Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Csöves erősítő készítése
Ne feledd betartani a fórum viselkedési szabályait, és a topik megmaradásának feltételeit. [link]
A téma átmenetileg fagyasztva lett, hozzászólni nem tudsz!
Azért szerintem maradjunk annyiban, hogy valahol el kell kezdeni. Én most ismerkedek a csövekkel, nekem ez bőven elég induláshoz, meg remélhetőleg kis sikerélményhez. Szerintem senki sem a csúcskategóriás erősítők tervezésével és megépítésével kezdi.
Másolva építek.. elég régóta olvasgatom a HE-t és nem sok olyat látok aki maga fejlesztene, legtöbbeknek még az is gondot okoz, hogy egy kb 5 alkatrészes IC-s erősítőbe életet leheljenek, mégsem megyek oda pattogni, hogy miért nem vesz magának egyet, amikor nem ért hozzá... Nem jó a hatásfoka.. ha ez számítana, akkor valószínű nem csővel próbálkoznék.
Jó. Akkor inkább segítségként: Pár száz forintért vehetsz 2 db 6SZ19P csövet. Elé teszel 1 db ECCXX csövet, adsz neki legalább 100 V tápot, és máris van egy korrekt sztereó fejhallgató erősítőd. Az, hogy jól szól, csalóka. A fül kellemesnek érzi a második harmonikus torzítást, már pedig a GI30 jelleggörbéit nézegetve az itt van dögivel.
Mozsárágyú, verébvadászat céljára, tök jó! :S Végülis valahol el kell kezdeni...
Jó napot.
Tudsz ajánlani jobb hatásfokú és olcsóbb csövest ! Majd ha megunom felkerül a polcra ha addig kész lesz a doboza.
Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni, szert tettem egy csöves erősítőre, ez egy Priboy 50YM-204C típusú állítólag 50w-os ruszki csoda. Anno volt egy 2*3W-os csövesem, persze elrontottam, de mivel akkor tetszett a hangja, szeretném ezt a ketyerét működésre bírni valahogy, sajnos buta vagyok a csöves technikához. Bekapcsolom, a hangfalak csendben, biztik nincsenek kiégve, de meg sem nyikkan egyik csatorna sem, 7-8 másodperc múlva a jobb panelon pedig egy ellenállás füstölög csendesen.. Nincs rajzom sem de helyileg R16 (1,5Kohm) hátha mond valakinek valamit. A bal oldal erre a kis bekapcsolt időtartamra nem mutat semmit ami károsnak tűnne. Esetleg érdekelne az is, hogy milyen véleménnyel vagytok róla. Előre is köszi szépen mindenkinek.
Elsőként célszerű a tápfeszültségeket ellenőrizni.
a C7 100µF szűrőkondenzátort ellenőrizd... kb 230V dc-nek kell lennie....
A hozzászólás módosítva: Jún 22, 2014
Vigyázz, mert ha nem figyelsz meglepődhetsz.... Mint írtad "sajnos buta vagyok a csöves technikához". Ha nem vagy biztos abban amit csinálsz, inkább bízd egy szakemberre! Ez csak egy jó tanács.
DJCAVEMAN bácsinak tisztelettel jelentem, 138V egyen mérhető a c7-en.
Az kevésnek tűnik... Én kicserélném a C7-et, aztán ismét mérnék, ill figyelném az R16-ot melegszik e.... Az X2 -es csatlakozó egyes lábán megvan a 240V?
Ha esetleg nincs ilyen kondid akkor csak forraszd ki és mérj újból. Ha a névleges feszre nő az érték, akkor már bizonyított is, hogy a kondi átvezet.
..ill. akkor már az R16 sem fog melegedni...
Persze az R16-ot is célszerű lesz megmérni, hogy 1,5 k vagy már több. De inkább azt is cserélni kellene majd.
266V van rajta. Akkor álljak neki, kiszedjem / cseréljem a c7-et? ...most olvasom közben mit írtatok, ok kiforrasztom.
A hozzászólás módosítva: Jún 22, 2014
Tehát ha kivetted, és ekkor ezt mérted a helyén, akkor igen...
Rendben, köszi mindkettőtöknek
. Melegszik a páka, mindjárt kiforrasztom és megmérem a helyét. Közben a jobb csatornáról a csatlakozókat lehúzva nézegettem a bal oldali panelt, csak a csöveket és a paneli csatlakozókat vettem ki / raktam vissza és most szerencsére feléledt, működik. Ezen az oldalon lévő C7 kondi lábán 266V van, djcaveman említetted a 230-at... szóval ezt akkor most normális értéknek kezeljük? Merthogy működni működik A hozzászólás módosítva: Jún 22, 2014
A 230V a rajz szerinti érték terhelt érték... az R16 egyik lábán hasonló értéket kell mérned a kondenzátor csere után... Az, hogy a 266V jó e, meg kell nézni, hogy a hálózati feszültségválasztó (ha van ilyen) a megfelelő értéken van-e! Amennyiben nincs ilyen rajta, és 220V-os a készülék, akkor ez már ok a nagyobb feszültség értékre. Ebben az esetben a csövek fűtését is érdemes mérned!
A kiforrasztott C7 helyén is ott a 266V, ugyanannyi, mint a bal (működő) csatorna C7 kondi lábán. Akkor ezzel elvileg meg is állapítottátok nekem a hiba okát?
Az ellenállás értéke nem változott jelentősen, de cserélem, viszont nem tudom találok-e bele kondit. Mindenesetre nagyon szépen köszönöm, nélkületek nem nyúltam volna hozzá. Van egy AEG ae233 csöves itthon, max azt megnézem pillanatnyi megoldásként kondi csere ügyben..
Nincs rajta feszültségválasztó, úgyhogy akkor gondolom a normálishoz képest sajna mindenhol ilyen emelkedett feszt fogok mérni... Csak bírja csóró masina.. Most egyenlőre örülök mint egy hat éves
Egy elektroncsőnek a fűtése fontos, hogy a névleges értéken belül legyen... Ebben az esetben, a 12,6V a végerősítő cső fűtése tehát ha nagyobb mint 13,5V, akkor már az élettartalomra is hatással van. Nem beszélve a negatív előfeszültségről aminek a nagyobb előfeszültség miatt a torzításra is hatása van a munkapont megváltozása miatt. Ráadásul csak a szimmetriát tudod állítani annak nagyságát nem.
A hozzászólás módosítva: Jún 22, 2014
Az EAG AE233 ban nincsen sajnos 100µF 350V-os kondenzátor, csak 50uF... tákolással lehet megoldani a gondot, de inkább vegyél egy újat... vagy kérj valakitől...
Megoldottam, találtam egy MM típusú 200µF/350V kondit és részben rendben lett a dolog, a lábán (a várt 266V helyett) 252V-ot mértem, a hangszóró is jelzi búgással hogy még gond van, illetve az egyik cső kb 2percen belül felmelegszik és elkezdene izzani ha hagynám.. Úgyhogy még valami nem tuti
A hozzászólás módosítva: Jún 22, 2014
Elnézést, mostanság nem voltam net közelbe.
Schottky-t használtam, majd 2db 4700uF, stabilizátor kimenete 2200uF. Közbe végigolvastam mindenki véleményét, igazából eddig is ezeket a véleményeket hallottam. Tény, hogy 1-el nagyobb hibaforrás, de mivel minden lakatrész van itthon hozzá gondoltam meghallgatom van-e különbség. Legrosszabb esetben kiiktatom az erősítőből és akkor AC fűtéssel fog menni. Fordperfect: Arra gondolsz, hogy a méretezett ellenálláson fogyasszam el a nem kellő feszültséget? kb 8,84-6,3V=2,5*3,6A (6db cső)=kb 9W (ehhez olyan 25W ellenállás lenne jó) Egyenlőre a 7805 helyett zenerrel próbálkozom a napokban majd.
Melyik cső "melegszik" annyira? Fel is izzik az anódja láthatólag?
Ebből az egyik : GU-19-1
http://www.pitersvet.ru/index.php?productID=205 X5VL3 jelzéssel van ellátva a panelon. Igen annyira felmelegszik hogy elkezd vörösen izzani, annyi hogy nem várom meg a végét a folyamatnak.. ..mert közben látom a bal oldalon minden rendben, ott nem izzik semmi. Elkezdem összeméregetni a két oldali panelt, csak találok valamit.. A hozzászólás módosítva: Jún 22, 2014
1-es lábon mérsz negatív feszültséget (-30V körülit)? Mert ha nem, akkor az lehet a baj lehet!
A hozzászólás módosítva: Jún 22, 2014
Ha a C9 átvezet, szintén izzás lehet az eredmény...
|
Bejelentkezés
Hirdetés |


Nincs rajzom sem de helyileg R16 (1,5Kohm) hátha mond valakinek valamit. A bal oldal erre a kis bekapcsolt időtartamra nem mutat semmit ami károsnak tűnne. Esetleg érdekelne az is, hogy milyen véleménnyel vagytok róla. Előre is köszi szépen mindenkinek. 


