Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Váltásjelző
 
Témaindító: dures, idő: Jún 24, 2007
Lapozás: OK   1 / 2
(#) dures hozzászólása Jún 24, 2007 /
 
Sziasztok!
Segítséget és ötleteket szeretnék kérni!
Az autómba szeretnék egy ledes váltás jelzőt építeni, amit tetszés szerint állítani lehet a gépkocsi fordulatszám tartományában.
A kocsimba már beszereltem egy fordszámmérőt és szeretném kiegészíteni ezzel az áramkörrel.
Előre is köszönöm!
(#) potyo hozzászólása Jún 24, 2007 /
 
Tehát valami olyasmit akarsz, hogy mondjuk 3500-nál gyulladjon ki egy led?

Ha úgy építetted a fordulatszámmérőt, akkor célszerű lett volna azzal egybeépíteni, hiszen fordulatszámot kell mérned ehhez is.

Most így hirtelen két lehetőség jutott eszembe:

1. mikrokontrollerrel méred a gyújtás frekvenciáját (periódusidejét), valamint a kontrollerrel figyeled a potméter állapotát, és összehasonlítod őket. Ennek előnye, hogy pontos lesz, és ki is írathatod egy kijelzőre a határt.

2. programozható alkatrészt nélkülöző megoldás, hogy a gyújtóimpulzusokkal egy monostabil multivibrátort triggerelsz, ennek a a kimeneti jelét RC szűrővel szűröd, és egy komparátorral összehasonlítod a potméterről jövő feszültséggel. Ez mondjuk nem a leggyorsabban reagál, tizedmásodpercnyi késést saccolok (bár ez azért nem rossz). Megfelelően méretezve nagyjából lineáris lesz a poti állása és a határ közötti összefüggés, csak a határnál nem lesz pillanatszerű a led ki-bekapcsolása.
(#) potyo hozzászólása Jún 24, 2007 /
 
Ja és miért nem lehet azt írni, hogy váltásjelző?
(#) Moderátor hozzászólása Jún 24, 2007
 
Téma címe átírva shift light-ról Váltásjelzőre!
(#) dures válasza potyo hozzászólására (») Jún 24, 2007 /
 
mindkét megoldás nagyszerű
én valami könnyen megépíthető nagyon egyszerű kapcsolást szeretnék minnél purítánabb annál jobb
köszönöm a válaszokat
(#) Istike88 hozzászólása Jún 24, 2007 /
 
szerintem ezt úgy is egyszerűen kivitelezni lehetne hogy ha a fordulatszám mérő amit építettél az kijelzős és csak a fordulat számát írja ki akkor ttl kapukkal kilehetne kapuzni bizonyos fordulatszámra és egy D tárolóval bekapcsolni a ledet hogy nehogy kialudjon a kívánt fordulatszám felett.... és azt is ki kapuzni hogy a D tároló kiürüljön ha a fordulatszám a kívánt alá esik....
mondjuk ez pic-kel biztos egyszerűbb.....
(#) mokus hozzászólása Júl 28, 2007 /
 
Esetleg nincs valakinek ebben a témában egy kapcsolási rajza?
Hiába faggatom a google-t nem dob használható találatot.

Nekem a gyujtás kisfesz részére csatlakoztatott kábel áll rendelkezésre, semmi több Ehhez kellene valami alap kapcsolás ami egy ledet/lámpát gyujt ki a beállított fordulatszámnál, alatta kioltja azt.
Előre is köszönöm!
(#) Attila86 válasza dures hozzászólására (») Júl 29, 2007 /
 
Dures!
Itt van Potyo második megoldása. Én is így oldanám meg:
VÁLTÁSJELZŐ

Bár szerintem ez nem valami profi dolog, hiszen a motor fordulatszámától függően egyáltalán nem biztos hogy kell váltani, sőt még az se biztos hogy abba az irányba!
Gondolj bele az automata váltós autókban is, ha szépen gyorsítasz akkor egy bizonyos fordulatszám elérése után valóban felvált, de ha beletaposol a gázba bármi miatt (mondjuk előzés), akkor nem biztos hogy fel fog váltani, sőt, nagy valószínüséggel LEfelé fog váltani, hogy nagyobb ereje legyen.
(#) mokus válasza Attila86 hozzászólására (») Júl 29, 2007 /
 
Ez így működne?
Nekem csak a fel irány kellene egy beállított fordulatszámnál. ugye nem gond a TL074-nek, ha lehagyom a le részt?
A potmétereknek mi az értékük?
(#) Attila86 válasza mokus hozzászólására (») Júl 29, 2007 /
 
Persze hogy nem gond hogy lehagyod azt a részt!
A potik lehetnek szinte bármik. Mondjuk legyen 47k. A többi értéket ne nézd, csak beírtam. Egyáltalán nem biztos hogy jók.

Most nézem, a ledek előtét-ellenállását kifelejtettem a rajzról.

Ha tényleg csak a felváltást jelző led kell, akkor elég egy trimmer is persze.

Amúgy sztem tényleg felesleges kapcsolás, gondolj bele, mondjuk előzésnél nemhogy fel, hanem visszaváltasz, ráadásul akár kettőt is! (5->3)
(#) Attila86 hozzászólása Júl 29, 2007 /
 
Dísznek kell? Vagy túl halk a motor/hangos a zene? Vagy rosz a fordulatszám-mérő?
Nekem csak néhány hónapja van jogsim de elég régóta érzem már ha váltani kell, nem kell ahhoz fordulatszám-mérő vagy váltásjelző...
(#) mokus válasza Attila86 hozzászólására (») Júl 29, 2007 /
 
Haverjaim szoktak marháskodni klubos találkozón, amolyan amatőr gyorsulási verseny szigorúan azonos autókkal. Ott kellene a "pontos" váltásjelzés. Mivel ismerem a különböző motorok teljesítmény görbéjét, így nem lenne nehéz beállítani.
Hétköznapi forgalomban fölösleges, ezért nem is fix beépítésről van szó...
(#) atiotezer válasza dures hozzászólására (») Júl 29, 2007 / 4
 
Szia. Remélem hasznát veszed. Sok sikert
(#) mokus válasza atiotezer hozzászólására (») Júl 29, 2007 /
 
Bocs, hogy beleugatok, de ezzel csak az a baj, hogy az LM308 nem kapható :no:
Azaz egy helyen Szegeden a Satelben még lehet kapni az oldaluk szerint...de ki utazik enynit érte :no:
(#) mokus hozzászólása Júl 29, 2007 /
 
Én egy másik forrásból készítettem egyet...
Egyenlőre még csak megtervezve, mivel nem volt időm elmenni bevásárolni neki...
Kép: Hivatkozás
(#) dures válasza Attila86 hozzászólására (») Júl 29, 2007 /
 
Normál utcai változara felesleges váltásjelzőt használni
Versenyeken a nagy teljesítményű kocsiknál viszon nem mindegy. Minden lóerőt ki akarnak használni ezér az adott kocsi karakterisztikájához választják ki azt a maximális értéket ahol a következő fokozatot váltani kell. Mivel a versenyautók fordulatszáma sokkal gyorsabban emelkedik mint a széria autóké ezért a reakcióidő nem mindegy. Van egy fordulatszám ahol ideális a váltás, ez alatt illetve ez felett rossz váltás jön létre ezáltal az autó másképp gyorsul és időkiesés jön létre tehát rosszabb időt megy mint ideális váltás mellett. A normál autókon mindenki hang alapján vált nem kell hozzá tehetség. Az hogy érzed mikor kell váltani az nem azt jelenti hogy ideálisan váltod a következő fokozatot. Mivel az utcán nem versenyzünk ezért normális keretek között mindegy mikor váltasz. A versenyen ha roszkor váltasz elveszítheted a mérközést még akkor is ha a te autód az erősebb. A versenyeken nem használnak tejesen autómata váltót, kézi vagy esetleg félautómata váltókat talán. Gyorsulási versenyeket meg senki nem akar visszaváltani a cél vonal elött. A tecnikai sportoknál az emberi tényező a leggyengébb pont ha ez nem lenne unalmas lenne a mérkőzés. Ha elég gyors az autód és nem váltasz időben tönkre is teheted a motort. A versenyláz hevében képes az ember megfeletkezni erről, ezért nem árt ha van ami jelzi amikor a következő fokozat jön. Az hogy ezt jelzi még nem biztos hogy váltani fogsz ,de nagyobb esélyed van akkor ha legalább megközelíted az ideális váltást.
(#) atiotezer válasza dures hozzászólására (») Júl 30, 2007 /
 
