Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Medencefűtés
 
Témaindító: davidka, idő: Máj 13, 2006
Témakörök:
Lapozás: OK   5 / 27
(#) macipalika válasza zolika60 hozzászólására (») Jún 10, 2014 /
 
Ok. Nem akartam szétszedni, azért van tartály Köszi
(#) macipalika hozzászólása Jún 10, 2014 /
 
Mostmár valami komolyabb szűrőt kellene készíteni.
Mindíg úgy veszem ki a szennyeződést hogy megforgatom a vizet és középre összegyűlik.
Szívócsőnek valami olyan kellene ami a medence közepén az alján van és onnan szívja ki a koszt, esetleg abból felfele egy csővel egy szkimmer még rámehetne.
Nekem valami ilyen lehetne hatékony.
(#) norbi0325 hozzászólása Jún 23, 2014 /
 
Helló!
Kérdésem lenne ..
Van egy 4.5m-es puha falú medencém ..cirka 17m3 vízzel tele Homokszűrő uv meg minden ami ahhoz kell hogy ne kelljen cserélnem a vizet....
Már tavaly is gondolkodtam vennem kéne vmi vízmelegítőt ,mert nehezen melegszik....a gyerkőcök meg minden szíre-szóra belemennének !
Namost arra gondoltam veszek 300m 20-as lpe csövet ,és felteszem a zsindelytetőmre
Van egy motorom ami 12l/perc-et tud 38m emelőmagassággal,azt gondolom ez jó !!??
A tetőm 1,5-3m magasan van
Kérdés Mennyire lesz ez jó nekem így ? ekkora vízmennyiségnek ?

Ti hol találtok legolcsóbban 20-as lpe csövet ??
A hozzászólás módosítva: Jún 23, 2014
(#) nedudgi válasza norbi0325 hozzászólására (») Jún 23, 2014 1 /
 
Gyártókkal talán lehet egyezkedni, ha elviszel gyártási hibás darabot, ahol a 200m darab közepén van valami hiba. Nekem sikerült. Azt is meg kell nézni, mennyibe kerül a szállítás, tehát valószínűleg a legjobban akkor jársz, ha megkeresed a legközelebbi gyártóüzemet.
60-80 méteresnél hosszabb darab esetén már nem melegszik jelentősen a csövön átfolyó víz.
Folyamatosan küldd át a vizet, párhuzamos spirálokon, és ne feledd, hogy a párhuzamosítás egyik végén be, és az átellenes végé vissza vezesd a vizet.
Ezeket, gondolom, feleslegesen írtam le, gondolom már tudod, hiszen visszaolvastál pár oldalt...
(#) norbi0325 válasza nedudgi hozzászólására (») Jún 23, 2014 /
 
Kösz a választ . de én azt gondolom ( csak mert még nem kísérleteztem ) hogy ha egybe küldöm végig a vizet akkor azért végig melegszik a víz a csőben ..
A zsindelytető tud pirittani rendesen ! )
(#) nedudgi válasza norbi0325 hozzászólására (») Jún 23, 2014 1 /
 
Nem vetted figyelembe, hogy ilyen hosszú csőrendszernek már sokkal nagyobb az ellenállása, a szivattyú fogyasztása rendesen megnövekszik. Emellett a hatásfok akkor a legjobb, ha minél hidegebb vizet melegítesz.
A hozzászólás módosítva: Jún 23, 2014
(#) increduluszoltan hozzászólása Jún 23, 2014 /
 
Üdv mágusok! Kaptam egy Bestway vízmelegítőt,de hiányzik belőle egy tömítés,a kábelek ahol feljönnek a sorkapocshoz.hol lehetne szerezni,vagy mivel lehet
Helyetesiteni?
(#) norbi0325 válasza nedudgi hozzászólására (») Jún 23, 2014 /
 
Szóval akkor mindenképp a 3*100m párhuzam lesz a legjobb döntés ?
Rémlem nem lesz pénzkidobás
Mekkora lehet a hőteljesítménye 3 100m-es csigának ?
(#) nedudgi válasza norbi0325 hozzászólására (») Jún 23, 2014 1 /
 
A legjobb medencefűtés jó hőszigetelés, és az éjszakai takarás buborékfóliával. 70-100 méternél hosszabb darab esetén romlik a hatásfok. (Napsütéstől függően) 2 - 5 fokkal lesz melegebb az átfolyó víz.
Mindössze annyi vezérlésre van szükség, hogy amikor süt a nap, járjon a szivattyú. Gondos tömítés elengedhetetlen, főleg a szívó oldalon. A víz ki és bevezetés állandóan víz alatt legyen, minél mélyebben. A csigába tekerésnél tartsd szem előtt, hogy 20D sugárnál jobban nem szabad meghajlítani a csövet, mert megroppanhat. Az eredeti tekercselést mindössze szét kell húzni, alkalmazkodva a cső eredeti alakjához, különben nagyon megszenvedsz vele. Érdemes egy kánikulai napon belefogni, a felmelegedett cső sokkal engedelmesebb.
A hozzászólás módosítva: Jún 23, 2014
(#) increduluszoltan hozzászólása Júl 7, 2014 /
 
Üdv urak!
Intex homokszürőt vettem a medencémhez..sajnos a szivattyu hamar megadta magát,szimering,csapagy csere,néhány napig ment..feladtam..20 m3-es medencére milyen teljesitmenyü szivattyut tehetek a homok szürö elé? 1000 watt nagyon sok? Van még egy sóbonto is a rendszerben,gondoltam veszek egy AL-KO f jet szivattyut..ami rajta volt 190 watt volt..szóval szerintetek?
(#) nedudgi válasza increduluszoltan hozzászólására (») Júl 7, 2014 1 /
 
A szivattyú által felvett elektromos teljesítmény csak halvány utalás a teljesítményére. Homokszűrőhöz olyan szivattyú kell, ami a szükséges nyomást létre tudja hozni a homokszűrőben, hogy óránként x köbméter vizet át tudjon nyomni rajta. Kérdés persze a szűrőrendszer csövezése milyen, mekkora nyomást elviselő, milyen hosszú, milyen átmérőjű csövek vannak beépítve. Az adatlap ott van a szűrődön, mit szeretne, mi nem látjuk. 1000W kicsit soknak tűnik. Gondolj bele, van 100-120 nap egy évben, naponta minimum 60 m3 vizet kell megmozgatni - hány órát kell menni a keringető rendszernek? Elég nagy lesz a villanyszámla.
Egy jet rendszerű szivattyú nem a medence mellé való, olyant keress, ami aránylag kis magasságra, de nagy mennyiségű vizet képes tolni a szűrőbe.
(#) increduluszoltan válasza nedudgi hozzászólására (») Júl 7, 2014 /
 
A linkben szereplőről beszélünk..Bővebben: Link

napi 2-3 órát megy..
A hozzászólás módosítva: Júl 7, 2014
(#) moderboy hozzászólása Máj 13, 2015 /
 
Üdv!
Az ilyen LPE csőkígyók keringetésének a vezérlését milyen módon szokás megoldani?
Én eddig gondoltam két hőmérős termosztátra, invertált alkonykapcsolóra, illetve mikrovezérlő+napelem kombinációra. Úgy gondolom a termosztát problémás az érzékelők beépítése miatt, alkonykapcsolót pedig nem hiszem, hogy be lehetne állítani egy borús nyári délutáni fényszintre.
Kinél mi a bevált megoldás? Vagy csak megy egész napközben és ennyi?
A hozzászólás módosítva: Máj 13, 2015
(#) zoszka hozzászólása Máj 14, 2015 /
 
Senki sem veszi figyelembe a gravitációt, ami legalább annyit tud rontani a hatásfokon, mint amennyit javíthat is rajta. Spirálisan hagyva a csövet, ha ferdetetőre van szerelve a gravitáció felfele mozgatja a felmelegedett vizet, azaz szakaszosan lesz meleg a csőben. Ha ezt a közeget elkezdjük mozgatni a lentebb lévő hidegebb közeggel lehűtjük a már felmelegedett régiót és lehűtjük a közeget is az alsóbb régión való áthajtáson. Hatásfokunk legalább 40-50%-al csökken. Ha spirális elrendezést használunk, akkor vízszintesen kell elhelyezni, azaz fektetni kell a spirált és a közepe felé kúposan kiemelni. A kúp teteje a melegpont. Szakaszos keringtetéssel 6/3 C fokos DeltaT-vel vezérelve a legjobb hatásfokú a rendszer. Ferdetetőre felfelé párhuzamos, egyenes szakaszokkal kell szerelni. A nem aktív szakaszokat (odavezetés, elvezetés) szigetelni kell, hogy a már felmelegedett közeg ne hüljön vissza a jóval hidegebb levegőn.
A hozzászólás módosítva: Máj 14, 2015
(#) zoszka válasza zoszka hozzászólására (») Máj 14, 2015 /
 
Még egy gondolat. A fűtési teljesítményt és ezáltal a fűtőfelületet is méretezni kell, ajánlatos, azaz a medence felületének legalább a fele kell legyen a fűtőfelület. Ha kevesebb, akkor csak a medence természetes párolgásával elvont hőt pótoljuk és nagyon lassan, vagy épp sehogy se melegszik a vizünk, hiába érezzük hogy melegebb a visszavezetett víz. Sosem szívjúk a rendszerünket, mindig nyomóra kell megcsinálni. A szivattyúk ráfolyással, nyomni tudnak jobban. Ezen kívül így nem kell legteleníteni se, mert magától kinyomja maga előtt.
A hozzászólás módosítva: Máj 14, 2015
(#) nedudgi válasza zoszka hozzászólására (») Máj 14, 2015 1 /
 
Eszmefuttatásod a szakaszos keringetéssel bukik. Jelen esetben nem minél melegebb víz előállítása a cél, hanem egy LPE csőrendszer hűtése, aminek eredményeképpen a hűtőfolyadékot egy medencéhez keverve, annak a hőmérsékletét emeljük. Nem teát akarunk főzni, hanem a felvett hőenergiát a medencébe szállítani. Minél gyorsabban kerül oda, annál jobb.
Ha nagyobb a hűtőfolyadék, és a hűtött felület hőmérsékletének különbsége, akkor lesz jobb a hatásfokunk. Amikor hagyjuk, hogy a gravitáció szóhoz jusson, már bukunk a bolton.
(#) nedudgi válasza moderboy hozzászólására (») Máj 14, 2015 1 /
 
A legjobb medencefűtés az állandó takarás, és a hőszigetelés alul-felül.
A vezérlés legegyszerűbb megoldása az időzítés. Könnyen paraméterezhető, a nap járása, tehát a fűtőfelület melegedése a medenceszezonban közel folyamatos. Persze, a keringetést le kell tiltani, ha nem süt a nap, vagy esik az eső.
Pár éve csináltam egy csilivili vezérlést, az eredmény az volt, hogy egész nyáron folyamatosan járt a szivattyú, leszámítva az esős/borult napokat. A panel azóta egy hűtőszekrényt felügyel, riaszt, ha nyitva maradt az ajtó.
(#) zoszka válasza nedudgi hozzászólására (») Máj 14, 2015 /
 
Na igen.... a nap takarásban és mindjárt buktuk az eddig bevitt teljesítményt kb fele annyi idő alatt. A 6/3 fokos deltaT-hez nem igazán jó hasonlat a teafőzés. Az hogy szakaszosan veszem ki csak annyit jelent hogy betárolom, amíg nem lesz hatásosan kinyerhető teljesítmény. A gravitációs mozgás akkor is van ha 1mp-re mérem. Tehát segíthet és ronthat is. A folyamatos keringtetés mondjuk egy fátyolfelhős napon eredménytelen. Csak keveri a medence vizét, ami még inkább hűti azt. De legyen neked igazad. Végül is a hideghez melegebbet keverve az eredmény melegebb.... feltéve, ha nincs kipárolgás, ami köztudott hőelvonással jár és azonnal el is vesztettem a bevitt energiát, mivel az a melegebb víz azonnal rétegződik a medence felszíne felé. Így adtam a sza.nak egy pofont, mert a bevitt teljesítményem pont ahhoz elég, hogy eljusson a vízfelszínre és ott le is adja. Nincs tartalék benne. És itt is játszik az az általad elhanyagolható tényező, mint gravitáció. Tehát eredmény. Egész nap tekerted a vizet, de a medencéd csak 3 fokkal lett melegebb... Ha nem tekerted volna is ez lenne az eredmény. Egyébként a közegeg hőmérsékletkülönbségéről írt utolsó szakaszod, amivel egyet is értek, pont ellent mond annak amit az első szakaszban írtál.
A hozzászólás módosítva: Máj 14, 2015
(#) nedudgi válasza zoszka hozzászólására (») Máj 14, 2015 1 /
 
Szórt napsugárzás, fátyolfelhő esetén is melegedik a csőkígyóból kifolyó víz.
A gravitációs mozgás lassú folyamat, folyamatos mozgás esetén értelmetlen számításba venni, csak bonyolítja helyzetet. Egy spirál esetén segít és gátol - kiegyenlíti a veszteséget.
A keverés nem hűt semmit a vizen, amit úgyis keringetni, szűrni kell. Ha nem használjuk, takarva kell tartani a medencét. Ha használjuk, az emberektől elvont hőmennyiség pedig melegíti a vizet.
A medencefűtés a gyakorlatban nem a víz felfűtését jelenti, hanem a veszteségek pótlását. Nagyon ritka az a szituáció, amikor akkora kollektorfelületet tudunk elhelyezni, mint amekkorára szükség lenne.
Nem értem, mire érted az ellentmondást?
(#) zoszka válasza nedudgi hozzászólására (») Máj 14, 2015 /
 
ellentmondás.. nagy tömegáram vs nagy deltaT
Veszteség pótlásáról akkor beszélhetünk ha már felmelegedett a vizünk és azonos a hőelvonás a bevitt teljesítménnyel, ami jellemzően nem így van, mivel alapból is fűteni kell és az este lehűlt vizet is vissza kell fűteni. Tehát nem csak pótlok..
A hozzászólás módosítva: Máj 14, 2015
(#) nedudgi válasza zoszka hozzászólására (») Máj 14, 2015 1 /
 
Próbáld még egyszer átolvasni.
Minél hidegebb vizet teszünk ki hőhatásnak, annál jobb hatásfokkal melegedik. Ezért a spirál vizét a lehető legalacsonyabban szeretnénk tartani. Ehhez felhasználjuk a medencében levő vizet - ami hidegebb. Sajnos, mire átfolyik a spirálon, melegszik valamennyire. Sebaj, a medencébe csak elfér az a plusz hő.
(#) zoszka válasza nedudgi hozzászólására (») Máj 14, 2015 /
 
Az a baj, hogy mindig csak egy részletét emeled ki az egyenletnek és azzal igazolod magát az egyenletet.
Elejétől fogva azt mondtam, hogy a hatásfoka a rendszernek kb fele akkora ha csak tekerjük a vizet, ergó melegedés lesz de mennyi idő alatt? Nem azt, hogy semmi eredménye nem lesz. Nyilván lesz, hisz az energia nem vész el, csak kérdés mennyi része hasznosul. Te a konyhai verziót tartod jónak és elégségesnek én ennél kicsivel tovább mentem és csak, ha a kialakításban változtat az ember, már nyert vele. De nem áll szándékomban meggyözni elég sok szakmai fórum foglalkozik ezzel, ha valakit tényleg érdekel utána olvashat.
(#) nedudgi válasza zoszka hozzászólására (») Máj 14, 2015 1 /
 
Fussunk neki mégegyszer.
A spirál, amíg süt a nap (fátyolfelhőt is ide számíthatjuk), mindig melegebb vizet ad, mint a beleküldött víz: az a célunk, hogy minél melegebb víz legyen a puffertartályban (medence). Ezt a folyamatos keringetés támogatja. Szabályozással azt érjük el, hogy a melegebb vizet teszünk ki ugyanannak a hőhatásnak, tehát rontunk a hasznosítás hatásfokán.
Mikrokontrolleres, loggolt vezérlést már csináltam, de leszereltem, újrahasznosítottam, mert folyamatosan lehetett keringetni a vizet.
(#) zoszka válasza nedudgi hozzászólására (») Máj 14, 2015 /
 
Nyilván van az az álapot, amikor folyamatosan megy pl. hétágra süt a nap. Persze ez függ a felülettől és a puffer hőfokától is. Napközben, szép időben ez a jellemző. Ha van egy deltaT szabályzó a rendszeren akkor se a naphiánnyal se az estékkel nem kell foglalkozni, mivel hőfok alapú a szabályzás. Viszont ha szabályzás, akkor igenis figyelni a gravitációra is (kúpos kialakítás, párhuzamos fűggőleges kialakítás). Pont azért, mert a teljesítményem a kellőnél jóval kisebb (Nem 50KW-tal fűtöm a medencét, csak töredéke áll rendelkezésemre). Mindkét rendszer próbáltam. A nem nagy 7m3-es kismedence 4 nap alatt emelkedett 8 fokot a konyhai verzióval és eléggé ingadozott, 2 nap alatt a módosítással és stabil volt. Mondanom se kell, hogy a gyerekek nagy örömére.
(#) moderboy válasza nedudgi hozzászólására (») Máj 14, 2015 /
 
Pont ez lenne a cél, hogy az esős, borús napokon vagy időszakokban és éjszaka magától lekapcsoljon. Ma is olyan idő volt, hogy reggeltől délig le volt kapcsolva a fűtés, viszont délutánra már érdemes volt felkapcsolni.
Egyébként wikipédia szerint a borult időt egy 1000 lux-ig működő alkonykapcsolóval már érzékelni lehetne. Arra gondoltam, hogy alkonykapcsoló+relé ha szükséges és egy SSR-rel kapcsolnám a szivattyút.
(#) Bakman válasza moderboy hozzászólására (») Máj 14, 2015 /
 
Ilyen és ehhez hasonló feladatokra született: Két érzékelős termosztát.
(#) moderboy válasza Bakman hozzászólására (») Máj 14, 2015 /
 
Valóban igényesebb megoldás lenne, de nem akarjuk megbontani a csőrendszert.
(#) Bakman válasza moderboy hozzászólására (») Máj 14, 2015 /
 
Nem kell megbontani, az is elég, ha a kollektornál a csőre rögzíted az egyik érzékelőt, a másikat pedig szigetelve a vízbe lógatod az ottani hőcserélő mellé.
(#) proli007 válasza moderboy hozzászólására (») Máj 14, 2015 /
 
Hello! Én valamikor a sógoromnak készítettem medencéhez ilyesmi áramkört. Egyszerűen állandó ciklusidő mellett lehet a működés/szünet arányt állítani potival. Ha nem elégséges a fény leállítja a működést. Évek óta működik, semmi cicomázás. Egy villanyszerelési dobozban van elhelyezve a szabadban, a CDS fényellenállás az egyik lefelé néző tömszelencében kuksol és lefelé néz. Pumpe..
(#) nedudgi válasza zoszka hozzászólására (») Máj 15, 2015 1 /
 
Kúpos, meg párhuzamos, függőleges ? Miből csináltad azt a kollektort? Egy LPE "T" idom annyiba kerül, mint 2-3m cső.
Ilyen elrendezéssel jó esetben a felhasznált terület negyede vesz részt a hőelnyelésben. Egy egyszerű rendszerrel nem tudsz több hőt a vízbe vinni, mint amennyit a napsugárzástól kapsz.
A hozzászólás módosítva: Máj 15, 2015
Következő: »»   5 / 27
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem