Fórum témák
» Több friss téma |
Ne fázisceruzát használj, hanem ellenállásmérőt!
Megtaláltam a hibát!
![]() Az egyik vezeték a tekercsben elszakadt. (Valószínűleg a szétszedés alatt.) lenne egy további kérdésem. Így hangra nem hallom, hogy a motor fordulatszáma változna a diódával. :/ mind két esetben veszettül pörög, és ahogy hallom olyan mintha szépen lassan túlpörgésig tudna menni. Lehet hogy a dióda kezdi megadnimagát? Nem az lenne a dióda lényege, hogy fele akkora fordulatszámot érjen el? Valami megoldás? Tanultam már pár dolgot a villanymotorokról, de az csak egy óra volt, mikor beszéltünk róla, és hallottam hogy vannak olyan motorok, amiket terhelés nélkül indítani nem szabad, mert szétrázzák magukat, meg ilyenek. A kérdésem, hogy ez is egy ilyes fajta motor? Rakjak rá valami fékező elemet, és megvan oldva a probléma? vagy mit tegyek? ![]() Köszönöm a segítséget!
Rendben, köszönöm.
Tapasztaltam is, a fordulatszám leesését. Mostmár majdnem minden faja rajta, lehet holnap egy képet megér a tákolmány. ![]() (Tésztahíd építő versenyre készülök nagyba, és ahhoz kell az egyes tésztákat lecsiszolnom - 170 db- és ezeknek mind a két végét 87,9° ra. )Szóval elvayok én is mostanság, de már összestupekoltam egy régi villanykapcsolót, egy régi aljzatot, és kihoztam belőle egy pedállal működtetett kapcsolót, így lábbal tudom indítani a motort. A kapcsolóra raktam egy rugót ami normál kikapcsolt állapotába visszanyomja a kapcsolót, így ha rálépek akkor indul be, és ha elveszem a lábam akkor megáll. Nagyon szépen köszönök minden segítséget!!
Üdvözletem mindenkinek!
Abban szeretnék segítséget kérni, hogy az automata szenes kazánom füst elszívó ventilátor motorja nem jár egyenletesen és valószínűleg nem is adja le a megfelelő teljesítményt. A motor egyfázisú, 120W egy 3,6uf kondenzátorral, amiről nem tudom hogy üzemi, vagy munka kondenzátor. Szépen felpörög, kézzel megforgatva akadálytalanul pördül, ennek ellenére a csapágyakat már kicseréltem benne mert eredetileg arra gyanakodtam. Azonban a helyzet nem változott. Fölpörög, de hallhatóan nem fix fordulaton megy, hanem kb másodpercenként kétszer belassul. A kondenzátort már kicseréltem, semmi változást nem tapasztaltam. Érdekes, hogy minél jobban terhelve van a motor, annál kevésbé ingadozik a fordulata. Mi lehet a baja?
Szia! Olvasva a problémát felmerül a kérdés, hogy a túlterhelés miatti melegedés milyen károkat okozott még a gépben, azon kívül ami szemmel látható. A burkolat olvadás az már jelentős hőmérséklet túllépésről árulkodik ami nem csak a szigetelés tönkremenetelét okozza, hanem a kefe nyomórugóját is kimelegíti. Ilyen mértékű melegedés a kefét is kiégeti és annak megnő az ellenállása, ami kommutációs problémához vezet. Tehát ha minden jó de mégsem jó, akkor sajnos :gumicsirke: Kár volna egyetlen percet is pocsékolni rá javítás címszó alatt. Tönkretették.
Szia!
Ez egy kalickás asszinkron motor? Mert ha igen, a segédfázis tekercse lehet kezd átütni...(átégni) Szerintem.
Ha megvan olvadva bármi is a kommutátor környékén, vagy a kefetartók, akkor az a a motor sajnos kuka...
Kár vele kínlódni, add el amennyiért vetted. Üdv Zoli
Szia! Szerintem próbáld meg 8mikrofarádos kondenzátorral (ha alacsony fordulatú), ha 2800f/p körüli a fordulata, akkor pedig 10mikrofarádos kondenzátorral. Szerintem. Ilyen teljesítménynél nem komótosan kell felpörögnie a motornak, hanem rövid idő alatt (1-2s) a teljes fordulattal illik neki forognia.
Szia!
Nos, ha ismereteim nem csalnak, akkor rövidre zárt forgórészes asszinkron motor. Ha a segédfázis tekerccsel van gond, azt ki tudom valahogyan mérni? Egyébként nem nagy a fordulatszám visszaesés de füllel hallható hogy nem állandó fordulaton pörög.
Szia!
A kondi gyárilag ennyi van előírva az adattábláján, amire kicseréltem az is ennyi, csak új. 27000 fordulatú. Fölpörögni föl is pörög másodpercek alatt, csak nem tartja stabilan a fordulatot. Úgy csinál, hogy hallhatóan ritmikusan, kb fél másodpercenként kicsit beesik a fordulata, de aztán ismét visszapördül.
Zoliee!
Ha kondi nélkül elindítom és kézzel bepörgetem, kideríthető hogy a segédfázis tekercs a baja, vagy nem? Mert ha leveszem a kondit és megpörgetem, akkor is elindul.
Próba után nincs "amperszaga"?
Ha kondit cseréltél, csapágyak jók, akkor maradt a tekercselés, ami ugye nem mindig azonnal ég le, ha kezdödő menetzárlat van, és nincs teher rajt, meglepően sokáig bírja.. Ha folyamatosan terhelnéd egyértelműen kiderülne=leégne...látni kéne...
A segédfázis tekercs is kell neki, hiszen így tolja el 90fokkal a meglévő fázishoz képest, tehát csinál magának egy "másik" fázis.ha ez nem jó, = kezd leégni, akkor ott a bibi. Sajnos látnom kéne..Hiába mondom hogy mérj rá a tekercsre, fingom sincs milyen a gyári értéke a motornak, ha az meglenne, akkor lehetne mihez viszonyítani!
Nincs amper szaga és én, (igaz gyakorlatlan szemmel, nem is látok rajta elváltozást. Elvileg terhelve van hiszen egy elégé lefojtott ventilátort hajt. A motor egyébként egy IMI 2215 LV 332
Bocs, nem a szakmám, ezért elnézést ha butaságot kérdezek, de akkor hogyan megy mégis kondenzátor nélkül? Igaz, elindulni nem indul el, de elég kicsit megpörgetni és akkor már megy is. Felveszi a fordulatot és pörög.
Képes rá, de gyengébb lesz.. Mintha egy 3 fázisú motortól elvennél egy fázis. Mi történik? Forog tovább, de csökken a forgatónyomatéka, hiszen megszünt a szimmetria, eltoltad a 120 fokot. Ezis megy szerencsétlen kondi nélkül, csak gyengébb lessz. Ezért tippelek a segédfázis tekercs zárlatára!
Azt hiszem értem. És lehetséges hogy a segédfázis tekercsnek esetleg csak egy szegmense mondjuk zárlatos? Vagy akár csak egy szegmens néhány menete okozza ezt a fordulat ingadozást?
Lehet, és pont ezért szívás rájönni, mertha teszem azt valami irgalmatlan húsdarálót forgatna ahová kell a nyomaték, szép csöndben leégne. De mivel itt csak egy kényszerhűtést kell hajtania, ezért nincs akkora teher raj. Így vidáman megyeget, de a vége ugyanaz lesz valószínűleg=leég. Esetleg egy tekercselőssel rá lehetne méretni, aki ilyennel naponta foglalkozik, meg tudja neked mondani fejből/táblázataból, hogy mennyi a menetszám, és abbó ki tudja saccolni milyen ohm-ot kellene mérni. Ha annyit mér akkor tévedtem, de még akkor sem 100%mert leszet hohy csak teher alatt üt át, akkor meg ember nem méri ki az a pár miliomh-os difit...
sziasztok van kettő búvárszivattyúm "úszó kapcsolós szennyvízszivattyú" és mind a kettőnél az a jelenség hogy megy nyomja a vizet tízperc után meg áll és csak hangosan búg és lassan forog a lapát, ha várok vele egy bizonyos időt és próbálom megint el indul.És olyan mint ha a lapátot fentebb húzta volna, de ha kézzel meg forgatom áram nélkül simán forog.Előre is köszönöm a válaszokat.
köszönöm a gyors választ meg látom mire megyek egy cserével, én is gondoltam rá de nem mertem rá fogni egy próbát megér megyek szerelni.
sziasztok...lenne egy ,,Hajdu,,centrifuga motor problémám:egyik napról a másikra csinálta hogy nehezen indul el és kb csak 50-60-at fordul.....kondi hibára gondoltam,3mikrósat irt hozzá,kiis cseréltem de ugyanaz...mi a gond???köszönöm..amugy kicseréltem egy ugyanolyan tipusó hibátlan motorra,tökéletesen müxik...csak hogy mi lett a másikkal??
Menetzárlat.
Ha már szét szetted akkor rá jöttél, beázott nagymértékben korodeálódott. A legolcsóbb a csere nem éri meg megjavítani.
Sziasztok!
Lehet van jobb hely is a kérdésnek, de nem találtam. A porszívóm, Samsung VC-5956V egyik napról a másikra nagyon hangos lett és van egy kis szaga is. Füst, égés nem volt. Belenéztem, de a forgó és álló rész is ép. Nem szorul, szerintem a szénkefén is van elég. Mi lehet szerintetek a baja vagy mit lehet tenni vele. Lehet szénkefét kellene benne cserélni ? Válaszotokat előre is köszönöm.
Attól lehet szaga is? Nem égett szaga van de nem kellemes.
Nem lehet, hogy a lapátjai vannak tele kutya, macska szőrrel? Nekem akkor volt ilyesmi.
Csapágyas. A lapátkerék felőli csapágyban el szokott kopni a kosár, a golyók elmozdulnak és belever az állórészbe. Onnan meg már bármi megtörténhet. Sajnos, nagyon kispórolják a zárt csapágyakból a kenőanyagot. Volt, ami nem bírt egy évet, szétszedve tök száraz volt. A Samsung másik problémája, hogy hamar átereszti a port a porzsák, különösen, ha kimosták néhányszor. Az meg még hamarabb megöli a csapágyat.
Helló. Van egy körfűrészem, amiben egy 230 v villanymotor van. A kapcsoló dobozbol kijön egy + 3 eres kábel ami egy kis dobozba csatlakozik... Ebbe a dobozba egy megszakitó van ami ha jol tudom a villanymotor segédfázisa lenne.... Nah de ez nekem használat közben elkezdett szikrázni össze visszal le álitottam de a saruk meg a doboz összeget !!! Kérdésem hogy ha elindul még vele akkro lehet e használni?! Vagy ha nem akkor hol lehet ilet venni ?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |





