Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » LED-es világítás
 
Témaindító: xodak, idő: Aug 6, 2007
Témakörök:
Lapozás: OK   1 / 178
(#) xodak hozzászólása Aug 6, 2007 /
 
Üdv fórumozók!

A segtségetekre lenne szükségem. Egy 12 V, 300 maA os trafóról működtetek 11 db, párhuzamosan kapcsolt 5mm es fehér ledet. Ehhez szeretnék még kötni 2 ugyanilyet, de amikor visszamentem a boltba az eladó azt mondta,h ilyet már nem gyártanak. Ezért (próbaképpen) vettem egy másik fehéret de az sajnos erősebben világít.

Mivel teljesen kezdő vagyok jó volna ha valaki megírná hogy, hogyan lehet lecsökkenteni a fényerejét a kívántra. Bár tanultam fizikát és Ohm törvényével is tisztába vagyok, gyakorlatban teljes a káosz

Lehet- e egyáltalán ilyet? És ha azt szeretném, h a 2ből az egyik megmaradjon erősnek? Abból nem lesz baj? Hogyan tudom meghatározni, h a trafó el e brja a terhelést?

A válaszokat előre is köszi
(#) pet válasza xodak hozzászólására (») Aug 6, 2007 /
 
Szia!

Köss mind a 2 LED-del sorba egy ellenállást. Kb. 40 ohm lessz a jó szerintem. Próbálgass!
Ahoz tudni kell a LED-ek ellenállását, hogy elég-e ez a trafó, de valószínű elég.
Ha pedig azt akarod, hogy az egyik maradjon erős, akkor csak az egyikhez teszel ellenállást(nem az lessze a nagyobb fényerejű).
(#) zsoltee0001 hozzászólása Aug 6, 2007 /
 
hali
valszeg más fényerejű a led amit vettél, ha ezzel pont olyan fényerőt akarsz elérni arra szerintem nincs képlet, rakj közé egy 1k ohm-os potméter és állítsd be a többihez a fényerejét
(#) Stadi válasza xodak hozzászólására (») Aug 6, 2007 /