Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Orsós magnók
 
Témaindító: Rober_4, idő: Feb 6, 2010
Témakörök:
Lapozás: OK   61 / 115
(#) szamóca hozzászólása Márc 21, 2015 /
 
Hallgassátok!
És ha tehetitek, támogassátok! Az Alapítvány számára felajánlható 1% adószáma: 18639883-1-12
(#) elektroncso hozzászólása Ápr 1, 2015 /
 
Sziasztok.
Van egy B46-os sztereó TESLA orsós magnóm. Már három napja javítom. Az elektronikát már megjavítottam, három tranzisztor ki volt törve a panelből, de olyan hülyén, hogy a Ge tranzisztor lábára húzott színes csövek takarták a törést. Hát érdekes akció volt, a háromból kettő a panelnét tört el, ezt könnyű volt megjavítani, de a harmadiknak a lába 3mm-re a toktól tört el. Ahhoz kellett hozzáforrasztanom a láb többi részét. Mondom Ge tranzisztor! Csehszlovák pillanatpákával sikerült úgy összeforrasztani, hogy nem kapott hősokkot szegény tranzisztor. Most már az elektronika rendben. Mielőtt nekiálltam az elektronikának a mechanikát javítottam. A lejátszás elindult, az elektronika megjavítása óta szépen játszik le, nem torzít. Amit nem bírok rendbe tenni az a gyors pörgetés és ezzel kapcsolatban kérnék segítséget. A motor szépen forgatja a tüskét, mindig azt amelyiket kell. Jó erős, mert alig bírom kézzel lefogni. Viszont, ha rajta az orsó akkor nem bír tekertetni. Vegyük példának a jobbra gyors pörgetést (a másikkal ugyan ez a helyzet). Felhelyezem az orsót, majd elindítom a pörgetést, erre a motor teker egy fél menetet (megcsúszik a fék), majd egyszerűen lefúl. Ahogy figyelem a mechanikát, azon az oldalon ahonnan a szalag letekeredik nem csúszik meg a kuplung a tüskében. Ugye gyors pörgetésnél a fék fékezi az orsó alsó tányérját, a kuplung megcsúszik és a felső tányér elforog. Na nálam sajnos nem forog el a kuplung. Ha a féket kiiktatom, vagyis az alsó tányér is foroghat szabadon, nincs ami lefékezze a tüskét szépen működik a gyors pörgetés. Próbáltam a tüske alján lévő laprugóval gyöngíteni a kuplung szorításán, de csak akkor működik, ha kiveszem a laprugót. Így viszont nem működik a fék, ezért lefut a szalag. Illetve működik a fék, csak mivel nincs kapcsolat az alsó és a felső tányér között (a fék az alsót fékezi) így a centrifugális erő miatt forog tovább az orsó. A tüske tengelye szépen csúszik, nem szorul. Valakinek van valami ötlete? Hozzáteszem, ebben a magnóban filces dörzskuplungok vannak, vagyis mind a két forgási irányba ugyanolyan nehezen tekerednek.
Előre is köszönöm.
(#) pjg válasza elektroncso hozzászólására (») Ápr 1, 2015 /
 
Nem lehet, hogy a közlő görgő gumija kemény kopott csúszik? A fékek kiemelnek rendesen?
(#) elektroncso válasza pjg hozzászólására (») Ápr 1, 2015 /
 
Fel lett csiszolva, ha lefogom a tüskét kézzel akkor megcsúszik a kuplung. Az alsó tányér forog tovább a felső amit lefogtam az pedig áll, szóval a motor a közlőgörgőn keresztül jó erősen forgassa a tüskéket. A probléma ott van, hogy az a tüske ami tekeri fel a szalagot nem tudja a a szalagon keresztül eltekerni a másik orsó kuplungját, mert annál a tüskénél az alsó tányért akassza a fék, a kuplung pedig nagyon erős kapcsolatot tart fenn a két tárcsa között.
Azt, hogy érted, hogy a fékek kiemelnek rendesen?
(#) pjg válasza elektroncso hozzászólására (») Ápr 1, 2015 /
 
A két tárcsát széjjel szedted? Van közöttük egy filc karika. Az szokott ragadni a dzsuvától. A két tárcsa közös tengelyén van egy laprugó, annak az erőssége állítható a rugó elfordításával.
(#) elektroncso válasza pjg hozzászólására (») Ápr 2, 2015 /
 
Igen szétszedtem. Szép tiszta. Kicsit be volt zsírozva a tengely, de azt kimostam belőle. A laprugóval a leggyengébb fokozat van beállítva.
(#) pjg válasza elektroncso hozzászólására (») Ápr 2, 2015 /
 
Megjelöltem a fékeket.
(#) pjg válasza pjg hozzászólására (») Ápr 2, 2015 /
 
Itt a javítási leírás. Igaz ez B41, de szerintem nem sokban tér el a B46-tól.
(#) pjg válasza pjg hozzászólására (») Ápr 2, 2015 /
 
Na! Találtam B46 szerviz manuált is. Csak túl nagy ide. Holnap elküldöm neked.
(#) elektroncso válasza pjg hozzászólására (») Ápr 2, 2015 /
 
A fékeket tudom, hogy mik és hol vannak. Csak a kiemelés szót mire értetted azt nem tudom.
(#) Tomi94 válasza elektroncso hozzászólására (») Ápr 2, 2015 /
 
Szerintem arra gondolhat, hogy annak, ami az alsó tárcsát fogva tartja, annak tekercselés közben el kéne engednie, és hagynia szabadon futni az orsót. Az orsóféknek épp az a lényege, hogy csak üresben (Stop lenyomására) lassítsa le az orsókat, akkor viszont minél hamarabb. Ahogy leírod, ez a működés így még gyengébb kuplunggal is csak a szalagot nyújtja, semmi értelme nincs.
(#) pjg válasza elektroncso hozzászólására (») Ápr 2, 2015 / 1
 
Mindjárt elküldöm neked a javítási doksit. Ott leírja, hogy mely üzemmódban mennyire kell eltávolodnia a fékpofának a tárcsától. Amúgy minden üzemmódban súlyfék működik. Ezért lehet csak fektetve működtetni a magnót. A dupla fekete tárcsa egy filckarikán csúszik az alatta lévő fehér tárcsán. A fékerő a szalag mennyiségétől függ.

Itt a fék. A baloldali 0,7mm-re a jobboldali 1mm-re kell kiemeljen.
A hozzászólás módosítva: Ápr 2, 2015

fék.png
    
(#) elektroncso válasza Tomi94 hozzászólására (») Ápr 2, 2015 /
 
A féknek fékezni kell a tárcsát, mert ha nem akkor jobbra pörgetéskor nincs gond, de balra pörgetéskor ellenkező irányba indulna el a két tüske ugyanis a jobb oldali tüskét egy lassító szíjáttételen keresztül folyamatosan forgassa a motor, csak fékezéskor az alsó kuplung megcsúszik így a tüske áll. Gyorspörgetéskor a másik kuplungnak kéne megcsúsznia, de nem csúszik meg. A félreértések elkerülése végett. Ebben a magnóban a tüske három tárcsából áll. Van egy alsó tárcsa, a jobb tüskénél ezt forgassa a motor folyamatosan. A bal oldalon ezt a tárcsát egy lemez rögzíti elfordulás ellen. Ez a tárcsa és a középső tárcsa között egy filckuplung van, ezt a középső tárcsát fékezi a fék. Fékezéskor a kettő közötti kuplung csúszik meg. A középső tárcsa és a felső tárcsa között szintén van egy filckuplung (ennek lehet az erősségét szabályozni a laprugóval) amin keresztül eljut a forgás lejátszáskor a tüskére ami a felső tárcsa is egyben. Ennek a kuplungnak kéne megcsúszni gyorspörgetéskor. A bal oldali ugyan ez.
(#) pjg válasza elektroncso hozzászólására (») Ápr 2, 2015 /
 
Itt vannak a kuplungok. És a hajtás.
A hozzászólás módosítva: Ápr 2, 2015
(#) elektroncso válasza pjg hozzászólására (») Ápr 2, 2015 /
 
Köszönöm az ábrát, a német szervizkönyv nekem is megvan. De ez az ábra a lejátszásra vonatkozik nem? Ha gyorspörgetéskor elemelkedne a fék a jobb tárcsától akkor széttépné a szalagot, mert ellenkező irányba indulna el a két orsó.
A hozzászólás módosítva: Ápr 2, 2015
(#) pjg válasza elektroncso hozzászólására (») Ápr 2, 2015 /
 
Nincs ott akkora nyomaték! De, ha a fék fogná akkor szakítana.
(#) elektroncso válasza pjg hozzászólására (») Ápr 2, 2015 /
 
Köszönöm a segítséget, rájöttem hol a hiba. Abból indultam ki amit láttam, de most, hogy jobban megnéztem az ábrát amit mellékeltél a fékekről rájöttem, hogy az ábrán hatossal jelölt alkatrészt valaki csúnyán elgörbítette, így nem tudta gyorspörgetéskor vezérelni a fékeket. Az a gondolatom jó volt, hogy a jobb oldali tárcsát folyamatosan fékelni kell a folyamatos meghajtás végett, de most, hogy visszagörbítettem az alkatrészeket már látom, hogy ha jobbra pörgetésre kapcsolok akkor csak a bal oldali tárcsa fékjét oldja fel, a jobb továbbra is fékel, így már világos a működése. Már csak a pontos beállítás van hátra.
Köszönöm.
(#) pjg válasza elektroncso hozzászólására (») Ápr 2, 2015 /
 
Nagyszerű. A német doksiban le van írva, hogy mekkora átmérőnél mekkora fékerők vannak.
(#) elektroncso válasza pjg hozzászólására (») Ápr 2, 2015 /
 
Nem értek németül és nem is tudok fékerőt mérni. Én csak annyit látok, hogy szépen pörget jobbra, balra és szépen játszik le torzítás nélkül. Majd még a felvételt kell kipróbálnom, de ahhoz először kábelt kell készíteni. Hamarosan mutatok képeket, nem itt hanem a Ki mit gyűjt témában. Ígértem, mert ez nem volt annyira elterjedt Magyarországon ha jól tudom. Csak előtte kimosom a koszból.
(#) Abukodonozo hozzászólása Ápr 9, 2015 /
 
Sziasztok!

Kis segítségre volna szükségem. Kaptam egy Rostov 105-öst. Eredetileg az volt a probléma, hogy a végfok egyik oldala nem ment. Széteszedtem és most ott tartok, hogy már az előfokról sem kapok jelet Észrevettem, hogy a négyes és ötös biztosítékok ki vannak égve, kicseréltem őket, de folyton égnek ki. Elektrotanyán megtaláltam a rajzát, de minden oroszul van és nem igazán tudok kiigazodni rajta Valakinek volt szerencséje ilyen Rostovval találkozni?
A hozzászólás módosítva: Ápr 9, 2015
(#) kristikoma válasza Abukodonozo hozzászólására (») Ápr 10, 2015 /
 
Ezek az orosz csodamagnók nagy része nyugati koppintás. Általában Revox, Philips, Akai készülékek az eredetiek. Valószínűleg valamelyiknek a rajza közel azonos. Azt nézem, hogy a NYÁK rajzok mellé felírták a feszültség értékeket. Elkókat kapásból cseréld ki, mert az orosz kondi megtréfálhat. Vagy száraz, vagy átütött.
(#) Abukodonozo válasza kristikoma hozzászólására (») Ápr 10, 2015 /
 
Elnéztem, az előfokról kapok jelet, csak elfelejtettem kondival leválastznai az egyenáramú komponenst. A végkfog egyáltalán nem szól Minden más igen, de egy kicsit hiányoznak a magasak a hangjából, úgyhogy szerintem is kondicsere lesz az első és még írok, köszi
(#) kristikoma válasza Abukodonozo hozzászólására (») Ápr 10, 2015 /
 
Még valami: honnan lehet ilyen magnót kapni? Persze, ha publikus. Ha nem, megtalálsz.
(#) zolika60 válasza kristikoma hozzászólására (») Ápr 10, 2015 /
 
Például innen.
(#) steelbird válasza zolika60 hozzászólására (») Ápr 10, 2015 /
 
Gyönyörű darab!
(#) Tomi94 hozzászólása Jún 4, 2015 /
 
Sziasztok!
Vettem egy Telefunken Magnetophon 'Studio' 203 típusú orsós magnót, részben működőképes állapotban. Az elektronika feléled, mert hallatszik az alapzaj, és üresen a pörgetések is működni látszanak, viszont szalaggal nem megy. Első szemrevételezéssel arra jöttem rá, hogy a jobb oldali (felcsévélő) orsó erősen szorul minden üzemmódban (gyors hátra üzemben is, pedig akkor majdnem szabadon kéne futnia, ahogyan a bal orsó teszi gyors előrepörgetéskor..) Mivel a fék úgy tűnik, hogy működik, arra tudok gondolni, hogy a kenőanyag beszáradt a tengelyén.. (kazettásban találkoztam már nem is egy ilyennel). No de; hogyan lehet levenni az orsót a tengelyről? Nem látok olyasmi tengely végére rápattanó gyűrűt, mint a kazettásokon...
(#) steelbird válasza Tomi94 hozzászólására (») Jún 4, 2015 /
 
Szia!

Konkrétan ilyet még nem javítottam, de nézd már meg alulról a mechanikát, nem-e alulról fogja egy zéger a tengelyt, és azt kivéve komplett kihúzható felfelé az egész orsózó szerelvény..
A hozzászólás módosítva: Jún 4, 2015
(#) doktor válasza Tomi94 hozzászólására (») Jún 5, 2015 /
 
A képen látható három csavar levételét , próbáltad?
(#) kristikoma válasza Tomi94 hozzászólására (») Jún 5, 2015 /
 
Ez ráadásul a ritkább, 9.5/19-es változat. Elvileg az egész alulról kiszedhető, érdemes kidobozolni. Utána egy jó takarítás, ha nem a kuplung fogja. Az enyémet szerencsére nem kellett szétszedni. Ha jót akarsz, még érdemes zajra és párba válogatott Ge tranyókat cserélni, eléggé zajosak. Persze, ha használni is akarod. Az enyémet inkább átépítem alacsony zajú szilíciumosra. Na az még érdekes lesz. Egyébként lemez létére jó kis mechanika, nem romlik el sűrűn.
(#) Tomi94 válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Jún 6, 2015 /
 
Ez lesz a megoldás, köszönöm szépen! Már csak egy megfelelő zégerfogót kell szereznem a leszedéséhez...
Következő: »»   61 / 115
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem