Fórum témák
» Több friss téma |
Köszi a válaszokat.
A padlásról folyik is a víz rendesen télen, a gégecsövek mindig nedvesek. Eddig ezzel nem volt baj, csak törpe feszültség megy a padlásra. Idáig Orlan netem volt (mikrohullámú) és rossz időben előfordult, hogy nem ment. Gondolom ilyenkor beázhatott a WIFI router. A szolgáltató az eredeti papírdobozban egy keresztgerendára rakta fel a padláson. A papírdobozból lógtak ki/be a kábelek. A papír természetesen beissza a vizet, de tűzvédelmi szempontból a geredára papírt+elektronikát rakni felelőtlenség volt. Szerencsére a 9V-ot vitték csak fel, a 231-et nem. A feleségem közben megoldotta a problémát, az IKEÁ-ból akar 1500-ért polcot venni, amit a doboz alá fel fogunk szerelni. A dobozt alulról megfúrom, onnan fognak a kábelek kijönni. Minthogy a polc és a doboz fent van, így ha alulról nézed semmit sem fogsz látni. A hozzászólás módosítva: Okt 15, 2012
Üdv Mindenkinek. Lenne egy kérdésem, panelházban lakunk a falakban sajnos alu vezetékek futnak, és a kismegszakítós szerelődobozban a nulla vezetőhöz réz sorkapocs van, kérdésem az lenne, hogy ebbe beleköthetem a réz vezetéket? (mert tudomásaim szerint nem szabad) Vagy esetleg akad valami más megoldás hogy lehet összekötni?
A képen látható nulla illetve PE sínbe a réz vezetékek egyértelmüen beköthetők. A gond az alu vezetékkel van, azt ide a sárgarézbe is beköthető de azt úgy, hogy az alu vezető érre érvéghüvelyt kell húzni és úgy berakni a csavar alá, különben drasztikusan szétlapul.
Elnézést elírtam, alu vezetéket akartam írni. Tehát a sorkapocsba bele mehet az alu? Sajnos kapkodok mert a jelenlegi kialakítás mellett pislákol a lámpa
![]()
Még egy kérdés lenne: ha már az internetet bekötöm, egyúttal párhuzamosan telefonvonalakat is ki fogok húzni.
Lehet úgy osztani a telefonvonalat, hogy ugyanarra a vonalra 2 készüléket is rárakok? (mindkét helyen kicsöng, mindkettő tud beszélni, egymással nem kell tudni)
Röviden: lehet osztani, két készüléket még elbír a telefonvonal.
Műanyag szerelvény vaklap, fali kivezetés, vagy műanyag tokozat. Egyébként sok múlik a kreativitásodon is
![]() Idézet: vagy „blindabdeckung” Idézet: , „abdeckung” Idézet: . Lehet fali rack doboz is : Rack gyártó Ugyanitt van olyan rack sín is, amit fa bútorba építhetsz, csak pont 50cm széles belvilágot kell hagyni hozzá. Akkor már a szabvány rack előlapokat is lehet használni. Ha ennél is szebb megoldást keresel - keress meg, tv, rádió stúdiók építésében is segítettem. „tokozat”
Tisztelt fórumtársak!
Még szombati napon voltam egy barátomnál látogatóban villanynézőben, mivel panaszkodik a magas áramszámla miatt. Az ÉMÁSZ szerződésében az áll, hogy a garzon lakásában 3 fázis van bekötve elvileg. Hangsúlyozom: ELVILEG. Csakhogy gyakorlatilag az volt, hogy csak 1 fázisról ment minden. 2 darab 1 fázisú villanyóra volt felszerelve, amiből az egyik le volt kapcsolva és plombázva és egy cetli is volt rajta, amin az állt, hogy felkapcsolni tilos és veszélyes. A harmadik fázisnak meg nyoma sincs. Erről az egy fázisról megy minden 16A-es kismegszakítóval. Számítógép, villanybojler, mosógép, csakhogy a nagyobb teljesítményű fogyasztókat említsem. A villanybojlernek nincsen éjszakai áram bekötve. Ráadásul a vezetéke a falba van építve és kijön a falból a vezetéke. Mintha a villanybojlert egy falba épített konnektorba dugták volna és azzal együtt befalazták. Szerintetek ez mennyire szabályos? Mivel igen keveset van otthon és ha otthon is van, akkor is igen keveset használja az elektromos berendezéseket. Válaszokat előre is köszönöm.
16A bojler nélkül bőven elég, főleg 1 embernek (úgy még bojlerrel is). Amúgy az, hogy mennyire szabályos az érdekes kérdés. Lehet, hogy 40 éve, amikor bevakolták az alukábelt még senki sem gondolta, hogy valaha oda villanybojler lesz kötve. Egyébként garzon lakásba 3 fázis? Teljesen fölösleges. Célszerű minden fogyasztót kihúzni és a lámpákat lekapcsolni a helyiségekben. Ekkor is pörög az óra? Ha igen, akkor a kismegszakítót/kismegszakítókat kell külön külön lekapcsolni, amíg meg nem áll az óra. Ha ilyenkor áll meg, akkor valami kötéshibára gyanakodnék vagy nem megfelelő szigetelésekre a kötéseknél, esetleg beázás, nedvesedés. Ha ilyenkor sem áll meg, akkor egyértelmű a szolgáltatónál van a gond (órával), célszerű felvenni velük a kapcsolatot. Nem lenne utolsó tisztázni a második villanyóra szerepét illetve tulajdonosát/használóját sem, mert később kellemetlen dolgok érhetik az embert pénzügyileg ha így varrnak valamit a nyakába.
Én így járnék el. Amúgy mennyi az a nagy villanyszámla ha szabad tudni? ![]() A hozzászólás módosítva: Okt 16, 2012
Szia!
Fogyasztás szempontjából az gyakorlatilag lényegtelen, hogy a fogyasztók egy fázisról mennek, vagy esetleg szét vannak osztva kéttőre vagy akár háromra. Az elfogyasztott kWh ugyanaz. A két egyfázisú mérőn kívül nem volt más a villanyóraszekrényben? (pl. HF-vevő) A hozzászólás módosítva: Okt 16, 2012
Sziasztok.Volna 1 kérdésem még a tudásvágyam kielégítésére. A bejövő 3 fázisból elég 1-et tovább vezetni a lakásba mindenhová ,vagy célszerű a 2. fázist ,vagy akár a 3.-at is tovább vezetni?(pl .l1 látná el az emeletet és L2 a földszintet?)
A válaszokat köszönöm!
Praktikus mindhármat vezetni. Egyrészt fáziskimaradás esetén nem lesz az egész ház sötét, másrészt a terhelés is megoszlik a fázisok között így nem kell egy fázisra nagy teljesítmény.
Az alumínium kábelek cserélve lettek rézre, mikor beköltözött. Azt mondta nekem, hogy a lakásban villanytűzhely is volt a bojler mellett. Mindent kihúztunk és lekapcsoltunk amit csak lehetett. A használt villanyóra nem forgott. Viszont amikor a villanyóránál a kismegszakítót lekapcsoltam, akkor a villanyóra egy nagyon kicsit, de visszafele forgott majd megállt. Megmondom neki, hogy járjon utána a második villanyórának a szerepének. és tulajdonosának. A villanyszámla 27000Ft úgy, hogy szinte semmit sem használ, a villanybojler az, ami szokott menni időnként a meleg víz miatt, de úgy, hogy ő maga kapcsolja be és ki a bojlert.
HF vevő nem volt. Csak a többi lakónak a villanyórája. A többi lakónak átlátszó burkolatba van téve a villanyóra, hogy az órához ne, csak a kismegszakítóhoz tudjanak hozzáférni de csak annyira, hogy ha lecsap a kismegszakító, akkor fel tudják kapcsolni.
A hozzászólás módosítva: Okt 17, 2012
Meg kéne mérni, hogy mennyire pontos az óra. A 27 rugó lehet sok is, de ha a bojlerrel gáz van, akkor lehet akár reális is.
Mindent lekapcsolni, megvárni, hogy megálljon teljesen az óra (a jelzés elöl legyen, lekapcsolni, és várni 1 percet, hogy tuti nem mozdul-e a jelzés a tárcsán). Utána valami ismert, nagyobb teljesítményű fogyasztót (egy 100 Wattos izzókörte jó lehet) bekapcsolni, és 5-10 percen keresztül számolni, hogy mennyit fordul a mérő, ebből kiszámolni a fogyasztást, ill. a mért teljesítményt. Ha jelentősen (10% felett) nagyobb a mért teljesítmény, akkor elgondolkodni, hogy melyik előző tulajdonos használt mágnest az óra "lassítására".... ha nem az aktuális, akkor jelentse nyugodtan be, hogy amióta megvette a lakást, mindig irreálisan sokat mér a mérője. Ha ő volt, akkor ebből problémája lesz... A hozzászólás módosítva: Okt 17, 2012
A mérést elvégzem amikor nála járok legközelebb.
A villanyóra mágnessel történő lassítása okozhat olyan "mellékhatást", hogy gyorsabban forog a kelleténél.
Félreértés ne essék, nem akarok vádolni senkit, de erre azért kérdezz rá, már ha eléggé bizalmas ehhez a barátság.
Sziasztok!
Abszolút amatőrként, ráadásul nőként kérném a segítségeteket. Vettünk egy lámpát külföldön, pontosabban egy lámpabúrát, hozzá tartozó kábellel, amelyben a körte foglalata is megtalálható. Igen ám, de a kábel másik végén nincs semmi, egyszerűen csak véget ér. Így viszont elég nehéz bekötni. Az lenne a kérdésem, hogy mit kell venni hozzá? Lehet ehhez kapni valami olyan "végződést", ami önmagában komplett, vagy részalkatrészekből kell összeválogatni? Se "csoki",se rögzítő szerkezet/akasztó, se ilyen védőharang (annak mi a neve?!) nincs hozzá. Előre is nagyon köszönöm a segítséget! Noémi
Szia
Venni kell egy egyszerű függesztéket a Baumaxban vagy Praktikerben amin található takaró harang is és van benne egy csoki sorkapocs is amivel be lehet kötni.s van még akasztó is benne.Pár száz forintos dolog.Remélem tudtam segíteni. Így néz ki. Üdv Norbi A hozzászólás módosítva: Okt 17, 2012
Szia!
Igen, köszi szépen, ezzel találkoztam, gondoltam rá én is. Nekem fekete kábel kell - ez nem is gond - , de ami nekünk van ilyen függeszték, az pont a búránkhoz való, ráadásul egy egyszerű műanyag harangos nem illik a lámpához, mert ilyen gyöngyökkel díszített, keleties. Vajon nem lehet olyat kapni, aminek fém harangja van? Át lehet szerelni a csokit-akasztót-harangot esetleg a mi kábelünkre?
Bocsánat, az átszerelés hülye kérdés volt, gondolom az ugyanolyan, mintha a fix függesztőt levágnám rövidebbre...
Sziasztok,
A feleségem panaszkodott, hogy csináljam már meg kultúráltan az egyik csatlakozóaljzatot, mert a TV csatlakozón át a szolgáltató kilógatott egy kábelt és rárakott egy F dugót. Az F dugóval semmi bajom, azon kívül, hogy aljzatot még nem láttam hozzá (fehér Schneider Prodax Classic család kellene). Hogyan szokták a kábeltv-t kivezetni a falból, amikor nem lóg kábel ki? A hozzászólás módosítva: Okt 17, 2012
Van F csatlakozóhoz koax dugó és aljzat is.Szerintem a legtöbb kapcsolócsaládnak van koax aljzatos fali csatlakozója.Ebbe belekötöd a kábelt és kész.F csatlakozó levágva,vagy egy toldó után egy másik F csatlakozós koax rászerelve.(vigyázz mert a fali ajzatok sokszor a kábel lezárását is tartalmazzák,ezért elég nagy a csillapításuk.)
A hozzászólás módosítva: Okt 17, 2012
Levágod az F csatlakozót (vagy letekered) és egy ilyenbe belekötöd (hátulról):
Süllyeszett csatlakozó Ezután már csak egy Koax Papa - Koax Mama kábel kell (jobb ha csinálsz, a gyáriak sokszor igen gyenge minőségűek).
Létezik olyan fali antenna csatlakozó, amiben a két DIN csatlakozó mellett van egy F csatlakozó is harmadikkánt. Ebbe bekötheted. Én is összevesztem a szerelővel, mikor bekötötte a set top boxot
Majdnem ugyanilyen fali aljzatom van: Prodax Pab-c4
- a csatlakozónak ohmos ellenállása nincs - a belső ér rá van forrasztva egy zománcozott huzalra, amit egy párszor megtekertek egy ferrit 8-as körül, úgy jön ki - a külső ér a vázzal van összekötve (földelnem is kell?) - a hátán árnyékolás van Erről vágta le a szolgáltató a koaxot és lógatta ki belőle a kábelt, ami F csatlakozóval az UPC dekóderéhez csatlakozik. A koaxon gondolom nem TV jön, hanem valamilyen digitális jel a parabola antenna felől és feltételezem, hogy ezért vágták le a TV antenna csatlakozóról. Javítsatok ki, ha tévedek.
Hogyan is van ?
"230-as hosszabító" Csomagoláson: 6 méter max 3000W konnektoron : 16A 3500 W préselt dugvilla : max 15 A kábel : 3G 1.0 mm2 (kicsit karcsúnak tűnik) én meg csodálkozom hogy melegszik a 2KW-os olajsütőtől ![]()
A vezetékvastagság félrevezető. Ha veszel egy 20A-es olvadóbiztosítékot, akkor nem egy nagy bumszli szál lesz benne, hanem sokkal vékonyabb.
Vezetékek terhelhetősége A második sheet-en az 1mm2-es vezetékről azt írják, hogy 16A-val terhelhető, de ha gégecsőben a falba szereled (A csoport), akkor csak 12A. Nagyon kicentizték. ![]()
A koaxon nagyfrekvenciás jel jön, digitális TV -n is, csak digitális jellel van modulálva. A digitális adás DVB-C is rendkívül érzékeny a reflexiókra, és ezt a veszélyt csökkentendő, kötik a koaxot közvetlen F aljzatra. a régebbi (és sok helyen még mindíg ilyenek vannak) csatlakozók minősége meglehetősen kifogásolhatók voltak, ezért a rutinból átszerelés. A mai falicsatlakozók árnyékolt kivitelűek, és a koax bekötése is megfelel a követelményeknek, és az ilyenekbe épített DIN csatlakozók is megfelelnek. A fali csatlakozókban iránycsatolókat alkalmaznak, ez az a kis ferritgyűrűs bigyó, ezért nem tudsz ohmos ellenállást mérni. Ez az iránycsatoló biztosítja az RF jel megfelelő kicsatolását, és a vissza irányú csillapítást.
Külön földelni nem kell, (nem is szabad a földhurok miatt) a koax árnyékolása megteszi.
Mivel ez műholdas jel, alapbol ki szoktam szerelni és én legalább kifurom az előlapot és ott jön ki a koax, így valamivel esztétikusabb mint kilogatni persze igazi megoldás a sat-os aljzat felszerelése de kevesen vesznek. Néhány csatorna esetleg nem jönne be ha csak az aljzat csatlakozoját használták volna. Nagyon eltérő minőségek, találkoztam olyannal ami simán működött nem kellett kivezetni. De volt ami tényleg levágta 950 MHz felett.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |