Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
Ha leveszed morog szerintem.Eredeti helyén is állandó üzemű lehetett.Max a kondi értékével lehet játszani.
Sziasztok, lenne egy kérdésem . mégpedig van egy 380V 7,5Kw motorom csak nem tudom a fordulatszámát, leszedtem a pajzsot 36 horony található benne!
mire lehet következtetni hogy 6 polusu?
Tisztelt urak!
Annyi rajzot láttam már itt ,hogy már tényleg nem tudom hogyan kössem be ezt a motort. Fűrészgépet kellene neki hajtania. Milyen értékű kondit vagy kondikat kellene bekötni?
Pontosan ilyen motor bekötése már szerepel valamelyik motoros topikban. Van egy pár.
Ezért lenne kívánatos, hogy az ilyen kérdéseket ne a háromfázisú motor témában tegyék fel
Keresgettem én is, de légy kitartó. Listázd ki a képeket a fényképzőgép ikonnal, hamarább meglesz
Szia!
Kösd deltába a szokásos módon és piszkosul kondizd meg.
A hornyok számából nem nagyon.
Azt kell megszámolni, hogy egy tekercsfej (-köteg...) hány hornyot fog át. 36 hornyos motornál fordulatszámtól függően 3 vagy 2 tekercs alkot 1 tekercsfejet. 3fázisú tekercselésnél ezek általában átlapolva követik egymást, oda kell figyelni, melyik hol kezdődik és végződik. Sajnos, fényképről elég nehéz megállapítani, de ha jó a kép, talán sikerülhet.
A mellékelt 220/380 illetve 380/660v villanymotorokat alkalmanként 220v-ról szeretném üzemeltetni a topikot olvasva tökéletes megoldást nem találtam. Az a kérdésem ,melyik motorból hozható ki több 220v -ra átkötve? Köszönöm!
A mellékelt 220/380 illetve 380/660v villanymotorokat alkalmanként 220v-ról szeretném üzemeltetni a topikot olvasva tökéletes megoldást nem találtam. Az a kérdésem ,melyik motorból hozható ki több 220v -ra átkötve? Köszönöm!
Szia
Az 11111 motor deltában 230Voltra beköthető, indító ás üzemi kondenzátorral. Visszaolvasva a bekötéshez találsz rajzokat, képeket.
Szia! Köszönöm a gyors válaszodat ! A 111111 motor az adattábla szerint 220v 2.2 Kw. Ez megfelel a valóságnak 220v -on is tudja 2.2kw? Vagy 33 -50 % gyengébb lesz?
Szia!
Parancsolj,villanyszerelő tanuló vagyok:Sok probléma adódik abból, hogyha nem áll rendelkezésre három fázis, csak egy 230V-os hálózat, és a motor pedig három fázisú táplálást igényel. A megoldás egy főfluxus mellett egy időben eltolt segédfluxust létrehozni. A motor egyetlen fázisról nem tud elindulni, nincs indítónyomatéka, hiszen egyetlen tekercs csak lüktető mágneses teret tud létrehozni. Fel kell használni még egy tekercset, hogy a segédfázist létrehozzuk, de ennek időben el kell térnie a főfázis tekercs áramától. Ezt a tekercsel sorosan, vagy párhuzamosan kötött kondenzátor valósítja meg. A kondenzátor feszültsége a rezonanciából adódóan akár a hálózati feszültség kétszeresét is elérheti, erre ügyeljünk oda. A kapacitás értéke meghatározza, hogy mekkora indítónyomaték jöjjön létre. A kondenzátoros motorokat és az alkalmazott kondenzátort kétféle képen lehet méretezni. Vannak az úgynevezett üzemi kondenzátoros motorok, melyeknél a kondenzátor fixen be van kötve az áramkörbe és vannak az ún. indító kondenzátoros motorok, melyek esetében, a kondenzátor csak a motor elindítása szolgál. Az indítás után a kondenzátort nem szabad az áramkörbe hagyni, csakis a motor elindítására szolgál, jóval nagyobb indítónyomatékot érhetünk el de csak az indítás ideje alatt. Ezt áramrelével szokták megoldani. A relé tekercsét a főfázis tekercselésével sorosan kell csatlakoztatni, mikor indulás után a motor forgórésze felpörög, lecsökken a főfázis árama, és kikapcsolja a relé a segédfázis kondenzátort. Ha egy háromfázisú motort egy fázisról üzemeltetünk, a névleges teljesítmény 70-80%-a is kivehető, optimális kondenzátor esetén. Két ökölszabály létezik, a kondenzátor értékének kiszámításához: folyamatos üzemi kondenzátor esetén 5?F 100W-hoz, illetve indítókondenzátor esetén 20?F 100W-hoz. Mivel ezek az értékek csak egy névleges teljesítményhez adottak, nem érdemes pontosan kiszámolni, csak akkor, ha a motor egyetlen munkaponton üzemel, azaz állandó a tengelyteljesítmény. A motorban a fluxusvektor ideális esetben körpályán mozog, ez csak egy állandó terhelésre vonatkozik kondenzátoros motorok esetében.
Szia! Köszönöm a válaszod ! Még csak azt szeretném megkérdezni ,hogy milyen motor az első kérdésemhez csatolt 000000000 -ás? Az is köthető deltába illetve y-ba ,és egyszerre mindkettőbe (380/660v . És 220-ra?
Küldök még egy adattáblát,érdemes összehasonlítani a 11111111 -el . Mindkettő 3 fázisu 2.2 kw-os.Melyik jobb 220v-on?
Szerintem a 000-ás egy 3 fázisú Aszinkron.
Az adattábláról le tudod olvasni a kötéseket.400/ 690 tekercsfesz,Delta/Y. 230-al nem megy szerintem,de próbát megér. Az 111 esed szerintem menni fog. Ne feledkezz meg,arról hogy Fázisfeszültség esetén (230v) nagyobb lesz az áramfelvétele a motornak.
Üdv!
Az 1111-es és a 2222-es képen lévő motorok deltába kötve használhatók 230V(1 fázis)-ról. (Kondi kell rá bőven!!) Mindkettő teljesítménye 2,2kW, de egy fázisról kevesebbet tudnak. Azt hiszem kb harmadával csökken. (3×230V-os hálózaton lenne 2,2kW-os, de ilyen hálózat nálunk nincs!!)Ezek a motorok 3 fázison(3×400V) csak csillagba kötve használhatók. A 0000-ás képen lévő motor 230V-ról nem használható(ha deltában el is indul, kicsi a teljesítménye)! Ez 3 fázison(3×400V) használható csillag-delta indítással. Üdv! Tomi
Üdvözöllek! Nagyon szépen köszönöm a válaszod,hasznos volt!Szép estét!
Sziasztok! Kérdezném hogy egy motor amin az van hogy 220/380V. Akk ez mehet 380V három fázisról? Mehet 220V háromfázisról frekiváltóval? Mehet 220V egy fázisról kondival? Ha egy fázisu 220V-ról használom akkor frekiváltóval és kondis üzemmel is csökken a teljesítménye? A teljesítmény csökkenés az 2/3-al csökken vagy 1/3-al? mert olvasgatva volt aki azt irta két harmadára, volt aki azt irta két harmaddal, vagy a kettő ugyan az? Kösssz mehet a válasz szájbarágósan is
Mehet 380V három fázisról, de csak csillagba. Mehet 220V háromfázisról frekiváltóval deltába. Mehet 220V egy fázisról kondival deltába. Egyfázisu táplálásnál 1/3-al csökken a teljesitmény. 220V háromfázisnál, nem csökken a teljesitmény.
Ok eddig értem is talán. Akkor a következő kérdésem lenne. Adott egy motor adattábláján az van hogy 380V és egy háromszög utánna. Vagyis deltában 380V-on megy. Hat kivezetése van, mindig is 380V három fázisról ment egy csillag delta kapcsolóval. Akkor erre miért nem irták rá hogy 220/380V csillag delta? Régebbi motorról van szó kb 70-es évek vége. Vagy ugy okoskodtak hogy 380V delta akkor csillagban ugyis 220-at kap? Aztán van egy másik motorom amin az van hogy 380V csillag de az nincs is kivezetve csak három bekötés. azthiszem mindegyik motor IMI gyártmány.
Hello
Csillag-delta indítással csak 380/660-as motort lehet üzemeltetni, normál 3fázisú hálózatról. A motorokra általában az üzemi feszültségét, módját szokták ráírni. Ezek a motorok csillagba indulnak, igaz kisebb a nyomatéka, de kisebb az áram felvétele. Így indul egy iylen nagyobb motor: Bővebben: Link Amelyik motorodon meg csak 3vég van, az is úgy mond 380/220-as motor, csak azt elkötötték bent a tekercsfejen csillagba Üdv: Zoltán
"Vagy ugy okoskodtak hogy 380V delta akkor csillagban ugyis 220-at kap?"
Ezt magyarázd már el, mert nem értem.
Szia!
Úgy értette, hogy ha sorba kötnek két tekercset (csillag), akkor egy tekercsre nagyjából 230V jut, nem 400, mint deltában.
Akkor azon a motoron amin az van hogy 380v deltajel, az 380/660V os és a 660V maradt le?
Igen, azt általában nem szokták külön ráírni.
Akkor egy 220/380V-os motort 380V-os háromfázisu hálózatról vagy direktben inditok, mint az a motorom amin csak három kivezetés van. Vagy ha nem birja a kismegszakító amperrel akkor sehogy. Most itt nem említettem a lágyinditást és a frekiváltót.
Hello
Pontosan, ahogy mondod. Üdv: Zoltán
Kösz szépen egyenlőre ezzel el leszek. minden jót!
Üdv mindenkinek.
Van egy egyfázisú motorom ami kompresszort hajt. két kondenzátor van rajta. Az egyik "ANLASS" úgytudom ez inditókondi ,és 100mikrofarados, a másik már nem eredeti de arra nincs irva hogy anlass,szerintem ez folyamatos üzemű kondi,és 25mikrofarados.Remélem hogy jól van bekötve.ha bekapcsolom elindul a kompresszor,de rövid idő alatt leáll.Kikapcsol valami relé lehet benne,mert egy fekete pöcök olyankor kiugrik a dobozból,ahová be vannak kötve a kábelek.Olyan mintha valami biztositék lenne.Valamiért kikapcsol.Hirtelen megnő az áramfelvétele? A motor német gyártmány tipusa:FEB 49S. 1,1KW 1400f/p 220V. Van valakinek infója a motor és kondik bekötéséről? Lehetséges hogy egy motoron két féle kondi van eredetileg is? |
Bejelentkezés
Hirdetés |