Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Futópad
 
Témaindító: duCiel, idő: Aug 13, 2010
Lapozás: OK   12 / 12
(#) cobi2 hozzászólása Okt 13, 2018 /
 
Szia! Köszönöm, hogy válaszoltál! Pedig nem is túl régiek a megszakítók, 13 éve építettünk, akkor lettek bekötve, és persze az óraszekrényben lévőket veri le, ami a szolgáltató illetősége. Megpróbáltam 2 fázison is, szerintem kicsi az esélye, hogy mind a kettő fáradt. 3x16A-em van , szerintem innen már fizetni kell a bővítésért amit egy futópad miatt nem szeretnék.
És az normális, hogy az elékötött 10A-est is leveri?
Ha mégis SSR-el próbálkozék akkor mindegy milyet választok?
Köszönöm a segítséget!
(#) Chipmunk1960 válasza cobi2 hozzászólására (») Okt 14, 2018 / 1
 
Szia, Kevés a valószínűsége, hogy mind a 3 elgyengült, s egyszerre. Hacsak nem használsz nagy teljesítményű 3 fázisú gépet a hálózaton folyamatosan. Legutóbb egy beteg motorral jártam így, leverte az IGBT-t kicseréltem, izmos 60N60xxx -t használok, bekapcsoltuk a gépet, mikor a motor indult volna, motor megmoccant, megszakítót leverte. Átdugtuk másik megszakítóra, na utána kijött a motorból az éltető füst. Kikerestem a model paneljét, van rajta indító relé, tehát a táp-kondit csak a startgomb megnyomása után kezdi el teljesen feltölteni, neked viszont valamiért előbb veri le a megszakítót. A kérdés, a miért? Valami oka nyilván van. Persze a 0 átmenet megoldás lehet, én ezt használom. Egyszerűbb lenne előbb egy 100 W-os vagy 150W cső-halogén égővel sorosan tesztelni. A relé kattanását hallod a startgomb megnyomása után? Mikor visszaszámol 0 -ra. Mert lehet beégett, s akkor viszont azonnal ott van a kondi teljes rövidzárnak,de ez csak 1 ötlet.
(#) cobi2 hozzászólása Okt 15, 2018 /
 
Szia! Nagy teljesítményű gépeket nem használok, így én sem tartom túl valószínűnek, hogy elfáradtak a megszakítók. Köszönöm a relé ajánlást, pont ilyet rendeltem én is , csak olyat amit 230V-al lehet vezérelni, ez egyszerűbbnek tűnik nekem. Ezt a relé kapcsolásos dolgot ma ki fogom próbálni! A cső-halogén égős dolgot nem értem sajnos. Egyébként lehet valami a relé beégés dologban mert mint ahogy írtam is, csak a legelső bekapcsoláskor veri le, utána már kapcsolgathatom ki-be semmi. De ha pár perc múlva (amikor gondolom kisül a kondi) kapcsolom be, akkor újra képes leverni. Köszönöm a segítséget!!
(#) cobi2 hozzászólása Okt 15, 2018 /
 
Szia! Kipróbáltam. Második próbálkozásra sikerült elindítani, de a start megnyomásakor relékattanást nem hallok. Talán valami kis nagyon halk szörcsögés szerűt mielőtt indulna a motor. Utána ki be kapcsolgattam, nem verte le a kismegszakítót, viszont ha vártam vele 1 percet utána megint, bár akkor már "csak" a 10A-est. Azokat a reléket nem tudom kimérni, hogy rendesen old-e? Ha kiszerelem a panelt rá tudok mérni?
Kicsit türelmetlen vagyok, de lehet, hogy megvárom a kínai csodarelét, és ha az sem oldja meg akkor .... nem tudom mit teszek.
Köszönöm!
(#) Chipmunk1960 válasza cobi2 hozzászólására (») Okt 16, 2018 /
 
Szia, küldjél egy képet azért róla, tényleg az-e amit találtam. Ha kitudod mérni, melyik lába a- és + , valószinü a + megy a tápra, stab.tok direktbe, a-t kapcsolja, igy ha azt lekötöd a földre, bekell hogy húzzon. 1db kalapácsej alakú, ha van 2 egyforma is rajta akkor az az incline le-fel reléje.
(#) csavokaleb hozzászólása Okt 17, 2018 /
 
Sziasztok!
Sikerült megtekercseltni a motort.
Beépítve üresen a szalag simán fut és szabályozható,de terheléskor lelassult állóra, terhelés elvétele után újra jó.Terhelés alatt a motorból szikrázás látszik. Mi lehet a baj?
(#) cobi2 hozzászólása Okt 17, 2018 /
 
Szia! Küldöm a fotót a panelről. Melyiket lenne érdemes megnézni? Köszi!

TC5_panel.JPG
    
(#) Chipmunk1960 válasza csavokaleb hozzászólására (») Okt 17, 2018 /
 
Szia, VAgy a tekercselés nem sikrült, vagy a szénkefe szorul.
(#) Chipmunk1960 válasza cobi2 hozzászólására (») Okt 17, 2018 / 1
 
Igen, ez nem az a panel, amit én találtam, de találkoztam már lyennel, ebben nem relé hanem egy tirisztor a legkisebb a hűtőbordánkapcsolja a tápot a kondikra ez U9 0- átmenetes optocsatolón keresztül. A nagy kondikat kellene kimérni/ESR/ cserélni, esetlrg az egyiket kivéve próbálni az indulást. Az rövid ki-be kapcsolások rendben, akkor a kondikban még van némi töltés, nem rövidzárrol idul, viszont hosszabb idő teljesen kimerül, s majd rövidzázlatként működik bekapcsoláskor. Van 1 hasonló panelom, a hétvégén át tudom nézni, hogy pontosabban.
(#) cobi2 hozzászólása Okt 17, 2018 /
 
Szia! Tegyük fel, hogy az a probléma, hogy rövidzárról indul. Az SSR relével megoldódhat? Elég az idő a feltöltésre, amíg a nullából feljebb és a hullám? Vagy esetleg más megoldás ami segíthet? Köszi!
(#) cobi2 hozzászólása Okt 18, 2018 /
 
Még egy dolog: egyébként mi a szerepe a kondinak ebben az esetben? Ha kicserélem akkor akár meg is javulhat? Merre találok ilyen kondit? Ha ezek nélkül indítanám akkor az mit okozna? Elnézést a sok kérdésért, de ha már elkezdek valamit akkor szeretem egy kicsit beleásni magam. Köszönöm!
(#) Chipmunk1960 válasza cobi2 hozzászólására (») Okt 18, 2018 /
 
A 0 átmenet 0ptocsatoló is ugyanazt csinálja, mint az SSR, 0 átmenetnél kapcsolja a tirisztor a kondira a feszt. A kondi szüri az egyenirányitás után a rajta maradt 'hullámosságot'. Hiányát, az ólom akkumulátor töltőn kivül semmilyen elektronika nem szereti. Ezért irtam,hogy csak az egyiket vedd ki, teszt, majda másikat, s megint teszt.
(#) cobi2 hozzászólása Okt 18, 2018 /
 
Akkor ha jól értem az SSR felesleges lesz. Akkor mi van ha fogom és mind a 2 kondit kicserélem újra? Ha akkor sem jó akkor mi a fenét tudok még tenni? Azt sem tartom valószínűnek, hogy ez másnak még nem okozott problémát!? A kondin kívül lehet más baja is? Köszönöm! Ne haragudj, hogy ilyen erőszakos vagyok, csak megoldást keresek. Nagyon rendes tőled, hogy így segítesz!
(#) Chipmunk1960 válasza cobi2 hozzászólására (») Okt 20, 2018 /
 
Szia, Igen, kicserélheted mindkét kondit, vagy egy db 400V 470 mikró is jó bele, általában ezt használják. Ha utána sem jó, akkor mélyebben bele kell ásni a dologba. Küldenék szívesen, de Írből drágább a posta, mint a kondi, egy ezres a Hestore-ban s új.
(#) cobi2 hozzászólása Okt 22, 2018 /
 
Szia! Rendeltem kettőt, kicserélem aztán meglátjuk. Már kiforrasztottam őket, nem tűntek rossznak, bár csak szemrevételezni tudom. Köszönöm!
(#) Chipmunk1960 válasza cobi2 hozzászólására (») Okt 23, 2018 /
 
Pld egy 12V os tápról feltöltöd, majd időnként megméred a feszt rajtuk, hogyan esik.
(#) aircom válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Vas, 9:36 /
 
Sziasztok! Örülök, hogy megtaláltam ezt fórumot, mert nekem is pont ugyanez a problémám ugyanezzel a panellel (MC2100ELS-18W). Bekapcsoláskor leveri a 16C-s megszakítót. A hiba kialakulása előtt simán csak leállt a szalag, hibajelzés nem volt. RESET után nyögve, de tovább ment. Később bekapcsolás után búgott egyet és leállt az egész panel. Újabb RESET után a motorból hallottam egy durranást és leverte a megszakítót. (A motort szétszedtem, forgórész tesztelővel is megnéztük,összerakva 60Voltig nyomtuk -> a motor OK). A fentiek szerint kiforrasztottam mindkét 330 mikrós kondit, "sajnos" azok is jók (342 mikró kapacitást mértem).
Merre érdemes tovább keresni a hiba okát? Köszönöm!!
(#) Chipmunk1960 válasza aircom hozzászólására (») Vas, 19:09 /
 
Szia! Megmondom őszintén, cobi2-ve hosszas PM -et folytattunk az ügyben, de nem tudtam kitalálni az okát. Elméletileg ez egy ami gép teljesen más logikával. Relé helyett tirisztor kapcsolja rá a nyagyfeszt egy 0 zéró átmenetű opto kapun keresztül. A tirisztort és optot kellene kimérni, illetve cserélni első körben szerintem.
(#) aircom válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Hé, 8:35 /
 
Nagyon köszönöm, hogy foglalkozol velünk! Valóban az van, hogy több száz voltos impulzust ad ki a motorra időnként. 500W-os halogénlámpa úgy kivillan, mint a nap Ránézésre a tirisztor lábainál mintha hiányozna a forraszanyag. Nem lehet, hogy a melegedés (túlterhelés) miatt megolvadt és lefolyt? A kondin a műanyag fólia is megolvadt a cucc mellett, de a mások ildalán a 10 ohmos ellenállás is forró lehetett. A tirisztort és az optot is ki kell forrasztani a méréshez?
(#) Chipmunk1960 válasza aircom hozzászólására (») Hé, 9:12 /
 
Az ne jó, ha felvillan a halogen műterhelés! Ott más baj is van. Leget az IGBT ment ki, s a 320 V -o direktben megy ki a kimenetre, mikor a tirisztor bekapcsol. Ha a kondin megolvadt a műanyag akkor azokat is ki kell mérni, mert lehet az egyenirányító is kiment, s maga a kondi melegszik. 0,1 Ohm ban benne, ha jól emlékszem, azon a motor áramár méri. A tirisztor 2 lábát, amelyikre nem az opto megy dióda állásban ki lehet sípoltatni, zárlatos-e? Van egy ilyen panelom, egy leselejtezett gépből, valószínű, típushiba, mert nekem motor volt feldugva rá az asztalom, mikor ugrott egyet, s mindent lerántva a földre, szikrázás, villámlás, bevágtam a sarokba.
Ki kell venni a panelt az alubordából, s végigmérni a nagy félvezetőket.
(#) Chipmunk1960 válasza aircom hozzászólására (») Hé, 9:14 /
 
ROHS, úgyhogy elképzelhető, hogy a forrasztás megrepedt a láb körül, majd a nagy áram, miatt valóban kiforrasztotta magát.
(#) aircom válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Hé, 10:44 /
 
Az elöl lévő G4PC40k IGBT mindhárom lába között sípol a műszerem, kb 1,3ohm az ellenállás. Dióda módban vizsgálva mindkét irányban is. Ez gondolom nem túl jó jel. A mellette lévő VS-HFA15PB60 dióda mindkét irányban először sípol, majd végtelen ellenállást mutat. A kondikat kiforrasztottam, jók. Az oldalán az olvadást az IGBT melegedése okozta, a másik oldalon a 10ohmos ellenállás.
A hozzászólás módosítva: Hé, 10:51
(#) aircom válasza aircom hozzászólására (») Hé, 11:18 /
 
Most kérdeztem a Decathlon szervizt, 18.000 Ft egy új komplett panel. Nem tudom, nem érdemesebb-e venni egy újat inkább?
(#) Chipmunk1960 válasza aircom hozzászólására (») Kedd, 10:33 /
 
Az IGBT biztosan cserés, meg lehet a D14 zener is. Nem vitatkozni akarok, de az az ellenállás, 0,01 Ohm,a nagyfejű dióda jobb lábáról megy az A- ra. Ezt eldönteni, ha ezt javítja, vagy újat/felhajítottat vesz, nem az én hatásköröm, pénztárcám... .
(#) aircom válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Sze, 9:59 /
 
Tényleg .010 ohm, 10 ohmon elég nagy teljesítmény esne rajta ilyen nagy áram mellett A javítással az a gond, hogy ESETLEG a fenti 2 alkatrész cseréjével OK lesz, de lehet, hogy nem, és akkor ki tudja hányadik alkatrész cseréje után javul meg, ÉS még a motort is tönkreteheti. Akkor viszont egy 250eFt-os futópad GTK-s lesz Visszaolvasva mintha nem lenne nagy sikerélménye senkinek, vagy nem írta meg itt... 3hét múlva beírom, hogy melyik lett a megoldás
(#) Chipmunk1960 válasza aircom hozzászólására (») Sze, 17:33 /
 
Azért párat megjavítottam már, de ez a panel egy külön kategória. Talán valami USA eredetű más logikai elrendezésű, mint az EU kivitelek. A különbség, hogy a PWM jelet a fenti panel állítja elő, az alsó, ami képen van csak a sebesség korrigálást végzi. Ami 2 ilyen paddal találkoztam, mindben a felső panel lett hibás, és azért nem ment a motor, mert nem kapott jelet, fentről. 2 ből 2, már elég nagy valószínőség, hogy ebben is hibás lehet, /persze nem biztos/ csak éppen a teljes vezérlést kiadja /teljesen kinyitja az IGBT-t, s a 320V rákerülhet a motorra. Amennyiben a szervizes megoldást választja, állapítsák meg ők a hiba okát, s cseréljék, ami szükséges, s adjanak legalább 3 hó garanciát. Ja a " cobi2 " hosszas Pm után jó lett, nem akartam itt vele a helyet foglalni a részletekkel.
Üdvözlettel: Mike
A hozzászólás módosítva: Sze, 17:42
(#) aircom válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Sze, 20:15 /
 
A futópad szerviz is azt javasolta, hogy vigyem be az egészet az egyik decathlonba, Ők kicserélik amit kell és 2 ÉV(!) garanciát adnak, persze akkor +10e a panel... de ezek szerint érdemes ezt választani ezekre az USA modellekre. (Pont most 3hétre az USA-ba megyek , csak utána tudok valami megoldást találni). esetleg cobi2 megoldását megírnád Az én padom meghibásodását garantáltan túlterhelés okozta, mert egy 140 kilóska lassan sétált rajta így szerintem igen nagy áramot vett fel...
(#) Chipmunk1960 válasza aircom hozzászólására (») Csü, 8:30 /
 
Ha lassan megy a motornak kevés a hűtése, habár pont ebben a modellben, ha jól emlékszem 4 vezeték megy a motorba, amiből 2 egy hőkioldó. Mindenképp érdemes évente, vagy használattól függően kiporszívózni, vagy kifújni a motorból a port, porcicát. Mivel a földön van a venti mindent összeszed. Általában 120 Kg -ra vannak méretezve, ezek a padok a 1,5- 1,75 Hp-s motorokkal, persze létezik 2,0-2,5 Hp is, a gépkönyvben le van írva.
A cobi2 problémája itt van leírva, a probléma azért érdekes mert a relés kapcsolással ellentétben itt 0 -átmenetnél kapcsol a tirisztor, s úgy megy szépen fel a fesz, kevésbé rántja meg a hálózatot. A szervizbe panelt is cserélétek állítólag , a probléma mégsem oldódott meg. Küldtem neki egy másik gépben használatos NTC lágy-indító ellenállást, ezt sorba kötve a betáppal, megoldódott a probléma, nem verte le többet a kismegszakítót. Habár a hiba eredeti okára műszerezettsége hiányában nem sikerült rájönnöm.
A hozzászólás módosítva: Csü, 8:32
(#) cobi2 hozzászólása Csü, 10:15 /
 
Sziasztok! Igen, hála Chipmunk1960-nak az én futópadom megjavult! A részleteket már Ő leírta, a beszerelés nem volt bonyolult, még én mint nagyon amatőr elektronikai ismeretekkel bíró ember is meg tudtam oldani.
Viszont az én gépem (decathlon) már járt szervizben még a garancia idő alatt, de ott állítólag cseréltek panelt is benne, pedig nekik minden jól működött! Nekem akkor verte le a 16B-st amikor áram alá helyeztem a gépet. Ha így jártál vele véleményem szerint is jobban jársz ha minimum panelt veszel bele, de a legjobb talán a szerviz lenne! Nem tudni mi ment még tönkre benne. Szerintem értenek hozzá a szervizben és nem hinném, hogy indokolatlanul lenyúlnának. Engem fel is hívtak a szervizből, hogy mi a baja a padnak mert ők nem találnak semmi hibát rajta. Mondjuk ha egy 32A-es kismegszakítón próbálták akkor nem is volt baja..
A 140 kg-d nem hinném, hogy sok neki, én 125 vagyok, alattam erőlködés nélkül ment. Bár tény, hogy ha lassan lépkedsz rajta úgy jobban érződik rajta, hogy erőlködik a motor, gondolom nincs "lendületben". Meg ha nem bírná akkor a hőkioldónak kellene reagálnia és nem durrogással!
Az enyém úgy néz ki lett a termisztorral, hála Chipmunk-nak és a segítségét ezúton is köszönöm!
Andor
(#) aircom válasza cobi2 hozzászólására (») 7:50 /
 
Köszönöm mindkettőtöknek a leírást Az én ProForm S7 padomat 2015-ben vettem, új korában az első napon leküldte az egyik 16B megszakítót. Az EON kicserélte 16C-re, azóta ez nem volt. Egy év múlva kattogni kezdett a motor, így visszaküldtem az egészet -> garanciában motort cseréltek benne. Ennek az új motornak láthatóan sokkal vastagabb a kommutátor része, erősebb is picivel. Most 2 évvel a motor csere után történtek a fenti problémák. 2 havonta szilikonozzuk a "műjeget" a szalag alatt, valamint a mechanikát kompresszorral kifújom. Én már 105Kg vagyok, nem alattam feküdt meg Dec 5-én kiderül, hogy az új panel javít-e a helyzeten. Apósom motortekercselő, van lágyindítója, ha a panel nem segít, kipróbálom. Üdv!
Következő: »»   12 / 12
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu