghalt a freebasic fórum...
(#) Báddzsó válasza Báddzsó hozzászólására (») Aug 10, 2006 /
 
megvan ez a másik
(#) Báddzsó válasza Báddzsó hozzászólására (») Aug 10, 2006 /
 
körülnéztem itt.
szét van kapva rajta egy momo meg néhány más kormány is.
(#) Báddzsó válasza Krix hozzászólására (») Aug 11, 2006 / 4
 
Idézet:
„a korábbi fényképből arra következtetek, hoyg a motorok úgy mennek, hogy nem beállítják a kívánt helyre az ülést és stop, hanem folyamatosan erőt fejtenek ki, mert ha nem kapnak áramot akkor a rugó középre állítja az ülést, ugye???”
hehe most látom ezt te már leírtad korábban...
(#) Istvifi hozzászólása Dec 10, 2009 /
 
Sziasztok!

Nem vagyok benne biztos, hogy ide kapcsolódik ez a kérdés de szerintem ennek a témának van a legtöbb köze a PC játékokhoz.

Na szóval ez lenne a kérdésem:

Van egy játékom: Emergency 4 (magyarul: vészhelyzet 4) nem tudom, hogy ismeri-e valaki ez egy sratégia-akció játék. Az a lényege, hogy "Emergency" csapatokat kell irányítani.
Ezt a játékot egyszer kb 2 hónapja miután megkaptam feltelepítette nekem az egyik informatikus barátom. Nem tudom, hogy mit csinált vele, de mivel ez egy másolt játék kellett vele valamit szenvedni. Akkor minden tökéletes volt de egyszer amikor el akartam indíni kiírta hogy hiba van a programban és ha újratelepítem akkor jó lesz. Meg is történt újratelepítettem de fogalmam sincsen, hogy mit kellene vele csinálni, hogy müködjön. Mindig azt írja ki, hogy tegyem be a "Play" CD-t. De (azelött a CD-3 al játszottam) akármelyik CD-t teszem be mindig ezt írja ki.

Ha valaki tudja a megoldást vagy van tippje, hogy mit kellene csinálni akkor legyen szíves nekem megírni.
A segítségeket elöre is köszi.
Következő: »»   2 / 3
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem