Fórum témák
» Több friss téma |
Ne fázisceruzát használj, hanem ellenállásmérőt!
Megtaláltam a hibát!
![]() Az egyik vezeték a tekercsben elszakadt. (Valószínűleg a szétszedés alatt.) lenne egy további kérdésem. Így hangra nem hallom, hogy a motor fordulatszáma változna a diódával. :/ mind két esetben veszettül pörög, és ahogy hallom olyan mintha szépen lassan túlpörgésig tudna menni. Lehet hogy a dióda kezdi megadnimagát? Nem az lenne a dióda lényege, hogy fele akkora fordulatszámot érjen el? Valami megoldás? Tanultam már pár dolgot a villanymotorokról, de az csak egy óra volt, mikor beszéltünk róla, és hallottam hogy vannak olyan motorok, amiket terhelés nélkül indítani nem szabad, mert szétrázzák magukat, meg ilyenek. A kérdésem, hogy ez is egy ilyes fajta motor? Rakjak rá valami fékező elemet, és megvan oldva a probléma? vagy mit tegyek? ![]() Köszönöm a segítséget!
Rendben, köszönöm.
Tapasztaltam is, a fordulatszám leesését. Mostmár majdnem minden faja rajta, lehet holnap egy képet megér a tákolmány. ![]() (Tésztahíd építő versenyre készülök nagyba, és ahhoz kell az egyes tésztákat lecsiszolnom - 170 db- és ezeknek mind a két végét 87,9° ra. ![]() Szóval elvayok én is mostanság, de már összestupekoltam egy régi villanykapcsolót, egy régi aljzatot, és kihoztam belőle egy pedállal működtetett kapcsolót, így lábbal tudom indítani a motort. A kapcsolóra raktam egy rugót ami normál kikapcsolt állapotába visszanyomja a kapcsolót, így ha rálépek akkor indul be, és ha elveszem a lábam akkor megáll. Nagyon szépen köszönök minden segítséget!! ![]()
Üdvözletem mindenkinek!
Abban szeretnék segítséget kérni, hogy az automata szenes kazánom füst elszívó ventilátor motorja nem jár egyenletesen és valószínűleg nem is adja le a megfelelő teljesítményt. A motor egyfázisú, 120W egy 3,6uf kondenzátorral, amiről nem tudom hogy üzemi, vagy munka kondenzátor. Szépen felpörög, kézzel megforgatva akadálytalanul pördül, ennek ellenére a csapágyakat már kicseréltem benne mert eredetileg arra gyanakodtam. Azonban a helyzet nem változott. Fölpörög, de hallhatóan nem fix fordulaton megy, hanem kb másodpercenként kétszer belassul. A kondenzátort már kicseréltem, semmi változást nem tapasztaltam. Érdekes, hogy minél jobban terhelve van a motor, annál kevésbé ingadozik a fordulata. Mi lehet a baja?
Szia! Olvasva a problémát felmerül a kérdés, hogy a túlterhelés miatti melegedés milyen károkat okozott még a gépben, azon kívül ami szemmel látható. A burkolat olvadás az már jelentős hőmérséklet túllépésről árulkodik ami nem csak a szigetelés tönkremenetelét okozza, hanem a kefe nyomórugóját is kimelegíti. Ilyen mértékű melegedés a kefét is kiégeti és annak megnő az ellenállása, ami kommutációs problémához vezet. Tehát ha minden jó de mégsem jó, akkor sajnos :gumicsirke: Kár volna egyetlen percet is pocsékolni rá javítás címszó alatt. Tönkretették.
Szia!
Ez egy kalickás asszinkron motor? Mert ha igen, a segédfázis tekercse lehet kezd átütni...(átégni) Szerintem.
Ha megvan olvadva bármi is a kommutátor környékén, vagy a kefetartók, akkor az a a motor sajnos kuka...
Kár vele kínlódni, add el amennyiért vetted. Üdv Zoli
Szia! Szerintem próbáld meg 8mikrofarádos kondenzátorral (ha alacsony fordulatú), ha 2800f/p körüli a fordulata, akkor pedig 10mikrofarádos kondenzátorral. Szerintem. Ilyen teljesítménynél nem komótosan kell felpörögnie a motornak, hanem rövid idő alatt (1-2s) a teljes fordulattal illik neki forognia.
Szia!
Nos, ha ismereteim nem csalnak, akkor rövidre zárt forgórészes asszinkron motor. Ha a segédfázis tekerccsel van gond, azt ki tudom valahogyan mérni? Egyébként nem nagy a fordulatszám visszaesés de füllel hallható hogy nem állandó fordulaton pörög.
Szia!
A kondi gyárilag ennyi van előírva az adattábláján, amire kicseréltem az is ennyi, csak új. 27000 fordulatú. Fölpörögni föl is pörög másodpercek alatt, csak nem tartja stabilan a fordulatot. Úgy csinál, hogy hallhatóan ritmikusan, kb fél másodpercenként kicsit beesik a fordulata, de aztán ismét visszapördül.
Zoliee!
Ha kondi nélkül elindítom és kézzel bepörgetem, kideríthető hogy a segédfázis tekercs a baja, vagy nem? Mert ha leveszem a kondit és megpörgetem, akkor is elindul.
Próba után nincs "amperszaga"?
Ha kondit cseréltél, csapágyak jók, akkor maradt a tekercselés, ami ugye nem mindig azonnal ég le, ha kezdödő menetzárlat van, és nincs teher rajt, meglepően sokáig bírja.. Ha folyamatosan terhelnéd egyértelműen kiderülne=leégne...látni kéne...
A segédfázis tekercs is kell neki, hiszen így tolja el 90fokkal a meglévő fázishoz képest, tehát csinál magának egy "másik" fázis.ha ez nem jó, = kezd leégni, akkor ott a bibi. Sajnos látnom kéne..Hiába mondom hogy mérj rá a tekercsre, fingom sincs milyen a gyári értéke a motornak, ha az meglenne, akkor lehetne mihez viszonyítani!
Nincs amper szaga és én, (igaz gyakorlatlan szemmel, nem is látok rajta elváltozást. Elvileg terhelve van hiszen egy elégé lefojtott ventilátort hajt. A motor egyébként egy IMI 2215 LV 332
Bocs, nem a szakmám, ezért elnézést ha butaságot kérdezek, de akkor hogyan megy mégis kondenzátor nélkül? Igaz, elindulni nem indul el, de elég kicsit megpörgetni és akkor már megy is. Felveszi a fordulatot és pörög.
Képes rá, de gyengébb lesz.. Mintha egy 3 fázisú motortól elvennél egy fázis. Mi történik? Forog tovább, de csökken a forgatónyomatéka, hiszen megszünt a szimmetria, eltoltad a 120 fokot. Ezis megy szerencsétlen kondi nélkül, csak gyengébb lessz. Ezért tippelek a segédfázis tekercs zárlatára!
Azt hiszem értem. És lehetséges hogy a segédfázis tekercsnek esetleg csak egy szegmense mondjuk zárlatos? Vagy akár csak egy szegmens néhány menete okozza ezt a fordulat ingadozást?
Lehet, és pont ezért szívás rájönni, mertha teszem azt valami irgalmatlan húsdarálót forgatna ahová kell a nyomaték, szép csöndben leégne. De mivel itt csak egy kényszerhűtést kell hajtania, ezért nincs akkora teher raj. Így vidáman megyeget, de a vége ugyanaz lesz valószínűleg=leég. Esetleg egy tekercselőssel rá lehetne méretni, aki ilyennel naponta foglalkozik, meg tudja neked mondani fejből/táblázataból, hogy mennyi a menetszám, és abbó ki tudja saccolni milyen ohm-ot kellene mérni. Ha annyit mér akkor tévedtem, de még akkor sem 100%mert leszet hohy csak teher alatt üt át, akkor meg ember nem méri ki az a pár miliomh-os difit...
sziasztok van kettő búvárszivattyúm "úszó kapcsolós szennyvízszivattyú" és mind a kettőnél az a jelenség hogy megy nyomja a vizet tízperc után meg áll és csak hangosan búg és lassan forog a lapát, ha várok vele egy bizonyos időt és próbálom megint el indul.És olyan mint ha a lapátot fentebb húzta volna, de ha kézzel meg forgatom áram nélkül simán forog.Előre is köszönöm a válaszokat.
köszönöm a gyors választ meg látom mire megyek egy cserével, én is gondoltam rá de nem mertem rá fogni egy próbát megér megyek szerelni.
sziasztok...lenne egy ,,Hajdu,,centrifuga motor problémám:egyik napról a másikra csinálta hogy nehezen indul el és kb csak 50-60-at fordul.....kondi hibára gondoltam,3mikrósat irt hozzá,kiis cseréltem de ugyanaz...mi a gond???köszönöm..amugy kicseréltem egy ugyanolyan tipusó hibátlan motorra,tökéletesen müxik...csak hogy mi lett a másikkal??
Menetzárlat.
![]()
Ha már szét szetted akkor rá jöttél, beázott nagymértékben korodeálódott. A legolcsóbb a csere nem éri meg megjavítani.
Sziasztok!
Lehet van jobb hely is a kérdésnek, de nem találtam. A porszívóm, Samsung VC-5956V egyik napról a másikra nagyon hangos lett és van egy kis szaga is. Füst, égés nem volt. Belenéztem, de a forgó és álló rész is ép. Nem szorul, szerintem a szénkefén is van elég. Mi lehet szerintetek a baja vagy mit lehet tenni vele. Lehet szénkefét kellene benne cserélni ? Válaszotokat előre is köszönöm.
Attól lehet szaga is? Nem égett szaga van de nem kellemes.
Nem lehet, hogy a lapátjai vannak tele kutya, macska szőrrel? Nekem akkor volt ilyesmi.
Csapágyas. A lapátkerék felőli csapágyban el szokott kopni a kosár, a golyók elmozdulnak és belever az állórészbe. Onnan meg már bármi megtörténhet. Sajnos, nagyon kispórolják a zárt csapágyakból a kenőanyagot. Volt, ami nem bírt egy évet, szétszedve tök száraz volt. A Samsung másik problémája, hogy hamar átereszti a port a porzsák, különösen, ha kimosták néhányszor. Az meg még hamarabb megöli a csapágyat.
Helló. Van egy körfűrészem, amiben egy 230 v villanymotor van. A kapcsoló dobozbol kijön egy + 3 eres kábel ami egy kis dobozba csatlakozik... Ebbe a dobozba egy megszakitó van ami ha jol tudom a villanymotor segédfázisa lenne.... Nah de ez nekem használat közben elkezdett szikrázni össze visszal le álitottam de a saruk meg a doboz összeget !!! Kérdésem hogy ha elindul még vele akkro lehet e használni?! Vagy ha nem akkor hol lehet ilet venni ?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |