Fórum témák
» Több friss téma |
Ahogy látom,más is találkozott már a problémával...
Találtam mindenféle "zavarszűrő" áramkört...lehet hogy kipróbálom valamelyiket.
Csak gondolom, hogy a PIC programján kéne változtatni ahhoz, hogy a késlekedés megszűnjön.
Kipróbáltam egy-két verziót.....van amelyikkel egyáltalán nem működik. A próbaút során olyat produkált,hogy szép komótosan felkúszott 6000-ig,aztán a 6 és 10 közötti sávot átugrotta,majd 10000-től mért tovább.....
Azon gondolkodom,hogy az is lehet a baja,hogy a motoron nem CDI (kondenzátoros) gyújtás van...?
Bár a gyújtótrafónak is ugyanazt az impulzust kéne kapnia a gyújtás alaplap felől... Idézet: „Bár a gyújtótrafónak is ugyanazt az impulzust kéne kapnia a gyújtás alaplap felől...” No ez így nem igaz! A trafó szekunderén igen.
De a primer kapja az impulzust a megszakítótól ill. a jeladótól...ezt az impulzust "számolva" kéne tudni a nyavajásnak,hogy most éppen hányat is fordul a főtengely...
Most akkor ha kondenzátoros gyújtásunk van,akkor nem ugyanazt a főtengelyfordulatonkénti 1 impulzust kapja.....?
Itt a gyújtótrafó kapcsolása....
A CDI és a megszakítós gyújtásnak nem ugyanolyan a jele, még a szekunder oldalon sem!
De ha számolja akkor mindegy, ha integrálja akkor kevésbé. Az sem biztos, hogy digitális a jelfeldolgozása a fordulatmérő résznek. Van ennek a vacaknak valami leírása, honlapja, vagy bármi infó?
Hö-hö......szerinted?
Az okozhatja a zavart,hogy DC és AC is vannak jelen egyszerre.....talán. A hozzászólás módosítva: Júl 29, 2016
Ne túráztass! Nem érek én erre rá.
Mennyi volt? A többi lehetőségek: eladod, eldobod...
Köszi! Nem volt szándékos.....csak próbálok megoldást találni....
Eldobni azért nem szeretném....
Akkor kellene egy tesztkörnyezet: 12v táp
Fordulat bemenetre elsőnek én egyenfeszt kapcsolnék pl labortápról 0 volttal kezdenék, mérném az áramot is! Ha megmozdul a mutató akkor analóg... Ha nem, akkor digitális és impulzusokat számol, kell egy impulzus generátor.. de itt még érdekes az érzékenység is. Azaz mekkora feszültségű impulzusokat eszik meg...
A labortápos mérés menni fog....már én is gondoltam rá.....
Igazából a "hibajelenséget" nem értem,hogy miért mér eltérően a különböző tartományokban....
Nagyon úgy néz ki,hogy nem analóg.....DC-re még sem mozdul.....
Hello! Mellesleg nem tudom miből gondoljátok, hogy egy analóg mérésnek DC-re ki kellene térni. Általában csak a kijelző analóg, a jelfeldolgozás "digitális". Ugyan nem mikrokontroller végzi, de digitális logikai áramkörökből épül fel. Mert a bejövő impulzusokat egy monostabil multivibrátor fogadja, így a jel impulzus szélessége állandó, míg a sűrűsége a fordulat szám függvénye. Ezt integrálva jutunk hozzá, az analóg feszültséghez/áramhoz ami arányos a fordulatszámmal. Ezt mutatja/méri az analóg műszer. Némely esetben az integrálást (átlagérték képzést) maga a műszer tehetetlensége végzi.
Csak akkor lehetne analóg műszerrel mérni, ha a gyújtásból származó jel impulzusszélessége és amplitúdója állandó értékű lenne. Vagy is az előbb felsorolt feladatot maga a gyújtás "végezné el". CDI-nél még ez elképzelhető lenne, de a feszültségnek is állandónak kell lenni a pontos eredményhez. Vagy a mérés csak egy fordulatszámhoz közeli érték lesz.. Ha monostabil van az áramkör bemenetén, akkor DC feszültségre maximum egy impulzust generál és vége. Annak átlagértéke leginkább nulla lesz. A hozzászólás módosítva: Júl 30, 2016
Remek.....ötlet,hogy hogyan lehetne rendes működésre bírni....?
Sok video-t láttam róla,ahogyan másoknál működik.....tehát nálam valami bibi van.... De mi lehet az....a szimó egyszerű mint a faék..... A VAPE gyújtás generálhat valami zajt,ami miatt megkergül....
Én általánosságban írtam.. Mert sem a Simont, sem a gyújtásodat nem ismerem. De egy gyújtás, tele van tranziensekkel, így zavar bárhol és bármikor lehet egy ilyen rendszerben. Ha próbálni szeretnéd, akkor egy négyszöggenerátorral lehet a fordulatmérőt tesztelni. Feltéve, hogy van elegendő feszültsége hogy meghajtja a fordulatmérődet.
Akkor csinálni kell!
2 tranyós astabil, 555, PC hangkártya kicsatolással, vagy bármivel!
Na úgy néz ki,hogy sikerült megoldani a dolgot. Amennyire tudtam,árnyékolva vezettem a műszerig a kábelt (koax kábellel )....sorosan 3,6k,párhuzamosan még 0,1µF lett a nyerő párosítás.
Segítséget szeretnék kérni. Nem értek az elektronikához. Egy fordulatszámhoz kötött kapcsolóra lenne szükségem. Adott egy Honda Civic '89-es, nincs benne ECU és egy olyan kapcsolót szeretnék ami pl.: 5200rmp fordulattól ad 12V-ot, egy V-tec mágnes szelepnek, de az lenne a legjobb, ha egy potméterrel lehetne változtatni, hogy mikor kapcsoljon. Hasonló kapcsolókat lehet kapni, de mindegyikek kell az ECU, gondolom onnan veszi a jelet a fordulatszámhoz.
Hello! Rajzolta már ilyen komparátor áramkört. Bár ott a hangsúly az alacsony fordulattartományon volt. De hogy magasabb értéken komparáljon, ahhoz a C6-C7 kondenzátort kell 15nF-ra cserélni.
Nem tudom mit vezérelsz (meg tök mindegy, nem értek hozzá) de ha gyorsabb reakcióidőt szeretnél, akkor a C8-at kisebbre, a relét pedig egy FET-re kellene cserélni. A hozzászólás módosítva: Aug 17, 2016
Semmit nem értek abból amit írtál. Egy ilyet szeretnék mint http://www.ebay.com/bhp/vtec-controller ezek, csak azzal a külömbséggel, hogy nekem nincs ECU a kocsiban ezért onnan nem tudok jelet venni a fordulatról. Valakinek le is kellene gyártani mert max annyit értek a dologhoz , hogy tudom hogyan müködik a forrasztópáka
Hello! Ha semmit nem értesz belőle, akkor nemit a helyed, hanem az apróhirdetésnél, vagy a boltban..
Azért ide írtam, hogy valaki esetleg vállalja e, egy ilyennek a legyártását, mivel boltba nem lehet kapni, ha lehetne már megvettem volna. Apróhirdetésbe sincs ilyen! Gondoltam hasonlóan értelmes emberek vannak itt mint én, de sajnos nem itt a helyem!
Köszönöm a többi fórumozó nevében, hogy ha semmit nem értesz az elektronikához akkor minket minősítesz:
Idézet: „Gondoltam hasonlóan értelmes emberek vannak itt mint én, de sajnos nem itt a helyem!” Mi értjük az elektronikát, magunkat értelmesnek tartjuk. Tényleg nem itt a helyed.
Ha ismered proli007 munkásságát akkor jó hozzáállás, ha komolyan veszed minden szavát. Egyike a legsegítőkészebb és leghozzáértőbb fórumozóknak, nélküle (szerintem nem csak a magam nevében mondom) bután néznénk magunk elé és sok-sok órai kutatómunkától (és nem kevés fölös költségtől) mentve minket, tudásunkat gyarapítva. Ja és tényleg értelmes emberek is vannak itt (magam nem ide sorolva) sokan.
Értelemszerűen: A legyártására keress embert az apróban ("mivel boltban nem lehet kapni")
Azért érted félre, mert nem ismered a fórumot. Az apróban nem csak árulni lehet valamit, keresni is valakit, akár pont egy ilyen feladatra.. Csak fel kell tenni a hirdetést. Mert a szabályzat szerint annak nem itt a helye, hanem ott.. Azért "nem itt a helyed"..
Üdv mindenkinek.Egy egyszerü fordulatszámméröt szeretnék késziteni 0-1400-as fordulatszámtartományra.A deprez müszer megvan hozzá igaz még nemtudom a paramétereit.Hoogy is kell azt meghatározni?Feszültséget tenni rá és végkitérésben megmérni mennyi mA folyik át rajta?
555-ös megoldásra gondoltam,csak az a baj hogy mágneses indukktiv jeladoval nem találtam 555-ös kapcsolást.Mindenképpen ilyen jelado kelleene,Ezt én késziteném el mivel ahova felkell szerelni ott is ilyen volt csak már nincs ott...Mindenképpen szeretném házilag megvalositani és nem tulságosan elbonyolitani a kapcsolást,és lehetöleg jolenne 555-el mert abbol sok van itthon (lm2907-et meg rendelnem kellene az meg csak jövöhéten tudna ideérni) Egyáltalán van 555-öshöz mágneses induktiv jelados kapcsolás? A jelado alatt annyit értek,hogy ahova felkell szerelni ott már volt ilyen régebben csak kitudja hova lett...A jelado rész az egy henger alaku "rud" ami bevan vagdosva kb fél centinként,és ez forog a jelado elött,ennek a segességét kellene mérni. |
Bejelentkezés
Hirdetés |