Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Csöves erősítő készítése
Ne feledd betartani a fórum viselkedési szabályait, és a topik megmaradásának feltételeit. [link]
A téma átmenetileg fagyasztva lett, hozzászólni nem tudsz!
Azért szerintem maradjunk annyiban, hogy valahol el kell kezdeni. Én most ismerkedek a csövekkel, nekem ez bőven elég induláshoz, meg remélhetőleg kis sikerélményhez. Szerintem senki sem a csúcskategóriás erősítők tervezésével és megépítésével kezdi.
Másolva építek.. elég régóta olvasgatom a HE-t és nem sok olyat látok aki maga fejlesztene, legtöbbeknek még az is gondot okoz, hogy egy kb 5 alkatrészes IC-s erősítőbe életet leheljenek, mégsem megyek oda pattogni, hogy miért nem vesz magának egyet, amikor nem ért hozzá... Nem jó a hatásfoka.. ha ez számítana, akkor valószínű nem csővel próbálkoznék.
Jó. Akkor inkább segítségként: Pár száz forintért vehetsz 2 db 6SZ19P csövet. Elé teszel 1 db ECCXX csövet, adsz neki legalább 100 V tápot, és máris van egy korrekt sztereó fejhallgató erősítőd. Az, hogy jól szól, csalóka. A fül kellemesnek érzi a második harmonikus torzítást, már pedig a GI30 jelleggörbéit nézegetve az itt van dögivel.
Mozsárágyú, verébvadászat céljára, tök jó! :S Végülis valahol el kell kezdeni...
![]()
Jó napot.
Tudsz ajánlani jobb hatásfokú és olcsóbb csövest ! Majd ha megunom felkerül a polcra ha addig kész lesz a doboza.
Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni, szert tettem egy csöves erősítőre, ez egy Priboy 50YM-204C típusú állítólag 50w-os ruszki csoda. Anno volt egy 2*3W-os csövesem, persze elrontottam, de mivel akkor tetszett a hangja, szeretném ezt a ketyerét működésre bírni valahogy, sajnos buta vagyok a csöves technikához. Bekapcsolom, a hangfalak csendben, biztik nincsenek kiégve, de meg sem nyikkan egyik csatorna sem, 7-8 másodperc múlva a jobb panelon pedig egy ellenállás füstölög csendesen.. ![]() ![]()
Elsőként célszerű a tápfeszültségeket ellenőrizni.
a C7 100µF szűrőkondenzátort ellenőrizd... kb 230V dc-nek kell lennie....
A hozzászólás módosítva: Jún 22, 2014
Vigyázz, mert ha nem figyelsz meglepődhetsz.... Mint írtad "sajnos buta vagyok a csöves technikához". Ha nem vagy biztos abban amit csinálsz, inkább bízd egy szakemberre! Ez csak egy jó tanács.
![]()
DJCAVEMAN bácsinak tisztelettel jelentem, 138V egyen mérhető a c7-en.
![]()
Az kevésnek tűnik... Én kicserélném a C7-et, aztán ismét mérnék, ill figyelném az R16-ot melegszik e.... Az X2 -es csatlakozó egyes lábán megvan a 240V?
Ha esetleg nincs ilyen kondid akkor csak forraszd ki és mérj újból. Ha a névleges feszre nő az érték, akkor már bizonyított is, hogy a kondi átvezet.
..ill. akkor már az R16 sem fog melegedni...
Persze az R16-ot is célszerű lesz megmérni, hogy 1,5 k vagy már több. De inkább azt is cserélni kellene majd.
266V van rajta. Akkor álljak neki, kiszedjem / cseréljem a c7-et? ...most olvasom közben mit írtatok, ok kiforrasztom.
A hozzászólás módosítva: Jún 22, 2014
Tehát ha kivetted, és ekkor ezt mérted a helyén, akkor igen...
Rendben, köszi mindkettőtöknek
![]() ![]() A hozzászólás módosítva: Jún 22, 2014
A 230V a rajz szerinti érték terhelt érték... az R16 egyik lábán hasonló értéket kell mérned a kondenzátor csere után... Az, hogy a 266V jó e, meg kell nézni, hogy a hálózati feszültségválasztó (ha van ilyen) a megfelelő értéken van-e! Amennyiben nincs ilyen rajta, és 220V-os a készülék, akkor ez már ok a nagyobb feszültség értékre. Ebben az esetben a csövek fűtését is érdemes mérned!
A kiforrasztott C7 helyén is ott a 266V, ugyanannyi, mint a bal (működő) csatorna C7 kondi lábán. Akkor ezzel elvileg meg is állapítottátok nekem a hiba okát?
![]()
Nincs rajta feszültségválasztó, úgyhogy akkor gondolom a normálishoz képest sajna mindenhol ilyen emelkedett feszt fogok mérni... Csak bírja csóró masina.. Most egyenlőre örülök mint egy hat éves
![]()
Egy elektroncsőnek a fűtése fontos, hogy a névleges értéken belül legyen... Ebben az esetben, a 12,6V a végerősítő cső fűtése tehát ha nagyobb mint 13,5V, akkor már az élettartalomra is hatással van. Nem beszélve a negatív előfeszültségről aminek a nagyobb előfeszültség miatt a torzításra is hatása van a munkapont megváltozása miatt. Ráadásul csak a szimmetriát tudod állítani annak nagyságát nem.
A hozzászólás módosítva: Jún 22, 2014
Az EAG AE233 ban nincsen sajnos 100µF 350V-os kondenzátor, csak 50uF... tákolással lehet megoldani a gondot, de inkább vegyél egy újat... vagy kérj valakitől...
Megoldottam, találtam egy MM típusú 200µF/350V kondit és részben rendben lett a dolog, a lábán (a várt 266V helyett) 252V-ot mértem, a hangszóró is jelzi búgással hogy még gond van, illetve az egyik cső kb 2percen belül felmelegszik és elkezdene izzani ha hagynám.. Úgyhogy még valami nem tuti
![]() A hozzászólás módosítva: Jún 22, 2014
Elnézést, mostanság nem voltam net közelbe.
Schottky-t használtam, majd 2db 4700uF, stabilizátor kimenete 2200uF. Közbe végigolvastam mindenki véleményét, igazából eddig is ezeket a véleményeket hallottam. Tény, hogy 1-el nagyobb hibaforrás, de mivel minden lakatrész van itthon hozzá gondoltam meghallgatom van-e különbség. Legrosszabb esetben kiiktatom az erősítőből és akkor AC fűtéssel fog menni. Fordperfect: Arra gondolsz, hogy a méretezett ellenálláson fogyasszam el a nem kellő feszültséget? kb 8,84-6,3V=2,5*3,6A (6db cső)=kb 9W (ehhez olyan 25W ellenállás lenne jó) Egyenlőre a 7805 helyett zenerrel próbálkozom a napokban majd.
Melyik cső "melegszik" annyira? Fel is izzik az anódja láthatólag?
Ebből az egyik : GU-19-1
http://www.pitersvet.ru/index.php?productID=205 X5VL3 jelzéssel van ellátva a panelon. Igen annyira felmelegszik hogy elkezd vörösen izzani, annyi hogy nem várom meg a végét a folyamatnak.. ![]() A hozzászólás módosítva: Jún 22, 2014
1-es lábon mérsz negatív feszültséget (-30V körülit)? Mert ha nem, akkor az lehet a baj lehet!
A hozzászólás módosítva: Jún 22, 2014
Ha a C9 átvezet, szintén izzás lehet az eredmény...
|
Bejelentkezés
Hirdetés |