Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Tesla tekercs építése
Átellenőriztem mindent és nem találom,hogy kéne megmérni a dolgokat?A +és a- között mindössze 0.6 ohm
van.Mit tegyek? ![]() ![]()
Igen! A primereket kapcsoló tranzisztorokat kellene először ellenőrizni kiforrasztott állapotban.
Oké! Akkor kiforrasztom és,hogy próbálom ki őket a voltmérőn lévő tranzisztor vizsgálóval jó?Az IRF3205-ösöket kell le tesztelni ugye?
Kicsit vissza kell olvasnom a kapcsolásodhoz...
Hogy miért mérsz 0,6ohmot a tápcsatlakozónál? Ott egy C7-es pufferkondenzátor. A multiméter vizsgálófeszültségéig amíg nem töltődik fel, rövidzárként viselkedik.
Eddig 0.6 ohm volt,de kivettem a primert kapcsoló tranyókat és mostmár mérhető ellenállás,az jó,ugye?
![]() ![]() ![]()
ja és az jó lenne ha a hőtőborda maradna 85mm*60mm*2mm de úgy,hogy két egymilis lenne egymásra téve mert csak egy milliméteres alumíniumom van??
Csináltam egy új primert 1.5 mm-es vezetékből (elég szépre sikerült) és így jobb lett. Most már szép 2-2.5 cm-es fenyőfa alakú szikrákat csinál .
Idézet: „Eddig 0.6 Ω volt,de kivettem a primert kapcsoló tranyókat és mostmár mérhető ellenállás,az jó,ugye?” T1-T2 FET-eket elszigetelted a hűtőbordától?
Üdvözlet!
Tud valaki segíteni?? Hozzájutottam 1-2db neontrafóhoz. Prim:220v~ Sekund: 3.5kw X2 (azaz két sek van rajta) Miként lehetne ebből „teslagépet” (hasonlót) építeni??? Ex ![]() Nem ütjük az entert feleslegesen. köb..
Bocsánat,értettem :yes:
Köszi a javítást is.....
![]() Ha segítesz, akkor ajándék . Több van . Dobsz mail címet?? Ex ![]()
Kicsit hosszú olvasmány, de ha tényleg átolvasod az elejétől, akkor találni fogsz leírást és kapcsolási rajzokat is. De a nagyfeszültség nem játék! Ezt a téma átolvasása után meg fogod látni! Ha azután is lesz kedved megépíteni a tesla tekercset, legalább a veszélyekkel tisztában leszel.
Szerintem nem annyira kritikus az, hogy nagyfeszültséggel legyen a primer tekercs meghajtva. ( Ezt majd a tapasztaltabb Tesla tekercs építők vagy megerősítik vagy megcáfolják. ) Sokkal biztonságosabb a törpefeszültségű meghajtást megépíteni az első készüléknek. Mer biztonságosabb a törpefeszültségű táplálás miatt és hiba esetén nem lesz életveszélyes az áramkör. A szekunder attól még így is kellemetlen lehet... Szerintem a Tesla tekercs építését a nagy menetszámú légmagos tekercs elkészítésével kell kezdeni és nem a nagyfeszültségű tápegységgel... Üdv.: _jani_ ![]() ( Időközben kaptál egy jó linket! ![]() )
Ez így van. De a trafó, már adott. És anno, úgy hallottam, egyszerűbb. Köszi.
![]()
Ha most figyelmes akkor nem lehet gond! De tényleg már egy MOT is ki nyír azonnal nem még egy neon trafó! Én első teslámat most építem most tartok a kondinál és nem a sima törpe feszültségű pár W-oat építem meg hanem egy kb 1-1,5kW-ost ami már képes lesz 1m-es szikrára is. De ha ez jól sikerül akkor tervbe lesz egy nagyobb olyan 10kW-os aztán a Skoryféle min tesla
![]() De a hagyományos szerintem könnyebb meg építeni mint ez elektronikásat bár ez embertől függ. Lakásba pl dísznek jó egy pici kis tesla.
Amennyiben nem szigetelted őket,az baj..Oda van írva magyarul,hogy T1,T2,T3 hűtőbordán,T3-at nem muszáj szigetelni..de szigeteld le T3-at is és a földet kapja a GND-ről..
Én úgy csináltam meg hogy két hűtőbordát raktam , egyiket a T1-re , másikat a T2-re így nem kell szigetelés,+ventillátorral fújatom. A T3-at , T4-et pedig egyáltalán nem kell hűteni mert nem melegszik egy picit sem .
Igazad volt Collector feljebb kellett rakni a primert.
Így már 4 cm-es szikrákat csinál . ![]() Azért nem próbáltam ki hamarabb mert először az aljához raktam úgy működött és ha lejjebb vagy följebb raktam nem ment , de ma rájöttem hogy fel kell rakni majdnem a feléig. Itt van pár videó: http://www.indavideo.hu/video/Tesla_tekercs_video6 http://www.indavideo.hu/video/Tesla_tekercs_video7 http://www.indavideo.hu/video/Tesla_tekercs_video8 Idézet: „Nem.Az volt a baj?” Az bizony! Mondtam,hogy olvass vissza,vagy legalább Skori leírását olvastad volna el,és hogy lámpával tesztelgesd amíg be nem indul.Sorra ugyanazokat a hibákat követed el,mint mindenki más.Ez is csak az olvasni nemakaródzást bizonyítja.De ha nem hát nem,én aztán nem erőltetem. ![]() A T3-at inkább ne szigeteld,teljesen felesleges.Úgy jobb lessz a hőleadási tényező,meg aztán a kollektor úgyis a GND-ra van kivezetve.
Hogy lehet kiszámolni a szikra hosszúsága alapján hogy hány V-os ? 1cm = 10kV ?
Jó,köszi!És most úgy fogom beforrasztani,hogy a hűtőborda már rajta van. Amúgy más alkatrész nem romlott el ugye?Vettem szigetelőt HE.Store-on a tranyó és a borda közé.
Szikra alapján ezt nagyon nehéz. Képlet is csak szikraközös tekercsekhez van.
De ez az 1cm=10kV csak nagyon speciális körülmények esetén igaz.
Na mégegyszer
![]() Idézet: „De ez az 1cm=10kV csak nagyon speciális körülmények esetén igaz.” Teslánál ezt úgy ahogy van, felejtsd el, mert semmi köze az átütési szilárdságnak ahhoz, mekkora feszültség esik az ionizált levegőn működés közben koronakisülés esetén. Idézet: „Amúgy más alkatrész nem romlott el ugye?” Elméletileg nem,de majd kiderül. |
Bejelentkezés
Hirdetés |