Fórum témák
» Több friss téma |
Hali!
Van egy Bosch GST 100 BCE típusú dekopírfűrész, amiben ventilátort kellett cserélni mert széttörött. Mielőtt beadtuk a szerelőnek működött, de a szerelő azt mondja nem tudja mi a baja, mert nem indul el. Amikor megnyomom a gombot akkor hangosan búg és nem indul el. Van benne egy lágyindító, fordulatszám szabályzó áramkör. Valószínűleg ez adhatja a hangot. Van benne egy PIC egy 3 lábú tranzisztor féleség és némi ellenállás, meg kondi, egy potméter. Amikor még jó volt akkor is búgott indulás közben amíg fel nem pörgött de nem ilyen hangosan mint most, és persze a motor meg sem mozdul. Most szedtük szét apró darabjaira és újból összeraktuk, a motor tengelye nagyon könnyen forog. Minden vezeték a helyén van. Remélem tud valaki segíteni. Azt mondták a szervizben, hogy 10 ropi az áramkör cseréje. Annyit nem biztos hogy megér nekem, akármennyire is ipari gépről van szó. Üdv, Tomi
Milyen szerelő az ilyen? Egy fotó az elektronikáról lehet, hogy segítene.
Sajnos csak holnap tudok feltenni fotót, de mindenképpen töltök majd fel.
A motorban esetleg a kefék lehetnek kopottak vagy a csapágyazás kikopása miatt a mágneses mező félrerántja a forgórészt lecsökkent a légrés ..
Az elektronikában általában a TRIAC szokott elszállni ebből következik ,h nem vezet át rendesen ezért búg a motor
Szia
Te is ki tudod cserélni,nem kell ahhoz "szerelö" .Itt ábra hozzá hátha segit Bővebben: Link
Sziasztok!
Itt vannak a képek. Csak telefonnal tudtam csinálni, elég rosszak lettek. Az alkatrészekre ez van írva: IC: PIC 16C710 TRIAC: MAC BTB12 600C Potméter: 250K 822M baloghzoli1: Ezt a rajzot én is megtaláltam, ez alapján lett újra összerakva, mert ez a szerencsétlen szerelő nem ütötte fel rendesen a ventilátort és így mikor összerakta nekiért egy ponton a háznak. Tehát ha elindult volna megint összetörött volna a lapát. villanyász92: A motorban jók a szénkefék, érintkeznek. A csapágyak is jók, nem lötyög a forgórész. A triac-ot ki lehet mérni? Bár a nyák alja le van kenve ilyen rózsaszín gyantaszerű anyaggal, és ezen keresztül nehézkes lesz, a triac is valami műanyag tokban van, nem látni a lábait. Ha kikötöm az elektronikát és a kapcsolóról egyből a motorra kapcsoljuk a 220V-ot akkor ha elindul, kiderül hogy mi a rossz. Ezzel nem lesz baja a motornak? Megcsinálhatom? Köszi.
igen kipróbálhatod a motort elektronika nélkül és ha működik a motor akkor 100% ,hogy az elektronika a rossz
a triakot csak kiépített állapotban lehet kimérni
de vigyázz az indításnál ugyanis a gép lágyindítóval indult így ha Direktbe adsz neki 230V-ot akkor max sebességen fog pörögni és lehetőleg csak 1-2 másodpercre kapcsold be ( én ilyen próba célra 1 kiépített porszívó fordulatszám szabályzót szoktam használni )
Inkáb egy villanyégőn keresztül ... na meg megfogni, el ne száljon.
szerintem azt a 11,1 A-es üzemi áramot nem bírja el az izzó induláskor az üzemi áram 5-8 -szorosa is lehet
de próba szerencse végül is nem nagy pénz 1 izzó Vagy 1 fojtó tekercs (F-cső)
Galiba van az elméletben. Ha az izzo sorba van kötve, akkor az határozza meg az áramot s nem a motor, igy egyik sem károsodhat, legfeljebb az izzo világitani fog.....
Szia! Szerintem először a kapcsolóját kellene leellenőrizni, mert elég bonyolult mechanikai módon kapcsolja be az elektronikát. Az elektronika 3-400W-tól nem gondolnám, hogy tönkre megy, mikor a triak 12A-s.
Nekem egy kissebb teljesítményű gépbe ment tönkre a triak, azis 12A es volt.
Szia!
Szerintem kösd ki a kapcsolót, dobjál rá valami terhelést Pl:egy 200W halogén izzót és nézd meg hogy működik-e. Ha nem működik meg van a ludas,akkor javaslom dobd ki belőle és csinálj bele egy olyan fordulatszám szabályzót mint ami a porszívókban van.Szerintem lazán befér a régi panel helyére és már működik is a gép.
Hali!
Na kipróbáltuk az elektronikát egy 150W-os halogén reflektorral és szépen egyre erősödve felkapcsolt, tehát az elektronikának semmi baja nincs. Akkor hogyan tovább?
Ha az elektronika (szabályzással komplette a motor nélkül megy) akkor csak a motor a hibás. Javaslom, hogy mérd meg első körbe az állórész tekercseit multiméterrel szakadásvizsgálóval vagy ellenállásmérő módba. ha ittis mind a 2tekercs jó akkor vagy a forgórész lett el...ve amikor a ventit rárakta a "szerelő" vagy csak sima kontakthiba
Nézd meg a kommutátort is nincs-e eltömődve szénkefe porral,egy vékony tűvel szépen húzogasd ki az érintkezők közül a piszkot utána méregesd körbe.
esetleg ha kimérted a kommutátort és jó akkor ha "nyomvályús" vagy kicsit sérült érdemes felszabályozni és nincs vele gond
Ha kézzel körbetekered, nem akad? Ezek a barkácsgépek úgy vannak megépítve, hogy a motor a házban egybe összecsavarozva ad egy komplett stabil egységet. Ha így kapcsolod be, nyeklik-nyulik minden irányba, szétesik, el nem indul. Összecsavarozva próbáltad ki? A szélkerék/csapágyak tuti jó helyre kerültek? nem mechanikai akadás van?
Esetleg összecsavarozva a szélkerék körüli kifújó lyukon keresztül egy kis csavarhúzóval próbáld a motort/szélkereket megtekerni, hogy biztosan kizárjuk az akadást.
Igen összecsavarozva próbáltam ki, mivel az állórészt a műanyag tartja a helyén. A kerékhez nem lehet hozzáférni csak néhány vágat van a házon ahol tud szívni levegőt csavarhúzó se fér be. Olyan könnyen forog hogy csak na.
Közben mértem: Állórész tekercs nem szakadt teljesen jó. Forgó résznél a szénkefékre mértem rá és közben forgattam. 20R volt az ellenállás végig, sehol se volt szakadt. Akkor csak az lehet hogy nyeklik valami és oda tudja szívni az állórészt a forgórészhez és emiatt nem indul el nem? Holnap majd kitisztítom a kommutátort, hátha segít.
Nincs semmi baja a kommutátornak csak kicsit fekete színe van a szénkefe miatt. Mondjuk a réseket meg kell majd tisztítani mert kicsit koszos.
....mondom kapcsoló! Egy kommutátoros gép nem megy tönkre egyik pillanatról a másikra! Annak vannak előjelei, amiről itt nem esett szó. A hibakeresést pedig nem mindjárt a legbonyolultabb résszel kellene kezdeni.
A motort is ki lehetne próbálni egy 100W-s izzóval sorba kötve, mintegy rálámpázva a kivezetésére. A motor úgyis annyi áramot vesz fel amennyit az izzó saját működéséhez venne fel (cca. 0.5A-t).
Dolgoztam szervizbe egy rovid idot, de tapasztalatom szerint akor zug ,amikor egyik tekercs rovidre zar(zarlatos) valahol vagy oszeer vagy megserult a tekercs. a rotor elfordul?(lehet mikor a ventilatort utotek fel megserult a tengely) ha igen a szenkefe mukodes kozben erosen szikrazik? (mert akor meg van emelkedve egy rezcsik, ami akasza)
Indító elektronikát egy porszívóból is kiberhálhatsz, csak alacsony fokozaton indítsd be. A gépen belül kösd közvetlen a 230V-ra, az elektronikát meg a gép elé. Így lesz egy univerzális szabályzód, és szükség esetén bármihez rá tudod dugni, ha nagyon kell.
Sziasztok!
Igaz ez más típusú fűrész mint ami a témában szerepel, de lenne egy aprocska kérdésem. Elhozták nekem szétszedve és nem emlékeznek hogyan volt bekötve a kapcsoló. A probléma az hogy 5 vezeték van és négy bekötési pont és fogalmunk sincs hogy hol kellene párosítani
Szia! Nem ismerem ezt a készüléket DE ha a kapcsolóját kiméred, hogy mely pontok záródnak a kapcsoló bekapcsolásakor akkor a hálózati csatlakozást az egyik oldalra az elmenőre pedig az elektronika bemeneti kettő szálát és az ötödik a motor direkt szála lehet. Ezt meg kell nézni, hogy melyik szálak azok amelyek a fordulatszabályzóba futnak. A fázis oldal talán a fekete és a barna a nulla és talán ide kell szintén kötni a motor direkt kék szálát is.
Köszönöm a segítséget! Pontosan a leírásnak megfelelően kell bekötni! Működik
Egészségedre!
|
Bejelentkezés
Hirdetés |