Szia. Először ezt akartam, csak nem találtam meg. Sok sikert.
(#) Villám válasza dures hozzászólására (») Júl 30, 2007 /
 
Sztem meg építse csak meg, ha szeretné! Én is szerettem, amíg ki nem lopták a kocsimból Akkor váltottam, amikor én akartam, de tetszett, hogy kigyulladt a kis piros lámpa :yes:
(#) Kisbubi hozzászólása Okt 2, 2007 /
 
Hali4
Engem az érdekelne, hogy a váltásjelző led helyett a fordulatszámot szeretném tiltani és azt állítani. Mit alakítsak át a kapcsolásokon? És azt szeretném állítani, hogy tiltáskor milyen ütemben szakítsa meg a gyujtást?
(#) szabi83 válasza Kisbubi hozzászólására (») Okt 2, 2007 /
 
Azért ezt nem kellene, már csak, azért sem mert esetleg nem kapcsol vissza a gyújtás.. és hopp beléd mentek!!
meg a másik.. leáll a motor...

Ez így szvsz felejtős...
De lehet nem jól értelmeztem, mit szeretnél..

Amúgy a rajzon az izzó helyére egy relé, ami megszakítja a gytrf tápját.
(#) dures válasza Kisbubi hozzászólására (») Okt 2, 2007 /
 
A kérdés a következő milyen tipusú kocsid van?
(#) Kisbubi hozzászólása Okt 3, 2007 /
 
1 Trafó van benne, tiltás nincs. A led helyére gondoltam én is 1 relét berakni, de a ledhez menő fezs sztem nem elég, hogy működtjön. A relét a trafó 1-es kivezetésbe kötném be. Szabályzáskor durrogjon a kipuffba, ezért kell a szabályzás ütemét is állítani. (motorgyilkos egy kicsit tudom) Ehez hasonló kéne
Igy kéne szólnia
(#) vizor válasza Kisbubi hozzászólására (») Okt 3, 2007 /
 
Gondolom egy ilyen mutatvány után a katalizátornak annyi
(#) Kisbubi hozzászólása Okt 4, 2007 /
 
Az is megfelelne ha a led helyett relét v. izzót működtetne. Mit kell átalakítani hozzá? Bármelyiken.
(#) dures válasza Kisbubi hozzászólására (») Okt 4, 2007 /
 
Hello
az a kocsi ami a videón van erősen tunning szekér nekem ladám van amikor 3* annyi benzint kap mint amennyi kéne akkor nekem is durrog tisztességesem, természetesen ehhez az is hozzátartozik, hogy a kipufogórendszer sokkal nagyobb és szinte nincs benne folytás ezért mikor az el nem égett benzinkeverék a kipuffban robban fel akkor láványos efektetprodukál ami a videón van valószínűleg computer vezérlésű gyújtással rendelkezik amit át lehet programozni a tiltás utáni gyújtás robbantja fel a benzinkeveréket szerintem ez az áram kör erre nem alkalmas
(#) Narancs hozzászólása Júl 17, 2009 / 1
 
Autóba szeretnék egy lámpát a fordulatszámmérő órához, ami egy megadott fordulatszámtól "bekapcsol" egy led-et, majd ha a kívánt fordulatszám alá esik a fordulatszám, kioltja. Igazából a motorikus jelek feldolgozásának mikéntje érdekelne, de akár egy teljes terv is.
(#) tiggersoft válasza Narancs hozzászólására (») Júl 17, 2009 /
 
Shiftlight-nak hivják.Egyébként a guglival 758000 találatom lett...
(#) Narancs válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Júl 17, 2009 /
 
Ezt olvastam Én is, és átkutattam a guglit. Microchip-el lenne a legjobb megoldani, a testreszabhatóság végett.
(#) Moderátor hozzászólása Júl 17, 2009
 
Idézet:
„Váltásjelző építése”
c. téma ide áthelyezve.
Még a Google sem kellett hozzá, hogy találjon az ember valamit - tessék már használni a Keresőt!
(#) mathee hozzászólása Okt 5, 2010 /
 
atiotezer
vagy valaki aki megcsinálta.

Ha megtudnán mondani milyen tranziszort kéne és van egy kondi a potenciométerrel párhuzamosan annak mekkora legyen az értéke.
Köszi az infot!
Következő: »»   1 / 2
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem