Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Varrógép elektronika
Lapozás: OK   1 / 10
(#) kriskros hozzászólása Jan 6, 2007 / 1
 
sziasztok!
segítséget szeretnék kérni a fent említett témában.
tehát, van egy ipari varrógépem ami elvileg úgy müködik, hogy van 4 féle sebessége amit egy lábbal működtethető kapcsolóval kapcsolok. a varrógép főtengely végén van egy tachogenerátor és egy pozíció jeladó. a motor folyamatosan forog és 1 elekromos kuplungon keresztül kapcsolódik a varrógép fötengelyhez.
ezt a kuplungot kellene szabályozni aszerint, hogy a pedálkapcsoló melyik állásba van. a kuplung 12v dc 1a -es ekkor húz meg teljesen. üzemszerüen szabályzás közben 6-8volton dolgozik, a nyomatéktól függően.
a tachogenerátor 50voltot (AC) ad le a kuplung teljes meghuzásánál, azaz teljes fordulaton.
ehez keresek egy kapcsolási rajzot mert sajnos kiszámolni nem tudom mi kell hozzá.
csak az elvekkel vagyok tisztába.
légyszives segítsetek ha tudtok. köszi. kriskros
(#) Sebi válasza kriskros hozzászólására (») Jan 6, 2007 1 /
 
Na, ilyet még nem láttam...
Tehát azt mondod, hogy a pedálnak négy fix állása van, ami a kuplungra - ezek szerint 4 féle - feszültségszintet ad és ezzel állít 4 féle fix fordulatot, amit a tachogenerátor jelével stabilan igyekszik tartani?
Vajon miféle kuplung lehet, aminél ilyen hosszú idejű folyamatos csúsztatással lehet fordulatot váltani (állítani)?
Mi a pozíció jeladó? (és vajon minek, ha tachogen. is van)
Milyen a motor (ezek szerint univerzális soros)?
(#) kriskros válasza Sebi hozzászólására (») Jan 6, 2007 /
 
van egy müködőképes példány is onnan igyekszem lemásolni mit kell tudnija.
van egy pdf a motorról azt mellékelem.
tehát ez a elektromos kuplungot kellene visszacsatoltan szabályozni.
a jeladó külön dolgozik, csak az elektromos féket vezérli, hogy mindíg egy pozícióban áljon meg a varrógéptű.
(#) Sebi válasza kriskros hozzászólására (») Jan 7, 2007 /
 
Jó esetben egy ilyen tápegység elég lehet. (sok dologtól függ)
Ha ez túl lustán állna be, meg kell próbálni a tacho egyenirányító utáni elkó értékét csökkenteni, bár ez más hibákat hozhat elő.
Esetleg frekvencia-feszültség konverterrel kell inkább a tacho frekvenciáját figyelni.
Ha egyik sem válik be akkor processzor kell.

szab.GIF
    
(#) kriskros válasza Sebi hozzászólására (») Jan 7, 2007 /
 
Köszi a rajzot, megpróbálom hogyan mükszik aztán beszámolok róla.
Az eredeti kapcsolás se sokkal bonyolultabb, ott sincs semmi processzor, az egy 1978-as kiadás.(nem fiatal)
lemásolhatnám azt a kapcsolást csak megütköztem már többször olyanokban mint pl. s7375,TIP912 tranzisztor;PT6078 tranzisztor, ugyanis ilyet nem találok. Meg az eredeti panel tele van nyomva logikai kapukkal 4011;14023;14093; na ezekből egy jó pár darab. Ugyanis egybe van épitve a pozíció megállítás, szálvágs, oda vissza varrás, stb. ezek mind mágnestekercsek, vagy pneumatikus müködtetésüek.
Érdeklődtem szervizekban is de csak zsír újat tudnak hozni 1-2száz ezerért.ilyenek:[url]http://www.mimind.com/images/isg/efka_dc1600.jpg
Mégegyszer köszi.
(#) Sebi válasza kriskros hozzászólására (») Jan 8, 2007 /
 
Na, beszéltem cimborával, aki javított ilyeneket, főleg mechanikailag.
Ő azt mondja, hogy a tekercs lesz az 50V-os és a tachogenerátor adhatja a 6V körüli feszt. Ezenkívül felhomályosított, hogy ez a bizonyos mágneskuplung tulajdonképpen folytonos fibrillálásban van a fék és a meghajtó között. Amit rajzoltam az működhet ezek alapján is, de az új infók birtokában akár kapcsolóüzemben is elképzelhetó a megoldás, tehát a tacho-jelet állítható módon komparátorra vezetve a teljesítménytranyó vagy be, vagy kikapcsolhatná a tekercset. Az a sok számlálóáramkör stb. meg az öltések beállíthatóságát biztosítja, tehát beállíthatod mondjuk, hogy visszafelé 10 öltés a levarrás.
Ilyen a Tied is?

Cimg5820.jpg
    
(#) kriskros válasza Sebi hozzászólására (») Jan 9, 2007 /
 
Igen ugyanilyen a jeladó! Nem értem mire írod a 6V-os feszültséget, én ha jó helyen mértem max fordulaton 50V AC-t adott. Lehet, hogy nem jó hejen mértem? (Két középső kivezetés)
Amit a mmágneskuplungról írtál valóban így van, csak én nem tudtam hogy fogalmazzam meg.
Igazából nekem annyi kell, hogy tudjak mondjuk 4 sebességben varni, és mindíg a felső holtponton áljon meg a tű, amit az a bizonyos tárcsás jeladóval lehet beállítani. Amikor levettem a pedálról a lábam és a jeladó adja a jelet akkor a mágnesfék meghúz, de ezt már egyszerüen meg lehet oldani. Csak elsőként müködjön a fordulatszám szabályzás.
Ez érdekes, hogy van valaki akinek még van ilyen varrógépszabályzása, azt hittem már teljesen reménytelen lessz a problémám megoldása.
Köszi.
(#) csakip hozzászólása Feb 25, 2008 /
 
Sziasztok!
Közelembe került egy régebbi varrógép. Túl gyors a motorja. Állítólag régen valami szerelő motort cserélt, azóta ilyen. Kis pedálmozdulatra is azonnal nagyon nagy sebessére kapcsol. Hogy tudnám lassítani?
Elnézést a nem okos kérdésért, de az elektromotorokhoz sem igen értek.
(#) Sebi válasza csakip hozzászólására (») Feb 26, 2008 /
 
Valszeg nem hozzá való a pedál. Ezekben többnyire szénpogácsákat paszíroz egymáshoz az ember lábbal, szóval egyszerű soros ellenállás.
(#) potyo válasza csakip hozzászólására (») Feb 26, 2008 /
 
A motorcserétől nem kellene, hogy így viselkedjen. A pedálban triakos fordulatszámszabályzó szokott lenni, aminek a gyújtásszögét változtatja a pedál helyzete egy potméter segítségével. Lehet, hogy a potméter szakadt vagy rosszul van bekötve.
(#) csakip válasza Sebi hozzászólására (») Márc 11, 2008 /
 
Köszönöm a válaszokat. Csak most volt időm szétszedni. Van benne két benyomható "cucc", gondolom az a szénpogácsás ellenállás. Ezzel párhuzamosan van egy kondi, és egy tekercs, és úgy tűnik utólag egy 2,2 MOhm-os ellenállás is. Gondoltam ezt az utóbbit kisebbre cserélem, így remélem lassabb lesz a varrógép. Csak 1MOhom-ost kaptam, remélem az nem lesz túl kicsi. Amúgy nagyon ósdi cucc, le is fényképeztem.
(#) proba válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Márc 11, 2008 /
 
Azokban szerintem nem porított szén van ,hanem szén "1 forintos" . Ha por alakú volt, akkor eleve kuka.
(#) csakip válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Márc 12, 2008 /
 
Köszönöm a válaszokat ismét. Szétszedtem, a szénkorongos verzió. Kitakarítottam, de sajnos továbbra is hirtelen, és nagy sebességgel indul. Szétnézek az Orczy tér környékén, hátha megtalálom.
(#) csakip válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Márc 17, 2008 /
 
Szétnéztem, nem találtam. Ott egy háztartásigép alkatrészboltba mentem, azt mondták, varrógéphez nincs semmijük, más boltot meg nem láttam. Pontosan hol is keressem?
(#) ared2 hozzászólása Szept 3, 2010 /
 
Tisztem!
A következő kérdésem lenne!
Quick Rotan vagy Efka Variostop elektronikával ellátott szervomotort lehetne-e frekvenciaváltóval működtetni?
(#) Syn7h37ic válasza ared2 hozzászólására (») Szept 4, 2010 /
 
Ha jól rémlik, ezek az elektronikák azinkron motorokat vezérelnek. Tehát ott a motor fordulat kvázi állandó, és a kuplungot szabályozza az elektronika. Az elektronika Ha frekvenciaváltót raksz a holmira, a motor lehet, hogy gyorsabban fog forogni, de a jeladó rendszer miatt a szabályzási tartomány kb. ugyanakkora lesz, legfeljebb a full fordulat fog hirtelen megnőni. Az elektronika nem hinném, hogy érzékeny volna a nagyobb frekire.
(#) ared2 válasza Syn7h37ic hozzászólására (») Szept 5, 2010 /
 
Üdv!
Amit leírtál az a régebbi típusokra volt jellemző ,ahol az impulzusok hosszával és két elektromágnes segítségével szabályozták a fordulatszámot állandó motor fordulat mellett sima asszinkron motort használtak,azóta már itt is
fejlesztettek és szervomotort használnak, tehát a motor fordulatszámát szabályozzák. Azért vetettem fel a kérdést mert a 99-be gyártott vezérlők sorra tönkre mentek és pótlásuk rendkívül drága javíttatásuk bizonytalan és drága is, ha sikerülne frekiváltóval működtetni jobban járnánk ,csak nem tudom, hogy ez megoldható-e.Például: Link
(#) obelix78 válasza ared2 hozzászólására (») Okt 13, 2010 /
 
Sziasztok!
A varrógép szervomotor fordulatszám szabályozást meg lehet oldani frekiváltóval., de ezzel még nincs megoldva a szálvágás.talpemelés,tűpozicionálás és a varrat elején és végén az elvarrás funkció.Ezeket csak PLC-vel lehetne megoldani, de akkor már árban ugyanott vagy, mint ha egy új vezérlést vennél
(#) zsema hozzászólása Nov 20, 2011 /
 
Sziasztok!

A TUR 2-ként emlegetett varrógép motor az milyen fajta?

Szénkefés egyenáramú vagy AC 1 fázisú aszinkron? A hozzá tartozó pedál elvileg erősen hasonlít (#193664) csakip által beküldött képen találhatóra.

Köszönöm a válaszokat: Zs
(#) kajfer3 hozzászólása Feb 21, 2012 /
 
Jó napot mindenkinek.
Kérdésem lenne hozzátok .Cserélte valaki Textima 90w -os /8014/4500 colomba np háztartási varrógépben tirisztort. Mert nem tudom a számát meg álapítani tudja e valaki . Elöreis köszönöm
(#) agostonz hozzászólása Nov 17, 2012 / 1
 
Kezdő vagyok még itt, és nem tudom, hogy jó helyen teszem-e fel a kérdésem. Elnézést, ha nem!

Szüleimtől örökölt 1984-es, orosz varrógép motorját egy láb-pedállal lehet indítani. Működőképes volt, de szétszedtem, nem indul, és nem tudom, hogy hogyan kell helyesen összerakni.

Hogyan kell megcsinálni? Mi ennek az áramkörnek a lényege? Mit hová kéne forrasztanom szerintetek?

Annyit tudok csak, hogy a kerámia testben grafitlapkák vannak, amit összenyomva kicsi lesz az ellenállása és így jobban vezeti az áramot. Ezt érzem is, mert a lábpedállal lehet a sebességet szabályozni.

Köszönöm előre is a segítségeteket!
Csatolt képek:1-2. képek:
a kütyü kibontva - 1
a kütyü kibontva - 2
A lábpedálos bakelit "szerkezet" szétcsavarozva. A fekete "pedál"-ra (balra külön álló) lépve a kerámiából kilépő tengelyre szerelt fémpogácsa zárja az áramkört. A kerámiában egy rugós szerkezet van, ami a pedál elengedése esetén visszaállítja alaphelyzetbe a fémpogácsát.
A 2. kép alján lévő sodrott érpár megy a motorhoz.
A felül lévő érpár pedig a földeletlen csatlakozó dugóhoz.
3.-4. képek:
kék hengeres elem
barna téglatest elem
A hengeres kék és a tégla formájú barna áramköri elem közelről.
5.-6. képek:
a motor elhelyezkedése
ez van a motorra írva
Ez a motor forgatja a gép főtengelyét.
A hozzászólás módosítva: Nov 17, 2012
(#) pjg válasza agostonz hozzászólására (») Nov 17, 2012 /
 
Először is a motor jó? Vedd le a hajtó szíjat, köss motorra direktben 230 V-ot. Ha forog, akkor a pedál nem jó.
Az a két alkatrész kondenzátor. Az első képen adja magát, hogy mit hova kell még forrasztani.
(#) pjg válasza zsema hozzászólására (») Nov 17, 2012 /
 
NDK. Egy év ide, vagy oda.
A hozzászólás módosítva: Nov 17, 2012
(#) agostonz válasza pjg hozzászólására (») Nov 17, 2012 /
 
a motor jó, varrtunk vele közvetlenül azelőtt, h szétszedtem.
valójában nem próbáltam még ki, mert szétnyitáskor láttam, hogy elengedtek a forrasztások, és mivel teljesen kezdő vagyok, jobbnak láttam kérdezni...
respect a gyors válaszért!
neked lehet, hogy adja magát mit hová kell kötni, nekem viszont nem...pontosítanál ha megkérlek?
és ha ezek kondik, akkor mit eredményez a jelenlétük? még1x: kezdő vagyok...
tényleg köszi a gyors segítséget!

Ahol a piros * van, ott a hiba .
A hozzászólás módosítva: Nov 17, 2012
(#) Rafael hozzászólása Márc 15, 2013 /
 
Sziasztok! Varrógép javításban kérnék segítséget. Valószínű, hogy mechanikus a probléma. Ebben az állapotban került hozzánk, kívülről szép, de a tengelye annyira meg van szorulva, hogy meg sem moccan. Nem tudom pontosan mi okozhatja. Ezért egyenlőre konnektorba be sem dugtam.
A Net-en nem találok semmi hasznosat szerelést illetően. Lucznik gyártmány.
Aki már szerelt (táska)varrógépet, legyen szíves adjon pár ötletet vagy linket.
(#) reloop válasza Rafael hozzászólására (») Márc 15, 2013 /
 
Szia! Ez a HE-n Off lesz! A siklócsapágyakat locsolgasd csavarlazítóval/ WD-40-nel.
(#) Gafly válasza reloop hozzászólására (») Márc 15, 2013 /
 
Ha az előző gazdija étolajjal kenegette, akkor el leszel vele egy darabig

Nem értek hozzá, de amíg kézzel nem tudod forgatni, addig motorosan meg se próbáld!

Vannak itt "profik", várd ki a választ.

Addig leginkább csak nézegesd (szemrevételezés )...
(#) Rafael válasza reloop hozzászólására (») Márc 15, 2013 /
 
Egyenlőre köszi megpróbálom. Igazából ez a tengely "hatalmas" erő kifejtésekor sem mozdul meg. Legelőször arra gondoltam, nincs-e ezekben valamiféle "központi fék", csapszeg vagy ilyesmi.
(#) reloop válasza Rafael hozzászólására (») Márc 16, 2013 /
 
Ebben beleöregedett olaj és rozsda van. A tűrúd kulisszáját, és alul a hurokfogó meghajtását is próbáld megmozdítani. Ha nem lötyög, kezdheted azt is áztatni.
(#) Rafael válasza reloop hozzászólására (») Márc 20, 2013 / 1
 
Újra szemre vételeztem és nem teljesen volt beragadva, azért negyed fordulatot mozgott el-vissza a főtengely. Az olaj rengeteget segített, most lazán mozog szinte minden alkatrész. Varrni így már képes sima öltéssel (elvileg).
- Sajnos a Cikk-Cakk állítója továbbra is Közép állásban és Nullá-n van megszorulva. Már csak ez a két kapcsoló, ami egyszerűen nem mozdul és a hozzájuk kapcsolódó "hajtókar" sem. Holnap szétszedem az orsószerkezetet, ha azzal nem javulnak meg a cikk-cakk kapcsolók, akkor passz.
Ha van valami más ötlet az olajozáson kívül akkor szívesen veszem.
A hozzászólás módosítva: Márc 20, 2013
Következő: »»   1 / 10
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem