Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Frekvenciaváltó
 
Témaindító: sultann, idő: Feb 15, 2008
Lapozás: OK   31 / 101
(#) laacika válasza Szirty hozzászólására (») Jan 3, 2014 /
 
Én kifelyezetten a fázisok számára gondoltam,tehát a kérdés az az hogy egy 3 fázisú motor mennyi teljesitménybeli különbséggel bir 1 illetve 3 fázisú betáplálás esetén.(mindkét esetben 230V).
A hozzászólás módosítva: Jan 3, 2014
(#) Szirty válasza foxi63 hozzászólására (») Jan 3, 2014 /
 
Üdv foxi63!

Idézet:
„Ha egy 3 fázisú motort deltába kötök, és 400V-os a frekiváltó bemenő feszültsége akkor a frekvenciával fel lehet menni 86Hz-ig és ekkor is megvan a teljes nyomaték azaz a motor teljesítménye 1,73 szorosára nő.”


Nem!
86Hz-en az 50Hz/400V-os motornak 400V-nál jóval nagyobb a feszültség igénye ahhoz, hogy a néveleges teljesítményt leadja. Ha a névlegesnél többet akarsz, akkor még annál is több kellene!
Ha a névleges (50Hz) fölötti frekvencián a feszültséget nem növeljük a névleges (400V) fölé, akkor a motor fluxusa csökken és ezzel a nyomatéka is. A motor leadott (tengely) teljesítménye meg arányos a nyomaték és a fordulatszám szorzatával. Ezért a csökkent nyomaték csökkent teljesítményt is jelent.

Rövid ideig (ha a feszültségtartalék elegendő) a motor teljesítménye növelhető a névleges fölé, de tartósa nem. A motor tekercselése és vasmagja a névleges teljesítményre van méretezve, aminél jelentősen többet tartósan nem képes elviselni.
(#) Orbán József válasza Szirty hozzászólására (») Jan 3, 2014 /
 
Üdv!
foxi63 ezt írta:
Idézet:
„Ha egy 3 fázisú motort deltába kötök, és 400V-os a frekiváltó bemenő feszültsége”

Nyilván 400/230V-os motorról beszélünk.
Tehát megvan a nagyobb feszültség, azon nem múlik...
A hozzászólás módosítva: Jan 3, 2014
(#) laacika hozzászólása Jan 3, 2014 /
 
14:29?
(#) Orbán József válasza laacika hozzászólására (») Jan 3, 2014 /
 
Kb. 70% tudtommal...
(#) Szirty válasza Orbán József hozzászólására (») Jan 3, 2014 /
 
Üdv!

Számomra ez az eddigiek alapján nem nyilvánvaló!
(#) Orbán József válasza Szirty hozzászólására (») Jan 3, 2014 /
 
Nem tudom, én úgy (jól?) értettem, hogy a 230/400V-os motort deltába (3x230V) módba köti és 86Hz-n használja a 3x400V-os bemenetű frekiváltóval.
Nyilván itt érdekes az alkalmazhatóság egyéb, alacsonyabb frekvenciákon, de a 86Hz-n lehetséges lehet a kivehető nagyobb teljesítmény, mint a névleges...
(#) gulyi88 válasza Orbán József hozzászólására (») Jan 3, 2014 /
 
Névlegestől nagyobb frekvencián, ha megvan a névleges fluxus, még a névleges teljesítmény arányosan növelt értékétől töbet is ki lehet szedni a motorból, mert a saját tengelyen elhelyezett ventillátor a fordulat megnövelésével, növeli a hűtés mértékét is!
Nagyobb veszteséget tud kivinni a motorból, így nagyobb lehet bevitt teljesítmény meg természetesen a tengelyteljesítmény is (frekiváltónak tudnia kell áramban).
Persze ez csak néhány százalék plusz.
A hozzászólás módosítva: Jan 3, 2014
(#) Orbán József válasza gulyi88 hozzászólására (») Jan 3, 2014 /
 
Én is úgy vélem, számításokkal nem tudom alátámasztani, hogy valamivel nagyobb tengelyteljesítmény jelentkezik. Nagyobbak lesznek a veszteségek -réz/vas- a megnövekedett frekvencia-fordulatszám mellett.
Az én szerény gyakorlatomban 60Hz-ig szoktam "felmerészkedni", az elvi 20%os fordulatszám növekedés és a túlméretezett hajtás mellett kedvező áttétel viszonyt nyújt az alkalmazásaimban.
(#) Szirty válasza Orbán József hozzászólására (») Jan 3, 2014 /
 
Üdv József!

Idézet:
„Nem tudom, én úgy (jól?) értettem, hogy a 230/400V-os motort deltába (3x230V) módba köti és 86Hz-n használja”


Idézet a kérdezőtől:
"Egy Asea 3 fázisú 370w-os motort hajtok frekiváltóval,a sorkapocsnál 3 szál vezeték jön fel a tekercsektől,(igy ez egy csillag kötésnek felel meg)"
(#) Orbán József válasza Szirty hozzászólására (») Jan 3, 2014 /
 
Ennyire nem merültem - mentem előre - csupán az értelmezhető csillag-háromszög hsz-ig.
A kérdezőtől vett idézeted szerint valóban nehéz megbecsülni a kapitány életkorát...
(#) laacika hozzászólása Jan 4, 2014 /
 
Úgy látom nem is olyan egyszerű kérdés,amit én egyszerűnek véltem.
(#) laacika hozzászólása Jan 4, 2014 /
 
Szerintem itt az a lényeg (a motorból kivehető teljesitmény érdekelt) hogy sajnos a fő probléma ennél a motornál hogy hiába táplálom meg 3x230V-al mert csak 3 kivezetés van a motor sorkapcsainál,igy nem lehet a motort deltába kötni,ha deltába lehetne kötni akkor tudná az adattáblán feltüntetett teljesitményt.
Na de itt jön egy dolog amit nem tudok megérteni,hogy pl:ennél a szóban forgó motornál is és egy másik meglévő 1,5 kw os Evig motornál is csak 3 szál jön fel a tekercsektől de mindkét motor adattábláján szerepel a csillag-delta kötés,(de hogy lehetne deltát kötni ezeken a motorokon) ha csak 3 szál van felhozva?
(#) erbe válasza laacika hozzászólására (») Jan 4, 2014 /
 
Lusta volt a tekercselő.
Valamikor újratekercselték és az egyszerűség kedvéért nem hozták ki mind a 6 véget. El kell vinni tekercselőhöz. Ha meg lehet bontani, kihozza neked a most fixen csillagba kötött 3 véget.
(#) Szirty válasza laacika hozzászólására (») Jan 4, 2014 /
 
Üdv laacika!

Idézet:
„sak 3 kivezetés van a motor sorkapcsainál,igy nem lehet a motort deltába kötni,ha deltába lehetne kötni akkor tudná az adattáblán feltüntetett teljesitményt.”


Így van!

Idézet:
„ennél a szóban forgó motornál is és egy másik meglévő 1,5 kw os Evig motornál is csak 3 szál jön fel a tekercsektő”


Ahogy erbe írta, ez szakszerűtlenül nagyvonalú kisipari újratekercselés eredménye!
Gyári tekercselésnél (és korrekt újratekerésnél) kivezetik mind a hat tekercsvéget.
(#) laacika hozzászólása Jan 4, 2014 /
 
Köszönöm nektek,én is erre gondoltam,de mondom mind két motornál ez lehet.Nem lenne hülyeség ha meg tudná nekem valaki bontani.Mennyi az esélye?
(#) erbe válasza laacika hozzászólására (») Jan 4, 2014 /
 
Attól függ, mennyire lakkozták, impregnálták (ennek kicsi az esélye). Ha csak betekerték és lekötötték, akkor pár perc. Jó esetben olcsón megúszod.
(#) laacika válasza erbe hozzászólására (») Jan 5, 2014 /
 
Köszi.Hát megnéztem őket,szerintem a lekötött rész kapott egy max két réteg lakkot és annyi.
(#) laacika hozzászólása Jan 6, 2014 /
 
Ha megbontható a szóban forgó kis motor,esetleg valaki tudna benne segiteni hogy hol keressem azt a bizonyos másik 3 szállat?Küldenék neki képeket is és közbe átdumálnánk a dolgokat!Nagyon hállás lennék!!
(#) erbe válasza laacika hozzászólására (») Jan 6, 2014 /
 
Hogyne. Azon a környéken, ahol kijön a 3 szál, kell lennie másik háromnak, amik szemmel láthatóan összefutnak egy kötésbe. Ezt kell kibontani, megtoldani, hogy kiérjen a kapocslécig, visszakötözni és lelakkozni.
(#) laacika hozzászólása Jan 6, 2014 /
 
Sziasztok.
Sikerült megbontanom a szóban forgó motor tekercselésének végét.
Az egyik képen berajzoltam ahol 3 szál összefut,az lenne az amit meg kell bontanom és fölvinnem a kapocsléchez?
(#) laacika hozzászólása Jan 6, 2014 /
 
Berajzolt!(Piros vonal!!)
A hozzászólás módosítva: Jan 7, 2014
(#) Orbán József válasza laacika hozzászólására (») Jan 7, 2014 /
 
Igen, az lesz az. Miután kivezetted őket, el kell rendezned a párosítást/delta kötést és kipróbálhatod egy fázisról is, ha két kivezetésre 230V-ot adsz és megpödröd a tengelyt, szép simán forgásba kell lendülnie.
(#) laacika válasza Orbán József hozzászólására (») Jan 7, 2014 /
 
Köszi,igen ezt kérdezni is akartam hogy ugye össze kell őket párositani,tehár nem mindegy hogy a plussz 3 kivezetés hova kerül a kapocslécen.
(#) Orbán József válasza laacika hozzászólására (») Jan 7, 2014 /
 
Igen, el kell őket rendezni, mint a szabvány kapocslécen lennének és aztán az egymás fölé esőket kell összekötni egymással, ez nagyon lényeges!
(#) Orbán József válasza Orbán József hozzászólására (») Jan 7, 2014 /
 
Így ni, felül a mostani 3 szál, alul az eztáni, de ez mindegy, csak egy oldalon legyenek (alul v. felül) az azonos csoport:
(#) laacika válasza Orbán József hozzászólására (») Jan 7, 2014 /
 
Köszi,akkor nem kell semmivel foglalkozni csak a meglévő 3 szál alá a kapocslécen be kell kötni a másik 3 szálat,és mindegy melyik hova megy?
(#) Orbán József válasza laacika hozzászólására (») Jan 7, 2014 /
 
Dehogy mindegy!!!
Ott a rajz, hogyan kell a tekercsvégeknek egymással találkozniuk.
Rossz bekötésnél saját maga ellen dolgozik a motor 2:1 arányban.
A hozzászólás módosítva: Jan 7, 2014
(#) laacika válasza Orbán József hozzászólására (») Jan 7, 2014 /
 
A rajz az oké,azon nincs mit nem érteni,csak a tekercselésnél a motoron nem igazán tudok rájönni hogy melyiknek melyikhez kell tartozni,de úgy gondoltam hogy ha rossz kötésnél csak annyi lehet hogy ellen dolgozik a motor akkor felhozom a másik 3 szállat,vissza lekötöm a tekercshez a szállakat,lelakkozom és majd ha nem jó a kötés a kapocslécnél akkor ott forgatom addig még jó nem lesz.
A hozzászólás módosítva: Jan 7, 2014
(#) Orbán József válasza laacika hozzászólására (») Jan 7, 2014 /
 
Egyszerű az élet, eddig volt 3 kivezetésed, ez a tekercsek egyik vége, nem összekeverendő a másik, ezután kihozandó 3 kivezetéssel, ennyi.
Következő: »»   31 / 101
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem