Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor bekötése
 
Témaindító: kozmaj, idő: Jún 28, 2006
Lapozás: OK   91 / 343
(#) proba válasza nagypuma hozzászólására (») Okt 29, 2011 / 2
 
Ha leveszed morog szerintem.Eredeti helyén is állandó üzemű lehetett.Max a kondi értékével lehet játszani.
(#) steve25 hozzászólása Okt 30, 2011 /
 
Sziasztok, lenne egy kérdésem . mégpedig van egy 380V 7,5Kw motorom csak nem tudom a fordulatszámát, leszedtem a pajzsot 36 horony található benne!
mire lehet következtetni hogy 6 polusu?
(#) gaboo2 hozzászólása Nov 1, 2011 /
 
Tisztelt urak!
Annyi rajzot láttam már itt ,hogy már tényleg nem tudom hogyan kössem be ezt a motort. Fűrészgépet kellene neki hajtania. Milyen értékű kondit vagy kondikat kellene bekötni?

380 motor.jpg
    
(#) pucuka válasza gaboo2 hozzászólására (») Nov 1, 2011 /
 
Pontosan ilyen motor bekötése már szerepel valamelyik motoros topikban. Van egy pár.
Ezért lenne kívánatos, hogy az ilyen kérdéseket ne a háromfázisú motor témában tegyék fel
(#) gaboo2 válasza pucuka hozzászólására (») Nov 1, 2011 /
 
köszi ,de nem találom..
(#) pucuka válasza gaboo2 hozzászólására (») Nov 1, 2011 /
 
Keresgettem én is, de légy kitartó. Listázd ki a képeket a fényképzőgép ikonnal, hamarább meglesz
(#) kadarist válasza gaboo2 hozzászólására (») Nov 1, 2011 /
 
Szia!
Kösd deltába a szokásos módon és piszkosul kondizd meg.
(#) erbe válasza steve25 hozzászólására (») Nov 1, 2011 /
 
A hornyok számából nem nagyon.
Azt kell megszámolni, hogy egy tekercsfej (-köteg...) hány hornyot fog át. 36 hornyos motornál fordulatszámtól függően 3 vagy 2 tekercs alkot 1 tekercsfejet. 3fázisú tekercselésnél ezek általában átlapolva követik egymást, oda kell figyelni, melyik hol kezdődik és végződik.
Sajnos, fényképről elég nehéz megállapítani, de ha jó a kép, talán sikerülhet.
(#) gyugya2 válasza sardna00 hozzászólására (») Nov 3, 2011 /
 
A mellékelt 220/380 illetve 380/660v villanymotorokat alkalmanként 220v-ról szeretném üzemeltetni a topikot olvasva tökéletes megoldást nem találtam. Az a kérdésem ,melyik motorból hozható ki több 220v -ra átkötve? Köszönöm!
(#) gyugya2 hozzászólása Nov 3, 2011 /
 
A mellékelt 220/380 illetve 380/660v villanymotorokat alkalmanként 220v-ról szeretném üzemeltetni a topikot olvasva tökéletes megoldást nem találtam. Az a kérdésem ,melyik motorból hozható ki több 220v -ra átkötve? Köszönöm!
(#) frank tibor válasza gyugya2 hozzászólására (») Nov 3, 2011 / 1
 
Szia
Az 11111 motor deltában 230Voltra beköthető, indító ás üzemi kondenzátorral. Visszaolvasva a bekötéshez találsz rajzokat, képeket.
(#) gyugya2 válasza frank tibor hozzászólására (») Nov 4, 2011 /
 
Szia! Köszönöm a gyors válaszodat ! A 111111 motor az adattábla szerint 220v 2.2 Kw. Ez megfelel a valóságnak 220v -on is tudja 2.2kw? Vagy 33 -50 % gyengébb lesz?
(#) sportgili válasza gyugya2 hozzászólására (») Nov 4, 2011 / 1
 
Szia!

Parancsolj,villanyszerelő tanuló vagyok:Sok probléma adódik abból, hogyha nem áll rendelkezésre három fázis, csak egy 230V-os hálózat, és a motor pedig három fázisú táplálást igényel. A megoldás egy főfluxus mellett egy időben eltolt segédfluxust létrehozni. A motor egyetlen fázisról nem tud elindulni, nincs indítónyomatéka, hiszen egyetlen tekercs csak lüktető mágneses teret tud létrehozni. Fel kell használni még egy tekercset, hogy a segédfázist létrehozzuk, de ennek időben el kell térnie a főfázis tekercs áramától. Ezt a tekercsel sorosan, vagy párhuzamosan kötött kondenzátor valósítja meg. A kondenzátor feszültsége a rezonanciából adódóan akár a hálózati feszültség kétszeresét is elérheti, erre ügyeljünk oda. A kapacitás értéke meghatározza, hogy mekkora indítónyomaték jöjjön létre.
A kondenzátoros motorokat és az alkalmazott kondenzátort kétféle képen lehet méretezni. Vannak az úgynevezett üzemi kondenzátoros motorok, melyeknél a kondenzátor fixen be van kötve az áramkörbe és vannak az ún. indító kondenzátoros motorok, melyek esetében, a kondenzátor csak a motor elindítása szolgál. Az indítás után a kondenzátort nem szabad az áramkörbe hagyni, csakis a motor elindítására szolgál, jóval nagyobb indítónyomatékot érhetünk el de csak az indítás ideje alatt. Ezt áramrelével szokták megoldani. A relé tekercsét a főfázis tekercselésével sorosan kell csatlakoztatni, mikor indulás után a motor forgórésze felpörög, lecsökken a főfázis árama, és kikapcsolja a relé a segédfázis kondenzátort. Ha egy háromfázisú motort egy fázisról üzemeltetünk, a névleges teljesítmény 70-80%-a is kivehető, optimális kondenzátor esetén. Két ökölszabály létezik, a kondenzátor értékének kiszámításához: folyamatos üzemi kondenzátor esetén 5?F 100W-hoz, illetve indítókondenzátor esetén 20?F 100W-hoz. Mivel ezek az értékek csak egy névleges teljesítményhez adottak, nem érdemes pontosan kiszámolni, csak akkor, ha a motor egyetlen munkaponton üzemel, azaz állandó a tengelyteljesítmény. A motorban a fluxusvektor ideális esetben körpályán mozog, ez csak egy állandó terhelésre vonatkozik kondenzátoros motorok esetében.
(#) gyugya2 válasza sportgili hozzászólására (») Nov 5, 2011 /
 
Szia! Köszönöm a válaszod ! Még csak azt szeretném megkérdezni ,hogy milyen motor az első kérdésemhez csatolt 000000000 -ás? Az is köthető deltába illetve y-ba ,és egyszerre mindkettőbe (380/660v . És 220-ra?
(#) gyugya2 válasza sportgili hozzászólására (») Nov 5, 2011 /
 
Küldök még egy adattáblát,érdemes összehasonlítani a 11111111 -el . Mindkettő 3 fázisu 2.2 kw-os.Melyik jobb 220v-on?

22222.jpg
    
(#) sportgili válasza gyugya2 hozzászólására (») Nov 5, 2011 / 1
 
Szerintem a 000-ás egy 3 fázisú Aszinkron.
Az adattábláról le tudod olvasni a kötéseket.400/ 690 tekercsfesz,Delta/Y.
230-al nem megy szerintem,de próbát megér.
Az 111 esed szerintem menni fog.

Ne feledkezz meg,arról hogy Fázisfeszültség esetén (230v) nagyobb lesz az áramfelvétele a motornak.
(#) Tomi111 válasza gyugya2 hozzászólására (») Nov 5, 2011 / 1
 
Üdv!

Az 1111-es és a 2222-es képen lévő motorok deltába kötve használhatók 230V(1 fázis)-ról. (Kondi kell rá bőven!!) Mindkettő teljesítménye 2,2kW, de egy fázisról kevesebbet tudnak. Azt hiszem kb harmadával csökken. (3×230V-os hálózaton lenne 2,2kW-os, de ilyen hálózat nálunk nincs!!)Ezek a motorok 3 fázison(3×400V) csak csillagba kötve használhatók.
A 0000-ás képen lévő motor 230V-ról nem használható(ha deltában el is indul, kicsi a teljesítménye)! Ez 3 fázison(3×400V) használható csillag-delta indítással.

Üdv! Tomi
(#) gyugya2 válasza Tomi111 hozzászólására (») Nov 5, 2011 /
 
Üdvözöllek! Nagyon szépen köszönöm a válaszod,hasznos volt!Szép estét!
(#) liderces hozzászólása Nov 9, 2011 /
 
Sziasztok! Kérdezném hogy egy motor amin az van hogy 220/380V. Akk ez mehet 380V három fázisról? Mehet 220V háromfázisról frekiváltóval? Mehet 220V egy fázisról kondival? Ha egy fázisu 220V-ról használom akkor frekiváltóval és kondis üzemmel is csökken a teljesítménye? A teljesítmény csökkenés az 2/3-al csökken vagy 1/3-al? mert olvasgatva volt aki azt irta két harmadára, volt aki azt irta két harmaddal, vagy a kettő ugyan az? Kösssz mehet a válasz szájbarágósan is
(#) palcsika26 válasza liderces hozzászólására (») Nov 13, 2011 /
 
Mehet 380V három fázisról, de csak csillagba. Mehet 220V háromfázisról frekiváltóval deltába. Mehet 220V egy fázisról kondival deltába. Egyfázisu táplálásnál 1/3-al csökken a teljesitmény. 220V háromfázisnál, nem csökken a teljesitmény.
(#) liderces válasza palcsika26 hozzászólására (») Nov 13, 2011 /
 
Ok eddig értem is talán. Akkor a következő kérdésem lenne. Adott egy motor adattábláján az van hogy 380V és egy háromszög utánna. Vagyis deltában 380V-on megy. Hat kivezetése van, mindig is 380V három fázisról ment egy csillag delta kapcsolóval. Akkor erre miért nem irták rá hogy 220/380V csillag delta? Régebbi motorról van szó kb 70-es évek vége. Vagy ugy okoskodtak hogy 380V delta akkor csillagban ugyis 220-at kap? Aztán van egy másik motorom amin az van hogy 380V csillag de az nincs is kivezetve csak három bekötés. azthiszem mindegyik motor IMI gyártmány.
(#) zoz11 válasza liderces hozzászólására (») Nov 13, 2011 /
 
Hello
Csillag-delta indítással csak 380/660-as motort lehet üzemeltetni, normál 3fázisú hálózatról.
A motorokra általában az üzemi feszültségét, módját szokták ráírni.
Ezek a motorok csillagba indulnak, igaz kisebb a nyomatéka, de kisebb az áram felvétele.

Így indul egy iylen nagyobb motor: Bővebben: Link

Amelyik motorodon meg csak 3vég van, az is úgy mond 380/220-as motor, csak azt elkötötték bent a tekercsfejen csillagba

Üdv: Zoltán
(#) karaszbandi válasza liderces hozzászólására (») Nov 13, 2011 /
 
"Vagy ugy okoskodtak hogy 380V delta akkor csillagban ugyis 220-at kap?"

Ezt magyarázd már el, mert nem értem.
(#) kadarist válasza karaszbandi hozzászólására (») Nov 13, 2011 /
 
Szia!
Úgy értette, hogy ha sorba kötnek két tekercset (csillag), akkor egy tekercsre nagyjából 230V jut, nem 400, mint deltában.
(#) liderces válasza zoz11 hozzászólására (») Nov 13, 2011 /
 
Akkor azon a motoron amin az van hogy 380v deltajel, az 380/660V os és a 660V maradt le?
(#) zoz11 válasza liderces hozzászólására (») Nov 14, 2011 /
 
Igen, azt általában nem szokták külön ráírni.
(#) liderces válasza zoz11 hozzászólására (») Nov 14, 2011 /
 
Akkor egy 220/380V-os motort 380V-os háromfázisu hálózatról vagy direktben inditok, mint az a motorom amin csak három kivezetés van. Vagy ha nem birja a kismegszakító amperrel akkor sehogy. Most itt nem említettem a lágyinditást és a frekiváltót.
(#) zoz11 válasza liderces hozzászólására (») Nov 14, 2011 /
 
Hello
Pontosan, ahogy mondod.
Üdv: Zoltán
(#) liderces válasza zoz11 hozzászólására (») Nov 14, 2011 /
 
Kösz szépen egyenlőre ezzel el leszek. minden jót!
(#) komarl hozzászólása Nov 19, 2011 /
 
Üdv mindenkinek.
Van egy egyfázisú motorom ami kompresszort hajt.
két kondenzátor van rajta. Az egyik "ANLASS" úgytudom ez inditókondi ,és 100mikrofarados, a másik már nem eredeti de arra nincs irva hogy anlass,szerintem ez folyamatos üzemű kondi,és 25mikrofarados.Remélem hogy jól van bekötve.ha bekapcsolom elindul a kompresszor,de rövid idő alatt leáll.Kikapcsol valami relé lehet benne,mert egy fekete pöcök olyankor kiugrik a dobozból,ahová be vannak kötve a kábelek.Olyan mintha valami biztositék lenne.Valamiért kikapcsol.Hirtelen megnő az áramfelvétele? A motor német gyártmány tipusa:FEB 49S. 1,1KW 1400f/p 220V.
Van valakinek infója a motor és kondik bekötéséről?
Lehetséges hogy egy motoron két féle kondi van eredetileg is?
Következő: »»   91 / 343
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem