Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » GPS házilag
 
Témaindító: pakibec, idő: Júl 24, 2006
Lapozás: OK   8 / 15
(#) Gafly válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Jún 9, 2012 /
 
Szerintem tudna, csak nem fog
(#) zsoltee0001 válasza Gafly hozzászólására (») Jún 9, 2012 /
 
Lézeres traffipax blokkoló topic is van, ez mitől illegálisabb?
Egyébként cégautóm van, amibe bekerül a gps nyomkövető, emiatt kellene.
Szóval nem kocsit lopni akarok
(#) zsoltee0001 válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Jún 9, 2012 /
 
Páran már megtették, ne menjünk bele
*
Szóval bukott a project

* Igen bukott --
(#) zsoltee0001 hozzászólása Jún 24, 2012 /
 
Sziasztok
Gyári GPS nyomkövető kb mennyi áramot fogyaszthat sleep üzemmódba?
Most lett beépítve a kocsiba és félek, hogy a hűtőtáska áramfölvétele + ez lemeríti az akkut.
Egyébként lemerülés esetén ezek küldenek vészhívást?

Üdv
(#) bubuc17 hozzászólása Aug 8, 2012 /
 
Sziasztok
Nem találtam gps javítással kapcsolatos fórumot így itt tudom csak kérdezni.
Szomszéd be akarta építeni a NAVON gps -ét az autóba és nemfigyelésből véletlen 12v kötött az 5v táp helyett.
Van bennük valami védelem amit ellenőrizhetek esetleg vagy ilyenkor kukába vele?
(#) abcdabcd válasza bubuc17 hozzászólására (») Aug 9, 2012 /
 
Hát ha tudod mit keress, akkor próbáld meg szétszedni és méricskélni benne, lehet volt benne biztosítékos túlfeszültségvédelem... és akkor csak a biztosítékot kell kicserélned, ami lehet smd-s kivitelű egyébként...
De valami életjelenséget produkál a gép? Most mit csinál, vagy mit lehet vele csinálni?
(#) bubuc17 válasza abcdabcd hozzászólására (») Aug 9, 2012 /
 
Teljesen halott a gép.Még led villanás sincs.
Találtam benne smd biztosítékot de sajnos hibátlan.
(#) szpot hozzászólása Ápr 5, 2013 /
 
Üdv!

Szeretnék építeni egy eszközt ami helymeghatározásra alkalmas tudna segíteni valaki?
(#) pici válasza szpot hozzászólására (») Ápr 24, 2013 /
 
Hali
Több infó kellene.
Kültér / beltér, távolságok. Akkus mobil cuccba, fix tápos autóba.
Van már elképzelésed: GPS INFRA ULTRAHANG?
(#) juppi hozzászólása Máj 23, 2013 /
 
Ha valaki GPS fóliaantenna ügyben tudna segíteni, megköszönném.
(#) Báddzsó hozzászólása Okt 29, 2013 /
 
Sziasztok! EB817 -es GPS modulhoz szeretnék adatlapot kérni valakitől, vagy működő linket.
Akárhogy kutakodok a neten nem akadok bele, csak egy 1 oldalas pdf-et találtam.
(Linkek amik itt a fórumban vannak nem működnek)
Köszönöm!
(#) Báddzsó válasza Báddzsó hozzászólására (») Okt 30, 2013 / 1
 
EB817 GPS modul adatlap, ...azoknak akik nem találnak rá egyik régi vinyójukon.. (mint én):
(#) mikrofarad hozzászólása Feb 27, 2014 /
 
Üdv!
Van egy régi Mio C250-em itthon. De sajnos nem működik. Nem veszi a jelet. Félévente egyszer egy műholdat lát a leggyengébb jelen szóval szerintem a belső antenna ment tönkre. Szerencsére van rajta külső antenna csatlakozó, ennek az építéséhez szeretnék segítséget kérni.
Minden információt szívesen fogadok.
Előre is köszi!
u.i.: A csatlakozó típusa CRC9 szerintem.
(#) nedudgi válasza mikrofarad hozzászólására (») Feb 27, 2014 /
 
Vegyél, ne építs. Reménytelen házilag kísérletezni.
(#) mikrofarad válasza nedudgi hozzászólására (») Feb 27, 2014 /
 
Köszi!
(#) colosseum hozzászólása Márc 18, 2014 /
 
Sziasztok!

Van valaki aki már életre keltett JP15-T modult? lenne pár kérdésem hozzá.

Köszi! Balázs
(#) nedudgi válasza colosseum hozzászólására (») Márc 18, 2014 /
 
Ennek a kérdésnek mi értelme van? Tedd fel a kérdésed, majd válaszol rá, aki tud.
(#) colosseum válasza nedudgi hozzászólására (») Márc 18, 2014 /
 
Rendben.

Adott egy J15-T , az adatlap szerint ezekben csak flash memória van vagyis nem egyértelmű nekem. Van 6 config lehetőség ROM vagy FLASH és azon belül milyen üzemmód(elvileg van 6).
Nah most nekem ez a nem tiszta, hogy a J15-T mit is tud, illetve a Flashben , most akkor neki 2 pre-loaded van vagy csak 1.
Itt egy adatlap ,ha valaki meglesné nekem. ADATLAP

Köszönöm
(#) juppi hozzászólása Márc 19, 2014 / 2
 
GPS-csipekkel kapcsolatban innen is lehet alapinfókat csipegetni.
(#) colosseum válasza juppi hozzászólására (») Márc 19, 2014 /
 
Köszönöm
Közben rájöttem amúgy h mit is tud a kis drága. csak el volt "rejtve" az adatlapban.

Kérdésem lenne viszont a földre.
Az Agnd-t nem köthetem rá közvetlen a Dgnd-re ez tény, hozzak külön analog földet a tápellátástól , vagy pedig úgyis össze van kötve belűről és hagyjam. a kék kockában a chip rajz nekem nem világos.
(#) submarine hozzászólása Jún 22, 2014 /
 
Sziasztok.

Sajnos életem során kimaradtam az elektronikából, úgy látszik ezt igyekszem most bepótolni.

Abba vágtam fejszémet, hogy egy Raspberry Pi B verzióra ( http://www.adafruit.com/product/998 ) ráillesztek egy tárgy szóban megadott GPS vevőegységet ( http://www.adafruit.com/products/746 ) , majd egy wifi antenna segítségével egy AP-t építek.

A cél: bármilyen eszközzel (pl. telefon) wlan-on keresztül elérhessem a szerkezetet, ott használhassam az apache szerverre telepített webszervert, ami az éppen aktuális GPS koordináták loggolását végzi. Működjön közben ssh, vnc, ftp. Tehát egy GPSlogger, ami egyben vezeték nélküli accesspoint.

Eddig ami fut:
1. egy raspbian névre hallgató OS ( http://www.raspbian.org/ )
2 ssh, sftp, vnc rendben van, kiszolgáló (kliens) programok szintén.

Ami nem megy, vagy ami még rázós:
1. a junixos' gpsd, ami a szabványos NMEA mondatokért felel, valahogyan nekem nem hoz rendes kimenetet.
2. Nem férek hozzá az Adafruit beépített loggeréhez, sehol sem találtam erre nézve doksikat. Ez óriási probléma, mert ha az RPI -ben egy scriptet megírva suspendbe tudnám rakni az alaplapot, az antenna még loggolna, de az alaplap nem fogyasztaná annyira az áramot...
3. Küzdök még azzal is, hogy AP legyen a debianos rendszerből. Ez nehéz, mert slackware-en és annak idején BeOS-en szocializálódtam..

A fenti 1-es pontra, az NMEA-hibákra itt egy példa ():

$GPGSA,A,1,,,,,,,,,,,,,,,*1E
,,M,,*4A
14,,,N*4D
470,,,,,0,0,,,M,,M,,*4B^Z^A^X^O^_^L \xff\xff\xff\xff$GPGSA,A,1,,,,,,,,,,,,,,,*1E
$GPGSA,A,1,,,,,,,,,,,,,,,*1E
,,M,,*4A
14,,,N*4D
470,,,,,0,0,,,M,,M,,*4B^Z^A^X^O^_^L \xff\xff\xff\xff$GPGSA,A,1,,,,,,,,,,,,,,,*1E
TUj\xcb\x825A\xa4p=
$GPRMC,150713.470,V,,,,,0.00,0.00,220614,,,N*4C
(ezt majd fájlban mellékelem)

--------------
gpscat /dev/ttyAMA0 -val ezt kapom --és nem értem miért.
Elsőre ez a legnagyobb gondom. Ha nincs NMEA, akkor nincs miből gpx-et készíteni.





egy debianos linux distr
A hozzászólás módosítva: Jún 22, 2014
(#) submarine hozzászólása Jún 22, 2014 /
 
Mellékelek egy korábbi, sikeresen elkészült gpx fájlt is.
Az NMEA mondatok meghülyülése ezután keletkezett...

A gpx fájl hibája is ismeretlen számomra: semmi sem képes sem konvertálni, sem megjeleníteni, feldolgozni. gpsbabel sem, webes kiszolgálók sem.
Ha tudnám mit kellene, BASH-ban magam írnék rá valamit (sed, awk stb.), de nem tudom, mi a gond.

14.gpx
    
(#) submarine hozzászólása Jún 22, 2014 /
 
Hogy sikerről is beszámoljak, voltak jól azonosított mérési pontok, ezeket így sikerült naplózni:

  1. # cat teszt.log
  2. set title "2014-06-11T12:11:04, Generic NMEA, 9600 8N1, cycle 1s"
  3. set autoscale
  4. set key below
  5. set key title "2014-06-11T12:16:49"
  6. set size ratio -1
  7. set style line 2 pt 1
  8. set style line 3 pt 2
  9. set xlabel "Meters east from 19.107464E"
  10. set ylabel "Meters north from 47.471874N"
  11. set border 15
  12. set y2label "Meters Altitude from 119.010000"
  13. set ytics nomirror
  14. set y2tics
  15. cep=18.583928
  16. cep95=39.516180
  17. cep99=40.713753
  18. set parametric
  19. set trange [0:2*pi]
  20. cx(t, r) = sin(t)*r
  21. cy(t, r) = cos(t)*r
  22. chlen = cep/20
  23. set arrow from -chlen,0 to chlen,0 nohead
  24. set arrow from 0,-chlen to 0,chlen nohead
  25. plot "-" using 1:2 with points ls 3 title "100 GPS fixes" , "-" using ( 18.505317 ):($5 < 100000 ? $5 - 119.010000 : 1/0) axes x1y2 with points ls 2 title " 100 Altitude fixes, Average = 119.010000, EP (50%) = 0.210000", cx(t, cep),cy(t, cep) ls 1 title "CEP (50%) = 18.584171 meters", cx(t, cep95),cy(t, cep95) title "CEP (95%) = 39.516636 meters", cx(t, cep99),cy(t, cep99) title "CEP (99%) = 40.714085 meters"
  26. # Position uncertainty, 2014-06-11T12:11:04, Generic NMEA, 9600 8N1, cycle 1s
  27. 1.649616        16.577894       47.471725       19.107442       119.600000
  28. 0.636775        16.763022       47.471723       19.107455       119.200000
  29. 2.651104        16.394523       47.471727       19.107428       119.900000
  30. -11.498831      -1.211918       47.471885       19.107617       118.900000
  31. -2.226183       -16.790414      47.472025       19.107493       118.800000
  32. -2.226183       -16.790414      47.472025       19.107493       118.800000
  33. 3.779149        16.208522       47.471728       19.107413       120.100000
  34. -11.373553      -3.440940       47.471905       19.107615       118.900000
  35. -10.497235      -7.520652       47.471942       19.107603       118.900000
  36. -2.352142       -16.975082      47.472027       19.107495       118.800000
  37. 3.904628        16.394523       47.471727       19.107412       120.200000
  38. -2.477154       17.135428       47.471720       19.107497       119.200000
  39. -2.477154       -17.160913      47.472028       19.107497       118.800000
  40. 3.904628        16.577894       47.471725       19.107412       120.200000
  41. -2.604815       -17.160913      47.472028       19.107498       118.800000
  42. -2.726506       -17.160913      47.472028       19.107500       118.800000
  43. -2.852485       -17.160913      47.472028       19.107502       118.800000
  44. 4.030671        16.763022       47.471723       19.107410       120.200000
  45. -3.102166       -17.345273      47.472030       19.107505       118.800000
  46. -3.230232       -17.345273      47.472030       19.107507       118.800000
  47. -3.354754       -17.345273      47.472030       19.107508       118.800000
  48. 4.278990        16.947988       47.471722       19.107407       120.200000
  49. -2.477154       -17.902565      47.472035       19.107497       118.900000
  50. 4.405572        17.135428       47.471720       19.107405       120.200000
  51. -3.731158       -17.531293      47.472032       19.107513       118.800000
  52. -7.239218       -14.936704      47.472008       19.107560       118.800000
  53. 4.531600        17.135428       47.471720       19.107403       120.200000
  54. -3.857030       -17.531293      47.472032       19.107515       118.800000
  55. -5.235511       16.763022       47.471723       19.107533       119.200000
  56. -6.989066       -15.305861      47.472012       19.107557       118.800000
  57. -4.108169       -17.531293      47.472032       19.107518       118.800000
  58. 4.657121        17.320840       47.471718       19.107402       120.200000
  59. -4.359310       -17.531293      47.472032       19.107522       118.800000
  60. 4.781230        17.320840       47.471718       19.107400       120.200000
  61. -4.609474       -17.531293      47.472032       19.107525       118.800000
  62. -4.733881       -17.531293      47.472032       19.107527       118.800000
  63. -12.751400      1.013519        47.471865       19.107633       118.900000
  64. 4.908628        17.505317       47.471717       19.107398       120.200000
  65. 4.908628        17.505317       47.471717       19.107398       120.200000
  66. -7.740879       -15.121962      47.472010       19.107567       118.800000
  67. 5.031011        17.505317       47.471717       19.107397       120.200000
  68. -6.488299       -16.605320      47.472023       19.107550       118.800000
  69. -4.984227       -17.716630      47.472033       19.107530       118.800000
  70. -8.242617       -14.936704      47.472008       19.107573       118.800000
  71. -8.116482       -15.121962      47.472010       19.107572       118.800000
  72. -5.235511       -17.716630      47.472033       19.107533       118.800000
  73. -12.876919      3.974389        47.471838       19.107635       118.900000
  74. -5.485960       -17.716630      47.472033       19.107537       118.800000
  75. -8.617787       -14.750646      47.472007       19.107578       118.900000
  76. -8.492450       -14.936704      47.472008       19.107577       118.800000
  77. -5.611008       -17.716630      47.472033       19.107538       118.800000
  78. -2.604815       -19.199923      47.472047       19.107498       119.000000
  79. -8.992836       -14.750646      47.472007       19.107583       118.900000
  80. -5.863092       -17.902565      47.472035       19.107542       118.800000
  81. -6.112151       -17.902565      47.472035       19.107545       118.800000
  82. -9.369221       -14.750646      47.472007       19.107588       118.900000
  83. -13.128130      6.938603        47.471812       19.107638       118.900000
  84. -9.99553

a hibák mindegyike ezután jelentkezett
A hozzászólás módosítva: Jún 22, 2014
(#) embi71 hozzászólása Júl 17, 2014 /
 
Üdv Mindenkinek!

Trimble R6 GPS Kontrollerjének (CU) javítására keresnék valakit. A hazai distributor kiküldené Frankfurtba több 100 eFt-os javítási költséget prognosztizálva....
A hiba: a kontroller érintőképernyője nem működik, legtöbb ami látható: csíkozódás.
Rendeltem hozzá új touchscreent: a hiba továbbra is jelentkezik. Elvittem egy hazai "komolyabb" szervízbe, Csarodára - ahol foglalkoznak BGA forrasztással is -, ott azt mondták, hogy néhány alkatrész melegszik a nyomtatott áramkörön (talán FAT ...). Sajnos a melegedő alkatrész(ek) típusát nem tudták megállapítani - csak egy semmitmondó jelzés van rajta. Azt tanácsolták próbáljak kapcsolási rajzot szerezni... (
Valakinek, valami ötlete?????
(#) Alkatel hozzászólása Jan 3, 2015 /
 
Sziasztok! Megoldhato-e egyszeruen, hogy egy hajo GPS segitsegevel egy elore megadott utvonalat bejarjon? Konkretan egy tavi setahajora gondolok, mely tesz nehany kort a vizen es visszameegy a kikotobe. Van valakinek otlete?
A hozzászólás módosítva: Jan 3, 2015
(#) nedudgi válasza Alkatel hozzászólására (») Jan 3, 2015 /
 
Az, hogy egyszerűen, elég tág fogalom.
Könkrétan melyik tóra gondolsz, mekkora az a hajó, milyen radarok/echolotok vannak? Hány fős a személyzet?
(#) Alkatel válasza nedudgi hozzászólására (») Jan 3, 2015 /
 
Ha mar konkret tavat emlegetsz, akkor a londoni Alexander Palace tavara szeretnek egy kicsi 4-5 szemelyes setahajot epiteni, mely a kozepen levo szigetet nehanyszor megkeruli, aztan visszajon a kikotobe. Barmilyen torol lehet szo egyebkent, mert a GPS-nek ez mindegy. A pozicio alapjan vezerelnem a hajot, radar stb szerintem nem kell. Megadnam a kovetendo koordinatakat es ezeket a pontokat keresne fel sorban a haladasa soran. Ebben rejlik az egyszerusege. Az a nehany meter pontatlansag elhanyagolhato, mert a to viszonylag nagy.
(#) nedudgi válasza Alkatel hozzászólására (») Jan 3, 2015 /
 
Ha a jármű haladását nem akadályozhatja semmi, és a kikötést emberi személyzet végzi, akkor kizárólag a GPS koordináták alapján egy útvonal bejárása valóban egyszerű a feladat.
Az ördög a részletekbe bújik el.
Mi legyen akkor, ha a GPS vételt zavarják, és a pontosság pár méterről pár tíz méterre romlik?
Mi történjen, ha valaki a vízbe esik, ne adja Isten, de víz alatti akadály kerül az útjába?
A vizijármű kormányzása milyen elven működik? Több motor, vagy szervómotoros kormánylapátot kell vezérelni?
(#) Alkatel válasza nedudgi hozzászólására (») Jan 3, 2015 /
 
Igen-igen a reszletek. Barmi problema esetere ott az GPS off kapcsolo, aztan tovabb kezi vezerlessel megy, talan En a partrol radio vezerlessel atveszem az iranyitast, ha fakezu a vezeto. Nem tudom, ezt meg ki kellene talalni. A hajo ketoldalan hatul ket motor adna a hajtast. Ez az alap elkepzeles, igy a legkonnyebb a vezerles. Szerintem.
(#) Doky586 válasza Alkatel hozzászólására (») Jan 2, 2016 / 1
 
"Az a nehany meter pontatlansag elhanyagolhato"

A kommersz GPS ~15m pontosságú. Legfeljebb nem tér vissza pontosan a kikötőbe a hajó, hanem előtte 10m el megáll.. Ennyi úszást gondolom minden utas szívesen bevállal..
Következő: »»   8 / 15
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem