Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Opel Astra elektromos hibák
 
Témaindító: nrgie, idő: Júl 19, 2010
Témakörök:
Lapozás: OK   52 / 138
(#) Nagy Tamás hozzászólása Jan 20, 2016 /
 
Sziasztok ! 1999-es évjáratú G astra kombi Klímakompresszor mágnestekercs felől érdeklődnék.
Foglalkozik valaki ennek a tekercselésével? Sokallom érte A 8000-42000 ft-ot( gyártó függő)
Mégis csak egy egyszerű elektromágnesről beszélünk..........
(#) lustadick válasza Tie hozzászólására (») Jan 22, 2016 /
 
Szia!

Mivel csak hírből ismerem ezt az autót, még azt kérdezném, hogy az előgyújtást mi szabályozza?
Az elosztóban van röpsúly, vagy kopogásérzékelő határozza meg a gyújtás időpontját?

Üdv
(#) zolika60 válasza Tie hozzászólására (») Jan 22, 2016 /
 
De van emlékeim szerint a sebváltó házban.
(#) Lezli46 hozzászólása Jan 22, 2016 /
 
Opel Zafira B 2007 ablakmoso se elöl se hàtul nem müködik..,biztositékok, mosomotorok jók!Korrmánykapcsoló hibát emlegettek a márkaszervizben horror áron mert Can buszos , stb.
Valkinek ötlete- tapasztalat?
Köszönve várom!
(#) Ricsi89 válasza zolika60 hozzászólására (») Jan 22, 2016 /
 
C16Nz-ben nincs holtpont jeladó, az elosztóban van jeladó.
(#) Ricsi89 válasza lustadick hozzászólására (») Jan 22, 2016 /
 
ECU, map szenzor és fordulat függvényében.
(#) zolika60 válasza Ricsi89 hozzászólására (») Jan 22, 2016 /
 
Azért itt-ott árulnak hozzá.
(#) Ricsi89 válasza zolika60 hozzászólására (») Jan 22, 2016 /
 
Van, hogy nem tudják mit árulnak és mihez való. Amilyen listát ott felhoz, hogy mihez jó. Inkább ne részletezzünk. Itt a rajz, lehet tanulmányozni. Bővebben: Link
(#) sargarigo válasza Ricsi89 hozzászólására (») Jan 23, 2016 /
 
Ilyen egybe-rajzod nincs véletlenül astrához? Z14X 2000-es évjárat. Ami nekem van meglehetősen hiányos.
(#) Ricsi89 válasza sargarigo hozzászólására (») Jan 23, 2016 /
 
Haynes manuálban szokott lenn ilyen rajz, az meg elérhető a neten. Sajnos nekem nincs meg, ezt is neten találtam.
(#) zolika60 válasza Ricsi89 hozzászólására (») Jan 23, 2016 /
 
Tanulmányoztam. Szerintem P35-ös számon te is láthatod.
(#) Ricsi89 válasza zolika60 hozzászólására (») Jan 23, 2016 /
 
Alatta pedig ott virít 16LZ2 motorkód. C16NZ a bal szélen van, a maga elosztóba épített jeladójával, ahogy jelölve is van.
(#) lustadick válasza Tie hozzászólására (») Jan 26, 2016 /
 
Szia!

Feltettem egy link elérhetőségét. Nézd át, hátha tudsz valamit használni. Bővebben: Link
A hozzászólás módosítva: Jan 27, 2016
(#) Nagy Tamás hozzászólása Jan 27, 2016 /
 
Klímakompresszor mágnestekercs kérdés megoldva! A tekercsnek semmi baja sem volt! Volt benne egy 187-fokos hőbizti az elszállt+ kapott egy nagyobb áramú védődiódát. Kb .500 forintból megvolt. NEM MINDEGY!
(#) nzozz válasza Nagy Tamás hozzászólására (») Jan 27, 2016 /
 
Azért próbáld meg kideríteni, hogy mégis mi okozta azt, hogy 187°C fölé melegedett az a tekercs.
(#) Nagy Tamás válasza nzozz hozzászólására (») Jan 27, 2016 /
 
Igen ! Folyamatban. Egyenlőre van egy olyan tippem hogy alul van méretezve áramügyileg a hőbiztó. sok G astránál van ez a hiba. Jó lenne valami kontakt hőmérő.......
(#) nzozz válasza Nagy Tamás hozzászólására (») Jan 27, 2016 /
 
Nem tudom eddig nem nagyon hallottam ilyen hibáról (attól még lehet hogy van). Egy infrás hőmérővel szerintem jobban járnál jelen esetben, működés közben is tudnád mérni.
(#) peter1995 válasza Lezli46 hozzászólására (») Jan 27, 2016 /
 
Ha biztosíték motor és minden jó, akkor tényleg a CIM(kormányoszlop) modul lesz a ludas. Nm ritka, hogy valamilyen funkciója elromlik. Mivel Zafira B-nél (és még sok korabeli opelnél) nem kapcsoló van, hanem egy komplett kormányoszlop modul, ami rengeteg dolgot vezérel. Ennek ára 40-50E ft körül van, plussz a programozás, mivel egy vezérlő egység, így a kiszerelem beszerelem móddal nem fog az autó még indulni sem.
A hozzászólás módosítva: Jan 27, 2016
(#) Nagy Tamás válasza nzozz hozzászólására (») Jan 28, 2016 /
 
Helyesbítek. Ismerőseim körében (velem együtt ) 3szor találkoztam ilyen hibával. Mind a három kocsi ugyanazon tipusú delphi kompresszorral volt szerelve. Az infra hőmérő jó ötlet mert van is.
(#) nzozz válasza Nagy Tamás hozzászólására (») Jan 30, 2016 /
 
Majd ellenőrzöm az enyémben milyen kompresszor van... aztán lehet elkezdek aggódni!
(#) siletto hozzászólása Jan 31, 2016 /
 
Üdv! Írtam pár hónapja ide, egy F astra gyári CAR300 rádiójával vannak gondjaim. A hibajelenség a következő: Ha a gyújtás ráadása közben megy a rádió, akkor egy hatalmasat koppan az egész hangrendszer. Ha nem megy a rádió, akkor is hallatszik a hangszóróból a koppanás, de nem annyira hangosan. Továbbá menet közben a hangszórókból hallatszik valami fordulatszámmal összefüggő sípoló hang, ugyanígy kikapcsolt rádiónál halkabban, de ha megy a rádió, akkor majdnem hangosabban mint a zene.

Ma kiszedtem a rádiót, szétszedtem, és a szalagkábelen, ami a hátsó csatlakozóra viszi az áramot, egy föld vezeték el volt égve. Megörültem hogy csak annyi a hiba, kijavítottam, visza tettem, ugyanez volt a hiba amíg el nem kezdett füstölni.
Megint kiszedtem, erre az amit kijavítottam, plusz még a másik két földvezeték is elégett, ebből jött a füst.


Szeretném kérdezni hogy most akkor a CAR300-as fejegység hibás, vagy valahol az autóban van a hiba, ami a magnót látja el árammal, és emiatt ég el a vezeték. Egyébként a rádió 5A-es biztosítéka sértetlen.

Gyanítom hiába javítanám ki újra, megint csak elégne.



Köszi a segítséget előre is
(#) peter1995 válasza siletto hozzászólására (») Jan 31, 2016 /
 
A fordulatszámmal összefüggő zaj lehet generátor gond is, de az antenna vezetékének az árnyékolása is lehet hibás.
Ami vezetéket kicseréltél, azonos keresztmetszetű volt azzal ami hibás volt? A hatalmas koppanás az lehet, hogy valami egyenfeszültség kerül a hangszórókra. Ezt kéne átnézni, hogy valami + áram kábel (jelen esetben a gyújtás) nincs e a hangszóró kivezetések felé zárlatban. Ha a rádió ki van kapcsolva semmi nem történhetne a hangszórókkal.
(#) Ricsi89 válasza siletto hozzászólására (») Jan 31, 2016 /
 
Esetleg valami testhiba is lehet, valami a rádión keresztül testelődik és amiatt szed fel zavart, illetve a nagy áramfelvétel miatt ég el a vezeték. De az is lehet, hogy valami belső gond van a rádióban.
(#) siletto válasza Ricsi89 hozzászólására (») Jan 31, 2016 /
 
Közben a rádiót labortápról, meg egy drót darab antennával kipróbáltam, rácsipeszeltem mindent a hátsó csatlakozójára, és tökéletesen működött, a rádió áramfelvétele sem volt kiugró, tehát az szinte biztosan jó, szerintem a vezetékezéssel lesz gond, ami oda vezet a kocsiban, csak azt nem tudom, hogy mi.

@peter1995:
Igen, közel azonos volt, vagy talán egy kicsit vastagabb.
(#) Ricsi89 válasza siletto hozzászólására (») Jan 31, 2016 /
 
Meg kellene nézni hová mennek azok a kábelek. Ha mennek ki a csatihoz, akkor melyikhez? Lehet valamelyik hangszóróhoz, csak esetleg az ajtóátvezetőnél meg van törve a kábel és zárlatot okoz.
(#) peter1995 válasza Ricsi89 hozzászólására (») Jan 31, 2016 /
 
A ajtóátvezetőben kéne átnézni, mivel ott egy "csőben" megy a hangszóró kábel, és ha villany ablakos akkor annak az árama is. Ha elszakadt ott a vezeték akkor történhetnek különböző dolgok.
(#) siletto válasza peter1995 hozzászólására (») Jan 31, 2016 /
 
Hali!
Nincsen benne elektromos ablakemelő, csak a mechanikus

Multival próbáltam kicsipogtatni, az először elégett egyetlen vezeték a hangszórók negatív csatlakozója, mindegyiké közös. Miután ezt megjavítottam, a következőnek elégett vezeték a rádió földvezetéke, ami a fém burkolatára is csatlakozik.
A rádión belül a két elégett vezeték össze van kötve egyébként, csipognak, szerintem csak a csatlakozó kialakítása miatt van külön vezetékük a szalagkábelen.

Az nem teljesen világos, hogy miért éghet el a hangszóró - vezetéke, mikor az is a kocsi felépítményére van kötve. Ha zárlat lenne a felépítmény és a hangszóró- között, akkor ott nem folyna semmi.
(#) peter1995 válasza siletto hozzászólására (») Jan 31, 2016 /
 
Az elégett vezeték és a csatlakozó környékéről tudnál egy jó minőségű képet csinálni? A CAR300nak ISO csatlakozója van abban pedig egy testelés van.
(#) siletto válasza peter1995 hozzászólására (») Jan 31, 2016 /
 
Itt vannak képek. A csatlakozó nem égett meg, csak itt a szalagkábelben néhány ér.
A hangszórók- vezeték a belső, a szélső két elégett párhuzamos ér pedig a fém házat köti össze a csatlakozón jelölt földeléssel.

Attól nem lehetett baj, hogyha esetleg valahogy hozzáért volna a fém házhoz a vezeték, hiszen földpotenciálon van mind a kettő.
(#) Ricsi89 válasza siletto hozzászólására (») Jan 31, 2016 /
 
És esetleg elektromos tükör, tükörfűtés, vagy központi zár? Mind hasonlót tud okozni.
Következő: »»   52 / 138
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem