Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Kapcsolási rajzot keresek
 
Témaindító: Kallai Csaba, idő: Márc 11, 2006
Témakörök:
Lapozás: OK   291 / 380
(#) Sebi válasza zoly15 hozzászólására (») Dec 24, 2015 /
 
(#) zoly15 válasza Sebi hozzászólására (») Dec 24, 2015 /
 
Így jött ki a 68R az áramerősség 11.7mA hogy kijöjjön a 68R jó lesz így?
100mA-hez 9.04R kell.
Számolgattam egy picit, a 4V ból az 5K-n 0,8mA folyik majd tehát elégnek kell lennie.
De ha pl le kell mennem 1K-ig akkor már 4mA ez is elég még.
A hozzászólás módosítva: Dec 24, 2015

TL431 4V.JPG
    
(#) Sebi válasza zoly15 hozzászólására (») Dec 24, 2015 /
 
Oké, mondjuk én 5V-ra állítottam, akkor ad a 68 ohm kb 10mA-t. 4V-nál az 5k-val már nem biztos, hogy kapsz végkitérést (igaz, ott van még a poti a visszacsatoló ágban, azzal is kell majd játszani).
(#) zoly15 válasza Sebi hozzászólására (») Dec 24, 2015 /
 
Megyek és megmókolom a műszert. Köszönöm a segítségedet! Este már szeretném nézni az olajnyomásomat
(#) Davidd válasza 13_Balu50 hozzászólására (») Dec 24, 2015 /
 
Sziasztok, köszönöm szèpen a rajzokat. Ugy ertettem, hogy amit mellekeltem rajzon nem làtszanak a csatlakozàsi pontok. Az az ahol kèt vezeték keresztezi egymàst nem biztos, hogy össze kell kötni. Mèg egyszer köszönöm ès bèkès boldog karacsonyt mindenkinek!
(#) 13_Balu50 válasza Davidd hozzászólására (») Dec 24, 2015 /
 
Szívesen, és én is Békés Boldog karácsonyt kívánok mindenkinek!
(#) zoly15 válasza zoly15 hozzászólására (») Dec 24, 2015 /
 
Megcsináltam a módosításokat, a műveleti erősítő tápfeszig (5V) kivezérelhető? Nekem 4,15V- os referencia fesszel az 1-es lábon 2,95V nál több nem jön ki
Emeljek a táp és a referencia feszen?
(#) Sebi válasza zoly15 hozzászólására (») Dec 24, 2015 /
 
Akkor növelni kell az erősítést. Az 50k trimmerrel tégy sorba még egy 47k-t.
(#) reloop válasza Davidd hozzászólására (») Dec 24, 2015 /
 
Boldog Karácsonyt
(#) zoly15 válasza Sebi hozzászólására (») Dec 24, 2015 /
 
Köszönöm! Soros 47K val a műszerre "csak" 2,69V jut
(#) zoly15 válasza zoly15 hozzászólására (») Dec 24, 2015 /
 
A műszer terheli be a kimenetet, műszer nélkül 3,58V van a kimeneten. Miért terheli be ?
(#) Sebi válasza zoly15 hozzászólására (») Dec 24, 2015 /
 
Ez a műszer volt az erősítős panelhez? Mert a műszernek több, mint 20 mA kell. Megnézem mit mond az adatlap... (Amúgy én 47 ohm-ot tettem sorba.)

50mA az áramkorlát a kimeneten, tönkre nem megy. Kevés lesz neki az 5V-os táp...
A hozzászólás módosítva: Dec 24, 2015
(#) zoly15 válasza Sebi hozzászólására (») Dec 24, 2015 /
 
Igen, ez vol benne, arra jutottam én is hogy kevés a táp, felkötöttem a 12V ra és láss csodát
Annyira nem labor pontos, de én már örülök!
Köszönök mindent! Boldog karácsonyt!!
(#) zoly15 válasza zoly15 hozzászólására (») Dec 24, 2015 /
 
Minden csoda 30 percig tart, levegővel működött a mérő műszer, de az autóban bent már nem annyira.
Indítózáskor kiakad a műszer, majd a motor indítása után amíg üzemel a szekunder levegő szivattyú a mutató nullán áll. Mikor kikapcsol ez a szivattyú feláll a mutató 2.5 Bar köré, bár ilyen hideg olajjal még kb. 4Bar körül van az olajnyomás.
Mindenféle elektromos fogyasztóra esik a mutató által mutatott érték, féklámpára kevésbé, a fűtő ventilátor fokozataira is lépcsőben esik a mutató, hátsó ablakfűtés és tompított fényszórónál teljesen 0-ra leesik a mutató.
Mi lehet a baj? Azért mert a kábelek mellett fut a nyomásmérő szonda és a műszer közötti kábel?
Árnyékolt kábel kellene? Másra nem tudok gondolni.
(#) Sebi válasza zoly15 hozzászólására (») Dec 24, 2015 /
 
Nem csodálom... Kell a stabilizátor, csak legalább 7808, vagy 09. Ilyen nem lesz a fiókodban, de ha a GND-jét megemeled a 05-nek egy osztóval (mint a 317-nél) beállítható lesz. A bejövő 12V-tal sorosan levő dióda legyen schottky és a bemeneten legyen a 4700µF ( kimenetre 10µF elég). A dióda meggátolja, hogy az indító kiszívja a 4700u töltését, ami jó esetben elég lesz áthidalni az indítózás idejét. Természetesen a TL431 soros ellenállását 10mA körüli értékkel és a feszültség-különbséggel újra kell számolni.
(#) zoly15 válasza Sebi hozzászólására (») Dec 24, 2015 /
 
Az indító motor áram éhségét még megértem, de a többi?
Fényszórók 2X 55W ami nem olyan sok, sőt még az ablaktörlőre is megmozdul.
Ugyan oda van kötve a feszültség mérő az nem mutat ekkora feszültség ingadozást.
(#) Davidd válasza reloop hozzászólására (») Dec 25, 2015 /
 
Milyen szèp lett. Köszönöm szèpen! Viszont kívánok!
(#) zoly15 válasza zoly15 hozzászólására (») Dec 25, 2015 /
 
Sok kutakodás után egy külföldi oldalon találtam ezt a képet.
Ők is hasonló dolgon dolgoznak. Nem-e lehetne így megoldani ezt is? Feszültségosztóként működne a szenzor és a műszert erre az osztóra kötni?
Annyi kiegészítéssel, hogy egy tranzisztort nyitna a szenzor, hogy ne a szenzort terheljem a műszer + az átfolyó árammal? Vagy ez hülyeség lenne?

A szenzor ami be van tekerve az autóba Opel Calibrához való. A mérőműszere már kincsnek számít, nem is igazán találtam róla képeket, nem hogy esetleg rajzot.
A csatolt képen látni hogy a műszer panelén csak 2 1-2W-os ellenállást látni, lehet hogy gyárilag ilyen osztóval lenne megoldva a kijelzés?
A hozzászólás módosítva: Dec 25, 2015
(#) sunside válasza zoly15 hozzászólására (») Dec 25, 2015 /
 
A link helyesen: Link
(#) zoly15 válasza sunside hozzászólására (») Dec 25, 2015 /
 
Köszönöm, miért, nem működött a link? Nekem igen
(#) Hollowdrums válasza eyess hozzászólására (») Dec 25, 2015 /
 
Táphiba volt! Kondik cseréje megoldotta a dolgot. Boldog Karácsonyt!
(#) Sebi válasza zoly15 hozzászólására (») Dec 25, 2015 / 1
 
Ha nem stabilizátorról járatod, mindenre mozogni fog a műszer. Meg lehet oldani tranzisztorral is, de az elég instabil. Először arra gondoltam, hogy betehetnéd a szenzort a TL431 oszójába, - de az nem megy lejjebb 2,5V-nál. Szóval kell az erősítés, mert nagyon durva a műszer (ahogy autóban szokásos). Tehát, ahogy írtam, emeld meg a tápot annyira, hogy a szenzor helyén az osztóban a max-nak megfelelő ellenállással kapjál végkitérést.
(A csapkodás oka lehet az is, ha a testje a szenzornak csak a motorblokkra van kötve - ez olyan, mint az erősítőknél a földhurok: idegen áramok is folyhatnak, ami itt a műszeren jelent kitérést.)
A hozzászólás módosítva: Dec 25, 2015
(#) zoly15 válasza Sebi hozzászólására (») Dec 25, 2015 /
 
Szia!
Végeztem többféle mérést.
A műszer eredeti szenzora is majdhogynem ugyan ezt a jelenséget produkálta mint a mostani, de az gagyibb, más menetű stb, fizikailag nem fért el.
Van egy másik, még nem "mókolt" műszerem, azon végeztem a tesztet az asztalon.
Egy potméterrel helyettesítettem a szondát.
Adtam neki tápo, + még a tápra ráterheltem izzókkal, szakaszosan, az árammérő ugrált 0-5A ig de a műszer meg sem moccant.
Gondoltam tekerek az izzók áramágából egy pár menetet a szenzor vezetékére, ugyan úgy stabilan áll a mutató.
Így már én is a tesztelési problémára tudok gondolni, tegnap is gondoltam erre, így átnéztem az akku és a kasztni közötti kábelt.
Ma kipróbálom hogy egyből a motorblokkra testelem a műszert.
(#) zoly15 válasza zoly15 hozzászólására (») Dec 25, 2015 /
 
Rákötöttem a műszer testpontját a motorblokkra és láss csudát, működik :-o
Sohasem gondoltam volna.... Nemsoká test kontakt problémák lesznek? Tavasszal amúgy is tervezem a nagy áramú kábelek cseréjét
(#) zoly15 válasza zoly15 hozzászólására (») Dec 25, 2015 /
 
Működik szépen, készre szereltem. Mértem feszültséget az akku és a kasztni között, minden fogyasztó bekapcsolva, 136mV küöndbség van. Köszönök mindent!
(#) Sebi válasza zoly15 hozzászólására (») Dec 25, 2015 /
 


Gratulálok! Az ilyen testhibák okozzák pl. mikor irányjelzőnél felváltva villog a féklámpával, stb.
Azért egy műszer érzékenyebb egy izzónál.
(#) zoly15 válasza Sebi hozzászólására (») Dec 25, 2015 /
 
Köszönöm szépen, most már boldog vagyok ,tegnap este azért annyira nem voltam az
Kalibráló szerkezetem Bővebben: Link
A hozzászólás módosítva: Dec 25, 2015
(#) lele hozzászólása Dec 26, 2015 /
 
Kedves Fórum társak!
Kapcsolási rajzot keresnék, ha még létezne ehhez a készülékhez, "AudioTon CCp-100" autós mini hifi torony, 2x25W-os erősítő, kazettás magnó, és tuner részből áll. Csak a tunerrel van probléma, az fm sávban csak zaj van állomásokat nem lehet hangolni. Az egyik benne lévő tranzisztor nagyon melegszik, sajnos a számot nem pontosan lehet látni, "K4B C330, vagy K48 C330"
Ebben kérném a segítséget.
Üdv. Lele
(#) latyakosa hozzászólása Dec 27, 2015 /
 
Kedves Fórum tagok!
SUB 101 ESP névre hallgató aktív subláda kapcsolási rajzát keresem.
A végfok modul sub100c azonosítón fut.
Előttem már belenyúltak az erősítő részbe, de sajnos nem lett jó a javítása.
Előre is köszönettel.
üdv_:
L
(#) lele válasza lele hozzászólására (») Dec 29, 2015 /
 
Kedves Fórum társak!
Az AudioTon mini hifihez a képeket elfelejtettem felrakni. Most ezt pótolom, hátha valakinek ismerős lesz a készülék.
Üdv. Lelel
Következő: »»   291 / 380
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem