Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Stirling motor építése házilag
Lapozás: OK   3 / 5
(#) INOX 4 EVER válasza gulyi88 hozzászólására (») Jún 6, 2012 /
 
Azért ez az osztrák muki nem egyszerű....
Napenergiás stirling téren lenne mit tanulni tőle,de már vannak cégek akik pellet kazán - stirling kombinációból élnek.
Érdekesség
(#) ikarusbusz hozzászólása Júl 7, 2012 /
 
Üdvözlet! Stirling szempontjából kezdő vagyok, így gondoltam, elsőnek csinálok egy egyszerű konzervdobozos "motort". A kiszorító is konzervdoboz lenne, láttam rá jól működő példát.

Na, itt mindjárt bajba kerül az ember, mert nálunk úgy tűnik, szabványosítva van a konzervdoboz méret, nem nagy a választék. Van egy francia cég konzerve, ez belül kb. 83mm átm., és van egy híres magyar cég készétel konzerve, ez kívül 73mm átm. Gondolom, ez már túl nagy hézag a dugattyú és a henger között. Van ennek a hézagnak valami optimuma? Egész pontosan milyen paramétere változik a motornak ettől a hézagtól? Az említett ötletadó példában a különbség csak 3mm átmérőben (hasonló méretnél).

Valaki hungarocellből csinálja a kiszorítót. Ebben az esetben hogy lehet alulról gyertyával melegíteni a hengert? Fölső vízhűtés esetén a motor belsejében nem megy föl a hőmérséklet a hungarocell megolvadásáig? A fémszivacsos megoldás nálam nem játszik, nemigen találtam a környezetemben ilyet. Milyen anyagból lehetne még? Keménykarton?

Egyáltalán a konzervdoboz külső nem arculcsapása a hatásfoknak? Úgy értem, itt a meleg és hideg pont között nem csak a gáz szállítja a hőt, hanem maga a doboz, ami közönséges ónozott vas.

Remélem nem agyament dolgokat kérdeztem.
(#) BladeAttila válasza INOX 4 EVER hozzászólására (») Aug 3, 2012 /
 
Szia INOX!
Az egyetlen baj a fazonnal, hogy * drágán adta és leállt a gyártással!
Az én egyik álmom a videó közepe táján lévő hajlított üveges napra tett LTD, amiben csak billeg a kiszorító!
(#) mokuli válasza INOX 4 EVER hozzászólására (») Okt 29, 2012 /
 
Sziasztok